Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:58

ik vrijdag tyron helemaal gewassen, hij was spier wit, zaterdag nog na gekeken of hij wit was, nog wat witter gemaakt
heb ik de proef gereden, zegt de jury dat ik hem had moeten wassen....
ik daarna nog gekeken, echt wit was hij!
ik had 166 punten, en bij mij in de ring was er maar 1 met een winstpunt van 184....
tja... misschien had ze der dag niet....

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 23:49

Een keer, ik was er toen niet bij, want dan had ik het ook echt wel tegen m'n vriendin gezegd.
De jury was uitgestapt en had tegen haar gezegd. Als je nog langzamer gaat, dan gaat ie straks gras vreten.. Bloos
Ze is idd wel wat langzaam soms..

Ook een keer ging mijn vriendin mijn ander vriendin voorlezen (snap ie?). Ze rijd dus op een fries. Dus ze komt bij de jury met de papieren terwijl mijn vriendin daar al lekker rond hobbelt..
Zegt de jury tegen mijn vriendin 'Oh nee weer een fries paard' Verward 'Leuk voor de afwisseling toch?' Heeft mijn vriendin nog gebrobeerd.. Maar dát was banketstaaf..

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:16

Ik had er weer een leuke

Verkantelen Tong uitsteken

NormanxRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:13

Op mijn protocol stond er een keer dat mn pony te dik was. Belachelijk, hij is een Fjord. Wat verwachten ze wel van em. Een magere worst?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:14

Ook een fjord kan te dik zijn, de meeste paarden in B en NL zijn ook gewoon te dik. Als jij deelneemt aan dressuurwedstrijden met je fjord hoort hij in de juiste conditie te staan.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:25

NormanxRuby schreef:
Op mijn protocol stond er een keer dat mn pony te dik was. Belachelijk, hij is een Fjord. Wat verwachten ze wel van em. Een magere worst?

Nee hoor we verwachten een fjord op maat.
Die van jou zal wel een maatje meer zijn.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:28

tinkerXXlufX schreef:
ik vrijdag tyron helemaal gewassen, hij was spier wit, zaterdag nog na gekeken of hij wit was, nog wat witter gemaakt
ik had 166 punten, en bij mij in de ring was er maar 1 met een winstpunt van 184....

Ik begrijp hem niet, wassen in relatie wel of geen winst halen?

Weining winst uitdelen op een dag betekent mijn dag niet hebben?
En ik maar denken dat het er aan lag dat er zo slecht gereden werd en ik daarom zat te balen omdat ik zo graag die winstpunten geef als het even kan.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:31

jury schreef:
tinkerXXlufX schreef:

En ik maar denken dat het er aan lag dat er zo slecht gereden werd en ik daarom zat te balen omdat ik zo graag die winstpunten geef als het even kan.

Nagelbijten / Gniffelen

Tja deze zitten er altijd tussen. Knipoog

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:51

jury schreef:
tinkerXXlufX schreef:

Ik denk dat ze het er neer had gezet om het wassen, maar daarna ook de punten erbij gezet heeft om duidelijk te maken dat het inderdaad aan de kleur en de witheid van haar paard gelegen heeft dat ze zulke lage punten gekregen heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:07

Vraagje tussendoor voor de juryleden... Zo'n protest als Satchmo vandaag... Redelijk bestraft? Onterecht hoog gepunt in de complete proef?

Hoe kijken jullie naar dat soort wedstrijden?

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:52

Volgens mij hoort deze vraag niet in dit topic Rock

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:08

Karoliefje_ schreef:
'Niet versnellen maar verruimen' en een 5 en een 4.
Had bij de andere proef een 8 op middendraf Gestoord

Dit had ik ook! Bij een proef die door 2 jury's beoordeeld werd, de ene jury een 5 voor de middendraf, 'tactfout', bij de ander een 7 zonder commentaar Nagelbijten / Gniffelen

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:30

Ik reed laatst een wedstrijd en toen las mn moeder perongelijk verkeerd voor. Nou ja, ik boos, maar gewoon verder rijden. En gewoon -2 zoals dat hoord.
2 proeven later werd er weer verkeerd gereden, meisje ook boos. Jury komt uit de auto stappen en praat even, meisje mag op bepaalt punt weer verder rijden en rijd 200 punten. geen aftrek ofzo...
Tsja, hoezo eerlijk jureren?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:38

Gracezellaa schreef:
Ik reed laatst een wedstrijd en toen las mn moeder perongelijk verkeerd voor. Nou ja, ik boos, maar gewoon verder rijden. En gewoon -2 zoals dat hoord.
2 proeven later werd er weer verkeerd gereden, meisje ook boos. Jury komt uit de auto stappen en praat even, meisje mag op bepaalt punt weer verder rijden en rijd 200 punten. geen aftrek ofzo...

waaorm was jij boos? Je hoort je proef te kennen Knipoog

En mss had dat meisje wel 202 -2 is 200 punten Pling Of heb je haar coupon gezien?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:38

Gracezellaa schreef:

waaorm was jij boos? Je hoort je proef te kennen Knipoog

En mss had dat meisje wel 202 -2 is 200 punten Pling Of heb je haar coupon gezien?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:40

Aranel schreef:
Karoliefje_ schreef:
'Niet versnellen maar verruimen' en een 5 en een 4.
Had bij de andere proef een 8 op middendraf Gestoord

Dit had ik ook! Bij een proef die door 2 jury's beoordeeld werd, de ene jury een 5 voor de middendraf, 'tactfout', bij de ander een 7 zonder commentaar Nagelbijten / Gniffelen

elke jury jureerd anders. de opmerking van de eerste jury kom vrij veel voor, ik heb het ook op mn coupons gehad. maar is zeker terecht.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:40

Boos worden op iemand die je voorleest moet je nooit doen natuurlijk, mij gebeurde het ook wel eens, en dan lach ik er om, want tis me eigen domme schuld.. Als t meisje nou een nette proef had, kon de jury daar niet om heen?

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:15

Joto schreef:
Boos worden op iemand die je voorleest moet je nooit doen natuurlijk, mij gebeurde het ook wel eens, en dan lach ik er om, want tis me eigen domme schuld.. Als t meisje nou een nette proef had, kon de jury daar niet om heen?

Ik had het afgelopen zondag nog, mijn voorlezer las mij verkeerd voor.. Pf.. Gelukkig kende ik de proef iets, en wist wat ik moest.. Ik moest blij wezen dat ze me voor wou lezen, kon helemaal niemand vinden, en ben natuurlijk ook erg dankbaar daarvoor.. Tsjah, wat je soms idd wel ziet is bijv. een moeder leest verkeerd voor, en dan gaat de ruiter/amazone te keer.. Mijn moeder zou nooit weer met me mee gaan Knipoog

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:57

Ik had juist een keer dat mijn zus mij voorlas en niet op tijd doorlas, dus ik zei; wat moet ik doen? begon ze drie onderdelen terug voor te lezen, dus ik zeg; en dan? ze leest het volgende onderdeel, dus ik; en dan? tot ik zei; laat maar even want daar ben ik nu al langs.. en ik moest lachen, ging ook zo stom, ik vroeg wel 4 keer en wat dan, maar ze kwam er echt niet uit, dus ik naar de jury vragen waar ik verder kon gaan, was de jury best wel boos omdat ik moest lachen... No Cheer

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:04

Ik reed m'n eerste keer L2 maar er was bij 1 jury niet doorgegeven dat ik L2 zou rijden (ipv van L1, want dat was nog niet zeker).
We krijgen seintje om te beginnen en minj voorlezer begint met lezen.
Ondertussen ben ik bij onderdeel 5 en draaf ik langs de jury waatbij hij zegt: 'waar ben jij mee bezig?'
Ik schrok me helemaal rot, het ging niet lekker nee maar zó slecht Bloos!
Bleek het dus dat hij bedoelde met welke proef ik bezig was Tong uitsteken Hij dacht dat ik L1 reed Tong uitsteken

Gelukkig toch nog een 2e plaats met winst Haha!

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:17

ik las afgelopen zondag helaas ook bij een punt verkeerd voor. ze moest aanspringen in de galop op de volte en daarna er nog een volte er achter aan rijden. alleen die 2e volte vergat ik voor te lezen waardoor de ruiter die veel te laat inzette. zij kreeg geen -2 maar een 3 voor het onderdeel. normaal krijgt ze een 7 of 8 voor die volte nu een 3. vond ik wel heel zwaar bestraft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:45

kinuh schreef:
Ik reed m'n eerste keer L2 maar er was bij 1 jury niet doorgegeven dat ik L2 zou rijden (ipv van L1, want dat was nog niet zeker).
We krijgen seintje om te beginnen en minj voorlezer begint met lezen.
Ondertussen ben ik bij onderdeel 5 en draaf ik langs de jury waatbij hij zegt: 'waar ben jij mee bezig?'
Ik schrok me helemaal rot, het ging niet lekker nee maar zó slecht Bloos!
Bleek het dus dat hij bedoelde met welke proef ik bezig was Tong uitsteken Hij dacht dat ik L1 reed Tong uitsteken

Gelukkig toch nog een 2e plaats met winst Haha!

die herken ik wel. Ik startte M2, als laatste en na mij kwam het Z1 (in handicap). Mijn moeder begint te lezen en al bij het 2e onderdeel twijfelde ik, maar goed. Even doorgegaan tot het "afwenden, appuyeren naar rechts", waarvan ik zeker wist dat het niet in het M2 voorkwam. Paard gestopt, mijn moeder gevraagd wat ze aan het voorlezen was en dus even staan overleggen. Jury roept ineens "waarom stop je nou?", die snapte er ook niets meer van. Verhaal snel uitgelegd en ik mocht opnieuw beginnen, (paard even helemaal verbaasd bij het aandraven na het groeten, die wist heel goed hoe het werkte Knipoog ) . Leukste was wel de jury opmerking "ga maar gewoon zo door, ik dacht echt dat je in het Z1 hoorde". Uiteindelijk 2e met een dik wp Haha! (129 of zo, honderd jaar geleden)

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:09

Vorig weekend had ik op mijn coupons staan: Een beetje te VEEL vanuit de achterhand...........
Tja wat moet ik daar nou van zeggen?! Ik starte in het Z1 bij de paarden.

EDIT : Het was op een galop onderdeel.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:23

Ik heb wel eens gehad dat er bij een van mijn eerste wedstrijden die ik ooit reed, dus in de B het commentaar kreeg:
Hoofd halshouding niet correct, staat niet vierkant..

huh? Wel heel grappig, M commentaar bij een B proef

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 07:29

Waarom is hoofd halshouding niet correct geen commentaar voor een B proef?
Vind het heel normaal commentaar eigenlijk.
Ook in de B is kantelen een zware fout, hoeven ze niet met hun kop in de lucht lopen, of met de kin op de borst. M.a.w. daar wordt ook een correcte hoofdhouding verlangt.