Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:45

moonprayer schreef:
okai, dit is misschien niet een rare uitspraak...maar ik wou hem toch even vermelden

Ik was gisteren dus op wedstrijd,
word ik bij de jury geroepen na de proef
zegt ze "in de m1 word alleen middendraf gevraagd, en ik neem aan dat je niet lang in de m1 blijft als ik dit zo zie, dus hoe ga je dat dan doen in de m2?"

nouja ik keek een beetje vragend.

"wil je hem dan in de spagaat hebben? De middendraf is zo perfect, je rijd er alles uit, en wat wil je dan in een uitgestrekte draf laten zien?!"

nou daar moest ik dus over na gaan denken.
bennog aan het denken haha

Ik stond erbij( uiteraard) en het vreemde vond ik dat de jury gewoon 2 keer een 7 gaf....
Bij de eerste middendraf begreep ik dat wel, ze overvroeg hem aan het begin waardoor er even een storing ontstond, maar de 2e was dus gewoon wel "perfect" incl de overgangen.....

Dan wordt het een aanname van de jury, beest kan niet meer en dus is het een uitgestrekte draf.....alleen noem hem dan niet "perfect"als je een 7 hebt geschreven!

En jureer wat je ziet, niet wat je denkt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:40

Er wordt middendraf gevraagd en geen uitgestrekte draf. Middendraf is niet alles eruit rijden. Had dan eigenlijk ook een veel lager punt moeten zijn, een 7 vind ik veels te hoog voor iets wat niet getoond is. Er wordt immers middendraf gevraagd en geen uitgestrekte draf. Commentaar van de jury is wel goed, alleen jammer dat die dat dan niet in de punten tot uiting brengt.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:52

Ik kreeg op mijn 8e (nu 16 jaar geleden) op mijn briefje:
Vader moet andere pony kopen.
Ik reed op mijn fjord, waar mijn vader ook mee mende, zo konden we het mooi met 1 paard doen! Gaat zo'n over het paard getilde jury zeggen dat mijn vader maar even een andere pony voor mij moet kopen, Clown

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:00

Blacknestor schreef:
Ik kreeg op mijn 8e (nu 16 jaar geleden) op mijn briefje:
Vader moet andere pony kopen.
Ik reed op mijn fjord, waar mijn vader ook mee mende, zo konden we het mooi met 1 paard doen! Gaat zo'n over het paard getilde jury zeggen dat mijn vader maar even een andere pony voor mij moet kopen, Clown

of voor zichzelf, omdat jij het in de ring zo leuk deed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:03

FloortjeM schreef:
of voor zichzelf, omdat jij het in de ring zo leuk deed Knipoog

Hoe het ook bedoeld was, ik vind niet dat een jury zomaar zoiets kan zeggen.
A) de jury kan niet in portemonnee van papa kijken
B) heeft het grietje eigenlijk wel een papa in haar leven? Lekker banketstaaf als dat niet zo is
C) kinderen ruilen pony's echt niet zomaar in voor een betere.

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:37

Jury's moeten soms inderdaad beter opletten met wat ze zeggen. Laatst was er bij ons een onderlinge wedstrijd, werd wel gejureerd door een officiele jury. Kwam iemand binnen die geen handschoentjes aan had, hier maakte ze na afloop een opmerking over. Dit was op zich niet verkeerd. Ze zei namelijk dat bij een jasje ook handschoentjes hoorde. Hierna maakte ze echter de opmerking: deze zijn niet duur en anders kan je moeder ze vast wel voor je kopen. Moeder van die jongen is helaas overleden. Dus niet echt slimme opmerking. Jongen is trouwens 21... dus waarom over de moeder beginnen?!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:42

Hmmmm ja inderdaad ook zoiets... Alsof een vent van 21 niet zelf in staat is om een paar handschoentjes te kopen Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:45

Neonlight schreef:
Er wordt middendraf gevraagd en geen uitgestrekte draf. Middendraf is niet alles eruit rijden. Had dan eigenlijk ook een veel lager punt moeten zijn, een 7 vind ik veels te hoog voor iets wat niet getoond is. Er wordt immers middendraf gevraagd en geen uitgestrekte draf. Commentaar van de jury is wel goed, alleen jammer dat die dat dan niet in de punten tot uiting brengt.

helemaal met je eens, maar noem het dan geen"perfecte" middendraf.....
Zeg dan, te veel....

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:52

Maar hoe weet je wanneer het te veel is?
Misschien kan het paard nog wel veel meer.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:55

Dat bedoel ik, de vreemde uitspraak is dan ook, Jury zegt dat hij perfect is, maar geeft een waarschuwing dat uitstrekken dan nog meer moet..... en geeft een 7.....

Dat rijmt niet. Dat is dan een rare uitspraak geworden.
2e jury gaf trouwens 2 achten, die had dan ook gezien dat ze voor de proef even echt gingen strekken, idd in de spagaat!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:50

Vreemde juryuitspraken krijg je ook als je een penny als schrijfster meekrijgt, zoals ik vandaag; (of ik moet beter articuleren..?) Ik kijk halverwege het beoordelen van een proef gauw met een schuin oog op de coupon om te zien of we nog steeds op het zelfde onderdeel zitten en ze niet een punt overslaat, zie ik tot mijn verbazing staan:
- paard spuit uit (moest zijn: zwaait uit)
- achter de noodlijn (ipv loodlijn)

Moest er stiekem wel om lachen, dus sorry mensen die vandaag in Dronten B en L2 gereden hebben bij mij en er staat een vreemde uitspraak op je coupon die mij ontglipt is!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:10

Haha, die is echt wel geweldig. Nagelbijten / Gniffelen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 01:03

Neonlight schreef:

En hoe wil je dat kunnen beoordelen in een M1 proef, waar juist geen uitgestrekte draf inzit? Hoe kan je weten dat het paard niet meer kan? Hoe wil je dat vergelijken als je geen vergelijkingsmateriaal heb? Hoe weet je dat dit geen middendraf is en het paard een nog betere uitgestrekte draf heeft? Dat een jury 'denkt' dat alles eruit gereden wordt, wil niet zeggen dat het paard niet nog meer kan Lachen.

Overigens was ik gister op de stoere mannendag (van de FNRS) waar het vooral om een gezellige dag ging maar de jury dit volgens mij niet vond Tong uitsteken. Nadat er jury stennis schopte over een niet recht-op-het-hoofd-zittende cap (die gewoon goed zat en later nog precies hetzelfde en toen was het wel goed) werd vervolgens de voorleester naar boven geroepen (ja ze moest helemaal komen) omdat de jury het niet kon waarderen dat ze na het cap-incident weer gelijk door was gegaan met lezen (proef was nog net niet begonnen, maar had al ween seintje gekregen).

Vervolgens spotte we nog een paar protocollen waar o.a de termen als plumppudding opstonden. Zeer motiverend Ja. Ik snap dat sommige er ook echt zo opzitten, maar kunnen jury's dit bij dit soort evenementen dan net niet wat anders neerzetten?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 01:29

wij hadden gisteren een toch wel rake opmerking van een jury.
Ik had mijn 3 jarige E pony merrie meegenomen naar een AA bixie voor de ervaring met een kennisje van net 12 jaar oud. De AA was zodat ik in nood kon vasthouden. ( het is en blijft een jong dier op nieuw terrein)
bleek uiteindelijk niet nodig, de pony reed verder superbraaf los met het meiske.
Eenmaal bij de jury kreeg zowel ik als de ruiter een uitfoetering van de jury, de combinatie hoorde niet thuis in deze klasse, maar moest minimaal B1 of officieel B gaan starten,vandaar dat ze extreem streng had gejureerd en we lage punten zouden krijgen.
beestje is net 3 jaar en voor het eerst op vreemd concours terrein, dus dit uitgelegd aan de jury dat de combinatie echt extreem groen was nog.
Nu hadden we niet voorzien dat de pony zo braaf zou zijn, en ook niet dat de ( onervaren en jonge) ruiter haar zo netjes zou kunnen rondsturen, maar goed, ik kon me er nog wel in vinden.
Die kleintjes van 7 jaar hechten veel meer waarde aan een prijs dan een 12 jarige, dus ik vond het prima. Ervaring was het belangrijkste.

Nu schetste mijn verbazing toen dezelfde ruiter met haar eigen jonge pony ( zelf ingereden, dus helemaal trots op concours ermee) bij dezelfde jury als eerst haar commentaar hoorde.
Deze pony liep namelijk gewoon zoals alle pony's daar op de bixie, nog geen stelling en mjah.. aan de teugel kennen beiden ook nog niet echt. Jury gaf te kennen dat ze wederom extra streng had gejureerd ( waarom? de combinatie hoort thuis in deze klasse?) en dat ze dit keer wel was ingehaald door vele kleintjes.
vond dit zo sneu voor het meisje, daar gaat je zelfvertrouwen met je pony. terwijl de proeven echt wel correct werden gereden en duidelijk te zien was dat zowel de pony als de ruiter nog niet extreem hoog zitten qua rijden en dus gewoon thuishoren op een bixie.

Dit was eigenlijk voor het eerst dat ik echt een beetje boos ben geworden naderhand, jury heeft zich duidelijk blindgestaard op het eerste dier ( welke gewoon van zichzelf aan de teugel was gaan lopen, ruiter kan dit er echt nog niet uitrijden) en dit vervolgens ook automatisch qua streng jureren bij het 2de dier heeft toegepast.

gelukkig was jury nummero 2 ernaast trouwens wel een stuk neutraler, gaf ook aan dat de combinatie de volgende keer hoger mocht, maar gaf als draai dat de ruiter de pony heel goed had gereden, en dat de kleine kindjes dit nog niet zo goed konden en nog een aanmoediging nodig hadden. Dit is voor zo'n kind toch veel leuker om te horen en dat die dan beter snapt waarom ze geen prijs krijgt?
2de pony werd gejureerd naar wat ze zag ( gewoon nette punten) door deze jury trouwens.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 06:58

Bixie met een twaalfjarige en dan ook nog een E pony, je had het niet ongelukkiger kunnen kiezen.... Haha!
Maar dat zal je zelf ook wel hebben doorgehad tussen al die kleuters met shetlanders en A welshen...

Volgende keer kan je ook naar een B wedstrijd en vragen aan het secretariaat of de combinatie aan het eind van de startlijst ook haar proefje een keer mag lopen. Zijn ze toch op wedstrijd, kan je erbij blijven staan en als je een lieve jury treft willen ze vaak ook nog wel wat commentaar geven voordat ze naar de koffie vertrekken.

Grootste voordeel is dan ook dat de baan op ware grootte is!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:20

Ik had laatst ook commentaar:
Blijven drijven ??

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:36

Neonlight schreef:

Ik zal nooit vergeten dat ik jaren terug naar een clinic zat te kijken, waar Edward Gal, toen nog niet opgenomen in A kader oid, zijn paard moest laten verruimen van Anky (geen idee welk paard, is alweer tijdje terug).
Edward rijdt een erg leuke verruiming, publiek vond het een goede uitgestrekte draf. Commentaar van Anky was: "leuk middendrafje, Edward" Oftewel, zij kende de combinatie en wist dat dit paard veel meer kon verruimen. Terwijl het hele publiek vond dat hij al een 'perfecte' uitgestrekte draf heeft laten zien.

Moraal van dit verhaal: zolang er alleen middendraf gevraagd wordt en niet ook uitgestrekte draf, heb je het verschil tussen deze twee gangen niet gezien en kun je dus niet beoordelen of het 'te veel' is.

Heb deze kwestie tijdens mijn jurycursus aangekaart en kreeg als antwoord, dat een paard dat meer dan goed verruimd (en uiteraard zuiver en in tact en nageeflijk etc blijft en nette overgangen worden gereden) een hoog cijfer voor de middendraf moet krijgen. Ook al dénk je misschien dat het geen middendraf meer is, maar uitgestrekte draf, zolang niet ook de uitgestrekte draf gevraagd wordt, weet je dat niet zeker.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:49

Lowara schreef:
wij hadden gisteren een toch wel rake opmerking van een jury.
Ik had mijn 3 jarige E pony merrie meegenomen naar een AA bixie voor de ervaring met een kennisje van net 12 jaar oud. De AA was zodat ik in nood kon vasthouden. ( het is en blijft een jong dier op nieuw terrein)
bleek uiteindelijk niet nodig, de pony reed verder superbraaf los met het meiske.
Eenmaal bij de jury kreeg zowel ik als de ruiter een uitfoetering van de jury, de combinatie hoorde niet thuis in deze klasse, maar moest minimaal B1 of officieel B gaan starten,vandaar dat ze extreem streng had gejureerd en we lage punten zouden krijgen.
beestje is net 3 jaar en voor het eerst op vreemd concours terrein, dus dit uitgelegd aan de jury dat de combinatie echt extreem groen was nog.
Nu hadden we niet voorzien dat de pony zo braaf zou zijn, en ook niet dat de ( onervaren en jonge) ruiter haar zo netjes zou kunnen rondsturen, maar goed, ik kon me er nog wel in vinden.
Die kleintjes van 7 jaar hechten veel meer waarde aan een prijs dan een 12 jarige, dus ik vond het prima. Ervaring was het belangrijkste.

Nu schetste mijn verbazing toen dezelfde ruiter met haar eigen jonge pony ( zelf ingereden, dus helemaal trots op concours ermee) bij dezelfde jury als eerst haar commentaar hoorde.
Deze pony liep namelijk gewoon zoals alle pony's daar op de bixie, nog geen stelling en mjah.. aan de teugel kennen beiden ook nog niet echt. Jury gaf te kennen dat ze wederom extra streng had gejureerd ( waarom? de combinatie hoort thuis in deze klasse?) en dat ze dit keer wel was ingehaald door vele kleintjes.
vond dit zo sneu voor het meisje, daar gaat je zelfvertrouwen met je pony. terwijl de proeven echt wel correct werden gereden en duidelijk te zien was dat zowel de pony als de ruiter nog niet extreem hoog zitten qua rijden en dus gewoon thuishoren op een bixie.

Dit was eigenlijk voor het eerst dat ik echt een beetje boos ben geworden naderhand, jury heeft zich duidelijk blindgestaard op het eerste dier ( welke gewoon van zichzelf aan de teugel was gaan lopen, ruiter kan dit er echt nog niet uitrijden) en dit vervolgens ook automatisch qua streng jureren bij het 2de dier heeft toegepast.

gelukkig was jury nummero 2 ernaast trouwens wel een stuk neutraler, gaf ook aan dat de combinatie de volgende keer hoger mocht, maar gaf als draai dat de ruiter de pony heel goed had gereden, en dat de kleine kindjes dit nog niet zo goed konden en nog een aanmoediging nodig hadden. Dit is voor zo'n kind toch veel leuker om te horen en dat die dan beter snapt waarom ze geen prijs krijgt?
2de pony werd gejureerd naar wat ze zag ( gewoon nette punten) door deze jury trouwens.

Juryleden moeten gewoon jureren wat ze zien. Als ze vinden dat een combinatie niet meer in de bixie thuishoort moeten ze juist hoge punten geven. Dan heb je kans dat ze de volgende keer een klasse hoger gaan starten! Toch?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:05

ach.. dan hadden ze dus de twee 1e prijzen van die kleintjes gekregen, en dat is ook zo sneu.
dus dat maakte verder echt niet uit, het ging om de ervaring. we wisten gewoon van tevoren niet dat het dier zo braaf zou zijn, en al helemaal niet dat die 12 jarige haar zo netjes kon rondsturen.
de clou was dat de merrie nerveus zou zijn en druk en dribbelig, en dus vastgehouden kon worden de gehele proef omdat het wel een flinke tank is, helemaal voor zo'n klein meiske.
Anders hadden we echt wel wat hoger opgegeven natuurlijk.
Maar die opmerking en reactie met die 2de pony.. dat was toch wel erg sneu voor de ruiter.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 01:14

Als jury had je dat indd netter kunnen zeggen.. Dat ze niet meedingt vind ik niet raar Knipoog Maar dat kan op zoveel nettere manieren gezegd worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 01:29

Commentaar wat een hele goeie bekende van me kreeg die haar dochtertje van bijna negen, wat er uitziet als zeven, haar proef liet voorlezen: "voorlezer mag iets minder hard schreeuwen". Ik heb me suf gelachen.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:26

ze zeiden dat ik van de B naar de E moest afwenden terwijl er in de proef iets heel anders stond Tong uitsteken

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:08

JorisDy schreef:
Ik had laatst ook commentaar:
Blijven drijven ??

Dat is niet echt een rare opmerking hoor, ze bedoelen gewoon dat je been moet blijven geven/aan blijven drukken.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:13

Ik keek vluchtig op mijn coupon, zag ik staan:
"ondergoed"
Ik dacht huh? ondergoed? wat is er mis met mijn ondergoed?
toen zag ik scheef er onder staan: aanleuning kan beter.
Sloeg op de middendraf, moest dus zijn:
onder goed (beenwerk), aanleuning kan beter

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:16

Haha.. Tong uitsteken Die is grappig.. Haha!