Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 06:31

O, daar weet ik een prima verhaal van te maken.

Kan jij wel zien hoe lang iemand op zijn zadel gepoetst heeft, CGJ? Knappe kerel ben jij dan.

Wat een ophef over zo'n stom cijfer. Zorg gewoon dat je een goede proef rijdt, dan heb je dat verzorgingscijfer niet nodig om aan de winst te komen.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:36

Fitzroy schreef:

Kan jij wel zien hoe lang iemand op zijn zadel gepoetst heeft, CGJ? Knappe kerel ben jij dan.

Wat een ophef over zo'n stom cijfer. Zorg gewoon dat je een goede proef rijdt, dan heb je dat verzorgingscijfer niet nodig om aan de winst te komen.

Daarom ook altijd een 7. Pony of paard..........

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:48

CGJ12 schreef:
Fitzroy schreef:

Daarom ook altijd een 7. Pony of paard..........

Das ook kansloos natuurlijk. Want dan heb je nog niet voor een 6 gereden en dan haal je het alsnog op tot die winstpunt.
Maargoed je zal wel zeggen dat we daar blij mee moeten zijn.

Nogmaals het gaat me niet om die punten het gaat me om het slechte gebruik van een schaalverdeling en het niet beoordelen naar wat je ziet. Ik zal ook geen jury daarop aanspreken. Het gaat mij om de KNHS die moet daar wat aan doen.
Schrappen dat punt.

En voor degene die het niet leuk zouden vinden als ik ga jureren. Ik acht de kans heeeeeeeel klein dat ik, zolang er zo geprutst wordt bij de KNHS en gezeverd wordt met nieuwe proeven die naar mijn ervaring niets veranderen aan sommige beoordelingen van bepaalde juryleden die in de meerderheid zijn, ik ooit zal jureren.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:50

Da's wel een hele lange zin....
Ik ga binnenkort maar weer eens mailen met de KNHS, heb weer tijd zat en je moet toch wat doen...

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:54

amondi schreef:
Da's wel een hele lange zin....
Ik ga binnenkort maar weer eens mailen met de KNHS, heb weer tijd zat en je moet toch wat doen...

Ben benieuwd wat je ze wil wijsmaken.

Toch maar standaard een 6?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:06

Dan zat ik als niet jurylid toch niet zo slecht
standaard een 7
behalve als je iets extra's ziet een 8

Word tijd dat ik eens jury ga worden, klopt iig mijn puntje voor verzorging

Kimdj19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:27

yousra schreef:
En wat zouden jullie aan ons geven?
Afbeelding

Volgens mij vroeg zij wat?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:39

en daar zijn ook antwoorden op gegeven. Een beetje kalmer mag best wel.

Kimdj19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:57

Ik bedoel het ook niet zo,(moet je het anders lezen) maar ik kan er nergens wat over terug vinden hoor wat er haar gegeven word.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:13

Het is heel simpel: ze krijgt wat de jury als standaard heeft: een 8 als ze besloten hebben de KNHS te volgen, een 7 als ze wat meer realiteitszin hebben.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:25

stel je voor dat het verzorgingcijffer wordt afgeschaft hoe verschijnen de mensen dan in de ring?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:25

Kimdj19 schreef:
Ik bedoel het ook niet zo,(moet je het anders lezen) maar ik kan er nergens wat over terug vinden hoor wat er haar gegeven word.

Ik ben geen jury dus mijn antwoord telt niet, maar met de overweging:

* amazone: ziet er netjes uit. Witte handschoentjes, plastron aan, knotje met parelnetje, gepoetste laarzen. Weinig op aan te merken
* paard: vlechtjes zijn niet goed te beoordelen, zitten aan de andere kant. Maantop is niet ingevlochten, zonde. Zo te zien de staart ook niet, en ook niet recht afgeknipt volgens mij. Wit beentje ziet er wit uit maar moeilijk te beoordelen op deze foto, kan ook niet zien of ze opgeschoren zijn of niet. Tuig lijkt gepoetst, maar zonde dat die riem aan het bakstuk niet door het passantje is geschoven. Singel zie ik liever of echt wit, of zwart. Paard is goed verzorgd, maar niet overdreven glanzend en bespierd. (weet niet welke klasse het is?)

Een 7.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:30

Flurk schreef:
stel je voor dat het verzorgingcijffer wordt afgeschaft hoe verschijnen de mensen dan in de ring?

Zie je ruiters vanaf het M onverzorgd in de ring verschijnen dan?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:32

Flurk schreef:

Daarom kan je dus ook beter stellen dat als het er echt niet uitziet ze gewoon worden uitgesloten. Dan is het probleem opgelost en kom je alleen nog maar om op je rijden te worden beoordeeld

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:44

Nee, maar je kunt wel( zoals elders is voorgesteld) een V of een O geven. Waarbij je bij V plus 2 hebt en bij O een min 2. Ben je overal van af!

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:46

amondi schreef:
Nee, maar je kunt wel( zoals elders is voorgesteld) een V of een O geven. Waarbij je bij V plus 2 hebt en bij O een min 2. Ben je overal van af!

dat vind ik wel erg ver gaan want het blijft een jury oordeel

milou123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:47

ik zou een 7 geven altijd.. of het moet wel heel erg vies zijn..kijk..je kan iemand hebben met heeele mooie knotjes die het zijn/haar zus ofzo heeft laten doen..maar ook iemand met lelijke knotjes die er zelf mega lang over heeft gedaan...dat weet jij als jury niet en dan is het gewoon zielig om die gene een 5 te geven ofso omdat jij de knotjes niet mooi vind..benen moeten gewassen worden..maar jij weet niet waar ze los rijden en hoe vies ze daar van worden...heb jij dan nooit dat je ze hebt gewassen en dat ze onder het losrijden kei vies worden waardoor je niet meer ziet of ze gewassen zijn..en die 1e foto..zwart hoedje op een blauw jasje...dat vind ik mooi..en handschoenen die een beetje creme kleurig zijn..vind ik minder mooi als wit..maar als zij dat mooi vind...wie ben jij dan om als jury daar een laag punt voor te geven..en messchien moet die kleur wel van de vereniging..weet jij veel...!!!!!kijk bij ons in de kring heeft ooit iemand een 4 gekregen..maar dat was een schimmel die hartstikke geel was...(elke keer weer..) en je zag amper iets wit..kijk dan zou ik ook een onvoldoende geven..en de staart mag van boven los...anky en edward enzo hebben dat ook..en dan zouden wij dat zeker niet mogen...?! ONZIN...majaa...ik wou dat ik in het m2 nog verzorging gehad..zo een 7 of een 8 erbij..makkelijk toch...

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:50

Bealy schreef:
Flurk schreef:

Zie je ruiters vanaf het M onverzorgd in de ring verschijnen dan?

dan verschijnen de mensen in de ring zoals ze zichzelf willen presenteren....
neem aan dat dat bij de meesten alsnog netjes is dus

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:53

Citaat:
Maar ik snap gewoon niet hoe sommige mensen 11, nee inmiddels al 12 pagina's door kunnen gaan over dat laatste punt op de coupon: de verzorging...
En trouwens ook niet hoe sommige juryleden "aangevallen" (is misschien niet het juiste woord, maar kan er ook niets anders van maken) omdat ze er een standaard cijfer op geven. (uitzonderingen daargelaten)
Als je het van dat laatste cijfer moet hebben...
Dressuursport is jurysport.

Wij vallen niemand aan ,maar we zijn nieuwschierig hoe dat meestal nou in zijn werk gaat . Ik ben gewoon benieuwd wat de motivatie er achter is zeg maar. Je zult mij echt niet horen miepen wanneer ik een 6 heb voor mijn verzorging. Alleen vraag ik me af wanneer je dan hoger kan krijgen en waarvoor.

Citaat:
Een 7 omdat het jasje (hier en daar) wat ruim zit. Dit is toch niet te geloven... Over gesproken...

Ik ruik hier een gat in de markt voor GeJe met op maat gemaakte jasjes.

Heb je je wel eens bedacht dat het met sommige posturen erg lastig is om een goed passend jasje te vinden?

Ja dat heb ik ondertussen ook gemerkt . Ik ben een klein smal iemand en in de meeste jasjes verdrink ik, of de mouwen zijn te kort. Dus het ik er maar een gekozen die het beste zat

hananya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:56

amondi schreef:

Bijna geen jury die een O zal geven en dat zou dan betekenen dat mensen die 10 min. op hun zadel hebben gepoetst net zo'n hoog cijfer krijgen als mensen die 3 uur hebben gepoetst....
En dat is toch precies wat jullie niet willen!?!

Laat ze nu gewoon dat laatste punt afschaffen en een verzorgingsprotocol opstellen? ( en volgens mij is die er ook al: vlechtjes, wit shabrak/broek. Zwart/blauw jasje/clubtrui, enz, enz, enz)

En daar komt bij dat je mij niet kunt wijs maken dat wanneer er een paard in de ring komt dat: de stront nog aan zijn buik heeft en het stro nog in zijn staart, menig jurylid zich niet even achter de oren zal krabben...
En dat dit ook wel weer te zien is in de punten.
Andersom geldt dit natuurlijk ook voor combinaties die wel alles schoon en verzorgd ervoor hebben staan.
Het oog wil uiteraard ook wat...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:15

3 uur op een zadel gepoetst? Die van Saskia is misschien 3 keer gepoetst in 3 jaar... en altijd een 7 of een 8 op verzorging.
Geen jury die er wat van ziet!

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:16

Ik poets mn zadel 2 wekelijks... maar nooit 3 uur

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:18

amondi schreef:

waarom 2?

hananya schreef:
Bijna geen jury die een O zal geven en dat zou dan betekenen dat mensen die 10 min. op hun zadel hebben gepoetst net zo'n hoog cijfer krijgen als mensen die 3 uur hebben gepoetst....
En dat is toch precies wat jullie niet willen!?!

Laat ze nu gewoon dat laatste punt afschaffen en een verzorgingsprotocol opstellen? ( en volgens mij is die er ook al: vlechtjes, wit shabrak/broek. Zwart/blauw jasje/clubtrui, enz, enz, enz)

Het verzorgingsprotocol is nogal ruim te intrepeteren. Het gaat mij om het beeld wat wordt getoond en juist niet over hoe lang je er mee bezig bent geweest. En het gaat mij erom dat je niet met een mooi paard een winstpunt gaat halen maar juist met een goed gereden paard een winstpunt haald.
Het instellen van een Onvoldoende/Voldoende regel zorgt ervoor dat er geen stinkers op concours rond lopen hoe klein ook de kans. Dat is dus gewoon meer om de boel in te dekken.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:18

milou123 schreef:
en de staart mag van boven los...anky en edward enzo hebben dat ook..en dan zouden wij dat zeker niet mogen...?! ONZIN...

Ik neem aan dat Anky en Edward en consorten de staarten op laten scheren door hun grooms - nooit op gelet eigenlijk, of anders de staart mooi glad hebben gehouden met brylcream oid ipv die piekerige zooi.
Zelf vind ik scheren ook veel netter dan vlechten maar goed, een staart die bovenaan netjes opgeschoren is en onderaan mooi op lengte wordt gehouden en recht wordt geknipt, kun je wel onderscheiden van een staart die alleen even uitgeborsteld is.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:21

Ik heb ooit eens gekeken bij Edward en die had zeker niets aan de bovenkant gedaan qua knippen of scheren of vlechten. Ik vind zelf ook een volle staart (die wel mooi naar beneden valt en niet alle kanten uit piekt) een stuk mooier. (uiteraard wel onderaan recht afgeknipt en gewassen en uitgeborsteld)