Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 07:49

asjemenou schreef:
Waarom is hoofd halshouding niet correct geen commentaar voor een B proef?
Vind het heel normaal commentaar eigenlijk.
Ook in de B is kantelen een zware fout, hoeven ze niet met hun kop in de lucht lopen, of met de kin op de borst. M.a.w. daar wordt ook een correcte hoofdhouding verlangt.

Dat vind ik idd ook. Daarbij mogen ze er best bijzetten dat 'ie niet vierkant staat? Dat is toch ook het gene waar je naar toe wilt werken? Deze jury heeft je er alleen op geatendeerd en daar is helemaal niets mis mee Knipoog

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:26

Ik blijf het maar vragen, maar moet nu werkelijk iedere uitspraak die hier geplaatst wordt eerst drie keer door de 'waarom vind je dat een rare uitspraak'-mangel? Verward

Laat dit nu gewoon een topic blijven over rare jury-uitspraken (pretty much the title to this topic...). Als jij een uitspraak niet raar vindt kun je dat toch ook gewoon voor jezelf houden? Zo blijven de posts hier ontopic en kunnen we met elkaar genieten van sporadische hilarische uitspraken en iets minder rare uitspraken, zonder telkens dat betweterige vingertje...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:30

Omdat mensen ook naar zichzelf moeten kijken. Ze springen als een bok op de haverkist in hun verontwaardiging, zonder ff na te denken en zich af te vragen wat er nou echt bedoeld wordt. Jury;'s zitten er niet om te pesten, maar om je te helpen jezelf te verbeteren. Als je dan elk commentaar wat je niet aanstaat van tafel veegt met "stomme jury" vraag ik me af wat je op het wedstrijdterrein te zoeken hebt...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:40

Gister had ik iets mafs.
Ik had de eerste proef gereden en hoorde tijdens galop plok plok plok, ijzer los.
Dus ik ervan af kijk en ja hoor, zat veel speling tussen.
Ga ik naar de 2e jury, waar ik aansluitend de 2e proef zou moeten rijden om te overleggen of ik iets later zou kunnen starten. ja kan wel, over 3 uur aan het eind van mijn programma. Verward
Ik vond die opmerking echt raar. Heb de proef daarom maar direct gereden wat resulteerde in een ijzer minder. Boos!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:59

Billy schreef:
Omdat mensen ook naar zichzelf moeten kijken. Ze springen als een bok op de haverkist in hun verontwaardiging, zonder ff na te denken en zich af te vragen wat er nou echt bedoeld wordt. Jury;'s zitten er niet om te pesten, maar om je te helpen jezelf te verbeteren. Als je dan elk commentaar wat je niet aanstaat van tafel veegt met "stomme jury" vraag ik me af wat je op het wedstrijdterrein te zoeken hebt...

Uiteraard, maar daar is half Bokt op de rest van het forum ook al mee bezig Lachen De meeste opmerkingen hier vind ik trouwens niet van dien aard dat er een jury mee in discrediet wordt gebracht. Als mensen als een bok op de haverkist springen om niks weet je als lezer meteen wat voor vlees je in de kuip hebt, waardoor ik het jammer vind dat dit dan ook nog eens vijf keer gepost moet worden in een topic waar je toch komische anekdotes hoopt aan te treffen.

Bovendien snap ik echt niet dat er mensen zijn die 'paard staat niet vierkant' geen misplaatst commentaar vinden in de B, dus waarom je eigen onkunde etaleren door daar een andere gebruiker over in de mond te gaan hangen?

Om dan toch nog een sprankje leuks toe te voegen met deze post (is er weer echt iets ontopic te lezen, tenminste Vork ). Vorige week moest mijn paard plassen tijdens de proeven, maar hij wilde niet. Voor proef twee had de jury hem nog aangemoedigd te gaan wateren Clown , maar dit werkte averechts. Toen na de tweede proef de sluizen dan eindelijk opengingen, stonden we pal naast de auto van jury één. Die lette even niet meer op de proef die hij beoordeelde en riep: "Dat moest hij zonet ook al! Dat zag ik aan z`n moeilijke blik!" Geen rare uitspraak misschien, maar ik vond hem (hangend boven een kreunende & plassende ruin) wel aardig Haha!

VealoszJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:01

Ik had vorig jaar ergens een onderling wedstrijdje met Veal.
Het inrijden ging super.
Lekker ontspannen.
Ik ga de ring in, paard gespannen.
Kan gebeuren, zijn eerste wedstrijd.
Paard renpaard geweest, maargoed dat is geen excuus.
Veal die draaft dus nogal hard, ik groet op het einde van de proef beloon hem, ja paard heeft tenslotte toch zijn best gedaan.
Het was namelijk A afwedden tussen X-C groeten,
C huppelepup nog wat rijbaan verlaten en paard belonen.
Maar néé ik mocht dat blijkbaar niet, en er werd me gevraagd door de Jury (eigenaresse van de manege) "Waarom beloon je je paard?"

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:28

Tango40 schreef:
Vorig weekend had ik op mijn coupons staan: Een beetje te VEEL vanuit de achterhand...........
Tja wat moet ik daar nou van zeggen?! Ik starte in het Z1 bij de paarden.

EDIT : Het was op een galop onderdeel.

Daar kan ik mij nu ook niet direct bij voorstellen wat er precies bedoeld wordt...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:31

kaatje77 schreef:
Gister had ik iets mafs.
Ik had de eerste proef gereden en hoorde tijdens galop plok plok plok, ijzer los.
Dus ik ervan af kijk en ja hoor, zat veel speling tussen.
Ga ik naar de 2e jury, waar ik aansluitend de 2e proef zou moeten rijden om te overleggen of ik iets later zou kunnen starten. ja kan wel, over 3 uur aan het eind van mijn programma. Verward
Ik vond die opmerking echt raar. Heb de proef daarom maar direct gereden wat resulteerde in een ijzer minder. Boos!

Heb wel nog gehoord dat je dan gelijk helemaal laatste moet rijden, wel vervelend, maar je mag tenminste nog rijden...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:48

Uums schreef:
Billy schreef:
Bovendien snap ik echt niet dat er mensen zijn die 'paard staat niet vierkant' geen misplaatst commentaar vinden in de B, dus waarom je eigen onkunde etaleren door daar een andere gebruiker over in de mond te gaan hangen?

Ben het volledig eens met Billy!

Over het niet vierkant staan, dit kan ook een opmerking zijn om aan te geven waarom het een 6 is en geen 7 (bijvoorbeeld).
Dus als mensen dat hier plaatsen als rare opmerking in de B kan het (in mijn ogen) geen kwaad die mensen 'uit de droom te helpen' door te vertellen hoe het ook opgevat kan worden Knipoog

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:13

Kan dat dan niet beter per PB? Dat houdt het topic een beetje overzichtelijker Knipoog

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:25

Tijd geleden kreeg eem meisje van onze vereniging commentaar:
,,Wat ze nog in de paardensport moest? Ze kon beter de stijgbeugels boven haar bed hangen''

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:05

Uums schreef:
Kan dat dan niet beter per PB? Dat houdt het topic een beetje overzichtelijker Knipoog

Uhhh jíj spamt dit topic nu hiermee vol Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:06

ielsjj_: dat is wel heel erg naar van die jury...

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:29

_10_ schreef:
Uums schreef:

Uhhh jíj spamt dit topic nu hiermee vol Clown

Valt mee hoor, bij jou tel ik al ruim 100 reacties in dit topic waarin geen bijzondere jury-uitspraak te vinden is, dat aantal haal ik bij lange na niet Clown

Poosje geleden was ik mee met een amazone met een Fries, die op het heetst van een hete dag moest starten. Paard was wat sloom, amazone zwaar oververhit en met een hoofd als een tomaat groette ze uiteindelijk af in de tweede proef. Zegt de jury: "had je hem niet beter kunnen overspuiten?" Amazone, helemaal daas van de hitte: "Wuh?" Verward *zat nog niet helemaal in de ironie-modus* "`t Is zo warm voor die zwarte paarden met dit weer." Vork

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:30

Haha! Haha! Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:29

Uums schreef:
Valt mee hoor, bij jou tel ik al ruim 100 reacties in dit topic waarin geen bijzondere jury-uitspraak te vinden is, dat aantal haal ik bij lange na niet Clown

Omdat ik idd doe waar jij een hekel aan hebt: Ik leg uit hoe een opmerking opgevat kan worden Vork

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:31

Uums schreef:
Poosje geleden was ik mee met een amazone met een Fries, die op het heetst van een hete dag moest starten. Paard was wat sloom, amazone zwaar oververhit en met een hoofd als een tomaat groette ze uiteindelijk af in de tweede proef. Zegt de jury: "had je hem niet beter kunnen overspuiten?" Amazone, helemaal daas van de hitte: "Wuh?" Verward *zat nog niet helemaal in de ironie-modus* "`t Is zo warm voor die zwarte paarden met dit weer." Vork

Is deze opmerking raar of toch best leuk???

Lachen

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:44

Kom op allemaal, gaan we nu op de kinderachtige manier beginnen? Beetje zinloos lijkt me.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:26

Wij hadden zondag een officiële wedstrijd. Komt, in de eerste pauze, de jury naar mij toe (ik ben secretariaat) dat ze het totaal niet eens is met de startlijst. Het ging veel te lang duren (wedstrijd was van 13.30 tot 18.30) want: ' ik moet nog boodschappen doen'.... Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:01

Rytir schreef:
Wij hadden zondag een officiële wedstrijd. Komt, in de eerste pauze, de jury naar mij toe (ik ben secretariaat) dat ze het totaal niet eens is met de startlijst. Het ging veel te lang duren (wedstrijd was van 13.30 tot 18.30) want: ' ik moet nog boodschappen doen'.... Gestoord

Op zondag ook nog! Pffff Clown

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:08

Volgens mij hoeven jury's ook maar 4 uur te jureren, alles wat langer duurt mag de jury weigeren. Dus eigenlijk wel normaal dat ze er iets van zegt, dan had het vantevoren met haar afgesproken moeten worden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:06

De grens van 100 pagina's is inmiddels ruimschoots bereikt. Ook is het doel van het topic een beetje het doel voorbij geschoten en ging hier en daar behoorlijk off topic. Maar omdat het topic van de leukste, raarste jury-uitspraken wel goed loopt open ik hiervoor een nieuw topic met een aantal richtlijnen om duidelijk te laten zijn wat precies de bedoeling is. Link zal ik hier dan nog even plaatsen. Knipoog

* edit * het nieuwe topic:
[JI] Citaten van grappige en rare jury-uitspraken