De jury's tegenwoordig zijn niet strenger, het niveau is omlaag gegaan. Vooral de L/M paarden is niet echt geweldig, mijn moeder is jury en ik ga vaak mee te schrijven. Laatst waren we op wedstrijd te jureren en heeft ze 1 wintstpunt gegeven. Je denkt misschien: wat laag, maar dat is echt niet zo! Er werd niet goed gereden. Mijn moeder is absoluut niet streng, en geeft mensen met 179 punt altijd het voordeel van de twijfel, ze zet ook altijd nog alg. aantekeningen op de coupons waar de ruiters/amazones nog beter mee aan de gang kunnen gaan. Vroeger werd er wat meer ontspannender gereden, nu is het meestal wat strakker volgens mijn moeder. Ik begin nu ook een beetje leuk mee te rijden op wedstrijden en haal vaak prijsjes, ik probeer het ontspannende wat mijn moeder vaak voor doet over te nemen, en het is moeilijk, maar als je het eenmaal door hebt gaat het makkelijk en ik haal over het algemeen altijd winstpunten. Misschien ligt het hieraan? Het is ook zo dat de ene jury van een gronings paard houdt, of van een fries en de andere van een kwpn'er