Jurycursus 2014/2015

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:30

Stefanie schreef:
myself133 schreef:
Wie zat er bij tafel 2? Ik had nog zulke klamme handjes dat ik daar meer mee bezig was dan luisteren naar naam :+

Volgens mij zat Hergen van Hall bij tafel 2

Ah dat klopt inderdaad, dank je.

Ze vragen eigenlijk alles wat er in dit topic al wel voorbij is gekomen..
Ik vond het een aangenaam gesprek, er werd bij mij wel gezegd als ze iets positief vonden
(of dat dan weer positief is weet ik niet, je gaat aan alles twijfelen na tijd :') )

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:32

Ja, in augustus/september 2015 kun je je weer inschrijven voor de M cursus. Die is 1 keer in de 2 jaar.
Ben blij, dat het opgeven niet dit jaar was, want zit nu op 17, dus zou de 20 keer nog niet voor elkaar gehad hebben.
Dan had ik echt iedere week moeten jureren en dan kun je zelf eigenlijk niet meer starten of blijft er voor andere dingen maar erg weinig tijd over.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:37

myself133 schreef:

Ik vond het een aangenaam gesprek, er werd bij mij wel gezegd als ze iets positief vonden
(of dat dan weer positief is weet ik niet, je gaat aan alles twijfelen na tijd :') )

Dan heb jij een plezieriger gesprek gehad, dan ik vorig jaar.
Hij liet bij mij echt absoluut niets los.

Op een gegeven moment had hij me zelfs het gevoel kunnen geven dat de volgorde B-> L1-> L2 niet meer klopte als ik dit als antwoord gaf op de vraag: Wat is de volgorde van de eerste 3 klasses van de basisdressuur?
Bij wijze van spreken dan hè!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:44

Tendance schreef:
myself133 schreef:

Dan heb jij een plezieriger gesprek gehad, dan ik vorig jaar.
Hij liet bij mij echt absoluut niets los.

Op een gegeven moment had hij me zelfs het gevoel kunnen geven dat de volgorde B-> L1-> L2 niet meer klopte als ik dit als antwoord gaf op de vraag: Wat is de volgorde van de eerste 3 klasses van de basisdressuur?
Bij wijze van spreken dan hè!

Ik had me inderdaad ook op erger voorbereid (aantal topics van voorgaande jaren doorgelezen).
En hoorde van de mensen die uit andere kamers kwamen inderdaad ook dat ze geen idee hadden hoe het ging.
Ach, we zullen zien, als ik niet door ben is dat jammer maar was het wel een leuke ervaring, ben 21 dus nog alle tijd om nog eens te proberen ;).

Het is wel grappig dat iedereen voor een "simpele" cursus zo zenuwachtig is :+

Suprice

Re: Jurycursus 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:48

Ik ben ook benieuwd hoe snel je na het gesprek meer weet ;)
En inderdaad, je kan niet meer doen dan je best (zegt degene die zich altijd erg druk maakt).

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:52

Wij wisten het pas eind november/ begin december.

1vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:55

Stefanie,ik had ook herman en die andere dame ik vond hem rommelig alles vragen.welke filmpjes had jij?geen idee hoe ze me vonden,hij gaf alleen twee knipogen aan het eind van het gesprek en dat ik de rust moest bewaren qua afwachten op de uitslag.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:04

Tendance idd filmpjes terug kijken is niet heel handig reageerde beetje krom := bedoelde ook idd niet kijken

Ben echt heeeeul erg benieuwd!! neem alles mooi mee en lees alles even goed door :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:45

Tendance schreef:
Mijn ervaring is, dat je het absoluut niet moet hebben over verschillen tussen fjorden, haflingers en bijvoorbeeld KWPN dressuurpaarden. Hier hebben veel assessoren een heel duidelijke mening over en die kan je uitslag wel bepalen.
Je gaat dan een behoorlijk pittige discussie tegemoet.

Kan je hier wat meer over vertellen? Heeft die situatie zich bij jouw gesprek voorgedaan?
Enerzijds verwacht ik eigenlijk wel dat ze hierover wat gaan vragen aan mij omdat ik eerst een Haflinger en nu een Fries in de sport uitbreng.
Maar ik doe er dus goed aan om er zelf niet over te beginnen volgens jou? :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:47

Het werd inderdaad bij mij een hele pittige discussie, waarin ik in eerste instantie aangaf, dat het voor mij niet uitmaakt met welk ras je in de ring komt.
Je wordt beoordeeld op je prestatie.

Hij ging dus de discussie aan, dat een haflinger nooit de punten van een KWPNer kan krijgen en dat de middendraf absoluut anders is en nooit goed kan zijn.
En dat we dat toch eigenlijk niet moeten willen, die paarden nog in de dressuur.

Dus ik er tegenin, dat iedereen het recht heeft om een proef te rijden met welk ras of soort dan ook en dat iedereen een eigen voorkeur heeft en we dat moeten respecteren.

Toen ging hij door over wat dan voor mij het perfecte paard was en daarin omschreef ik naar zijn idee absoluut niet de Haflinger of Tinker of Fries en dat klopt, want ik zou er nooit maar dan ook nooit één kopen.

En hoe ik dan wel achter eerdere mening kon staan, terwijl ik voor KWPN of Duits bloed zou gaan.....

Om een lang verhaal kort te maken, ik had mezelf in een hoek gewerkt.
Hoe en wat hij allemaal precies gevraagd had, dat weet ik niet meer maar......pfffff

Achteraf in de praktijkcursus zei hij, dat mijn antwoord perfect was geweest, maar dit was wel de reden, dat ik absoluut geen goed gevoel had over mijn gesprek.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:20

Wauw, ik hoop dat hij gewoon jouw argumenten wilde horen en niet daadwerkelijk achter dat standpunt staat anders vind ik dat toch wel een heel kwalijke zaak :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:29

Aranel schreef:
Wauw, ik hoop dat hij gewoon jouw argumenten wilde horen en niet daadwerkelijk achter dat standpunt staat anders vind ik dat toch wel een heel kwalijke zaak :=

Ik neem aan dat ze uitgedaagd werd. :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:56

Leek mij ook ja :D maar dan nog, haha.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:58

Was inderdaad een uitdaging, maar dat vertelde hij pas later, toen ik de cursus bij hem ging doen.
Pffff haf het gevoel, dat de kachel 10 graden warmer ging in een minuut!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:14

Ja daarom kan ik me voorstellen dat je je er niet prettig bij voelde, als hij het niet meteen gezegd heeft. Dan zou ik toch ff denken hmm wil ik wel voor zo'n organisatie ' werken' :=

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:14

Als je mijn stukje van vorig jaar leest, hier op bokt, over mijn gesprek, dan kun je lezen dat ik er inderdaad eigenlijk even geen zin meer in had en dat ik ook absoluut niet van plan was het een 2e keer te proberen als mijn antwoord niet goed genoeg was.
Ik stond er namelijk volledig achter.
De verrassing was des te groter toen ik wel mocht en hij me later vertelde, dat hij het geweldig vond hoe fel ik even tegen hem werd.

Hij zei: Je bleef correct, respectvol, netjes, maar ooooh zo duidelijk. Ik mag jou frisheid en directe uitspraken wel.
Hahahah

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:09

Ik ben de mail voor de 22ste kwijt :o
Zou iemand mij die toe willen sturen? :o :o

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:23

Als het goed is krijg je nog een een paar dagen voor het assessment, waar de bijlages ook weer bij zitten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:18

Tendance wel interessant :D maar wel goed toch dat je achter je punt bleef staan! weten wij wat we niet moeten zeggen :D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:44

Jullie ook een mail gehad.
Stond alleen in als je morgen niet kon..
Maar volgens mij zijn ze een week te vroeg haha

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:12

Haha ja dat dacht ik ook al. Maar omdat verder over 22 november staat, nam ik aan dat het wel goed was ;)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:24

Stel dat je wordt afgewezen, krijg je dan ook te horen waarom?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:29

Denk pas via mail of telefonisch :)

Gister weer een hoop geleerd echt leuk helemaal zin om het te gaan doen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:09

Zijn we al zenuwachtig voor zaterdag? :D
Ik heb wat aantekeningen gemaakt haha, voel me weer net een student.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:17

Ja ik zit even me motivatie brief door te lezen en nog wat dingentjes zo als skala :=