Jurycursus 2011/2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:44

wollie2004 schreef:
Op zich kreeg ik wel tijd om mn vraag te beantwoorden, tijdens de proeven vond ik het wel wat lastiger, vooral omdat ze vroegen of ik waar ik kon een punt kon geven, en dat vind ik juist nog erg lastig, maar er werd ook aangegeven dat daar de cursus voor was. Ik had de proef 11 en de proef met het vosje die netjes liep maar heel slecht achterwaarts ging, toen gaf ik daar een 4 voor, en zij lieten duidelijk merken dat dat te hoog was, meer een 1 of een 2 (ik ze toen: maar hij gaat wel achterwaarts, alleen is de rest duidelijk niet voldoende) ze begrepen mn denkwijze wel, maar ook toen zeiden ze weer: dat wordt in de cursus wel duidelijk (zou dat een goed teken zijn?)

Dat paard toonde duidelijk verzet in het achterwaarts, dan lijkt een 4 me aardig aan de hoge kant :D

chrisje_83

Re: Jurycursus 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:51

@Mar_Nimbus, bij mij stelde die man geen enkele vraag. Alleen af en toe een opmerking.
Ik kreeg uiteindelijk wel de opmerking aan het eind dat mijn instructrise (tevens ook jury) mij goed voorbereid had. Dat ik daarmee wel "door de mand viel". Of ik dat positief of negatief moet zien weet ik niet en durf ik ook niet te zeggen.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:27

Bettine schreef:
wollie2004 schreef:
Op zich kreeg ik wel tijd om mn vraag te beantwoorden, tijdens de proeven vond ik het wel wat lastiger, vooral omdat ze vroegen of ik waar ik kon een punt kon geven, en dat vind ik juist nog erg lastig, maar er werd ook aangegeven dat daar de cursus voor was. Ik had de proef 11 en de proef met het vosje die netjes liep maar heel slecht achterwaarts ging, toen gaf ik daar een 4 voor, en zij lieten duidelijk merken dat dat te hoog was, meer een 1 of een 2 (ik ze toen: maar hij gaat wel achterwaarts, alleen is de rest duidelijk niet voldoende) ze begrepen mn denkwijze wel, maar ook toen zeiden ze weer: dat wordt in de cursus wel duidelijk (zou dat een goed teken zijn?)

Dat paard toonde duidelijk verzet in het achterwaarts, dan lijkt een 4 me aardig aan de hoge kant :D

dat zag ik indd ook in ja, denk dat het de zenuwen waren...

Honanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:07

leuk deze berichten, heel herkenbaar.
Ik zat in kamer 1. De man probeerde je duidelijk je op je gemak te laten voelen en de vrouw had de rol van de "norse persoon". Echter op een gegeven moment had ik wel het idee dat het met beiden een goed gesprek was. Ik had ook de proef van de vos die slechts AW ging. Ik had aangegeven dat ik het een fijn beeld vond maar dat door de onderbrekingen in de proef ik het niet goed genoeg vond om door te sturen naar het M. Zou wat mij betreft net wel of geen WP zijn. Zij vonden het echter ruim voldoende om dikke punten te geven... Al met al toch wel een goede "sollicitatie"gehad volgens mij, maar je weet het nooit, nog maar een maandje afwachten :-)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:17

Bij mij vroegen ze aan het einde of ik nog vragen had (die ik niet had, tja wat zou ik moeten vragen behalve 'ben ik door' ;)). En ze waren er nogal verbaasd over dat ik niks te vragen had :?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:52

Honanc schreef:
leuk deze berichten, heel herkenbaar.
Ik zat in kamer 1. De man probeerde je duidelijk je op je gemak te laten voelen en de vrouw had de rol van de "norse persoon". Echter op een gegeven moment had ik wel het idee dat het met beiden een goed gesprek was. Ik had ook de proef van de vos die slechts AW ging. Ik had aangegeven dat ik het een fijn beeld vond maar dat door de onderbrekingen in de proef ik het niet goed genoeg vond om door te sturen naar het M. Zou wat mij betreft net wel of geen WP zijn. Zij vonden het echter ruim voldoende om dikke punten te geven... Al met al toch wel een goede "sollicitatie"gehad volgens mij, maar je weet het nooit, nog maar een maandje afwachten :-)

ja ok dat had ik ook
wel fijn dat ik nu merk dat ik niet de enige was waarbij het zo ging

ik had verder ook wel een goed gesprek en kon veel goede antwoorden geven gelukkig

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:05

Bij mij vroegen ze ook waar ik het vosje zou zetten, vond het beeld over het algemeen ruim voldoende, op de storingen na dan. Maar voor mijn gevoel had deze combinatie echt wel winst hoor :j Dus heb daar ook geen opmerkingen op gekregen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:17

wollie2004 schreef:
asjemenou die vraag had ik ook! haha was wel overdondert (ik dacht in mn hoofd aan een totilas achtig paard, dus dat heb ik maar omschreven) was indd wel lastig ja!

edit: alleen zat ik dan in de juryauto...

Dan had jij hem ook niet goed.
Ik neem aan dat je in je eigen ring moet kijken wat daar gebeurt, en niet wat er in de ring daarachter aan de gang is. :)
Rot vraag! Ergens ging er wel een belletje rinkelen, maar ja, de zenuwen en dan twee mensen voor je..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:21

De vos kreeg van mij een 2 voor het achterwaards, en dat vond ik nog positief haha. Halsstrekken deed ie dan wel weer voor een 8.
Had eerst een bruine, en die kreeg ook al een 2 voor achterwaards, plus een boel 5en en een 4. Heb echt mijn best gedaan het positief te zien, maar kon er niet meer van maken. Nouja, een 7 voor het halsstrekken, dat ging wel netjes.

Ik zat in kamer 2, en ik vond ze beide erg aardig. Vond het wel gezellig eigenlijk.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:29

@Colette: Ik vond de schimmel te veel spanning hebben vond hem rijtechnisch niet zo denderend gereden. Maar ja soms kun je rijtechnisch super rijden en krijg je nog geen punten omdat paard bijv. toch wat meer oprichting mag hebben.
Ze vroegen inderdaad of ik nog vragen had, en tja die had ik ook niet echt. Ze zeiden dat ze tevreden waren maar wat ik daar van moet denken weet ik ook niet……

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:50

asjemenou schreef:
wollie2004 schreef:
asjemenou die vraag had ik ook! haha was wel overdondert (ik dacht in mn hoofd aan een totilas achtig paard, dus dat heb ik maar omschreven) was indd wel lastig ja!

edit: alleen zat ik dan in de juryauto...

Dan had jij hem ook niet goed.
Ik neem aan dat je in je eigen ring moet kijken wat daar gebeurt, en niet wat er in de ring daarachter aan de gang is. :)
Rot vraag! Ergens ging er wel een belletje rinkelen, maar ja, de zenuwen en dan twee mensen voor je..

ja dat schoot achteraf ook door mn hoofd, hou kan ik nou achter me zien wat er gebeurd als ik zit te jureren... strikvraag dus..

Ik had volgens mij ook de bruin en het vosje maar heb van allebei de proeven kleine stukjes gezien, dus niet alles.

Nu ik er zo over nadenk en alles beetje bij beetje ga analyseren denk ik dat ik niet door ben maar ja... volgend jaar weer eens kans!

Hoelaat moest jij Asjemenou?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:42

bij mij vroegen ze ook zoiets
je zit te jureren en je kan de inrij ring zien
daarin zie je iemand super rijden
dan komt ze bij jou de ring in en gaat er van alles mis, neem je dan wat je gezien hebt in de inrij ring mee in je beoordeling? nee natuurlijk niet, was goed geantwoord

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:27

Als ze me de vraag zo gesteld hadden was het lichtje waarschijnlijk eerder gaan branden :o

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:11

Mij vroegen ze wat ik doe als mn broertje binnen rijdt zei ik dat mocht niet en dat was goed :P

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:28

Ik heb dergelijke vragen niet gehad :n

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:37

colette_007 schreef:
Mij vroegen ze wat ik doe als mn broertje binnen rijdt zei ik dat mocht niet en dat was goed :P

Haha bij mij vroegen ze wat als je vriend binnenrijd...ik zei dat zal nooit gebeuren.......die heeft echt niks met paarden....

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 06:20

Dat wilden ze nu net niet horen denk ik, ook al is het de waarheid :+

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:21

Inderdaad, heb de vraag daarna wel serieus beantwoord hoor!!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:22

Haha, goed zo, beetje humor in het gesprek kan ook geen kwaad denk ik.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:04

en zo zitten we met zijn allen te wachten........ ben echt zo benieuwd?
hoop dat we volgende week iets gaan horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:44

Jaa ik bedacht me van de week ineens dat we al bijna bericht krijgen, ben benieuwd!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:38

kreeg vandaag een grote enveloppe van de knhs binnen
denk jaaaaaaaaaaaaa, zal mij benieuwen
was het de uitnodiging voor de terugkomdagen voor instructie :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:49

De envelop die je krijgt voor de jurycursus is een slag kleiner! :)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:09

Ben ook ontzettend benieuwd, het is bijna half november. Zouden de regio besturen al wel weten wie er wel en niet toegelaten worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:13

chrisje_83 schreef:
Ben ook ontzettend benieuwd, het is bijna half november. Zouden de regio besturen al wel weten wie er wel en niet toegelaten worden?

Volgens mij hebben de regiobesturen helemaal niks meer te maken met de juryselectie :n Dus ik zou niet weten waarom zij bericht krijgen :)