Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Otje

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:03

Nimroy schreef:
kinuh schreef:
@ Loveyodie: Wat ik wel vaak opmerk bij mensen met een koudbloed is dat als zij een keer geen winst rijden of er staat een opmerking ove rhun pony dat ze dan meteen de schuld schuiven op: Ja ze houden gewoon niet van haflingers.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind t gewoon zwak overkomen, iedereen heeft z'n dag wel eens niet.

Nou sorry hoor kinuh, dat vind ik niet helemaal terecht wat je zegt.
Ik heb een fjord en rijd hier L2 mee.. Ik heb nu 9 winstpunten ( en die heb ik geloof ik al vanaf vorig jaar november ongeveer )

keer op keer krijg ik ver onder de realiteit beoordeeld. Mijn fjord doet keihard zn best, loopt keurig zijn proef, zet geen stap verkeerd en we krijgen 160 punten.. Komt er een "normaal" paard binnen en die doet gekke sprongen, doet niet wat er in de proef hoort, gehoorzaamd absoluut niet maar strekt 1 x zijn benen en het is een dikke winstpunt..
Ik ben vaak genoeg onterecht beoordeeld, heb ook van de jury te horen gekregen dat ik geen winstpunt reed, gewoon omdat het geen dressuurpaard is. Dat hoort echt niet hoor! het spijt mij...

Ik wil hier wel een beetje op inhaken

In Zuid Holland .... hebben we bv een Banshee .... Vinnie begon bij de ponys met deze fjord en mijn dochter 'verloor' gewoon tegen haar Banshee, dier was op dat moment zeer goed op het achterbeen, goed onder de hulpen, en kon zelfs strekken met de voorbenen alsof het een duitse groet deed ....

Gewoon een fjord dus die zijn proefje keurig liep en dus die regelmatig eerste werd met winst of dubbel winst!

Inmiddels rijdt het dier Z1 tussen de paarden en zoals er meerdere 'koudbloeden' zijn in het Z in zuid holland ... kwestie van goed trainen en vooral goed rijden... geen jury die jullie als combinatie laat zakken .. maar je moet wél het gevraagde tonen!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:46

Ja ik weet dat er ook genoeg fjorden ( en haflingers ) in de Z rijden, het is ook zeker niet onmogelijk, dat zeg ik ook niet.. Maar ik wil wel even zeggen dat ik het zelf vaak heb meegemaakt met mijn fjord ( die niet het hoge en het slanke bloed heeft van de fjorden tegenwoordig ) dat ik niet eerlijk beoordeeld word.

En het gaat me echt niet om dat het nou mijn fjord is, al was het een gewoon paard. Ik vind dat paarden ten alle tijden eerlijk beoordeeld moeten worden of het nou een koudbloed is of niet! Niet kijken wat er binnenkomt maar kijken hoe het loopt..

Ik heb ook wel een keer een jury gehad waar ik trouwens mijn enigste 2 wp's tussen de paarden heb behaald die zei ook dat ik gewoon mijn punten verdiende omdat ik gewoon deed wat er moest gebeuren en als er een paard zowat de baan uitvliegd van gekte maar even zijn benen strekt die dan ook gewoon eerlijk beoordeeld word..

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:53

maar als je keer op keer geen winstpunten rijdt, is het dan misschien geen tijd om naar je eigen rijden te kijken? Het lijkt me nogal stug dat elke jury een fjordhatende jury is Clown .
Daarnaast blijft het een feit dat fjrodjes anders gebouwd zijn dan KWPNers en daar zijn hun gangen meestal ook naar. Als er een showende KWPNer met goede gangen door de ring loopt heb je al snel hogere cijfers. Als deze vervolgens wegspringt kan het net zo goed zijn dat deze daarvoor een 3 kreeg, maar door de rest van de proef is het eindresultaat toch een wp.
Als je met een fjord een zesje proef rijdt is een onvoldoende moeilijker te compenseren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:24

Ach, als je echt goed rijdt, kan geen jurylid om je heen.

Iedereen heeft wel een keer pech met een jurylid. Maar diezelfde mensen hoor je nou nooit klagen als ze een baggerproef hebben neergezet maar met dik winst naar huis gaan...

De ene keer krijg je voor je gevoel wat te veel, de andere keer wat te weinig. Mijn eigen ervaring is dat het elkaar meestal wel aardig in evenwicht houdt.

Ook hier in ZH rijdt de haflinger Merlin inmiddels ZZ licht met 2 winstpunten, waarbij ze ook nog in de prijzen rijdt in een deelnemersveld van 24 combinaties, waarbij de rest op KWPN'ers zit.

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:56

Otje schreef:
Ik wil hier wel een beetje op inhaken

In Zuid Holland .... hebben we bv een Banshee .... Vinnie begon bij de ponys met deze fjord en mijn dochter 'verloor' gewoon tegen haar Banshee, dier was op dat moment zeer goed op het achterbeen, goed onder de hulpen, en kon zelfs strekken met de voorbenen alsof het een duitse groet deed ....

Gewoon een fjord dus die zijn proefje keurig liep en dus die regelmatig eerste werd met winst of dubbel winst!

Inmiddels rijdt het dier Z1 tussen de paarden en zoals er meerdere 'koudbloeden' zijn in het Z in zuid holland ... kwestie van goed trainen en vooral goed rijden... geen jury die jullie als combinatie laat zakken .. maar je moet wél het gevraagde tonen!

Nog een zuid-hollander Haha!
Ik rijd op een koudbloed, een haflinger, ben nog niet zo vaak gestart, maar de keren dát ik gestart ben, ben ik terecht beoordeeld, een keer 173 en 178 en dat was een 5e plaats van de 10 (oja, ik rijd ook bij de paarden, niet pony's )
En toen afgelopen keer, 200 en 195 punten en 2x een 1e plaats! Dus kijk, het ligt er maar net aan wat voor jury je hebt, maar er zijn heus niet mega veel jury's die ''niet van koudbloeden houden''
Of ''een stamboek willen zien''
Kijk, natuurlijk zitten die ertussen, maar dat zijn er maar weinig, en mij hoor je dus ook niet zeuren als ik een keer geen winst heb, oké, als ik naar mn gevoel heel goed gereden heb, en ik heb 160 punten ofzo, en iemand die ik ook zag rijden maar dan op een kwpnner en die reed nog baggerder, dan gaat er wel een lampje bij me branden, maarja, dat heb je wel is.
Marije_jiplover schreef:
Ach, als je echt goed rijdt, kan geen jurylid om je heen.

Iedereen heeft wel een keer pech met een jurylid. Maar diezelfde mensen hoor je nou nooit klagen als ze een baggerproef hebben neergezet maar met dik winst naar huis gaan...

De ene keer krijg je voor je gevoel wat te veel, de andere keer wat te weinig. Mijn eigen ervaring is dat het elkaar meestal wel aardig in evenwicht houdt.

Ook hier in ZH rijdt de haflinger Merlin inmiddels ZZ licht met 2 winstpunten, waarbij ze ook nog in de prijzen rijdt in een deelnemersveld van 24 combinaties, waarbij de rest op KWPN'ers zit.

Dat vind ik dus helemaal waar, als ze slecht gereden hebben en ze hebben dikke winst, geven ze geen kik, maar andersofm is het ...jury en al...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:29

Lydjaa schreef:
Het is niet echt een rare uitspraak, maar toch wel de moeite waard om te vertellen.
Ik had een aantal weken geleden een wedstrijd in Liempde, waar ik twee proeven zou gaan rijden in het M2. Bij het losrijden voelde ik al dat mijn pony niet helemaal goed liep, vooral in de galop zakte hij soms door zijn been. Ik vroeg aan mijn moeder of zij er iets aan kon zien, maar ze zag niks. Het terrein was ook nogal oppervlakkig dus ik dacht; ik start maar gewoon, misschien doet Baltazar zo vanwege het terrein, bovendien doet hij de oefeningen gewoon goed. Ik dus de ring in, meteen voelde ik dat het echt niet goed was; in draf was hij niet actief en liep heel erg onregelmatig. Hij viel zelfs uit de galop, waar ik altijd mijn goede punten vandaan haal. De jury had mij niet uitgesloten dus ik reed netjes (nouja, ik reed niet bepaald goed omdat ik Baltazar zo min mogelijk wilde belasten) de proef uit. Naderhand goede kennissen naar Baltazar laten kijken, maar die konden niks vinden dus ik meldde me natuurlijk af bij de 2e jury. Die zei tegen mijn moeder dat hij mij toch had gediskwalificeerd, omdat hij ook al zag dat mijn pony in de eerste proef kreupel was. Wij gingen naar huis omdat de uitslag toch niets zou opleveren, en we lieten andere mensen voor ons de coupon ophalen. 's Avonds kregen we een telefoontje met de mededeling dat ik 4e was met 186 punten, en ik stond zelfs boven mij concurrent. Op de coupon stond niets van enige kreupelheid.
(Uiteindelijk bleek Baltazar te steile hoeven te hebben, wat om de een of andere reden de hoefsmid niet is opgevallen, waardoor een gleuf 'afgeknepen' werd in zijn hoef, hierdoor heb ik ongeveer een maand niet kunnen rijden)
Nouja, leuk van dat winstpuntje, maar de volgende keer word ik toch liever gediskwalificeerd met een kreupele pony!

Je had natuurlijk ook gewoon zelf kunnen besluiten om niet te starten, als de jury je uitsluit wegens kreupelheid is ook geen reclame.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:31

Nimroy schreef:
kinuh schreef:
@ Loveyodie: Wat ik wel vaak opmerk bij mensen met een koudbloed is dat als zij een keer geen winst rijden of er staat een opmerking ove rhun pony dat ze dan meteen de schuld schuiven op: Ja ze houden gewoon niet van haflingers.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind t gewoon zwak overkomen, iedereen heeft z'n dag wel eens niet.

Nou sorry hoor kinuh, dat vind ik niet helemaal terecht wat je zegt.
Ik heb een fjord en rijd hier L2 mee.. Ik heb nu 9 winstpunten ( en die heb ik geloof ik al vanaf vorig jaar november ongeveer )

keer op keer krijg ik ver onder de realiteit beoordeeld. Mijn fjord doet keihard zn best, loopt keurig zijn proef, zet geen stap verkeerd en we krijgen 160 punten.. Komt er een "normaal" paard binnen en die doet gekke sprongen, doet niet wat er in de proef hoort, gehoorzaamd absoluut niet maar strekt 1 x zijn benen en het is een dikke winstpunt..
Ik ben vaak genoeg onterecht beoordeeld, heb ook van de jury te horen gekregen dat ik geen winstpunt reed, gewoon omdat het geen dressuurpaard is. Dat hoort echt niet hoor! het spijt mij...

Er zijn blijkbaar veel onbekwame juryleden bij jou in de buurt, als ze het allemaal zo verkeerd beoordelen. Gelukkig weet je het zelf wel heel goed. Dus.............. flink trainen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:33

Als ik al dat gepiep over verkeerd beoordelen vanwege het paarden/pony ras lees, dan krijg ik het gevoel dat er nogal wat ruiters zijn die dressuurrijden zodat ze Altijd een excuus voor een slechte prestatie bij de hand hebben. Nl.: die hopeloze jury die er zo weinig van snapt, en mijn paard/pony niet ziet zitten vanwege de afkomst.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:41

Ik ben 1 keer bij de jury geroepen hoe ik het in mijn hoofd haalde B te starten. Ik was met die pony op dat moment ook wel M2 ofzo, maar het was een SGW en dan kan je niet ineens M gaan starten.

Ik vond het een heel verkeerde opmerking, heb maar geantwoord dat ze zich geen zorgen hoefte te maken want dat ik er niet vanuit ging dat we de cross rond kwamen Vork

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:46

CharleyT schreef:
Als ik al dat gepiep over verkeerd beoordelen vanwege het paarden/pony ras lees, dan krijg ik het gevoel dat er nogal wat ruiters zijn die dressuurrijden zodat ze Altijd een excuus voor een slechte prestatie bij de hand hebben. Nl.: die hopeloze jury die er zo weinig van snapt, en mijn paard/pony niet ziet zitten vanwege de afkomst.

Tja, dat blijf je toch houden... Dan nu eens een ander geluid: met m`n forse Groninger word ik meestal aardig 'eerlijk' gejureerd, volgens mij (en tja... waarom ook niet? Clown ). Een poosje geleden had ik plotseling 25 punten lager dan mijn gemiddelde en dan schrik je toch behoorlijk. Ik heb me aardig het hoofd lopen breken over het hoe en waarom, tot ik de schrijfster van de jury sprak. De jury vindt Groningers niet meer van deze tijd en wil dressuurrijden op het type paard ontmoedigen (meisje op zware Gelderse in mijn ring had een vette minpunt - ook niet echt verdiend...). Vervelend dat zo`n jury zo`n merkwaardige missie heeft natuurlijk, maar het is dus heel sporadisch en ergens is het een geruststelling. Lag het iig niet aan de proef *LOL*

Tijdens een onderlinge wedstrijd had ik overigens een keer het omgekeerde. Om mijn jonge, superdeluxe 'ballerina' (hoogbenige WPN'er met veel bloed) wat ervaring op te laten doen startte ik hem in het L1. Hij was de enige die nageeflijk, over de rug en afgebogen z`n oefeningen afrondde, maar de man met wie ik de Groninger Paarden-demonstraties altijd rijd won dik (valse knik, twee keer er tussenuit geknepen, er op geen enkel moment doorheen Koe ). Waarom? Tja, zo`n 65+-er op zo`n heftig rolmops-paard... super schattig toch! Clown

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:08

nou als het aan mijn rij-stijl had gelegen had je t niet tot de M gered met je paard (pony dan.. ) en ik zeg heus niet dat ik altijd onterecht beoordeeld word maar ik wil alleen maar zeggen dat ik mij vaak gediscrimineerd voelde omdat ik 20 punten lager zit dan een kwpn-er terwijl ik ook gewoon m'n pasje wijken doe net als de kwpn-er.. maar goed maakt niet uit, iedereen heeft een verschillende mening. Ik heb ook een kwpn-er dus het is helemaal niet dat ik iets tegen warmbloeden heb. En ik heb ook zeker gedacht, kan me niet schelen wat ze zeggen maar als je de laatste tijd alleen maar slechte punten haalt ( want ik heb ook idd het idee dat ze de "niet-dressuurpaarden" liever niet meer in de baan zien ) dan gaat voor mij de lol eraf.. en dat is eigenlijk waar het allemaal om draait..

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:12

bij een meisje bij ons op stal was onderaan het protocol geschreven
Jij was gespannen
Daardoor was je pony gespannen
en daardoor zijn we overspannen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:16

@ nimroy:
nee.. maar vergeet niet dat je waarschijnlijk ( ??) een 6jes ruiter bent.
ikzelf heb dit ook met mijn Tinkermerrie. rij gewoon netjes de oefeningen en kan mij in principe geen enkele fout veroorloven omdat we nu eenmaal heel neutraal rijden. ( een ras echte 6jes ruiter met enkele uitschieters voor de netheid, maar flinke zwakke punten blijven toch de galop en de middendraf)
maar zie vaak zat dat paarden met supergangen zich grote fouten kunnen veroorloven en toch winst rijden.
tjha.. het is zuur.. maar de sport gaat er steeds meer om dat bv beweging en uitstraling een grote rol gaat spelen hoe hoger de klasses worden.
enige wat je kunt doen is door blijven trainen, je sterke punten laten zien, en toch die winst rijden.
Ikzelf rij met een tinkermerrie,maar weet dat als ik eenmaal de L2 uit ben, het voor ons afgelopen is.
alles hoger is niet meer haalbaar omdat het er gewoonweg niet inzit.
kan een jury niets aan doen Clown

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:44

ik wil nog 1 ding kwijt over jury/ras discusie,
het is gewoon zo dat je beter je best moet doen om net zo een goede proef neer te kunnen zetten als met dressuurpaarden.
Dat wil niet zeggen dat je dan ook je punten krijgt maar als je goed genoeg bent kan een jury niet om je heen! ik merk zelf dat ik met mijn haflinger meer punten scoor als met mijn stoere welsh, met mijn haffie heb ik dan ook pas 1 keer geen winst gereden(op een wedstrijd waar hij beetje onregelmatig liep) en met mijn welsh heb ik eerder geen winst dan wel......

maar dit soort discussies horen eigenlijk niet thuis in dit topic......... Bloos(al doe ik er zelf ook aan mee)

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:53

Lowara schreef:
@ nimroy:

Ikzelf rij met een tinkermerrie,maar weet dat als ik eenmaal de L2 uit ben, het voor ons afgelopen is.
alles hoger is niet meer haalbaar omdat het er gewoonweg niet inzit.
kan een jury niets aan doen Clown

Er zijn toch genoeg mensen die hoger rijden dan L2 met een fries, haflinger, fjord, etc.
Bij ons op de manege rijdt ook iemand met een Fries in de M1, en het gaat best snel.
Ze had laatst zelf 191 punten.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:44

Zo zullen we nu weer on-topic gaan!
Zoals vera_pino al zegt horen deze discussie hier niet in thuis.
Dit hoort meer thuis in: Raarste "Ruiter" uitspraken... Clown

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:14

Mijn raarste Jury uitspraak was dat de jury TIJDENS mijn proef (toen ik langs de jurytafel reed) vroeg op welk niveau mijn pony sprong want ze zou hem kopen... Clown

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:17

en wat was je antwoord... ??

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:28

dat ze niet te koop was Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:40

Ik vind het echt onzin dat mensen denken dat ze gediscrimineerd worden door het ras, want ik heb me echt nog nooit benadeeld gevoeld met mijn Fries, dus dan denk ik maar.. Mensen die 20 punten lager rijden dan de kwpn'ers, ook 20 punten lager verdienen en dus niet goed genoeg zijn voor het niveau

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:42

Ik breek hier heel even in, solly! Ik heb afgelopen zaterdag mijn allereerste proefje zwaar verkloot door te gaan spookrijden (was een onderlinge overigens dus who cares) en op het protocol stond behalve wat ik fout deed ook : Mooie Fries!! En daar was ik maar wat trots op!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:58

Karoliefje_ schreef:
Ik vind het echt onzin dat mensen denken dat ze gediscrimineerd worden door het ras, want ik heb me echt nog nooit benadeeld gevoeld met mijn Fries, dus dan denk ik maar.. Mensen die 20 punten lager rijden dan de kwpn'ers, ook 20 punten lager verdienen en dus niet goed genoeg zijn voor het niveau

Als we gewoon goed rijden, kan een jury echt niet om je heen Knipoog

Ik heb met mijn fries vaak genoeg gehad de laatste tijd dat mijn punten iets boven verwachting waren.. (laatst had ik een hele simpele proef neergezet, het had niets over, Hannes was iets traag.. Ik hoopte stiekem op een klein winstpuntje, en waar kom ik mee thuis? een 1e prijs met 199 punten.. Jury vond mijn paard o zo geweldig mooi Haha!)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:53

_10_ schreef:
Zo zullen we nu weer on-topic gaan!
Zoals vera_pino al zegt horen deze discussie hier niet in thuis.
Dit hoort meer thuis in: Raarste "Ruiter" uitspraken... Clown

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Sinterklaas is inmiddels jaloers op de lengte van de baard van dit onderwerp... Vork

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:49

Wat denken die mensen die nooit punten met een koudbloed halen, dat alle jury's een hekel aan koud bloeden hebben? Ik zou me schamen als ik dat zou zeggen

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:42

Afbeelding

Ik rijd een Welsh Cob. (warmbloed trouwens)

Als ik win dan is dat heel knap van mij dat ik een welsh Cob zo goed aan het lopen krijg.
Als ik verlies dan komt het niet door mij, maar omdat ik een welsh Cob rijd. Whoosh!

Ik ben maar enkele keren benadeeld omdat ik een Cob reed. Ik kan me zo twee gevallen herinneren. En dat waren ze dan ook. 95% van alle wedstrijden die ik rijd zijn gewoon beoordeeld.

Ik ben het wel zo'n 95% niet eens met de jury. Nee, dat is een geintje.
Kom op het is een jurysport. Kun je daar niet tegen dan moet je een andere hobby gaan zoeken.