Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vera_pino

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:49

ROFL je hebt er een geweldig plaatje bij gezocht!!!

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:54

haha leuk plaatje! Haha!
bij mijn vriend stond op zijn coupon: laarzen zijn te kort, en moet je paard niet een keer beslagen worden? Clown beetje dom maarja!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:58

Van de jury of je vriend?

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 00:02

Bij mij stond er afgelopen keer op de coupon (protocol) pony heeft te rijke conditie.. Ik snapte eerst niet wat het betekende, tot dat ik weer naar m'n pony keek, en die mooi ronde grasbuik zag Vork

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:16

_Stephanie schreef:
haha leuk plaatje! Haha!
bij mijn vriend stond op zijn coupon: laarzen zijn te kort, en moet je paard niet een keer beslagen worden? Clown beetje dom maarja!

Lizzle schreef:

Ja
Wie gaat er nou met te korte laarzen rijden en laat z'n paard niet optijd beslaan Verward Gestoord

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:47

Toen ik mijn eerste outdoorwedstrijd mijn eerste L2 proef gelopen had, kwam de jury uit de auto en verontschuldigde zich dat ze niet zulke hoge punten had kunnen geven! Clown Want ze vond het zo'n gaaf paard. Mijn merrie was erg gespannen en kijkerig, dus ze had helemaal gelijk, ik ging ook voor de ervaring.
Verder gaf ze me even snel mondeling nog wat tips voor mijn tweede proef (super!!!). Dus toen dacht ik dat ik misschien in de 160 gereden had ofzo...voorbereid op het ergste, maar tijdens de prijsuitreiking had ik gewoon 175! Zoooooo slecht is dat nu ook weer niet! Knipoog Maar ze had zich er wel voor verontschuldigd! Nagelbijten / Gniffelen

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:16

CharleyT schreef:
Lydjaa schreef:
Het is niet echt een rare uitspraak, maar toch wel de moeite waard om te vertellen.
Ik had een aantal weken geleden een wedstrijd in Liempde, waar ik twee proeven zou gaan rijden in het M2. Bij het losrijden voelde ik al dat mijn pony niet helemaal goed liep, vooral in de galop zakte hij soms door zijn been. Ik vroeg aan mijn moeder of zij er iets aan kon zien, maar ze zag niks. Het terrein was ook nogal oppervlakkig dus ik dacht; ik start maar gewoon, misschien doet Baltazar zo vanwege het terrein, bovendien doet hij de oefeningen gewoon goed. Ik dus de ring in, meteen voelde ik dat het echt niet goed was; in draf was hij niet actief en liep heel erg onregelmatig. Hij viel zelfs uit de galop, waar ik altijd mijn goede punten vandaan haal. De jury had mij niet uitgesloten dus ik reed netjes (nouja, ik reed niet bepaald goed omdat ik Baltazar zo min mogelijk wilde belasten) de proef uit. Naderhand goede kennissen naar Baltazar laten kijken, maar die konden niks vinden dus ik meldde me natuurlijk af bij de 2e jury. Die zei tegen mijn moeder dat hij mij toch had gediskwalificeerd, omdat hij ook al zag dat mijn pony in de eerste proef kreupel was. Wij gingen naar huis omdat de uitslag toch niets zou opleveren, en we lieten andere mensen voor ons de coupon ophalen. 's Avonds kregen we een telefoontje met de mededeling dat ik 4e was met 186 punten, en ik stond zelfs boven mij concurrent. Op de coupon stond niets van enige kreupelheid.
(Uiteindelijk bleek Baltazar te steile hoeven te hebben, wat om de een of andere reden de hoefsmid niet is opgevallen, waardoor een gleuf 'afgeknepen' werd in zijn hoef, hierdoor heb ik ongeveer een maand niet kunnen rijden)
Nouja, leuk van dat winstpuntje, maar de volgende keer word ik toch liever gediskwalificeerd met een kreupele pony!

Je had natuurlijk ook gewoon zelf kunnen besluiten om niet te starten, als de jury je uitsluit wegens kreupelheid is ook geen reclame.

Dit heb ik niet gedaan omdat hij bij het losrijden nog geen/bijna geen kreupelheid vertoonde. Toen ik de ring in ging werd het op de een of andere mysterieuze rede echte kreupelheid. (sorry voor de eventuele slechte uitleg in mijn post, want je hebt gelijk Knipoog )

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:45

_10_ schreef:
_Stephanie schreef:
haha leuk plaatje! Haha!

Lizzle schreef:

Ja
Wie gaat er nou met te korte laarzen rijden en laat z'n paard niet optijd beslaan Verward Gestoord

Lekkere vooroordelen Knipoog . Wie weet liep het paard wel gewoon op blote voeten Knipoog. Ik heb ook voor het mooie wat te korte laarzen hoor Tong uitsteken. Boeien! Ik doe dat bewust voor het springen (anders prikken ze in knieholten) En daarbij hebben sommige gewoon lange benen en misschien niet het geld voor leren laarzen en dan ben je aangewezen op standaardmaten. En tja, dan kunnen ze wat korter vallen!

Vind het ook een beetje stomme opmerking!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:51

Toch vind ik het wel toepasselijk bij het punt verzorging (de laarzen dan)
Het beslaan is een ander verhaal, tenzij hij te laat beslagen is, maar blote voeten is natuurlijk prima.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:53

Lizzle schreef:
Het beslaan is een ander verhaal, tenzij hij te laat beslagen is, maar blote voeten is natuurlijk prima.

Daar heb je dan weer gelijk in Ja (niet aan gedacht). En dan nog vind ik het best knap als je als jury zoiets kan zien en daarbij weet je uberhaupt niet wanneer een smid komt Lachen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:25

AEP schreef:
Toen ik mijn eerste outdoorwedstrijd mijn eerste L2 proef gelopen had, kwam de jury uit de auto en verontschuldigde zich dat ze niet zulke hoge punten had kunnen geven! Clown Want ze vond het zo'n gaaf paard. Mijn merrie was erg gespannen en kijkerig, dus ze had helemaal gelijk, ik ging ook voor de ervaring.
Verder gaf ze me even snel mondeling nog wat tips voor mijn tweede proef (super!!!). Dus toen dacht ik dat ik misschien in de 160 gereden had ofzo...voorbereid op het ergste, maar tijdens de prijsuitreiking had ik gewoon 175! Zoooooo slecht is dat nu ook weer niet! Knipoog Maar ze had zich er wel voor verontschuldigd! Nagelbijten / Gniffelen

Hahaha dat had ik een paar maanden geleden ook.
Reed een onderlinge mee in het L1 om te kijken waar we nog op moesten trainen, moest nog 3 punten toen.
Kwam ze uit de auto en vertelde wat er verbeterd moest worden en gaf ze tips.
Ze vertelde ook dat ze niet zoveel punten kon geven.
Was de prijsuitrijking en was ik 1e met 184 punten Bloos

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:33

zap schreef:
Lekkere vooroordelen Knipoog . Wie weet liep het paard wel gewoon op blote voeten Knipoog. Ik heb ook voor het mooie wat te korte laarzen hoor Tong uitsteken. Boeien! Ik doe dat bewust voor het springen (anders prikken ze in knieholten) En daarbij hebben sommige gewoon lange benen en misschien niet het geld voor leren laarzen en dan ben je aangewezen op standaardmaten. En tja, dan kunnen ze wat korter vallen!

Vind het ook een beetje stomme opmerking!

Aangezien het dus géén domme opmerking is van een jury kan je dus 'domme' reactie's verwachten als je dit op zo'n topic neerzet.
Want sorry, maar daar kan ik dus níet serieus op reageren

zap schreef:
Lizzle schreef:

Daar heb je dan weer gelijk in Ja (niet aan gedacht). En dan nog vind ik het best knap als je als jury zoiets kan zien en daarbij weet je uberhaupt niet wanneer een smid komt Lachen

Over de laarzen zeg ik niets, maar wat het beslaan betreft, een paard hoort in 'wedstrijdconditie' te zijn, hierin valt ook dat de hoeven goed onderhouden moeten zijn!
Maakt dus niets uit wanneer de hoefsmid had moeten komen, als je start behoren de hoeven van je paard in orde te zijn!
En dan heb ik het er niet over dat ze íets te lang zijn en gewoon toe aan de standaard beurt, maar er zijn zat mensen die hun dieren vééls te laat naar de smid laten gaan met gevolg dat je daar (terecht!) een opmerking over krijgt op wedstrijd!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:12

Afgelopen zondag nog gelachen. Bloos

Ik rijd mijn proef en tot aan de tweede galop gaat het goed, dan hoord mijn paard wat en doordat hij blind is aan 1 oog, kon hij het geluid niet plaatsten. Clown
Ik had allang gezien dat het een paar ruiters waren die over de naastliggende weg aan het stappen waren.
Mijn paard werd heel druk en kon hem niet meer rustig rijden, heb hem zelfs even stopgezet om op adem te komen, maar hij bleef gespannen.
Na de tijd naar de jury.
En wat zegt hij:
Tja, als je net zoals het eerste gedeelte had gereden had ik je wel 220 punten kunnen geven het eerste gedeelte zijn voornamelijk 7-ens en 8-en.
ROFL En dat voor de B. Nagelbijten / Gniffelen
Uiteindelijk had ik nog 183 punten.
Vond die uitspraak wel heel opmerkelijk. *LOL*

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:21

haha karin, dat hoor je iig niet vaak!
Wel leuk toch om dat te weten Knipoog
Edit: Welke jury was dat?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:52

Annemiekbram schreef:
haha karin, dat hoor je iig niet vaak!
Wel leuk toch om dat te weten Knipoog
Edit: Welke jury was dat?

Geen idee.
Wat oudere man, strak in het pak, bult wit haar op het hoofd en dure auto. Vingers aflikken
Maar er stond geen naam en jurynummer op de coupon. Verward
Wil hem iig wel vaker hebben. *LOL*

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:03

Annemiekbram schreef:
Geen idee.
Wat oudere man, strak in het pak, bult wit haar op het hoofd en dure auto. Vingers aflikken
Maar er stond geen naam en jurynummer op de coupon. Verward
Wil hem iig wel vaker hebben. *LOL*

Heeft hij wel zijn handtekening op de coupons gezet, want anders geldt je winstpunt niet?!!
Maar je kan de handtekening zeker niet lezen?

Ik heb vroeger met een gelderse merrie wedstrijd gereden en dan reed ik altijd super bij van die 'oude mannentjes met bolhoedjes'! Die hielden wel van zo'n klassiek gebouwd paard Haha! .

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:28

_10_ schreef:
Over de laarzen zeg ik niets, maar wat het beslaan betreft, een paard hoort in 'wedstrijdconditie' te zijn, hierin valt ook dat de hoeven goed onderhouden moeten zijn!
Maakt dus niets uit wanneer de hoefsmid had moeten komen, als je start behoren de hoeven van je paard in orde te zijn!
En dan heb ik het er niet over dat ze íets te lang zijn en gewoon toe aan de standaard beurt, maar er zijn zat mensen die hun dieren vééls te laat naar de smid laten gaan met gevolg dat je daar (terecht!) een opmerking over krijgt op wedstrijd!

Ik kon er niet uit opmaken dat het paard slecht onderhouden hoeven had, in dat geval vind ik het inderdaad een terechte opmerking. Wanneer het alleen over het beslag gaant vind ik het een vrije keuze, maar ook niet vreemd als dat op een protocol staat, maar alleen nadat een paard onderuit is gegaan of beduidend voorzichtiger loopt, wat de proef beïnvloed. Dan nog is het alleen een advies natuurlijk.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:17

Lizzle schreef:
Ik kon er niet uit opmaken dat het paard slecht onderhouden hoeven had, in dat geval vind ik het inderdaad een terechte opmerking. Wanneer het alleen over het beslag gaant vind ik het een vrije keuze, maar ook niet vreemd als dat op een protocol staat, maar alleen nadat een paard onderuit is gegaan of beduidend voorzichtiger loopt, wat de proef beïnvloed. Dan nog is het alleen een advies natuurlijk.

Dat is natuurlijk altijd hier, we horen het verhaal maar van 1 kant.
De bewuste jury kan hier niet verklaren waarom het erop staat, maar hier wordt maar direct aangenomen dat het onterecht en raar is omdat diegene die de post plaatst dit raar vind....

Probeer in zulke situatie's eerst eens te bedenken wáárom een jury dit zou kunnen neerzetten!

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:43

't was niet bij mij, maar bij een vriendin; Terwijl ze aan het groeten was besloot haar paard even een plaspauze te nemen. Stond als commentaar: Spetterende binnenkomst.

En waar ik wel om lachen, was toen ik een hele beroerde wedstrijd had het meest positieve commentaar was; Goed geprobeerd. *LOL*

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:02

noekje schreef:
't was niet bij mij, maar bij een vriendin; Terwijl ze aan het groeten was besloot haar paard even een plaspauze te nemen. Stond als commentaar: Spetterende binnenkomst.

En waar ik wel om lachen, was toen ik een hele beroerde wedstrijd had het meest positieve commentaar was; Goed geprobeerd. *LOL*

Vind je dit commentaar raar of juist wel leuk??
Denk namelijk dat het meer thuishoort in een ander topic Knipoog
Bijvoorbeeld hier: [WD-V] Wat is jullie mooiste compliment van jury?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:10

_10_ schreef:
Lizzle schreef:

Dat is natuurlijk altijd hier, we horen het verhaal maar van 1 kant.
De bewuste jury kan hier niet verklaren waarom het erop staat, maar hier wordt maar direct aangenomen dat het onterecht en raar is omdat diegene die de post plaatst dit raar vind....

Probeer in zulke situatie's eerst eens te bedenken wáárom een jury dit zou kunnen neerzetten!

Ja, precies! Het lijkt me sowieso bij je protocol handig als je nadenkt over het gegeven jurycommentaar.
Ik speculeerde daarom over een paar redenen waarom een jury dat neer zou hebben gezet.

Mie_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:57

Shanna schreef:
wat ik weer wel ergelijk vind is dat ze bij een vrouw een keer op de briefie hadden gezet: volgende keer een sport BH aandoen is mischien niet geheel onverstandig! dan denk je ook van waar letten die mensen wel niet op joh!

zo'n extreem grove dingen! ook van die zwarte string onder een witte rijbroek vind ik nogal dom om een opmerking over te maken .. ze moeten letten op de bewegingen van paard en ruiter en of de proef correct word uitgevoerd, toch niet op wat de ruiter draagt !!!! dit zijn ofwel van die vetzakken van venten die niet beter weten of te kijken naar zo'n dingen omdat ze niet genoeg hebben aan hun eigen vrouw .. ofwel is het een jaloerse vrouw die denkt dat haar man naar die vrouw op het paard meer zal zitten kijken dan naar haar .. maar een normale mens schrifjt toch geen zo'n commentaar hoor!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:09

Dat van die string zou ik wel opmerken bij de verzorging maar dan onder het mom van "rijbroek schijnt door".

De borsten zou ik niet opschrijven maar als het heel erg storend is misschien even melden na de proef maar dat ligt wellicht zo gevoelig bij de amazone dat ik dat niet zo gauw zou doen.
Ik heb vroeger wel eens lesgegeven aan een amazone die bij galop altijd het zicht even kwijt was door haar enorm(e) omhoog springende borsten. Naast het feit dat dit me erg pijnlijk lijkt, is het natuurlijk ook storend voor amazone, paard en toeschouwer.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:33

jury schreef:
Ik heb vroeger wel eens lesgegeven aan een amazone die bij galop altijd het zicht even kwijt was door haar enorm(e) omhoog springende borsten. Naast het feit dat dit me erg pijnlijk lijkt, is het natuurlijk ook storend voor amazone, paard en toeschouwer.

Ik probeer dit even te visualiseren... ROFL ROFL Huilen van het lachen

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:58

Bij de middenstap: 'meer verzameld houden' Koe 't is toch geen verzamelde stap??

Ze zullen wel bedoeld hebben dat ik em teveel uit elkaar liet vallen, maar dat vind ik toch iets anders..