Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bambi76

Re: Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:27

De vraag of je ook een Orun opleiding hebt o.i.d. stond ook vet gedrukt, dus dat zal waarschijnlijk dan wel een belangrijk criterium zijn. Ach we zullen wel zien hoevel mensen op bokt blij worden gemaakt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:39

bambi76 schreef:
De vraag of je ook een Orun opleiding hebt o.i.d. stond ook vet gedrukt, dus dat zal waarschijnlijk dan wel een belangrijk criterium zijn. Ach we zullen wel zien hoevel mensen op bokt blij worden gemaakt.

Eigenlijk te triest voor woorden.
Dit is eigenlijk een vorm van KOPPELVERKOOP waar de NMA de vloer mee moest aanvegen.

JUIST de mensen die géén lesgeef-ambities hebben minder last van belangenverstrengeling.
Welke voetbalscheidsrechter is er nu gelijkertijd ook voetbaltrainer? Verward

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:45

Ik ben het volkomen met je eens CGJ.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:55

En als je dan bedenkt dat je op jurycursus ook nog te horen krijgt dat je niet op de stoel van de instructeur mag gaan zitten, is het helemaal niet meer te volgen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:12

Gewoon een TRUC om die grote aantallen jury-wannabees naar die dure ORUN te lokken.........

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:17

is mn orun-papiertje tenminste nog ergens goed voor Knipoog

Jeetje, wel weer lekker dubbel van de KNHS.

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:23

Nou ik wil helemaal geen ORUN doen. Vind lesgeven niet zo leuk. Maar wil wel graag jury opleiding doen! Heb me samen met een vriendin opgegeven. Hopen dat we samen worden ingeloot. Wij zijn beide Z. Maar als mensen met ORUN voorgaan, zie ik het somber in.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:27

Als je gewoon opgeeft dat je 3e fase ORUN hebt ben ik er van overtuigd dat:
a. Ze dat niet GAAN controleren
b. Niet KUNNEN controleren
c. GEEN TIJD en ZIN hebben om het te controleren
d. Ze het niet een WILLEN controleren

Zolang de wedstrijdstanden MAANDEN achterlopen hebben ze wel wat beters te doen.
De gegevens van voor 1974(?) zijn ze volgens mij ooit al eens door een fikkie verloren geraakt en de gegevens van nu lopen het gevaar bij de kersverse automatiseringswoede "per ongeluk" overschreven te worden......... (REPLACE/ADD: REPLACE <enter> ....... oeps.... Bloos! )

Zorg er dus ook maar voor dat je al je coupons keurig bewaard hebt....... Tong uitsteken

Haha!

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:32

hahaha nou dat is positief!! Maar je hebt gelijk, knhs is wat traag......

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:47

CGJ12 schreef:
Als je gewoon opgeeft dat je 3e fase ORUN hebt ben ik er van overtuigd dat:
a. Ze dat niet GAAN controleren
b. Niet KUNNEN controleren
c. GEEN TIJD en ZIN hebben om het te controleren

Ik gok op B!
(en ga daarmee denk ik voor de wasmachine)

Je moet op het formulier invullen wie je bent, waar je woont, wat je gereden hebt, welke opleidingen je bij hun eigen centrum gevolgd hebt en wat de standen van jou en je paarden zijn.

Stel er was een systeem waarbij alle bestanden aan elkaar gekoppeld waren, dan kwam daar toch bij het invullen van het jurynummer al uit 'K.A.T.A. Klopje, adres...paarden....gevolgde opleidingen....'?
Of alleen bij je naam al....?

Dus ik weet ook nog niet zo zeker of de ORUN een plusje betekent voor je selectie als jury. Het kan ook gewoon zijn dat er nu iemand driftig die formulieren zit over te typen om de gegevens wat up to date te krijgen.... Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:52

Hmmm ... dat waag ik toch te betwijfelen. Het is allebei bij dezelfde afdeling (opleidingen) ondergebracht.
Ik weet dat de aanmeldingsformulieren best streng gecontroleerd worden op de eisen.
Heb je op een maand na op het moment van inschrijven niet 2 jaar je bevoegdheid bv. dan word je er al uitgeknikkerd.

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:53

hahaah wat een fanatasie! denk niet dat ze dat drifig zullen doen.......

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:57

m'n moeder heeft zich opgegeven IL

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:57

welke provincie?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:58

Harinaatje schreef:
hahaah wat een fanatasie! denk niet dat ze dat drifig zullen doen.......

Ik ken er genoeg die eruit geknikkerd zijn meteen bij het opgeven al, hoor. Dus dat is echt geen fantasie van mij. Knipoog

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:00

ja dat snap ik ook maar dat fantasie was bedoeld op 'Het kan ook gewoon zijn dat er nu iemand driftig die formulieren zit over te typen om de gegevens wat up to date te krijgen.... die zin! omdat de knhs niet zo snel is....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:01

Zo vind ik de vraag: hoe vaak heeft u het afgelopen jaar gejureerd ook zo'n aparte. Als ze echt een goede administratie hebben kunnen ze dat zo nazien.

Als ik de P&S moet geloven, zit dat er met het nieuwe automatiseringssysteem ook aan te komen.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 07-09-06 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:02

Fitzroy schreef:
Ik weet dat de aanmeldingsformulieren best streng gecontroleerd worden op de eisen.

Dan moeten ze eerst mijn gegevens aanpassen. Nu (kata)kloppen ze niet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:09

kataklopje schreef:
Stel er was een systeem waarbij alle bestanden aan elkaar gekoppeld waren, dan kwam daar toch bij het invullen van het jurynummer al uit 'K.A.T.A. Klopje, adres...paarden....gevolgde opleidingen....'?
Of alleen bij je naam al....?

Heb jij die optie niet op de KNHS-site?

Linksboven kun je een COMB.NR intikken en vervolgens rolt daar de STAND uit die bijgewerkt is tot en met vanochtend 8.00h?

Daarónder (net bóven de menstanden) kun je sinds vanochtend je LIDNR invoeren: Krijg je gelijk te zien WIE je bent, WAAR je bent gestart, met WELK paard, in WELKE klasse, wat de APARTE cijfers waren en WIE je jury was. Voor de jury's komt er dan tevens een overzicht WAAR je gejureerd hebt, met een overzicht van alle combinatienummers met bijbehorende punten, alsmede een statisch overzicht met de verdeling van je gegeven cijfers. Onderaan staat dan de afwijking die je als jury hebt tov van het gemiddelde jurybestand van de KNHS. Mocht de afwijking te groot worden, dan gaat dit in rood knipperen. Na twee maanden rood knipperen volgt er automatisch een oproep tot bijscholing in groepjes van 6. Het niet voldoen aan die oproep resulteert vervolgens in een bezoek van de kring/regiovoorziter ........

Aan de knop VERWACHTING VOOR DE KOMENDE MAAND wordt trouwens nog hard gewerkt. De broncode van buienradar.nl is namelijk nog niet vrijgegeven en om nu zelf met een wetenschappelijk verantwoorde regressieanalyse de verwachting te voorspellen is voor de KNHS vooralsnog te hoog gegrepen. Hiervoor vragen wij nog even geduld.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:35

OK dan!

Je bent weer geniaal CGJ!

CGJ12 schreef:
Heb jij die optie niet op de KNHS-site?
Linksboven kun je een COMB.NR intikken en vervolgens rolt daar de STAND uit die bijgewerkt is tot en met vanochtend 8.00h?

Als je mijn nummer intoetst bij de KNHS begint
a) de computer te knipperen met rode lampen en lichten de letters 'natuurlijke vijand' op
b) binnen vijf seconden komt er een 'tuut tuut tuut' uit de boxjes en dan hoor je nog een dof ploffend geluid....
en dat is dan de zesde computer die ik in twee weken op die manier geveld heb! Haha!

Maar afgezien daarvan - en even weer on topic - denk ik dat de selecties voor de juryopleidingen anders verlopen.

Alle brieven komen binnen en dan gooien ze eerst de mensen die op een Fries rijden er uit. vervolgens alle mensen die uit de Veenkoloniën komen, dan de 40-plussers, gevolgd door de Astra-rijders en dan de mensen die 'Toppertje' meezingen onder de douche....En oh ja... advocaten (natuurlijk) en supplementenleveranciers.... die gaan er ook linea recta uit... Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:50

Kunnen jullie niet samen een boek over de belevenissen met de KNHS gaan schrijven, CGJ en Kataklopje Haha!
Succes gegarandeerd (alleen of je ooit nog verder komt met jureren betwijfel ik Knipoog )

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:51

hijs goed

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:27

haha ja t lijkt een soort hippische GTST!!!!!!!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:07

kataklopje schreef:

Maar afgezien daarvan - en even weer on topic - denk ik dat de selecties voor de juryopleidingen anders verlopen.

Alle brieven komen binnen en dan gooien ze eerst de mensen die op een Fries rijden er uit. vervolgens alle mensen die uit de Veenkoloniën komen, dan de 40-plussers, gevolgd door de Astra-rijders en dan de mensen die 'Toppertje' meezingen onder de douche....En oh ja... advocaten (natuurlijk) en supplementenleveranciers.... die gaan er ook linea recta uit... Haha!

Zij zijn groot en ik is klein!

Haha!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:21

Goh als ik dit dan lees maak ik best kans... Tong uitsteken