Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kivas

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:02

Fitzroy schreef:
Dat is een redelijk normale uitdrukking, ik mag aannemen dat iedere wedstrijdrijdende ruiter wel weet wat daarmee bedoeld wordt (behalve de A/B-tjes dan).

Ook over dat naar het toilet gaan, vind ik zo vreemd nog niet. Je bent al gauw zo'n 5 minuten weg en het is dan niet eerlijk tegenover andere ruiters met kijkerige paarden als deze combinatie wel royaal de tijd krijgt om daar te wennen.
Een paar rondjes in de bak mag trouwens altijd (tenzij je er omheen kunt rijden bij M/Z )

Tuurlijk wordt dit commentaar gesnapt! niet te min he Knipoog ..
Maar ik vind het wel grappig dat een jury dat zo neerzet(oke diegene die schrijft), en het spoort dan met grote letters schrijft net zoals in mijn post hierboven!!
oke het is dan geen rare of vreemde uitspraak daar heb je gelijk in gehad!!

Maar ik moet zeggen dat ik het 9 van de 10 keer met het commentaar eens ben, dus over de jury-leden in mijn regio, niets te klagen of te zeggen!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:49

Frederika schreef:
ik heb ook nog een grappige opmerking gekregen van een jury, eerste wedstrijd ik was zenuwachtig, eerste proef nogal braafjes, niet echt spectaculair. tweede proef iets meer aan gereden(ik durfde wat meer) stond er op mijn protocol(van de 2de proef) goed met jong paard omgegaan mijn paard was toen 5(B gestart) ik vond het wel grappig want ik vind 5 jaar nou niet echt meer piep jong

Voor mij is een 5 jarige echt wel nog een jonkie, vanaf 6 vind ik een paard volwassen...

Ik heb zelf eens gehad bij een onerlinge manegeproef, ik reed een paard voor andere mensen, dochtertje had er eerst een proefje mee gereden en had haar echt haar zin laten doen. Paard was een paar keer over de hekjes gegaan enzovoort.
Dus ik erop voor het proefje, en werkelijk, ze trok zo hard aan me om over die hekjes te kunnen gaan, ik was zo gerfustreerd, ik had zo geoefend en het ging normaal zo goed, gewoon omdat ik haar niet even had kunnen doorpakken ging het nu fout...Wrs zat ik me gewoon te druk te maken ipv gewoon door te rijden. Ik denk dat ik ook niet zo heel netjes bezig was. Springt ze uiteindelijk dus idd die bak uit, ik probeer haar om te draaien maar merrie loopt zo door mijn been. Ik was zooo kwaad, en wou haar even flink bijtikken en klop (was best hard) op mijn eigen been...
Ik schrok, raapte mezelf weer bijeen en reed de proef best netjes uit Haha!

Jury schreef: efficient gebruik van de zweep Clown

Ik heb er trouwens wel van geleerd om gewoon te rijden en me niet kwaad te maken Lachen

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:28

Ja ja nou ik had er vandaag wel erg grappige commentaar bij staan. Mijn paard wilde niet echt goed terugkomen na de middengalop op de lange zijde. Ik zette hem dus wel een beetje erg ver terug. Stond er op mijn briefje: Rem kapot..... Haha!
Whaahahahaha vond het erg grappig....

Met het andere paard had ik dezelfde jury. Dat is een merrie en die kan als ze zich ontspant zo enorm met de oren zijwaarts klapperen dat je denkt ieder moment als dombo omhoog de lucht in te gaan. Zet ze er onder: Hoezo flaporen..... nah ja dat zet je er toch niet op..... hihi Pling

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:42

bij het wijken vandaag, Ulysses en saskia maakte er een potje van!

Commentaar: springt in galop en niet voorwaarts!

Als je het niet gezien had, zou je de jury verdenken van een rare uitspraak, maar hij had gelijk: ze hobbelde gewoon een tijdje in galop op de plaats en gingen wijken in een soort van stap! heel moeilijk hoor! maar geen extra punten ervoor gekregen, een 2 omdat hij op het allerlaatst toch nog maar een paar passen week in draf.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:48

Een vriendin had gisteren als commentaar bij het aanspringen in galop: weinig verschil Nagelbijten / Gniffelen Zal wel bij de grote volte met middengalop gehoord hebben. En ze moest ook d'r been meerstellen oid.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:30

bij mij stond op het protecol: tempo te laag!!

heeft ze een snelheidsmeting gedaan?? Haha!
er stond namelijk niks over geen/te weinig impuls.

ahah ik denk dat ze misschien dat bedoeld maar daar ben ik het niet mee eens maar dat is een ander punt.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:34

Lielle schreef:
ergernis 1 kan ik me iets bij voorstellen.

Ergernis 2 vind ik op zich een terechte opmerking, dat ziet er toch niet uit Verward

ergernis 3 vind ik heel raar. Veel commentaar is juist prima IMO.

over opmerking 2.. ja maar de gaat de hele proef tog niet om! :S !
het gaat er tog om of je je proef netjes rijd en ja ook wel dat je der netjes bij rijd,, mar dat is het zelfde als dat ze op je oorbellen gaan letten ofso of op het speldje dat je op je plasteron hebt zitten!..
jury leden zijn soms best gemeen vind ik zelf

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:46

ja joh... die offeren hun vrije dag op alleen om ruiters te pesten Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:48

Nou ja, je hebt ze er soms tussenzitten.... Van die types die zelf ZZ-zwaar rijden en daarom op een manier beoordelen waarop ze zelf graag zouden willen dat iedereen zou rijden enzo...

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:49

Sommige wel.....Tong uitsteken
Maar andere absoluut niet, had vandaag wedstrijd en ik had echt super k*t gereden! Mijn hele protocol stond vol geschreven met precies mijn eigen gevoel en puntjes waar ik op kan letten, ik ben na afloop even naar de jury gegaan en heb haar een compliment gegeven. Ik was zo blij dat mijn gevoel gewoon een keer klopte met het beeld en met de nette uitleg op mijn protocol, en ik vind dat als je positief commentaar op een jury hebt dat dat ook best gegeven mag worden, niet altijd alleen maar slecht.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:50

Nouks schreef:
Nou ja, je hebt ze er soms tussenzitten.... Van die types die zelf ZZ-zwaar rijden en daarom op een manier beoordelen waarop ze zelf graag zouden willen dat iedereen zou rijden enzo...

Valt mij juist op dat dit soort jurys je eerlijk beoordelen en die 4 durven te geven maar ook die 8. Juist die jurys die zelf ergens blijven hangen krijg je van die 5en en 6en proeven van terug, maar dat is mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:01

bonnielau schreef:
[***] schreef:

Valt mij juist op dat dit soort jurys je eerlijk beoordelen en die 4 durven te geven maar ook die 8. Juist die jurys die zelf ergens blijven hangen krijg je van die 5en en 6en proeven van terug, maar dat is mijn ervaring.

Tsja, vast al wel gezegd hier, mar ik ken er zo één persoonlijk. Ze heeft me één keer gejureerd, ik liet een perfecte middendraf zien bijvoorbeeld (in een L2-proef, ik sprak haar hier later nog even over), maar ik had een 3 omdat ik niet twee fantastische overgangen had gereden. Enkele passen middendraf op de diagonaal? Nèh, bij H direct TSJAK vanuit arbeidsdraf naar een fantastische uitgestrekte draf, en bij F TSJAK, zo snel mogelijk weer terug naar de arbeidsdraf. Dát had ze willen zien, vandaar die 3.

Dat soort dingetjes dus.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:09

Ja dat is er dus zo een die geen positief commentaar verdient, dit is zo een dat je denkt ga lekker iemand anders pesten, sorry dat ik geen anky heet!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:16

wij treffen die jury's nooit! Het kan raar lopen in de paardenwereld! een 3... voor een "perfecte"middendraf of was er ....

Ach laat maar, laat de video beelden maar zien!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:20

amondi schreef:
wij treffen die jury's nooit! Het kan raar lopen in de paardenwereld! een 3... voor een "perfecte"middendraf of was er ....

Ja die wil ik ook wel even zien Knipoog

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:40

was een keer op wedstrijd en toen stijgerde mijn paard met het afgroeten, kwam de jury uit de auto helemaal aan het lachen : mooie actie jammer dat het niet de bedoeling is Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:52

abcde schreef:
bij mij stond op het protecol: tempo te laag!!

heeft ze een snelheidsmeting gedaan?? Haha!
er stond namelijk niks over geen/te weinig impuls.

ahah ik denk dat ze misschien dat bedoeld maar daar ben ik het niet mee eens maar dat is een ander punt.

Je hebt dan gewoon te langzaam gereden (geen arbeidstempo) maar je had wel genoeg impuls!
Je kunt bijna stil gaan staan en toch impuls hebben, en je kunt behoorlijk hard rijden zonder impuls.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 00:21

Ik heb 1x de dressuurmiepen van de ponyclub uit de brand geholpen.. ik ging schrijven. Gestoord
Komt daar een heel mooi paard met een hele mooie meid de ring in. De jury was er helemaal over te spreken, wat was dat geweldig om te zien, alles hoger dan een 8. Ik zal mijn commentaar over haar chagarijnige smoelwerk, hand en spoorgebruik achterwege laten. Frusty
Komt er vervolgens een ouder mannetje op een haffie binnen met een smile van oor tot oor de ring in, rijdt een hele leuke proef, nou vergeet het maar, wat moet zo'n oud mannetje op een paard en hoe haal je het in je hoofd om met een haffie te starten, die vinden wij niet mooi, Verward Niets hoger dan een 5.
Dan zou je denken dat je er nuttig commentaar bij moet schrijven, nou alleen maar mooi paard, lelijk paard
Ik ben voorlopig wel weer even genezen Bloos

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 00:58

hmmm chagie smoel wordt niet beoordeelt, hand en spoor gebruik = 1 onderdeel, met 29 X 8 of hoger en 1 X 4 heeft ze toch een mooi gemiddelde Haha!
vermoed wel dat die combi en een hoog kwijlgehalte hadden maar ook een goede proef neergezet hebben............ of had dame in kwestie geen kleding aan en was jury in Wow! trance???
dat meneer met haffie een hoog knuf gehalte heeft is toch niet gelijk hoge punten?
En altijd is de jury schuld....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 01:04

amondi schreef:

Heb ik helaas niet...

Edit: Perfecte middendraf waren haar woorden trouwens. Ik had zelf al wel door dat 'ie érrug lekker ging, maar perfect had ik hem niet durven noemen... Was letterlijk een "Ja, die middendraf was perfect, alleen die óvergangen er naartoe..." En toen volgde haar verhaal van wat ze dus wel wilde zien.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 01:17

Alane schreef:
hmmm chagie smoel wordt niet beoordeelt, hand en spoor gebruik = 1 onderdeel, met 29 X 8 of hoger en 1 X 4 heeft ze toch een mooi gemiddelde Haha!
vermoed wel dat die combi en een hoog kwijlgehalte hadden maar ook een goede proef neergezet hebben............ of had dame in kwestie geen kleding aan en was jury in Wow! trance???
dat meneer met haffie een hoog knuf gehalte heeft is toch niet gelijk hoge punten?
En altijd is de jury schuld....

Ik heb geen flauw idee over al die proeven met die punten enzo. Slapen
Maarja, ik met m'n enige verstand praat ook wel eens met ander mensen, en die waren net zo verbaasd. Niet alleen mijn conclusie, maar het leek erop dat die jury haar kleren idd niet gezien hebben. Tong uitsteken
En meneer met het haffie had niets te maken met een knuf gehalte, het was een hele nette proef (nagevraagd bij de andere dressuurmiepies) Bloos

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:43

Nouks schreef:

Heb ik helaas niet...

Edit: Perfecte middendraf waren haar woorden trouwens. Ik had zelf al wel door dat 'ie érrug lekker ging, maar perfect had ik hem niet durven noemen... Was letterlijk een "Ja, die middendraf was perfect, alleen die óvergangen er naartoe..." En toen volgde haar verhaal van wat ze dus wel wilde zien.

Maar dat is wel degelijk een onderdeel van het cijfer. Oke, een 3 vind ik -afgaande op jouw woorden- wel te laag, maar ook met de middengangen horen de overgangen er naar toe en weer terug tot het cijfer. Als die dus niet goed waren kan ik me wel voorstellen dat je op een 5 terecht komt ondanks je goede middendraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:46

Maar je kúnt mijns inziens in een L-proefje niet verwachten dat ruiters overgangen rijden als in een Z-proef. Daarnaast stond er enkele passen, dat is dus niet van H TSJAK middendraf, F TSJAK arbeidsdraf.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:47

Nee, maar je moet er wel vloeiend naar toe rijden en weer vloeiend terug. Vooral het terugnemen laat nogal te wensen over in de proeven is mijn ervaring.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:36

Fitzroy schreef:
Vooral het terugnemen laat nogal te wensen over in de proeven is mijn ervaring.

Ja
Bijna niemand rijdt echt een overgang terug, vooral bij de middengalop is dat dramatisch.