Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:07

ik dacht inderdaad toen die jury zei, " in de middendraf geeft je paard ALLES, hoe doe je dat in de uitgestrekte draf? "

Ja, maar hij gaf niet alles :/... maarja ik houd op zo'n moment wel mijn mond ik heb daar niet genoeg lef voor om tegen in te gaan Tong uitsteken....

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:22

Of ik ooit gehoord had van een 'normale' pony ( ik heb een haflinger (ll) ) Boos! Boos! Die niet te dik is ofzo, en heel netjes kan lopen....

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:40

nouja, ik vind niet dat een jury dat gewoon mag zeggen.
Ik snap best dat er mensen zijn die nou eenmaal niets met haflingers hebben, en ik zou als ik jury was maar moeilijk gave punten kwijt kunnen vrees ik.. (ik ben dan gelukkig ook geen jury) Maar toch kun j edat niet zeggen..

Al weet ik niet hoe je proefje was, en hoeveel te dik je pony zou zijn, misschien doelkde de jury helemaal niet op het feit dat het een haf was maar is de haf tonnetje rond en ging die bokken en steigerend door de baan Tong uitsteken

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:49

moonprayer schreef:
nouja, ik vind niet dat een jury dat gewoon mag zeggen.
Ik snap best dat er mensen zijn die nou eenmaal niets met haflingers hebben, en ik zou als ik jury was maar moeilijk gave punten kwijt kunnen vrees ik.. (ik ben dan gelukkig ook geen jury) Maar toch kun j edat niet zeggen..

Al weet ik niet hoe je proefje was, en hoeveel te dik je pony zou zijn, misschien doelkde de jury helemaal niet op het feit dat het een haf was maar is de haf tonnetje rond en ging die bokken en steigerend door de baan Tong uitsteken

Knipoog
Het proefje was opzich niet slecht.. Maarja Knipoog Jammergenoeg zijn er mensen die kijken naar het ras. Maar ik trek me er nu niks meer van aan Haha! Ik weet gewoon dat mn paardje zijn best doet Bloos

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:24

@ Loveyodie: Wat ik wel vaak opmerk bij mensen met een koudbloed is dat als zij een keer geen winst rijden of er staat een opmerking ove rhun pony dat ze dan meteen de schuld schuiven op: Ja ze houden gewoon niet van haflingers.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind t gewoon zwak overkomen, iedereen heeft z'n dag wel eens niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:36

sja ik rijd 3 haflingers en denk altijd als je goed rijd kunnen ze niet om je heen Knipoog slechte punten dan zal dr ook wel wat fout zijn gegaan Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:42

Yvank_ schreef:
sja ik rijd 3 haflingers en denk altijd als je goed rijd kunnen ze niet om je heen Knipoog slechte punten dan zal dr ook wel wat fout zijn gegaan Knipoog

Idd, dat is de instelling die iedereen zou moeten hebben Ja Ongeacht of je een koudbloed of een warmbloed hebt Knipoog

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:45

kinuh schreef:
Yvank_ schreef:

Idd, dat is de instelling die iedereen zou moeten hebben Ja Ongeacht of je een koudbloed of een warmbloed hebt Knipoog

Maar als je juist wel goede punten hebt, maar er staat wat commentaar bij Knipoog Ik had dus 193 punten.. En er stond wel een reactie bij of ik ooit van een gewone pony had gehoord, Knipoog Ik heb het me verder niet aangetrokken ofzo, maar ik wou het hier plaatsen

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:05

Het is niet echt een rare uitspraak, maar toch wel de moeite waard om te vertellen.
Ik had een aantal weken geleden een wedstrijd in Liempde, waar ik twee proeven zou gaan rijden in het M2. Bij het losrijden voelde ik al dat mijn pony niet helemaal goed liep, vooral in de galop zakte hij soms door zijn been. Ik vroeg aan mijn moeder of zij er iets aan kon zien, maar ze zag niks. Het terrein was ook nogal oppervlakkig dus ik dacht; ik start maar gewoon, misschien doet Baltazar zo vanwege het terrein, bovendien doet hij de oefeningen gewoon goed. Ik dus de ring in, meteen voelde ik dat het echt niet goed was; in draf was hij niet actief en liep heel erg onregelmatig. Hij viel zelfs uit de galop, waar ik altijd mijn goede punten vandaan haal. De jury had mij niet uitgesloten dus ik reed netjes (nouja, ik reed niet bepaald goed omdat ik Baltazar zo min mogelijk wilde belasten) de proef uit. Naderhand goede kennissen naar Baltazar laten kijken, maar die konden niks vinden dus ik meldde me natuurlijk af bij de 2e jury. Die zei tegen mijn moeder dat hij mij toch had gediskwalificeerd, omdat hij ook al zag dat mijn pony in de eerste proef kreupel was. Wij gingen naar huis omdat de uitslag toch niets zou opleveren, en we lieten andere mensen voor ons de coupon ophalen. 's Avonds kregen we een telefoontje met de mededeling dat ik 4e was met 186 punten, en ik stond zelfs boven mij concurrent. Op de coupon stond niets van enige kreupelheid.
(Uiteindelijk bleek Baltazar te steile hoeven te hebben, wat om de een of andere reden de hoefsmid niet is opgevallen, waardoor een gleuf 'afgeknepen' werd in zijn hoef, hierdoor heb ik ongeveer een maand niet kunnen rijden)
Nouja, leuk van dat winstpuntje, maar de volgende keer word ik toch liever gediskwalificeerd met een kreupele pony!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:11

Ik vind het apart dat de jury van je eerste proef: A) niets gezien heeft? B) dat je dan nog zulke punten hebt weten te halen..

Maar zal wel aan mij liggen....

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:16

friendly schreef:
Ik vind het apart dat de jury van je eerste proef: A) niets gezien heeft? B) dat je dan nog zulke punten hebt weten te halen..

Maar zal wel aan mij liggen....

Nee, ligt niet aan jou, is gewoon heel raar! Ik heb trouwens de laatste tijd in het M2 heel vaak dat ik, of andere ruiters oneerlijk beoordeeld worden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:18

Oké dat is ook weer apart.. Ze moeten toch beoordelen wat ze zien?

Als ik jury was en je paard liep zo kreupel als je zegt had je er inderdaad (naar wat de 2e jury zei) de baan al uitgeweest... Rare jury...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:43

@Lydjaa, een paard uitsluiten op onregelmatigheid (kreupel?) ligt minder simpel dan je denkt, lees dit topic maar eens door: [JI] Deelnemer uitsluiten op onregelmatig lopend paard

(Alleen, als je zelf vind dat je paard niet goed loopt snap ik niet waarom je die 1e proef gewoon hebt uitgereden) Bloos

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:41

heb ook wel eens gehad dat ik aan het losrijden was en dat ik al bemerktte dat mijn paard, na een schrik reactie, niet geheel lekker liep. Maar door de hectiek en de spanning toch de ring in gegaan. Deze jury lette wel goed op en beldde me uit.
Echter liep ik al in stap de rijbaan uit. Schrok gewoonweg van die bel en de jury staptte de auto uit en hebben me even geassisteerd met het bekijken van mijn paardje. Wat ik wel super vond.
Nu jaren later loopt ze nog steeds kreupel, met tijden, en is er totaal niets te vinden waarom.

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:59

_10_ schreef:
@Lydjaa, een paard uitsluiten op onregelmatigheid (kreupel?) ligt minder simpel dan je denkt, lees dit topic maar eens door: [JI] Deelnemer uitsluiten op onregelmatig lopend paard

(Alleen, als je zelf vind dat je paard niet goed loopt snap ik niet waarom je die 1e proef gewoon hebt uitgereden) Bloos

Ik heb verder geen verstand van juryzaken/het uitsluiten van paarden, maar mijn pony hinkte toch echt overduidelijk. Ik heb me naderhand ook afgevraagd waarom ik doorreed. Ik denk omdat ik niet wist wat er met hem aan de hand was. Mijn pony doet altijd zo erg zijn best omdat hij mij niet wil laten zitten. En ook omdat ik gewoon het 'lef' niet heb. Dit klinkt heel raar, maar als je aan het rijden bent is er toch die wedstrijdspanning waardoor je gewoon doorrijd als een robot. En oke, misschien kon/mocht hij me niet uitsluiten, maar dan zou er toch minstens iets op mijn coupon moeten staan+geen 186 punten als hij niet optimaal loopt?
Maar je hebt gelijk, ik had toen moeten stoppen in de proef...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:45

Een ex-collegaatje van me heeft 2 haflingers, eentje Z1 (een 6-jarige) en een in het Z2. Allebei bij de paarden en ze is supersnel door de klasses heengegaan.. duss idd als je ze goed voor elkaar hebt, kunnen ze gewoon niet om je heen...

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:26

'' wat leuk, hier hebben we een drachtige ruin ''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:27

ROFL nou dan weet je wat je te doen staat Nagelbijten / Gniffelen

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:30

Zo dik issie niet Tong uitsteken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:52

xCondor schreef:

Clown ik zou best moeten lachen met die opmerking vrees ik hihi

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:06

Daaromis springen veel leuker :p teminste eerlijk Tong uitsteken

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:42

xCondor schreef:

hahah ik vind deze opmerking ook heel erg gaaf als ik dit zo lees! Lips are sealed

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:08

Lowara schreef:
wij hadden gisteren een toch wel rake opmerking van een jury.
Ik had mijn 3 jarige E pony merrie meegenomen naar een AA bixie voor de ervaring met een kennisje van net 12 jaar oud. De AA was zodat ik in nood kon vasthouden. ( het is en blijft een jong dier op nieuw terrein)
bleek uiteindelijk niet nodig, de pony reed verder superbraaf los met het meiske.
Eenmaal bij de jury kreeg zowel ik als de ruiter een uitfoetering van de jury, de combinatie hoorde niet thuis in deze klasse, maar moest minimaal B1 of officieel B gaan starten,vandaar dat ze extreem streng had gejureerd en we lage punten zouden krijgen.
beestje is net 3 jaar en voor het eerst op vreemd concours terrein, dus dit uitgelegd aan de jury dat de combinatie echt extreem groen was nog.
Nu hadden we niet voorzien dat de pony zo braaf zou zijn, en ook niet dat de ( onervaren en jonge) ruiter haar zo netjes zou kunnen rondsturen, maar goed, ik kon me er nog wel in vinden.
Die kleintjes van 7 jaar hechten veel meer waarde aan een prijs dan een 12 jarige, dus ik vond het prima. Ervaring was het belangrijkste.

Nu schetste mijn verbazing toen dezelfde ruiter met haar eigen jonge pony ( zelf ingereden, dus helemaal trots op concours ermee) bij dezelfde jury als eerst haar commentaar hoorde.
Deze pony liep namelijk gewoon zoals alle pony's daar op de bixie, nog geen stelling en mjah.. aan de teugel kennen beiden ook nog niet echt. Jury gaf te kennen dat ze wederom extra streng had gejureerd ( waarom? de combinatie hoort thuis in deze klasse?) en dat ze dit keer wel was ingehaald door vele kleintjes.
vond dit zo sneu voor het meisje, daar gaat je zelfvertrouwen met je pony. terwijl de proeven echt wel correct werden gereden en duidelijk te zien was dat zowel de pony als de ruiter nog niet extreem hoog zitten qua rijden en dus gewoon thuishoren op een bixie.

Dit was eigenlijk voor het eerst dat ik echt een beetje boos ben geworden naderhand, jury heeft zich duidelijk blindgestaard op het eerste dier ( welke gewoon van zichzelf aan de teugel was gaan lopen, ruiter kan dit er echt nog niet uitrijden) en dit vervolgens ook automatisch qua streng jureren bij het 2de dier heeft toegepast.

gelukkig was jury nummero 2 ernaast trouwens wel een stuk neutraler, gaf ook aan dat de combinatie de volgende keer hoger mocht, maar gaf als draai dat de ruiter de pony heel goed had gereden, en dat de kleine kindjes dit nog niet zo goed konden en nog een aanmoediging nodig hadden. Dit is voor zo'n kind toch veel leuker om te horen en dat die dan beter snapt waarom ze geen prijs krijgt?
2de pony werd gejureerd naar wat ze zag ( gewoon nette punten) door deze jury trouwens.

Het gaat er niet eens om of de pony aan de teugel loopt, bij bixie kijk je alleen naar de ruiter die erop zit(heb cursus gevolgd)
De pony mag je dus enigzins helemaal weg denken in het verhaal.
Het gaat erom of de ruiter netjes rond stuurt, een nette beenligging en handhouding heeft,niet in de mond van de pony trekt.
En als Bixie jurylid moet je altijd blijven motiveren!Dus deze jury was van alle kanten fout....
En qua leeftijd, er zijn genoeg die op hun 18e nog een pony uitbrengen.Als het mag dan heeft niemand er iets over te zeggen.
De volgende keer meer geluk qua jurylid!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:53

kinuh schreef:
@ Loveyodie: Wat ik wel vaak opmerk bij mensen met een koudbloed is dat als zij een keer geen winst rijden of er staat een opmerking ove rhun pony dat ze dan meteen de schuld schuiven op: Ja ze houden gewoon niet van haflingers.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind t gewoon zwak overkomen, iedereen heeft z'n dag wel eens niet.

Nou sorry hoor kinuh, dat vind ik niet helemaal terecht wat je zegt.
Ik heb een fjord en rijd hier L2 mee.. Ik heb nu 9 winstpunten ( en die heb ik geloof ik al vanaf vorig jaar november ongeveer )

keer op keer krijg ik ver onder de realiteit beoordeeld. Mijn fjord doet keihard zn best, loopt keurig zijn proef, zet geen stap verkeerd en we krijgen 160 punten.. Komt er een "normaal" paard binnen en die doet gekke sprongen, doet niet wat er in de proef hoort, gehoorzaamd absoluut niet maar strekt 1 x zijn benen en het is een dikke winstpunt..
Ik ben vaak genoeg onterecht beoordeeld, heb ook van de jury te horen gekregen dat ik geen winstpunt reed, gewoon omdat het geen dressuurpaard is. Dat hoort echt niet hoor! het spijt mij...

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:53

xCondor schreef:

heb ik ook een keer gehoord Koe