Ja, maar hij gaf niet alles :/... maarja ik houd op zo'n moment wel mijn mond ik heb daar niet genoeg lef voor om tegen in te gaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
moonprayer schreef:nouja, ik vind niet dat een jury dat gewoon mag zeggen.
Ik snap best dat er mensen zijn die nou eenmaal niets met haflingers hebben, en ik zou als ik jury was maar moeilijk gave punten kwijt kunnen vrees ik.. (ik ben dan gelukkig ook geen jury) Maar toch kun j edat niet zeggen..
Al weet ik niet hoe je proefje was, en hoeveel te dik je pony zou zijn, misschien doelkde de jury helemaal niet op het feit dat het een haf was maar is de haf tonnetje rond en ging die bokken en steigerend door de baan
Yvank_ schreef:sja ik rijd 3 haflingers en denk altijd als je goed rijd kunnen ze niet om je heenslechte punten dan zal dr ook wel wat fout zijn gegaan
kinuh schreef:Yvank_ schreef:sja ik rijd 3 haflingers en denk altijd als je goed rijd kunnen ze niet om je heenslechte punten dan zal dr ook wel wat fout zijn gegaan
Idd, dat is de instelling die iedereen zou moeten hebbenOngeacht of je een koudbloed of een warmbloed hebt
friendly schreef:Ik vind het apart dat de jury van je eerste proef: A) niets gezien heeft? B) dat je dan nog zulke punten hebt weten te halen..
Maar zal wel aan mij liggen....
_10_ schreef:@Lydjaa, een paard uitsluiten op onregelmatigheid (kreupel?) ligt minder simpel dan je denkt, lees dit topic maar eens door: [JI] Deelnemer uitsluiten op onregelmatig lopend paard
(Alleen, als je zelf vind dat je paard niet goed loopt snap ik niet waarom je die 1e proef gewoon hebt uitgereden)
xCondor schreef:'' wat leuk, hier hebben we een drachtige ruin ''
Lowara schreef:wij hadden gisteren een toch wel rake opmerking van een jury.
Ik had mijn 3 jarige E pony merrie meegenomen naar een AA bixie voor de ervaring met een kennisje van net 12 jaar oud. De AA was zodat ik in nood kon vasthouden. ( het is en blijft een jong dier op nieuw terrein)
bleek uiteindelijk niet nodig, de pony reed verder superbraaf los met het meiske.
Eenmaal bij de jury kreeg zowel ik als de ruiter een uitfoetering van de jury, de combinatie hoorde niet thuis in deze klasse, maar moest minimaal B1 of officieel B gaan starten,vandaar dat ze extreem streng had gejureerd en we lage punten zouden krijgen.
beestje is net 3 jaar en voor het eerst op vreemd concours terrein, dus dit uitgelegd aan de jury dat de combinatie echt extreem groen was nog.
Nu hadden we niet voorzien dat de pony zo braaf zou zijn, en ook niet dat de ( onervaren en jonge) ruiter haar zo netjes zou kunnen rondsturen, maar goed, ik kon me er nog wel in vinden.
Die kleintjes van 7 jaar hechten veel meer waarde aan een prijs dan een 12 jarige, dus ik vond het prima. Ervaring was het belangrijkste.
Nu schetste mijn verbazing toen dezelfde ruiter met haar eigen jonge pony ( zelf ingereden, dus helemaal trots op concours ermee) bij dezelfde jury als eerst haar commentaar hoorde.
Deze pony liep namelijk gewoon zoals alle pony's daar op de bixie, nog geen stelling en mjah.. aan de teugel kennen beiden ook nog niet echt. Jury gaf te kennen dat ze wederom extra streng had gejureerd ( waarom? de combinatie hoort thuis in deze klasse?) en dat ze dit keer wel was ingehaald door vele kleintjes.
vond dit zo sneu voor het meisje, daar gaat je zelfvertrouwen met je pony. terwijl de proeven echt wel correct werden gereden en duidelijk te zien was dat zowel de pony als de ruiter nog niet extreem hoog zitten qua rijden en dus gewoon thuishoren op een bixie.
Dit was eigenlijk voor het eerst dat ik echt een beetje boos ben geworden naderhand, jury heeft zich duidelijk blindgestaard op het eerste dier ( welke gewoon van zichzelf aan de teugel was gaan lopen, ruiter kan dit er echt nog niet uitrijden) en dit vervolgens ook automatisch qua streng jureren bij het 2de dier heeft toegepast.
gelukkig was jury nummero 2 ernaast trouwens wel een stuk neutraler, gaf ook aan dat de combinatie de volgende keer hoger mocht, maar gaf als draai dat de ruiter de pony heel goed had gereden, en dat de kleine kindjes dit nog niet zo goed konden en nog een aanmoediging nodig hadden. Dit is voor zo'n kind toch veel leuker om te horen en dat die dan beter snapt waarom ze geen prijs krijgt?
2de pony werd gejureerd naar wat ze zag ( gewoon nette punten) door deze jury trouwens.
kinuh schreef:@ Loveyodie: Wat ik wel vaak opmerk bij mensen met een koudbloed is dat als zij een keer geen winst rijden of er staat een opmerking ove rhun pony dat ze dan meteen de schuld schuiven op: Ja ze houden gewoon niet van haflingers.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind t gewoon zwak overkomen, iedereen heeft z'n dag wel eens niet.