Nimroy schreef:kinuh schreef:@ Loveyodie: Wat ik wel vaak opmerk bij mensen met een koudbloed is dat als zij een keer geen winst rijden of er staat een opmerking ove rhun pony dat ze dan meteen de schuld schuiven op: Ja ze houden gewoon niet van haflingers.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind t gewoon zwak overkomen, iedereen heeft z'n dag wel eens niet.
Nou sorry hoor kinuh, dat vind ik niet helemaal terecht wat je zegt.
Ik heb een fjord en rijd hier L2 mee.. Ik heb nu 9 winstpunten ( en die heb ik geloof ik al vanaf vorig jaar november ongeveer )
keer op keer krijg ik ver onder de realiteit beoordeeld. Mijn fjord doet keihard zn best, loopt keurig zijn proef, zet geen stap verkeerd en we krijgen 160 punten.. Komt er een "normaal" paard binnen en die doet gekke sprongen, doet niet wat er in de proef hoort, gehoorzaamd absoluut niet maar strekt 1 x zijn benen en het is een dikke winstpunt..
Ik ben vaak genoeg onterecht beoordeeld, heb ook van de jury te horen gekregen dat ik geen winstpunt reed, gewoon omdat het geen dressuurpaard is. Dat hoort echt niet hoor! het spijt mij...
Ik wil hier wel een beetje op inhaken
In Zuid Holland .... hebben we bv een Banshee .... Vinnie begon bij de ponys met deze fjord en mijn dochter 'verloor' gewoon tegen haar Banshee, dier was op dat moment zeer goed op het achterbeen, goed onder de hulpen, en kon zelfs strekken met de voorbenen alsof het een duitse groet deed ....
Gewoon een fjord dus die zijn proefje keurig liep en dus die regelmatig eerste werd met winst of dubbel winst!
Inmiddels rijdt het dier Z1 tussen de paarden en zoals er meerdere 'koudbloeden' zijn in het Z in zuid holland ... kwestie van goed trainen en vooral goed rijden... geen jury die jullie als combinatie laat zakken .. maar je moet wél het gevraagde tonen!