ORUN 2010/2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:55

kleinvosje schreef:
Sannnn schreef:
Jammer kleinvosje dat je niet naar Bunschoten gaat. Maar snap het wel. Zelf heb ik al al L gesprongen, dus die wp in het L springen is geen probleem. Vind springen juist het leukste, wil later ook gaag door in springen. :)

Ja, ik heb er echt wel serieus over gedacht om allround te doen, had ook Bunschoten al ingevuld als eerste keus, maar toch niet gedaan. Om eerder genoemde redenen. Ik heb Bunschoten wel als tweede keus hoor, als het dan mogelijk is dat ik alleen de dressuur kan doen. Maar aangezien ik heel snel heb teruggestuurd, zal Leusden wel lukken denk ik!

Clubgenootje heeft Bunschoten als 1e keuze met erbij gezet alleen dressuur en Leusden 2e keuze. Want er stond in de brochure dat je alleen bij hetgeen waar dressuur achter stond geen allround examen kon doen. Dus ik neem aan dat je dan in bv. Bunschoten dressuur en allround examen kan doen. Want je moet als allrounder dan ook de dressuur mensen les geven met springen, tenminste dat is wat ik begrepen heb van vriendin die het al gedaan heeft.
Wel jammer dat je naar Leusden gaat, had me gezellig geleken! :)
Met dressuur moet je tijdens de les wel wat springen maar met examen niet volgens mij. Met allround wel.

Als een paard echt niet nageeflijk te rijden is vind ik het opzich wel logisch dat deze niet goed gekeurd wordt. Als er een idioot rond loopt ga ik daar ook niet op. Hoef niet weer een ongeluk kan net eindelijk weer fatsoenlijk rijden.

Ik heb gehoord dat mijn springinstructeur op club de examens afneemt. Maar wie de cursus geeft weet ik niet, zou me niet verbazen als het wel een bekende wel is, maar dat ik het niet weet.

kleinvosje

Re: ORUN 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:58

O, wacht, als het echt zo is als jij zegt, dan ga ik mailen. Alleen als jij ook naar Bunschoten gaat dan hoor!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:00

In brochure staat dit, boven de plaatsen:

Onderstaand zijn de cursusplaatsen vermeld voor de cursus instructeur 2 met eigen rijden. Daar waar achter de cursusplaats de vermelding dressuur is aangegeven, is het niet mogelijk om het examenonderdeel rijden allround af te leggen.

Dus dan neem ik aan dat je bij bv. bunschoten allebei de examenonderdelen kan afleggen met rijden, dressuur en allround.
Zo lees ik het..

Ik heb Bunschoten als 1e staan en als 2e Ede. Gaat vandaag op de post.. Dus neem aan dat ik dan niet te laat ben en wel op mijn 1e keuze wordt ingedeeld. Of het moet binnen 2 dagen vol zijn. :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:02

Ok, nou, ik ga wel even mailen dan! Ik wil liever naar Bunschoten, dat is voor mij zo lekker dichtbij en heeft een goede bak met bodem. Dat vind ik wel fijn, zo in de winter!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:03

Voor mij maakte het qua afstand niet uit, ede of bunschoten. Maar vind Groenendaal idd zeer fijne locatie!
Zou leuk zijn als je toch naar Bunschoten gaat :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:04

Ik ga mailen! Laat het wel weten wat eruit komt!

*edit: mail is al verstuurd, ik hoop dat ze snel antwoorden! Wellicht hebben ze de inschrijvingen nog helemaal niet verwerkt, zeker omdat ik verwacht dat mijn aanmelding vandaag pas bij hun post zal zitten...

Jemig, ik ben wel een zeurpiet op dat gebied haha!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:09

Hoe kom je er eigenlijk achter welke intructeur de ORUN geeft in de plaats die je voorkeur heeft?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:18

Lielle, ik hoef mij toch niet aangesproken te voelen, hè :o
liefhelietje, misschien kan je iets vinden in het vorige topic, of even je eigen netwerk gebruiken :D

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:19

Das natuurlijk ook een idee ;) :p

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:19

Nou, ik heb 14 minuten geleden gepost dat ik een mail gestuurd had, en heb nu al antwoord dat het aangepast is! Ik kom dus naar Bunschoten Sannn, gezellig! Kunnen we elkaars paarden rijden hihi!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:23

Had niet verwacht dat de KNHS zo snel is. Leuk! :)

Vero is niet al te moeilijk hoor, dus dat komt wel goed!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:25

Nee, ik ook niet hihi, maar goed, ik vind het allang best! Jij krijgt Sav ook wel goed aan het lopen denk ik hoor, is ook niet heel ingewikkeld. Als je weet hoe je het tempo laag kunt houden zonder de aanleuning te verliezen, ben je al een heel end!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:27

Mootje schreef:
Lielle, ik hoef mij toch niet aangesproken te voelen, hè :o
liefhelietje, misschien kan je iets vinden in het vorige topic, of even je eigen netwerk gebruiken :D

kennelijk voel je je dat wel :P En dan zal daar toch wel een reden voor zijn :D

Maar zonder flauw te doen, ik vond jouw paard in Lelystad een hele vuile staker die jij zelf niet durfde aan te pakken en tot op heden heb ik nog niets gelezen dat mijn oordeel heeft doen veranderen. In Maarsbergen gebeurde weer precies hetzelfde en het feit dat je vader erop kon zegt me weinig als je dit erbij zegt:

Citaat:
Paard was voorbeeldig met mijn vader. Met de twee aanwijzigingen: Teugels los en been van hem af, kon hij hem aardig rondsturen!

Hopelijk heb je gelijk en is hij ondertussen braaf, ook bij andere ruiters die hem wel aan het werk zetten, maar ik heb niet de indruk dat je dat zeker weet. En ik zou het niet op mijn geweten willen hebben als iemand anders met mijn paard zich serieus blesseert, want zo vuil deed hij wel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:28

Dus het komt erop neer dat ik alleen de Fase 2 zonder rijden kan doen als ik niet kan/mag/wil springen?

Als je dit diploma hebt, dan ben je 'verzekerd' en mag je legaal lesgeven, toch?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:32

Nee, je kan dan de dressuurrichting met eigen rijden doen. Dan spring je alleen in de lessen wat, als je echt niet wilt, hoeft dat volgens mij niet.
Je mag inderdaad legaal lesgeven, maar hoe het met verzekeren zit wet ik niet precies. Je bent niet automatisch verzekerd als je het papiertje hebt lijkt me.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:34

Zonnetje, je mag ook dressuur met eigen rijden doen als je L1+1 bent. Dan hoef je geen springklassering te hebben!
Volgens mij ben je niet standaard ervoor verzekerd, alleen kan je dan wel een verzekering afsluiten.

Lielle, Als ik zou twijfelen, zou ik niet meedoen met dit paard!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:34

kleinvosje schreef:
Nee, ik ook niet hihi, maar goed, ik vind het allang best! Jij krijgt Sav ook wel goed aan het lopen denk ik hoor, is ook niet heel ingewikkeld. Als je weet hoe je het tempo laag kunt houden zonder de aanleuning te verliezen, ben je al een heel end!

Vero is ook goed te rijden als je maar niet gaat trekken of te veel met je hand bezig gaat. Anders gaat ze dribbelen en gooit ze d'r kont alle kanten op. Niet omhoog, maar links rechts. Gewoon been eraan, overgangen rijden etc. Komt goed!

Wat ik me eigenlijk af vroeg.. Zelf ben je altijd verantwoordelijk als iemand anders op jouw paard stapt toch?
Maar hoe is het met de Orun geregeld, wat nu als er ongeluk gebeurd met iemand die op jouw paard zit. Niet dat ik daarvan uit ga, maar vraag het me af..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:36

Mootje, ik vraag me toch af waar e woorden van Lielle vandaan komen?

Sannn, ik denk dat de cursusleider verantwoordelijk is voor wat er in zijn lessen gebeurt. Ik kan me niet voorstellen dat de cursusleider iets zou ondernemen wat mogelijk risicovol is...

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:38

Ben er al uit via netwerken wie de cursus in Nieuwe Pekela geeft, en ben heel erg blij te horen wie dat was :D .

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:38

kleinvosje schreef:
Nee, je kan dan de dressuurrichting met eigen rijden doen. Dan spring je alleen in de lessen wat, als je echt niet wilt, hoeft dat volgens mij niet.
Je mag inderdaad legaal lesgeven, maar hoe het met verzekeren zit wet ik niet precies. Je bent niet automatisch verzekerd als je het papiertje hebt lijkt me.

Maar dat moet je dan ter plekke gaan staan afdwingen? Ik ben niet van plan om iets te springen, niks niet :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:39

Kleinvosje, De eerste paar maanden dat ik dit paard had was hij niet de liefste. Met crossen is hij af en toe een beetje recalcitrant en komt omhoog. Wat Lielle zegt is dus wel van toepassing geweest op dit paard :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:40

Hmm, ik ben benieuwd wie het dan in Bunschoten is. Heb geen netwerk waaruit ik dat te weten zou kunnen komen...

Zonnetje, ik denk niet dat je dat af moet dwingen, maar gewoon netjes aangeven dat je niet wilt springen. Mag geen probleem zijn lijkt mij! En als je het echt niet wilt, dan moet je zonder rijden kiezen. Weet je zeker dat je niet hoeft te springen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:42

Mootje schreef:
Zonnetje, je mag ook dressuur met eigen rijden doen als je L1+1 bent. Dan hoef je geen springklassering te hebben!
Volgens mij ben je niet standaard ervoor verzekerd, alleen kan je dan wel een verzekering afsluiten.

Lielle, Als ik zou twijfelen, zou ik niet meedoen met dit paard!

daar ga ik dan maar van uit, al snap ik totaal niet waar je dat op baseert.

en even een toevoeging, 4 weken geleden in Maarsbergen gebeurde nog precies hetzelfde. Persoonlijk vind ik een beetje recalcitrant en komt omhoog een aardig understatement, en ook gezien de opmerking naar je vader heb ik er niet zoveel vertrouwen in dat het probleem opgelost is, maar goed, ik hoef er niet op en het is jouw gemoedsrust :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:43

Hmm, nou, ik ga me niet verder mengen in die discussie, ik denk dat ik maar blij moet zijn dan, dat ik niet naar dezelfde locatie ga!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:45

Niet iedereen is een held of even rijkunstig die meedoet, als mijn paard niet braaf zou zijn zou ik sowieso niet meedoen. Mijn paard bokt/steigert niet.