Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:15

kimmy1985 schreef:
Ik had een keer wedstrijd, in een hele grote bak, de volte bij A hadden ze afgesloten, omdat het anders we heel groot was.
Ik rij daar mijn proefje.
Springt mij haflinger in eens over de bordjes heen die achterste volte in.
Ik weer netjes terug gesprongen.

Later stond er op het papiertje dat ik +1 had voor de mooie sprongen Clown

Die jury jureert ook vast vaak springwedstrijden Haha!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:52

Hm volgens mij had de jury je uit moeten sluiten... Als je uit een afgesloten rijbaan jumpt dan = dat uitsluiting normaalgesproken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:48

Zal wel onderling zijn geweest.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:20

Sammie schreef:
Zal wel onderling zijn geweest.

Ja was onderlinge dan kijken ze niet zo nouw.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:48

Haha, je paard maakte er gewoon een springwedstrijd van Clown

Tegen mij is er wel eens gezegd je schopt je paard kuilen in zijn buik....
Jaah tuurlijk die kuilen zitten er al vanaf veulen af aan maar oke Cool Ik het een paar keer gezegd wilde zelfs nog wel de foto's halen en toen dacht ik stik ook maar.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:50

Ik heb ook een grappige, stond op mijn protecol dressuur, niet kikkeren, iemand enig idee wta t betekend Knipoog

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:12

Van die klikgeluidjes die je met je mond kunt maken Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:24

kimmy1985 schreef:

ik kreeg gister toch echt min 2 voor de mooie sprongen Tong uitsteken (dr uit, 2 galopsprongen aan de verkeerde kant van het hekje, en hops weer terug Tong uitsteken)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:43

dochter met paard had een 3 opmerking: sprong uit de ring Haha!
even een uitleg erbij: fijne jury die voor het spel ging en niet de knikkers... perfecto
fijn opbouwend commentaar erbij waar je wat mee kunt en kloppend.

leuke was trouwens opmerking aan de kant, mensen die Britt en paard eerder hadden gezien(tijden shun debuut)
"Ze gaan met sprongen vooruit" en vanwege de sprong naast de ring verstond ik: Ze gaan met sprongen ERuit...
geen jury uitspraak maar vond 'm er wel bij passen Haha!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:03

Laura24 schreef:
Ik had bij mijn laatste (FNRS) wedstrijd een 7 voor de eerste galop (waarbij het paard telkens in draf viel, toen maar ging racen en hoofd in de lucht stak) en een 5 voor de 2e galop (zijn "makkelijke" hand, waarbij hij netjes doorgallopeerde)

Bij mijn eerste FNRS-proef had ik een heel verkeerd paard gekozen naar het bleek, hij ging alleen maar racen. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar we hebben alle oefeningen gedaan (al dan niet in de goede gang Knipoog ) Maarja, dat is wel een supersterk paard dat je niet zomaar even inhoudt...Ik probeerde voornamelijk gevaarlijke situaties te voorkomen (hij racete elke keer op de ballustrade af), satat er aan het einde van mn proef: hand ontspannen Clown Moest er wel om lachen, wilde het jurylid nog voorstellen om het zelf eventjes uit te proberen op hem Haha!

Waarschijnlijk liep hij achter met de punten opschrijven en wist alleen nog dat er eentje wel en eentje niet goed was (de galop) en is dan waarschijnlijk omgewisseld.

gr

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:38

Wij hadden laatst studentenwedstrijd in Amsterdam en ik zat op een paard wat alleen maar zijn hoofd recht in de lucht wilde houden en als je ook maar 1 sec aan de teugel kwam begon de hopsen dus ik denk laat maar lopen en ik rijd mijn proef zo wel zo netjes mogelijk..
Heb ik dus werkelijk 9 keer op mijn protocol tegen de hand gehad, 5 keer loopt niet nagefelijk en 3 keer ronder rijden Clown Nou als dat niet duidelijk was (en overdreven voor een studentenwedstrijd waarbij je 2 min de tijd hebt om je paard in te rijden) Lachen

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:27

Met mijn pony reed ik een proef en ze was niet te houden.
Ging commentaar vragen bij de jury en die vroeg of ik de trein moest halen Haha!

In het M reed ik een proef waarbij de knopen van mijn jasje afsprongen door der rare fratsen en ik , mijn voorlezer EN de jury lagen helemaal in een deuk.Is dan wel geen rare opmerking maar vond het wel grappig.

En dan nog een keer met mijn paard die echt het bloed van onder mijn nagels aan het halen was door plotseling te stoppen en ineens om te draaien.
Kreeg als commentaar dat ik mijn paard goed in haar waarde liet Cool

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:02

Bij mij heeft er wel eens op gestaan: Bijna bij de buren in het land.
Tsja, een grote volte galopperen was toen nog èrg lastig voor mijn jonkie. Ik bleef trouwens wel binnen de baan dus het viel mee Haha!

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:55

Hoorde vandaag een van iemand, erg rare uitspraak van een jury. Ruiter met erg druk paard (op 2 achterbenen de ring betreden) mocht niet voor zijn proef (L) de ring betreden van de jury, eerste proef werd deze ruiter uitgebeld omdat het paard zo druk was en onbestuurbaar zo ongeveer. Tweede proef, ruiter gaat de ring in op het moment dat hij erin zou mogen, jury tikt op het raam, je moet de ring weer uit want ik moet plassen......Ruiter vraagt nog, paard was nog erg druk, mag ik anders even een rondje door de ring, mocht niet van de jury. Ruiter werd in deze tweede proef weer na 20seconden uitgebeld, op zijn protocol stond dus ook serieus commentaar van de jury, ruiter betrad al de ring terwijl ik nog naar het toillet moest. Er lopen toch echt wel rare jurys rond hoor. Clown (gelukkig ook genoeg leuke en eerlijke en humoristische! Ja

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:44

kimmy1985 schreef:
Ik had een keer wedstrijd, in een hele grote bak, de volte bij A hadden ze afgesloten, omdat het anders we heel groot was.
Ik rij daar mijn proefje.
Springt mij haflinger in eens over de bordjes heen die achterste volte in.
Ik weer netjes terug gesprongen.

Toen ik dat deed had ik -2 Boos!. Wel een lieve jury toen, want ze had me uit mogen sluiten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 01:03

bonnielau schreef:
Hoorde vandaag een van iemand, erg rare uitspraak van een jury. Ruiter met erg druk paard (op 2 achterbenen de ring betreden) mocht niet voor zijn proef (L) de ring betreden van de jury, eerste proef werd deze ruiter uitgebeld omdat het paard zo druk was en onbestuurbaar zo ongeveer. Tweede proef, ruiter gaat de ring in op het moment dat hij erin zou mogen, jury tikt op het raam, je moet de ring weer uit want ik moet plassen......Ruiter vraagt nog, paard was nog erg druk, mag ik anders even een rondje door de ring, mocht niet van de jury. Ruiter werd in deze tweede proef weer na 20seconden uitgebeld, op zijn protocol stond dus ook serieus commentaar van de jury, ruiter betrad al de ring terwijl ik nog naar het toillet moest. Er lopen toch echt wel rare jurys rond hoor. Clown (gelukkig ook genoeg leuke en eerlijke en humoristische! Ja

dat protocol zou ikn aar de KNHS sturen, dit is natuurlijk belachelijk...

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 01:07

paard loopt op de kop... snap best wat ze ermee bedoelen maar... paard heeft geen benen op zijn rug Haha!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:56

een stalgenootje van mij had op haar protocol staan:
Paard SPOORT niet!
hihi...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:30

Dat is een redelijk normale uitdrukking, ik mag aannemen dat iedere wedstrijdrijdende ruiter wel weet wat daarmee bedoeld wordt (behalve de A/B-tjes dan).

Ook over dat naar het toilet gaan, vind ik zo vreemd nog niet. Je bent al gauw zo'n 5 minuten weg en het is dan niet eerlijk tegenover andere ruiters met kijkerige paarden als deze combinatie wel royaal de tijd krijgt om daar te wennen.
Een paar rondjes in de bak mag trouwens altijd (tenzij je er omheen kunt rijden bij M/Z )

Rufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:34

Een xtje was ik met nouschka op wedstijd en stond er het is geen MANEGERIJDEN HET IS WEDSTRIJDRIJDEN , alleen omdat nouschka * b ponytje * niet aan de teugel liep Knipoog

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:40

_Inga schreef:
Maaruh ergenis 2 daar adviseerde ze een witte string? Dan loop je nog meer voor gek yoh!!! Mijn advies, een huidskleurige

whahaha jaa daar ben ik het wel mee eens,

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:40

Fitzroy schreef:

Ook over dat naar het toilet gaan, vind ik zo vreemd nog niet. Je bent al gauw zo'n 5 minuten weg en het is dan niet eerlijk tegenover andere ruiters met kijkerige paarden als deze combinatie wel royaal de tijd krijgt om daar te wennen.
Een paar rondjes in de bak mag trouwens altijd (tenzij je er omheen kunt rijden bij M/Z )

deze combinatie mocht dus helemaal geen rondje door de bak, wat inderdaad wel normaal is. En dat deze ruiter niet 5 minuten de tijd krijgt snapt iedereen wel denk ik, alleen laat hem dan niet eerst de ring betreden op het moment dat het zijn tijd is om te starten, wacht even met plassen of doe dat voor dat je in dat hokje gaat zitten, of geef even na afloop van de voorgaande proef een seintje naar de ringmeester dat de volgende combinatie even in de inrijring blijft.
Maar zoals ik later hoorde was dit juylid al de hele dag zo bezig, voortdurend naar de wc gaan, mischien had ze wel blaasontsteking.....en ik denk dat iedereen die dat wel eens gehad heeft weet hoe irritant en naar dat is! Of mischien was het gewoon een z**kw**f Haha!

Boreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:53

hmmm als ik dit allemaal zo lees, wat trouwens wel heel erg leuk is om eerlijk te zeggen, dan denk ik dat ik maar vraag of ze mijn startkaart NIET op willen sturen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:55

Ik kan wel zien dat jij geen jurylid bent, waar 25 combi's achter elkaar gepland worden zonder pauze Knipoog
Dan heb je echt wel een plaspauze nodig. Ringmeester is vaak in geen velden of wegen te bekennen en stuurt mensen klakkeloos door vanuit de inrijbak.
* spreek uit ervaring, dat mag duidelijk zijn Knipoog *

*edit* Dit was een reactie op bonnielau *

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 00:23

ik heb ook nog een grappige opmerking gekregen van een jury, eerste wedstrijd ik was zenuwachtig, eerste proef nogal braafjes, niet echt spectaculair. tweede proef iets meer aan gereden(ik durfde wat meer) stond er op mijn protocol(van de 2de proef) goed met jong paard omgegaan mijn paard was toen 5(B gestart) ik vond het wel grappig want ik vind 5 jaar nou niet echt meer piep jong