jasmijn78 schreef:dus ik zou graag zien dat jij de geschiktheid van dravers in de dressuurSPORT beargumenteerd met feiten en/of voorbeelden van ruiters met dravers in de dressuurSPORT en niet met leuke details over jezelf.
Het kan goed zijn dat ik geen antwoord geef op wat je graag wilt horen. Je staat op mijn negeerlijst, dus ik zie niet vanzelf je posts.
De leuke details over mezelf zijn om te laten zien dat ik in elk geval weet hoe dravers eruit zien, wat ik uit de leuke details over jezelf en je paarden niet kan opmaken.
Mijn argumentatie is al diverse malen genoemd en dat is dat een draver, net als elk ander paard, in principe geschikt is om de oefeningen uit te voeren die in de dressuursport worden gevraagd omdat het geen grove exterieurfouten, noch handicaps heeft.
En dat een paard geschikt wordt gemaakt voor sport door scholing en training en dat dát niet rasgebonden is.
En dat in dressuur, ook de hoogste, niet meer gevraagd wordt dan wat elk paard van nature kan, dus waarom zou een draver het niet kunnen?
De beperkingen liggen gewoonlijk bij de ruiter.
En, als ik met voorbeelden zou komen, worden die geheid als uitzonderingen gezien, omdat de draver nu eenmaal procentgewijs niet zoveel voorkomt in de sport, evenals een heleboel andere rassen. Maar je gaat van de Akhal Teké toch ook niet roepen dat hij ongeschikt is voor dressuur omdat er op het moment geen Akhal Teke´s in de top de jij kent meedraaien?
De geschiktheid van een ras zit niet vast aan het halen van de top (waar je vooral een hoop geld voor nodig hebt, zonder sponsor kom je tegenwoordig niet zo heel ver meer).
En het halen van de top is niet ras gebonden.
Goede argumentaties waarom een draver niet geschikt zou zijn ben ik ook nog niet tegen gekomen (maar er kan me hier en daar wat ontschoten zijn hoor), alleen veel vergelijkingen met paarden die dan zogenaamd geschikter zouden zijn. Dat maakt een ander paard nog niet ongeschikt.
!
. Ik moet wel zeggen dat mijn merrie (die ook zijn moeder was) enkele generaties terug nog Engels Volbloed in haar stamboom heeft, en geen inlands bloed zoals Fries e.d., ik heb het tot ergens in 1780 kunnen traceren.
.