Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:23

Noukie schreef:
Ik heb ooit eens gekeken bij Edward en die had zeker niets aan de bovenkant gedaan qua knippen of scheren of vlechten. Ik vind zelf ook een volle staart (die wel mooi naar beneden valt en niet alle kanten uit piekt) een stuk mooier. (uiteraard wel onderaan recht afgeknipt en gewassen en uitgeborsteld)

Kan allemaal wel zo wezen en ook ik vind het mooier maarja zo staat het helaas niet in de regelementen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:24

Edward rijd geen B of L meer, of heb ik de laatste tijd wat gemist?

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:26

Kan allemaal wel zo wezen dat het niet in de regelementen staat, maar aangezien alle jury's toch standaard cijfers geven, ga ik dus ook niet die staart opscheren.
En ach, zolang je ook niet hoeft te kunnen halthouden om wereldrecords te rijden, zal dat niet-opscheren van die staart ook wel niet de grootste ramp zijn.

en och, al krijg ik een punt minder op mn verzorging vanwege die staart, zal me een rotzorg zijn Moet ik die punt ergens anders maar zien te pakken

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Noukie op 15-06-06 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:26

Citaat:
Kan allemaal wel zo wezen en ook ik vind het mooier maarja zo staat het helaas niet in de regelementen!

Kan ook wel wezen maar ik ga niet zijn staart verkl*ten door te scheren voor dressuurwedstrijden. En een vlecht erin kan wel totdat hij een paar keer zwiept met zn staart en ook dat vlechtje op half elf hangt. En er dus al helemaal niet uitziet

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:27

runningkawa schreef:

Ik dacht hem laats gezien te hebben op een c pony in de L1 maar het kan zijn dat ik het niet helemaal goed gezien heb. Ik durfde het hem niet te vragen. Bij zo'n grootheid val ik altijd stil.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:28

randie schreef:
Citaat:

Kan ook wel wezen maar ik ga niet zijn staart verkl*ten door te scheren voor dressuurwedstrijden. En een vlecht erin kan wel totdat hij een paar keer zwiept met zn staart en ook dat vlechtje op half elf hangt. En er dus al helemaal niet uitziet

Het is ook niet verplicht dus het is ook geen ramp maar de voorkeur van de knhs gaat uit naar een ingevlochten staart. Met jel en schuifjes kom je een heel eind.

Maar de discussie draait niet om of we het erg vinden.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:38

Een ingevlochten staart? Als er iets niet uitziet.....

Ik schoor hem vroeger altijd op en ik kreeg heel hoge cijfers, maar volgens mij is dat tegenwoordig niet echt hip meer. Ben er al lang uit hoor, ik ben niet meer zo thuis in what's 'hot' en what's 'not' in de wedstrijdscene.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:57

Een opgeschoren staart is een tijdloze klassieker vind ik
(kom op, zou ik volgend jaar met zo'n ponyclubstaart op concours moeten )

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:58

oosterhoff schreef:
runningkawa schreef:

Ik dacht hem laats gezien te hebben op een c pony in de L1 maar het kan zijn dat ik het niet helemaal goed gezien heb. Ik durfde het hem niet te vragen. Bij zo'n grootheid val ik altijd stil.

Dan had hij vast rolschaatsjes aan

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:18

willem heeft een fjordenkapsel, altijd netjes recht geknipt alstie op wedstrijd gaat, daarbij doe ik zijn voorpluk altijd in een knot en zijn staart doe ik altijd met een staartvlecht.
zijn witte delen was ik altijd wit met betadine shampoo en ik poets hem net zo lang tot hij geen stof meer heeft. tot slot beetje equshine in de staart (staart was ik overigens een dag van te voren en dan leg ik er allemaal vlechten in zodat meneer een volle golvende staart heeft de volgende dag) en uiteraard de hoeven helemaal schoon wassen van poep modder en dat soort troep en hij is helemaal het heertje. ow ja.. beetje bij knippen van de gezichtbeharin(ben pertinent tegen het afscheren van de oren en de neus/kinharen, die zitten er met een doel) en daar doen ze het maar mee.
overigens draag ik een blauw jasje, maar heb ik een zwarte cap en uiteraard zwarte rijlaarzen en mijn zweep is dan weer donkerblauw.

ik ontvang altijd een 7, mochten ze het niet aan staan omdatie een vies voetje gekregen zou hebben??(ik moet onder de man, dus dan kom je wel een iets tegen op de openbare weg en in de bermen, zeker met regenachtig weer) dan dikke kliek voor ze.

zal toch zeker niet dat ik me uit de naad moet werken omdat hij een vies voetje zou hebben?? hij komt schoon van ons terrein en wat er onderweg gebeurd zijn factoren waar je nix aan kan doen.

mocht ik zoiets op mijn protocol hebben staan dan ga ik zeker verhaal halen. of moeten we maar foto's gaan maken van hoe het paard is na zijn schoonmaakbeurt, om te bewijzen dat ze wel degelijk schoon zijn geweest??

een beetje nat weer en dan lekker door een losse zandbak zorgt er wel voor dat er veel modder en zand aan de voeten blijven plakken.

en een opgeschoren staart mooi?? als er iets lelijk uitziet dan is at het wel. en een paard expres met jeuk opzadelen?? dat is pas onaardig tegen over je paard.

2 juli ga ik voor het eerst met knotjes rijden, omdat ik 4 maanden geen wedstrij meer gereden heb en duszijn manen heb laten groeien.

nou ik ben benieuwd wat voor een toegevoegde waarde dat gaat hebben aan onze score.. ik durf haast te wedden dat het geen verschil uitmaakt.. aangezien ik van 6 tot 8 heb gekregen voor zijn fjordenkapsel en dat bij een kwpner van 1.78 groot

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:37

Lielle schreef:
en daar zijn ook antwoorden op gegeven. Een beetje kalmer mag best wel.

HAP.........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:53

hananya schreef:
Bijna geen jury die een O zal geven en dat zou dan betekenen dat mensen die 10 min. op hun zadel hebben gepoetst net zo'n hoog cijfer krijgen als mensen die 3 uur hebben gepoetst....

Ik moet eerlijk zijn, maar die ene keer dat ik een jaar geleden mijn zadel heb gepoetst ben ik alweer vergeten......... Laat staan ingevet ........
Veel verder dan de neusriem van het hoofdstel vluchtig even oppoetsen kom ik niet hoor........ Dat kan binnen de minuut als ergens een doekje ligt.

7 dikke vlechten erin (nou ja, vlechten ........ als het maar enigzins op wat proppen lijkt; degene die dat goed kan beoordelen staat per definitie te dicht bij het paard...... ), Scheermachine langs de staart, douche over het paard, en wat anti-klit in de staart en daarna gelijk in de box. Veel verder kom ik nooit eigenlijk ..........

3 uur.............. tssssssss............. da's pure verveling.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:00

volgens mij kan dit topiq nu wel gesloten worden.
alles is hier nu wel gezegd

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:04

Flurk schreef:

Als het voor jou niet meer boeiend is... Ik vind het wel lollig!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:11

oosterhoff schreef:
Flurk schreef:

Ik wil van nog veel meer mensen hun mening horen

hananya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:00

CGJ12 schreef:
hananya schreef:
Bijna geen jury die een O zal geven en dat zou dan betekenen dat mensen die 10 min. op hun zadel hebben gepoetst net zo'n hoog cijfer krijgen als mensen die 3 uur hebben gepoetst....

Ik moet eerlijk zijn, maar die ene keer dat ik een jaar geleden mijn zadel heb gepoetst ben ik alweer vergeten......... Laat staan ingevet ........ Veel verder dan de neusriem van het hoofdstel vluchtig even oppoetsen kom ik niet hoor........ Dat kan binnen de minuut als ergens een doekje ligt.

7 dikke vlechten erin (nou ja, vlechten ........ als het maar enigzins op wat proppen lijkt; degene die dat goed kan beoordelen staat per definitie te dicht bij het paard...... ), Scheermachine langs de staart, douche over het paard, en wat anti-klit in de staart en daarna gelijk in de box. Veel verder kom ik nooit eigenlijk ..........

3 uur.............. tssssssss............. da's pure verveling.

Eerlijk gezegd.... me too
Ik heb nu zelfs van die handige "spray" zeep. Ik spuit het erop, lapje er over en de witte rand onder mijn neusriem is weer schoon...
Oh en ik haal vlak voor ik op het paard stap even een doekje over mijn laarzen. "LIJKT" wel zo netjes...

En owee als je nu de volgende keer, dat ik bij jou moet rijden, uit die outo komt zetten om te controleren of de onderkant van mijn beugelblokjes wel wit zijn, CGJ...

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:01

Urielle schreef:
[ Ik wil van nog veel meer mensen hun mening horen
[/quote]

Ja alleen zo jammer dat de juryleden zich er zo weinig van aantrekken.
Nu horen ze eens wat er bij de ruiters leeft maar ik heb nog niets van een jury gehoord dat ze er eens over zullen gaan nadenken dingen toch anders te bekijken. Erg jammer.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:20

Ik hoef er niet anders over na te gaan denken.. ik doe gewoon zoals ik altjjd al deed.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:23

[

Flurk schreef:

[/quote]

Ik wil van nog veel meer mensen hun mening horen
[/quote]
volgens mij zijn alle meningen wel gegeven of zit er nog een nieuwe ontdekking voor je tussen?
[/quote]

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:24

Het begint mij ook een beetje te vervelen... komt toch steeds op hetzelfde neer...

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:38

GeJe schreef:
Ik hoef er niet anders over na te gaan denken.. ik doe gewoon zoals ik altjjd al deed.

Zoals ik van jou begreep kan ik me daar in vinden. Je bekijkt het per geval heb ik begrepen.
Er zijn er ook die standaardcijfers geven, errug jammer. Zou leuk zijn als er naar ruiters geluisterd wordt en de jury karakter genoeg heeft bij zichzelf na te gaan of het juist is wat hij/zij doet.

Crista

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:22

hananya schreef:

En owee als je nu de volgende keer, dat ik bij jou moet rijden, uit die outo komt zetten om te controleren of de onderkant van mijn beugelblokjes wel wit zijn, CGJ...

hahaha volgens mij zou ik dan ook een 1 krijgen op mijn protocol hahaha, ik denk dt je dan ook heel raar staat te kijken hoor, komen ze ineens die auto uit, je hele paard inspecteren echt OVERAL naar kijken hahaha ik zie het al gebeuren

Fitzroy

Re: Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:11

Ranna, als er echt goed gepunt moet worden bij de verzorging dan kun je beterl a la de oude achttaltijd een inspectie aan het einde van de proef invoeren.
Hoe kan ik van afstand nu zien hoe goed een zadel gepoetst is bv? Of het schabrak wel echt wit is, of er wel antiklit in de staart is gespoten en zo kan ik nog wel even verder gaan.
Stel dat er dan net even een lusje verkeerd zit van een schabrak maar iemand heeft wel 3 uur gepoetst op zijn zadel, wie ben ik dan om een 6 te geven?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:37

Artikel 143 Kledingvoorschriften
Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer.

kan iemand mij vertellen hoe de voorlezer eruit moet zien?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:09

Moi? tijdens noodweer, laarzen, oude trainingsbroek erin gepropt, lange warme regenjas over de kont en het liefst een petje op, anders blijft mijn bril niet droog..... Althans dat was in Joure een paar weken geleden, ik dacht niet dat er een aanmerking op is gekomen.