ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:14

hahaha, dat ben ik weer met jou eens hoor Lielle
of gewoon bos crossen, maar niet in wedstrijdverband..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:37

Lielle schreef:
Dat ben ik met je eens Noukie, maar dat vind ik geen reden om dan maar te zeggen "je kunt beter gaan springen/crossen/endurancen", je kunt beter zeggen "je kunt beter gaan lessen"

Dat bedoel ik ook, alleen als je als jury al een relletje start als je iemand wijst op zijn tekortkomingen, kan je dat als bakrand kijker al helemaal niet zonder kleerscheuren zeggen.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:39

amondi schreef:
Ik draai het om: als je niet kan/durft te springen ga je maar dressuren? Maar als je dat ook niet blijkt te kunnen, moet je dan persé op wedstrijd?

Blijf dan inderdaad gewoon thuis! Maar als je dat zegt (of in je punten verwerkt) dan heb je het gedaan hoor. Ach er moet toch iemand de schuld hebben denk ik dan maar.

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:42

Ja, ik denk wel dat jullie gelijk hebben.

Vooral met de nieuwe proeven vallen veel mensen door de mand geloof ik, vooral in de B?
Je hoort heel veel dat er erg weinig winst daar wordt gegeven. Terwijl een paar meiden van onze manege nu ineens de ene winstpunt na de andere rijden, terwijl ze eerst altijd in de 140 reden.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:47

zelfkritiek is iets dat (blijkbaar) maar weinig mensen kennen GeJe.
En als jij als jury ze dan op de slechte punten wijst... ga maar vast rennen

Laatst ook weer hoor, combinatie in het L1, hele proef met de kop half in de lucht, niks geen aanleuning of iets dat leek op enigszins geslotenheid... en de jury was de schuldige, want die gad 166 punten weg. Natuurlijk belachelijk, echt zo'n 6jes jury, en dat soort jury's moeten verboden worden enz...
Toen ze mijn mening vroegen heb ik maar heel voorzichtig gezegd dat ik niet de hele proef gezien had, maar dat het misschien iets meer gesloten kon...

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:48

Dat is moeilijk he? Wat je dan moet zeggen..

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:51

Noukie schreef:
Laatst ook weer hoor, combinatie in het L1, hele proef met de kop half in de lucht,
niks geen aanleuning

of iets dat leek op enigszins geslotenheid... en de jury was de schuldige, want die gad 166 punten weg. Natuurlijk belachelijk, echt zo'n 6jes jury, en dat soort jury's moeten verboden worden enz...
Toen ze mijn mening vroegen heb ik maar heel voorzichtig gezegd dat ik niet de hele proef gezien had, maar dat het misschien iets meer gesloten kon...

Dan doe je het ook niet goed.
Dan moet je een 5-jes jury worden (liefst één cijfer eronder) .............

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:54

hahaha, ik heb eens een heeeeele, heeeele lieve 6jes jury gehad overigens
die gaf heeeeeel veel 6jes, op maar 7 van de 30 onderdelen niet..
en zette precies 180 neer kijk, dat zijn nou lieve 6jes jury's (zeker als je zelf rond de 172 verwacht )

en CGJ12, die jury van dat meisje had ook duidelijk meer 5jes dan 6jes gegeven, anders had ze wel meer punten gehad...

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:01

Waar ik me aan erger zijn, mensen die niet op komen dagen. Geen commentaar op je coupon terwijl je echt bagger hebt gereden.
Binnen wedstrijden waarbij de ring en het losrij terein uit 1 bak bestaan.
Starttijden die niet blijken te kloppen als je aankomt. Ik zat nl op mijn paard kwamen ze met de mededeling dat ze een fout hadden gemaakt dat ik een uur (!) later moest. De laatste 2 punten waren zelfs op een selectiewedstrijd dat snap je dan toch niet?

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:34

even navragen bij het secretariaat zo gauw je aankomt om te betalen wil dat soort problemen nog wel eens voorkomen,....
(ok, er kan er altijd nog 1 onverwacht uitvallen oid, maar mdan heb je toch een betere richttijd)

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:28

de jongen over wie ik het had lest ten eerste. Ten 2e eigenlijk geen 1 paard vondt het niet eng in deze bak op een enkele na. Ten 3e doet deze jongen ontzettend zijn best. Waarom zou zo iemand dan geen kans mogen hebben? En als je wilt springen zal je ook eerst een punt in de dressuur moeten halen. Het komt er eigenlijk op neer als je paard/pony een keer een slechte proef neerzet door hard te lopen/schrikken dan ben je niet geschikt. En sommige hebben het over dat hij niet durft te springen wie zegt dat?? Ik heb het niet opgeschreven. Hij kiest voor de dressuur maar omdat het een keertje fout gaat moet hij maar accepteren dat dit wordt gezegd! Kom op zeg jullie zouden dit ook niet pikken.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:54

wat we nu zieden waren vooral generaliserende opmerkingen en hadden niet veel meer met die jongen te maken... ken hem verder niet, was er niet bij, kan er niet over oordelen...

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 06:32

smit_ilse schreef:
Kom op zeg jullie zouden dit ook niet pikken.

Nee, zo'n opmerking van een jurylid is niet echt professioneel. Hij had beter een gesprekje met die jongen kunnen aangaan en 'm was tips kunnen geven ofzo. Maar ja... als je als jury na afloop van de wedstrijd een deelnemer aanspreekt moet je dat in veel gevallen wel tactisch aanpakken.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 07:09

Maar dan heb je nog, dat het niet de taak is van de jury om die jongen in te lichten over zijn kansen in de dressuur. Die knul zal toch echt op zijn instructrice, collega's, ouders etc. moeten kunnen vertrouwen. Als die hem al niet eerlijk kunnen vertellen dat het voorlopig geen zin heeft om te starten( en met hem hele hordes deelnemers) dan moeten ze dat niet in de schoenen van de jury schuiven.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 07:44

GeJe schreef:
Maar ja... als je als jury na afloop van de wedstrijd een deelnemer aanspreekt moet je dat in veel gevallen wel tactisch aanpakken.

Dat geldt andersom ook dacht ik...............

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:17

CGJ12 schreef:
GeJe schreef:
Maar ja... als je als jury na afloop van de wedstrijd een deelnemer aanspreekt moet je dat in veel gevallen wel tactisch aanpakken.

Ligt er toch echt aan wat je wilt bespreken. Indien er absurt gepunt is valt dit niet tactisch te brengen!

langua

Re: ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:17

Het is al vaker gezegd, maar waar ik me ernstig aan erger is het lesgeven tijdens het losrijden, als dat dan nog nodig is ben je er duidelijk nog niet klaar voor, aanwijzingen geven vind ik logisch, maar echt lesgeven...

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:28

ja, en dan een stuk van het losrijterrein "opeisen"omdat er 1 les aan het geven is..... zeer irritant!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:36

weinig commetaar op je coupon maar toch veel 5jes en 6jes

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:00

talented schreef:
Ligt er toch echt aan wat je wilt bespreken. Indien er absurt gepunt is valt dit niet tactisch te brengen!

Ja... dat hoef je mij niet te vertellen

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:02

CGJ12 schreef:
GeJe schreef:

Zowel als jurylid, als ruiter of begeleider doe ik dat ook... "Héé mevrouwtje, heeft u die cursus soms voor niks gekregen ofzo?"

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:31

GeJe schreef:
Zowel als jurylid, als ruiter of begeleider doe ik dat ook...
"Héé mevrouwtje, heeft u die cursus soms voor niks gekregen ofzo?"

Voor het woord "mevrouwtje" klaag je ik gelijk aan. Da's denigreeeeeerend GéJé...........

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:51

CGJ12 schreef:
GeJe schreef:
Zowel als jurylid, als ruiter of begeleider doe ik dat ook...
"Héé mevrouwtje, heeft u die cursus soms voor niks gekregen ofzo?"

Voor het woord "mevrouwtje" klaag je ik gelijk aan. Da's denigreeeeeerend GéJé...........

Als ik dat tegen jou zou gebruiken, geef ik je geen ongelijk Maar de betreffende mevrouw X is niet zo groot van stuk, dus dan mag het weer wel toch? Bovendien is het vooral háár gevoel... ik beleef het heeeel anders.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:56

GeJe schreef:
Als ik dat tegen jou zou gebruiken, geef ik je geen ongelijk Maar de betreffende mevrouw X is niet zo groot van stuk, dus dan mag het weer wel toch? Bovendien is het vooral háár gevoel... ik beleef het heeeel anders.

"Ga toch koken, mens", blijft in deze context een prachtige uitspraak........!

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:56

Fortuinist zeker !