ORUN 2010/2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ReadTheRulez

Re: ORUN 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:05

okey, ik heb zonder eigen rijden gedaan, en moet helaas de theorie "alweer"overdoen en de pvb ( die was iets te twijfelend)

we proberen zowiezo om met onze eigen cursusgroepleden de Her-ex op dezelfde datum/plaats te doen, wel zo gezellig :D

Heb je zelf een goed beeld van wat je verkeerd hebt gedaan in je springles?

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:34

ReadTheRulez

Ja wij proberen ook met het hele clubje wat gezakt is te gaan :)
En ik weet precies wat er fout ging tijdens het springen maar het is gebeurt,
en we doen het gewoon opnieuw. :j
Wat vervelend dat je theorie nog een keer moet doen
wat is er tijdens mondeling fout gegaan? of klap je helemaal dicht. ;(

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:40

dat scheelt, want bij ons waren er ook mensen die het voor hun gevoel wel goed hadden gedaan, en toch bleken te zijn gezakt! als je weet wat er fout is gegaan kun je daar dit x goed om denken.

het scheelt al dat je het eerder hebt gedaan, en dus iets meer weet wat er van je wordt verwacht.

ik denk gewoon veel te moeilijk, de schr. toets had ik makkelijk kunnen halen, want moeilijk waren de vragen niet, maar ik heb er veel te veel over nagedacht, waardoor ik gewoon geen zinnig antw. meer kon maken. en de mondelinge theorie waren gewoon veel dingen die ik niet wist, en wel moet weten (eerlijk is eerlijk)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:59

In ieder geval realistisch dat je het weet van jezelf. :)

Ik moet wanneer jullie je her doen, mijn examen doen (alleen lesgeven).

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:03

Komt er een nieuw topic toevallig? :)

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:20

Ik kom hier ook even binnenvallen :D

Ik zit er aan te denken om cursusseizoen 2011/2012 de instructeursopleiding niveau 2 'zonder eigen rijden' te doen.
Echter wil ik later, wanneer ik meer tijd heb, wel door kunnen stromen naar niveau 3 en later misschien nog niveau 4.
Kan dit met de opleiding niveau 2 'zonder eigen rijden' nu wel of niet? Het is voor mij namelijk een beetje onduidelijk op het moment.

Bedankt!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:26

Ja, je kan nu wel zonder eigen rijden doen, en als je eenmaal zover bent dat je door wilt stromen, kun je nog rij-examen doen.

* edit: er zit trouwens weinig tijdsverschil tussen met of zonder eigen rijden hoor, alle stof is hetzelfde, alleen moet je ook rijden tijdens de cursusavonden, maar ja, dan ben je er toch al!
Laatst bijgewerkt door kleinvosje op 30-06-11 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:27

Bedankt! Dat klinkt erg gunstig :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:35

Hey, ik kom even binnenvallen.
Ik zou stiekem wel een instructeursdiploma willen halen, maar ik vraag mij even af hoe en wat? Site van de knhs word ik niet veel wijzer van. Ik heb een eigen paard, maar daar ben ik niet volgens de engelse dressuur mee bezig, laat staan dat ik ga starten, dat durf ik trouwens ook niet. (Of een ander erop, zoals bij deurne geloof ik moet, no way! := )
Zelf moeten rijden terwijl er mensen kijken/beoordelen daar klap ik van dicht.
En hoe vaak moet je nu naar de lessen etc. komen, en wat is "regelmatig" een combinatie meebrengen?
Ben benieuwd...

Gr!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:56

Om heel eerlijk te zijn Gipsy, aan de hand van de woorden die je nu schrijft, dnek ik niet dat deze opleiding dan geschikt voor je is. Het is echt op Engelse rijderij gericht, als je moeite hebt met mensen die naar je kijken etc, dan werkt dit niet voor je. De cursus duurt 20 lessen, je moet die gewoon allemaal aanwezig zijn, tenzij er iets is. Regelmatig iemand meenemen is afhankelijk van hoe groot je groep is en wat de cursusleider wil...

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:33

Bij mij in de groep zat er ook een meisje die zelf alleen maar western reed en tóch de cursus wilde doen. Is geslaagd ook!
Ik zou dan, als ik jou was, de cursus zonder eigen rijden doen :j
Maar je moet wel mensen mee kunnen nemen die wél engels rijden op B niveau minimaal en minstens L kunnen rijden op t examen. Zowel dressuur als springen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:00

Lesgeven heb ik geen probleem mee, doe het op m'n ponykampen immers al en dan mag iedereen kijken, geef ik niks om. En ik rijd zelf meer western ja, sinds een jaar, maar daarin ben ik nog niet gevorderd genoeg om les te kunnen geven vind ik. Vandaar mijn keuze voor engelse dressuur. Plus, daar zul je imo eerder mee aan de slag kunnen.
Mensen mee kunnen nemen gaat denk ik geen probleem zijn, dat scheelt. :D
Het lijkt me gewoon onwijs handig om dat ik op die manier tenminste verzekerd ben als ik lesgeef. Ben ik nu op die kampen ook, maar zou het graag uitbreiden.

melliedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:16

hoi iedereen.
ik ga 30 augustus in leusden mijn her examen doen voor fase 2.
wie kan dressuur en springen en toevallig die dag voor mij rijden?
het is op een dinsdag.. je zou me onwijs helpen!

alvast bedankt,
melanie

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:50

Hallo,

Ik wil ook heel graag (als ik uitgeloot ben) Orun fase 2 met eigen rijden doen! Geef nu ook al enkele uren in de week priveles maar vind het toch fijn om verzekerd te zijn als er iets gebeurd. Maar wat zijn precies de eisen? Ik kan op de KNHS site niet echt veel vinden! En moet je perse paarden meenemen als je iemand mee moet nemen of is een D/E pony ook goed? En is er al bekend waar het is aankomend jaar? En is het zo dat je elke keer je eigen paard mee moet nemen? En wat verwachten ze dat het paard doet? En moet je perse iedereen toelaten op jou paard of kijken ze wel naar wie welk paard gaat rijden? Hoelang moet 1 paard daarbij gemiddeld lopen? Oeps dat zijn wel veel vragen!

Groetjes Keshia

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:22

Hoi Keshia,

De precieze eisen kan je ook vinden in de cursusbrochure van de KNHS. Deze kan je via de site aanvragen. Maar zo uit mijn hoofd moest je voor Orun niveau 2 met eigen rijden minimaal L1 geklasseerd zijn of L springen. Je paard moet minstens 1.60 hoog zijn. In de brochure staan ook de plaatsen vermeld, waar de cursus gehouden wordt. Ik heb vorig jaar niveau 2 met eigen rijden gedaan en ik moest mijn paard ongeveer om de week meenemen. Je paard wordt door de curusleider op geschiktheid beoordeeld. Bij ons reed iedereen een keer op elkaars paard, met het examen moet je namelijk ook loten. Bij ons liepen de paarden echt niet lang, zelden een uur.

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:29

Midnight16 schreef:
Hoi Keshia,

De precieze eisen kan je ook vinden in de cursusbrochure van de KNHS. Deze kan je via de site aanvragen. Maar zo uit mijn hoofd moest je voor Orun niveau 2 met eigen rijden minimaal L1 geklasseerd zijn of L springen. Je paard moet minstens 1.60 hoog zijn. In de brochure staan ook de plaatsen vermeld, waar de cursus gehouden wordt. Ik heb vorig jaar niveau 2 met eigen rijden gedaan en ik moest mijn paard ongeveer om de week meenemen. Je paard wordt door de curusleider op geschiktheid beoordeeld. Bij ons reed iedereen een keer op elkaars paard, met het examen moet je namelijk ook loten. Bij ons liepen de paarden echt niet lang, zelden een uur.

Oké, nou dan ga ik eerst maar een kijken voor een eventueel reserve-paard. Ik heb bij de pony's L2 (zonder wp) L1 (andere pony) en B springen en L-springen gereden. En met mijn paard spring ik B ben L-startgerechtigd dus dat is dan denk ik geen probleem. Wat gebeurd er als je paard ongeschikt blijkt? En wanneer is een paard geschikt of ongeschikt? En een uur is geen probleem dat red die makkelijk alleen geen vol uur springen neem ik aan? Maar dat zal wel niet! Ik zal verder de brochure ff goed bekijken iig bedankt alvast!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:34

melliedus schreef:
hoi iedereen.
ik ga 30 augustus in leusden mijn her examen doen voor fase 2.
wie kan dressuur en springen en toevallig die dag voor mij rijden?
het is op een dinsdag.. je zou me onwijs helpen!

alvast bedankt,
melanie

Hmm, als je nu een extra paard had, was ik er wel op komen rijden. Helaas springt die va mij niet fatsoenlijk en krijg ik haar dat voor die tijd ook niet geleerd ben ik bang...

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:51

Hoi was benieuwd of hier ook bokkers zijn die in Drenthe cursus Orun niveau 2 hebben afgerond met of zonder rijden.
Zelf zit ik er aan te denken me voor dit najaar in te schrijven, twijfel nog tussen met rijden (dressuur) of zonder rijden te doen. Kan iemand me wat vertellen door wie deze cursussen begeleid worden. Qua afstand zou ik naar Staphorst of Dwingeloo moeten, of Westdorp (die heeft alleen zonder rijden).
Was benieuwd of hier mensen zijn die wat ervaringen kunnen deze over deze plaatsen.
Alvast bedankt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:32

Ik heb met rijden gedaan in Emmen via Stenden Hogeschool.

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:56

Vind het wel raar dat Emmen niet mee is opgenomen in de brochure van de KNHS, want qua afstand zou dat voor mij weinig uitmaken met de andere plaatsen. Zijn er verder nog mensen met ervaring mbt de Orun cursussen in Drenthe??
Degene die met rijden hebben gedaan, hebben jullie ook qua rijden nog veel bijgeleerd? Wat ik wel beetje vreemd vind, is dat ik ken een aantal die de cursus met rijden deden, ruiters die erg goed kunnen rijden en op het examen van hun cursus een minimaal 6je halen. Dat ik voor me zelf al dacht... uhm ga ik me daar aan wagen.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:12

Ik heb mijn cursus met rijden in Dwingeloo gedaan.
Qua rijden heb ik hier en daar wel wat bij geleerd, maar meer van mede cursisten.
Wat je niet moet vergeten is dat je ook 2 "vreemde" paarden moet rijden op het examen.
Het kan dus zijn dat je op je eigen paard heel goed kan rijden, maar het op twee andere paarden laat liggen. We hebben overgens geen cijfer gekregen op het rijden. Ik ben geslaagd en kreeg een beoordelings protocol bij mijn diploma.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:13

Aangezien dat via Stenden gaat is dat niet zo vreemd. Studenten van Stenden gaan voor. Ik kon toen meedoen omdat er nog plek over was.
Qua rijden heb ik niet zoveel geleerd.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:09

Het is toch zo dat de voor de niveau 2 met rijden L1+winst moet zijn?

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:41

Ja dat klopt of L springen

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:42

De theorie voor de ORUN cursus hoe ziet dat er uit zijn dat boeken of is dat stencil materiaal?? Vind het zo jammer dat ze zoiets niet kenbaar maken, dan kan ik alvast vooruit leren zegmaar.