Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gass

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:35

Nee het was niet dat de schrijfster het niet bij kon houden, want er was heel weinig geschreven. Knipoog

Maar ik vond de jury nogal onredelijk toen ik haar wilde bedanken, dus had ik meteen al geen zin meer om terug te gaan.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:18

Fair schreef:
Nee het was niet dat de schrijfster het niet bij kon houden, want er was heel weinig geschreven. Knipoog

Maar ik vond de jury nogal onredelijk toen ik haar wilde bedanken, dus had ik meteen al geen zin meer om terug te gaan.

Dat zegt niet veel.... ik heb ook weleens een schrijfster gehad die steeds 'kwijt was' bij welk onderdeel we waren, zo was ik dus meer bezig de schrijfster in de gaten te houden dat alles wel juist op de coupon kwam en had amper tijd commentaar te geven No Cheer
En als ik dan eens commentaar kon geven was ze érg lang bezig met het noteren daarvan, gevolg was dat ze direct 4 onderdelen achterliep, dus dan probeer je als jury het commentaar zoveel mogelijk te beperken om maar geen onderdelen te moeten missen.

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:04

Ze had haar eigen schrijfster mee, dus het lijkt mij wel dat ze weet hoe zij is.

Maar ook al was de schrijfster het steeds kwijt, dan nog vind ik het vreemd dat ik het commentaar ''??'' krijg. Tong uitsteken

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:43

Fair schreef:
Ze had haar eigen schrijfster mee, dus het lijkt mij wel dat ze weet hoe zij is.

Ik heb dit dus ook eens meegemaakt met een 'eigen schrijfster' Nors opkijken
Was haar 1e keer.... (en meteen de laatste) Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:45

Pfff ja schijf dan niks op als je het niet kunt volgen of als je niet weet hoe je iets schrijft en als je het niet durft te vragen... Nagelbijten / Gniffelen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:52

Daar ben ik het mee eens Ja

koOtjelOverJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:47

Ik kreeg pas ook een proef mee naar huis met heel veel commentaar.. Zoals.. Toen ik 4 seconden stil moest staan ik er maar 3 stond en ik gelijk een 5 kreeg. Tja dat vond ik ook niet leuk. Maar achteraf ben ik er blij mee.. Nu weet ik dat ik te snel tel.. Ik vind het fijner als een jury heel veel commentaar geeft dan bijna geen commentaar..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:34

om eerlijk te zijn vind ik dat dus muggeziften. Een paard dat netjes stil staat en keurig wacht tot de ruiter weer voorwaarts wil, moet een dikke voldoende krijgen, ook als het maar 3 seconden waren ipv 4. Die 4 seconden is bedoeld om te laten zien dat hij ook echt correct stil staat en wacht, niet om het gevoel voor tijd van de ruiter te toetsen.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:44

mijn raarste commentaar was in de M2 ooit eens: "paard loopt de gehele proef NIET achter de loodlijn"...tja daar heb ik ook maar eens hartelijk om gelachen.

Ook fijn: een jury gaf me een 5 voor de verzorging met mn schimmeltje. Ik ging vragen waarom, want ze zag er tip top uit. Kreeg ik als commentaar dat dr sprongewrichten vies waren. Maar ze was als vos geboren en dr sprongen waren dus nog voskleurig. Heb mevrouw uitgenodigd te komen kijken, maar ze hield bij hoog en laag vol dat het gewoon viezigheid was...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:17

Lielle schreef:
om eerlijk te zijn vind ik dat dus muggeziften. Een paard dat netjes stil staat en keurig wacht tot de ruiter weer voorwaarts wil, moet een dikke voldoende krijgen, ook als het maar 3 seconden waren ipv 4. Die 4 seconden is bedoeld om te laten zien dat hij ook echt correct stil staat en wacht, niet om het gevoel voor tijd van de ruiter te toetsen.

Maar dat staat er niet bij hoe het paard er verder bijstond Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:18

dat klopt, maar als het enige commentaar is dat het 3 seconden ipv 4 en dan een vijf wordt gegeven is dat of muggeziften of slecht en vooral onvolledig commentaar.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 17-06-08 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:19

Ik zie het al voor me. Jurylid met stopwatch in de hand. En op het moment van stilstaan aanzetten... dan timen...
oooooh, net geen 4 seconden!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:20

Haha! 3'46"...jammerrrrr... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:36

Misschien heeft die jury vroeger cross gejureerd en gaat ze voor de ideale tijd? Pling

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:56

Mloui schreef:
mijn raarste commentaar was in de M2 ooit eens: "paard loopt de gehele proef NIET achter de loodlijn"...tja daar heb ik ook maar eens hartelijk om gelachen.

Ook fijn: een jury gaf me een 5 voor de verzorging met mn schimmeltje. Ik ging vragen waarom, want ze zag er tip top uit. Kreeg ik als commentaar dat dr sprongewrichten vies waren. Maar ze was als vos geboren en dr sprongen waren dus nog voskleurig. Heb mevrouw uitgenodigd te komen kijken, maar ze hield bij hoog en laag vol dat het gewoon viezigheid was...

Sjongejonge, dat is wel erg poedersuiker Nagelbijten / Gniffelen .
Ik heb gelukkig -voor zover ik me kan herinneren- niet vaak een jury meegemaakt die vreselijk onredelijk tegen me was Lachen

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:32

Een paar jaren geleden moest ik eens bij de jury komen voor ik mocht starten en die zei toen; je hebt het verkeerde zadel op.. toen ik om uitleg vroeg (had toch een keurig dressuur zadel op) zei hij dat ik er beter een western zadel op kon gooien... Koe
Ik had dus één van mijn Appaloosa's mee waar ik Z dressuur mee reed en die dag ging crossen, ik vroeg aan de jury of het nog wel zin had om te starten en hij zei dat ik wel zou moeten als ik nog wilde crossen, dat was ook de enige keer dat ik super lage punten kreeg... Verdrietig

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:29

SparklingApp schreef:
Een paar jaren geleden moest ik eens bij de jury komen voor ik mocht starten en die zei toen; je hebt het verkeerde zadel op.. toen ik om uitleg vroeg (had toch een keurig dressuur zadel op) zei hij dat ik er beter een western zadel op kon gooien... Koe
Ik had dus één van mijn Appaloosa's mee waar ik Z dressuur mee reed en die dag ging crossen, ik vroeg aan de jury of het nog wel zin had om te starten en hij zei dat ik wel zou moeten als ik nog wilde crossen, dat was ook de enige keer dat ik super lage punten kreeg... Verdrietig

echt, zulke jury's mogen ze van mij gelijk hun licentie (of hoe heet dat bij jury's?) ontnemen. Echt zo laag bij de grond vind ik dat! Beoordeel toch gewoon naar hoe het beest loopt, en niet wat voor kleur, model of kapsel het beest heeft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:57

Mloui schreef:

zo heb ik ooit een jury gehad (in het 4tal) die commentaar had op mijn singel, want die was niet wit. Dat klopte op zich, het was een bruine koordsingel en de rest had wel een witte singel, maar hij beweerde bij hoog en bijlaag dat de singel gewoon vies was Lips are sealed Hij wilde dus ook niet komen kijken, mss was het wel de echtgenoot van jouw jury.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:48

Mijn dochter reed vorig weekend haar eerste wedstrijd met haar nieuwe E-pony, sprongen na twee rondjes de knopen van haar jasje..... Bloos! Ik snap best dat ze daarom een puntje minder voor de verzorging kreeg maar om er nou bij te zetten "Jasje dichtknopen!!".... Het leek me vrij duidelijk dat dat nou net niet meer mogelijk was! Haha!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:57

hihi, werd tijd voor een groter jasje dus, wel banketstaaf als dit gebeurd tijdens je proef of tijdens het inrijden zeg.

okai, dit is misschien niet een rare uitspraak...maar ik wou hem toch even vermelden

Ik was gisteren dus op wedstrijd,
word ik bij de jury geroepen na de proef
zegt ze "in de m1 word alleen middendraf gevraagd, en ik neem aan dat je niet lang in de m1 blijft als ik dit zo zie, dus hoe ga je dat dan doen in de m2?"

nouja ik keek een beetje vragend.

"wil je hem dan in de spagaat hebben? De middendraf is zo perfect, je rijd er alles uit, en wat wil je dan in een uitgestrekte draf laten zien?!"

nou daar moest ik dus over na gaan denken.
bennog aan het denken haha

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:48

Vorig jaar werd ik voor de proef bij de auto van de jury geroepen.
Op mijn startcoupon stond dat mijn paard donkerbruin was en volgens haar was hij zwart dusssss.... ander paard volgens haar.
Het was mid zomer en heel warm.
Hij was met inrijden erg druk, had flink gezweten, en leek daardoor donkerder.
Na een discussie dat dit toch echt het goede paard was (werd bevestigd door omstanders en zijn naam stond toevallig op zijn zadeldekje) mocht ik starten.
Heb ook geen winst gereden bij haar Haha!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:50

Je moet het ook maar kunnen om wel met droge ogen op een 'spookpaard' te starten! Bloos!

Ik vrees dat ik meteen door de mand zou vallen met een hoger geklasserde dubbelganger van mijn paard; m`n blik zou genoeg zeggen Clown

ta_nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:30

Nouks schreef:
JumpingQueen: tis de verantwoordelijkheid van de ruiter dat de ruiter

A) de proef kent, en
B) een betrouwbare voorlezer kiest

Verkeerd rijden door schuld van de voorlezer is dus gewoon volledig eigen schuld en dat wordt inderdaad aangerekend met -2 per onderdeel waarop je verkeerd rijdt.

Dan heb ik vorig weekend enorm geluk gehad (nogmaals mijn dank aan de jury van toen Afgod ). Ik had mijn L2 debuut en reed de proef uit mijn hoofd (doe ik altijd...). Moest bij A halthouden, enkele passen achterwaarts en voorwaarts STAP. Wat deed ik voorwaarts DRAF, dus ik bedenken 'wat nu?'. Ging bij E halthouden en nadenken over wat er ook al weer gebeuren moest. Kwam er dus uit, ik moest K-E-M middenstap. Dus draai mijn paard richting M, pers er een middenstap uit en rij de proef verder. Op mijn coupon stond: voor het halthouden 6, voor middenstap 6 enz. Onderaan de proef: Proef uit het hoofd gereden en daarbij het hoofd koelgehouden. Goed gedaan! Nergens kon ik -2 ontdekken (wat ik raar vond, want ik had het echt verdient!) Verder geen wp, maar dat had ik ook niet verwacht. TOP Jury-lid Haha!

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:01

had vandaag selectiewedstrijd in Budel, 2 proeven in de L2. Bij de eerste proef had ik een 5 voor het halsstrekken: moest meer. Nou, hij liep toch aardig dicht bij het gras Clown

wel bij beide proeven een winstpunt Lachen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:09

Ik had 2 weken terug ook wedstrijd.
Ging voor mijn gevoel fijn Ja

Kom ik bij de jury zegt ze dat ze toch wel een paar minpunten had. Hij sprong scheef aan in de galop en ze vond de sb niet zo goed. Daarintegen had ze wel nog een paar pluspunten. De keertwendingen en het achterwaarts vond ze erg goed gaan.

Kijk je op je coupon. Een 3 en een 4 voor de foute dingen. En maar een 6 voor de dingen die ze zo goed vond. Durf dan ook eens wat te geven denk ik dan Clown