ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:01

Hahah jaa dat snap ik!
Nou zal vast goed komen joh!

Odin

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 06:33

Dus als je de 14e geweest bent heb je gisteren de uitslag ontvangen? Ik heb de 15e herexamen gedaan, dan hoop ik dat vanmiddag de uitslag in de bus ligt. Spannend!

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:23

Voor iedereen die geslaagd is: gefeliciteerd! *\o/*
En voor iedereen die nog moet wachten; rustig aan, kalmte kan je redden... ;)

Ik heb samen met Taphy examen gedaan en ik ben ook geslaagd *D (rijden en lesgeven, dus helemaal top :):) )

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:11

Jolieka, jij gefeliciteerd, net zoals Tabpy natuurlijk!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:49

Ik ben helaas wéér gezakt voor het rijden....
wel met een betere beoordeling dan de vorige keer maar nog niet goed genoeg.... :(
ik heb ook 4 x "wisselend" op mn protocol en weet niet zo goed wat ik daar nou van moet denken.. is dat een 5 of een 6?? Ik baal ontzettend en riep meteen van ik stop ermee laat het hierbij.. maarja, ik wil toch wel heel graag de mogelijkheid hebben niveau 3 te doen, ook al zou ik later het toch niet doen, wil ik wel die mogelijkheid hebben. :( -O-

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:50

O, wat zonde Nimroy. Kan me voorstellen dat je baalt.
Voor niveau 3 kun je toch ook een toelatingsexamen doen dacht ik? Misschien dat dat een idee is, in plaats van nog een keer herexamen?

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:51

Ahhh balen!!!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:51

ah, dat is balen. :\ Niet opgeven hoor!

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:11

Nimroy: dat is zeker balen!
Je hebt het welliswaar niet echt nodig om les te geven, maar als je door wil met niveau 3 heb je het wel nodig.
De tip van Odin zou ik zeker even navragen, al denk ik dat dat hetzelfde examen is, maar vragen staat vrij?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:31

Nimroy schreef:
Ik ben helaas wéér gezakt voor het rijden....
wel met een betere beoordeling dan de vorige keer maar nog niet goed genoeg.... :(
ik heb ook 4 x "wisselend" op mn protocol en weet niet zo goed wat ik daar nou van moet denken.. is dat een 5 of een 6?? Ik baal ontzettend en riep meteen van ik stop ermee laat het hierbij.. maarja, ik wil toch wel heel graag de mogelijkheid hebben niveau 3 te doen, ook al zou ik later het toch niet doen, wil ik wel die mogelijkheid hebben. :( -O-

Als je gezakt bent, is het zeker geen 6, want dat is een voldoende.

Balen dat je weer gezakt ben!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:08

Ja ik ga denk ik gewoon weer her doen.. 3 x is scheepsrecht zeggen ze dan.. en deze uitslag is al een betere beoordeling dan de vorige, dus dan moet het nu goed komen :roll:
gelukkig heb ik geen haast, wil niveau 3 toch niet dit jaar gaan doen want wil het graag met mijn eigen paard doen. maar het zou toch wel fijn zijn als ik hem gewoon heb zegmaar.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:50

De derde keer gaat je vast geluk brengen Nimroy!
Ik heb helaas nog geen uitslag bij de post mogen aantreffen vanmiddag bij thuiskomst van mijn werk. Zit ik me de hele dag op te winden voor niks!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:04

Nimroy schreef:
Ja ik ga denk ik gewoon weer her doen.. 3 x is scheepsrecht zeggen ze dan.. en deze uitslag is al een betere beoordeling dan de vorige, dus dan moet het nu goed komen :roll:
gelukkig heb ik geen haast, wil niveau 3 toch niet dit jaar gaan doen want wil het graag met mijn eigen paard doen. maar het zou toch wel fijn zijn als ik hem gewoon heb zegmaar.

Goed hoor, dat doorzettingsvermogen !
ga ervoor, meis !!!

Hoe ging het voor je eigen gevoel ?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:03

Zijn er mensen die de uitslag al binnen hebben die de 14e september op examen zijn geweest?
Ik ben de 11e geweest en heb nog niets binnen

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:29

Naar ik begrepen heb o.a. Tabpy (zie een aantal posts boven de jouwe).
Ik ben de 15e geweest en hoopte gisteren wat te horen, maar helaas.

Vreemd dat jij nog niets gehoord hebt, als de 14e al wel uitslag heeft.

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:50

oosterhoff schreef:
Zijn er mensen die de uitslag al binnen hebben die de 14e september op examen zijn geweest?
Ik ben de 11e geweest en heb nog niets binnen

Hier ook de 11e examen gedaan en nog niks binnen :( belachelijk; ze weten echt dezelfde dag al of je het hebt of niet, waarom zo lang moeten wachten.... echt weer knhs hoor

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 10:03

Je zou het even gelijk moeten vragen aan de examinatoren waarom het zo lang duurt. Dat hadden wij ook gedaan en toen kregen we te horen dat het eerst nog opgestuurd moest worden naar een andere commissie om goedkeuring te krijgen. Hoe en precies weet ik ook niet meer, maar het heeft iig een reden.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:26

Ik zie het nut er niet zo van in, dat het weer opgestuurd word.
Want een derde persoon gaat bekijken aan de hand van de aantekeningen of je wel echt gezakt/geslaagd bent..
Je kunt toch niet aan de hand van aantekeningen zien of iemand geslaagd is of niet..
Als het nou opgenomen werd is het een aander verhaal..
Maargoed.. Tis nou eenmaal zo..

Ik wacht ook nog steeds af.. Heb de 10e examen gedaan...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:35

ktink schreef:
Want een derde persoon gaat bekijken aan de hand van de aantekeningen of je wel echt gezakt/geslaagd bent..
Je kunt toch niet aan de hand van aantekeningen zien of iemand geslaagd is of niet..

Ik vind het ook wat vreemd. Wat ik ook jammer vind is dat je helemaal geen gesprekje met de examencommissie krijgt na afloop van je rijden. Bij het lesgeven heb je wel zo'n "reflectie-gesprek" en kun je eventueel nog uitleggen waaróm je iets op die bepaalde manier gedaan hebt. Ik zou graag na het rijden ook de mogelijkheid hebben gehad om uit te leggen aan de commissie waarom ik de 3 paarden op die bepaalde manier heb gereden. Maar die kans krijg je helaas dus niet.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 10:53

Ik heb ook niet gezegd dat die tweede commissie gaat beoordelen of jullie nou wel of niet geslaagd zijn. Als je het daar even had gevraagd, dan was het een stuk duidelijker geweest ;) Het heeft te maken met regeltjes, nacontrole etc, en niet zozeer wat er qua commentaar op de protocollen staat. Bel anders de KNHS voor meer informatie.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:03

Odin schreef:
ktink schreef:

Ik vind het ook wat vreemd. Wat ik ook jammer vind is dat je helemaal geen gesprekje met de examencommissie krijgt na afloop van je rijden. Bij het lesgeven heb je wel zo'n "reflectie-gesprek" en kun je eventueel nog uitleggen waaróm je iets op die bepaalde manier gedaan hebt. Ik zou graag na het rijden ook de mogelijkheid hebben gehad om uit te leggen aan de commissie waarom ik de 3 paarden op die bepaalde manier heb gereden. Maar die kans krijg je helaas dus niet.

Ben ik compleet met je eens.. vind dat ook erg jammer want ik had ook wel wat uit te leggen ja.. ik bedoel wat ik voel kan er heel anders uitzien, en andersom!
beetje jammer, want nu ben ik wéér gezakt.. dussss volgende x maar weer....

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:37

Ik baal......... bah! WEER gezakt, snap er geen hout van; ging echt zoveel beter dan 1e x toen ik stikte van de zenuwen, en praktisch zelfde commentaar; te weinig doortastend en weinig uitleg bij de oefeningen (heb me sufgel*ld, over het rechtrichten, op houding en zit gehamerd, op volte voor been laten wijken en daarbij uitgelegd waarom!etc etc) Nou ja.. ik ben er nu klaar mee.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:19

acacia schreef:
Nimroy schreef:

Goed hoor, dat doorzettingsvermogen !
ga ervoor, meis !!!

Hoe ging het voor je eigen gevoel ?

Thanks meid!

Ja voor mn gevoel ging het wel `goed`. 2e vond ik een beetje rottig paard (erg sterk en op de voorhand denderen) maar die kreeg ik afentoe wel nageeflijk.. (je heb tenslotte maar 20 min. ) 3e ging voor mijn gevoel erg goed en dan staat er dat de nageeflijkheid e.d. wisselend/matig is.. terwijl dat paard geen 1 x t.d.h. was oid. Misschien beetje achter de loodlijn alleen dat deed mn 1e paard (fries) ook steeds. en daar stond gewoon Voldoende..
Ook moest ik volgens hun meer ondernemen.. dus ik ga bij mn volgende Her gewoon de oefeningen uit L2/M1 proeven doen... die weet ik :+

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:29

VValar schreef:
Ik heb ook niet gezegd dat die tweede commissie gaat beoordelen of jullie nou wel of niet geslaagd zijn. Als je het daar even had gevraagd, dan was het een stuk duidelijker geweest ;) Het heeft te maken met regeltjes, nacontrole etc, en niet zozeer wat er qua commentaar op de protocollen staat. Bel anders de KNHS voor meer informatie.

Ik heb het nagevraagd ;)..
Je krijgt het dezelfde dag nog niet te horen omdat het mogelijk nog verandert..
Want ze weten die dag zelf wel of je geslaagd bent of niet..

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:42

NoireIdylle schreef:
Ik baal......... bah! WEER gezakt, snap er geen hout van; ging echt zoveel beter dan 1e x toen ik stikte van de zenuwen, en praktisch zelfde commentaar; te weinig doortastend en weinig uitleg bij de oefeningen (heb me sufgel*ld, over het rechtrichten, op houding en zit gehamerd, op volte voor been laten wijken en daarbij uitgelegd waarom!etc etc) Nou ja.. ik ben er nu klaar mee.

Hè silvana! Hoe krijg je dat nou voor elkaar :? Echt balen dat je weer gezakt bent! Welke examinatoren had je?
Ga je het nog een keer doen?