Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BokitoZ

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:34

Ik heb wel eens gehad dat een meisje min 4 kreeg omdat der lezer te laat voorleesde...

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 00:15

JumpingQueen schreef:
Ik heb wel eens gehad dat een meisje min 4 kreeg omdat der lezer te laat voorleesde...

ja als ze daardoor de verkeerde kant op ging, noemen de juryleden dat een programmafout .... en terecht *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 00:20

JumpingQueen: tis de verantwoordelijkheid van de ruiter dat de ruiter

A) de proef kent, en
B) een betrouwbare voorlezer kiest

Verkeerd rijden door schuld van de voorlezer is dus gewoon volledig eigen schuld en dat wordt inderdaad aangerekend met -2 per onderdeel waarop je verkeerd rijdt.

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 01:48

Nouks schreef:
JumpingQueen: tis de verantwoordelijkheid van de ruiter dat de ruiter

A) de proef kent, en
B) een betrouwbare voorlezer kiest

Verkeerd rijden door schuld van de voorlezer is dus gewoon volledig eigen schuld en dat wordt inderdaad aangerekend met -2 per onderdeel waarop je verkeerd rijdt.

De 1e fout = -2
De 2e fout = -4
De 3e fout = -8
De 4e fout = uitsluiting

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:16

Derde fout is toch al uitsluiting?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:57

Tegenwoordig is idd 3e fout al uitsluiting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:34

Ah ok, kijk dat wist ik als veredelde recreatieruiter dan weer niet Haha!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:06

Ik moest laatst schrijven bij een springring.
Waarbij de jury aan mij vroeg: Rij jij zelf ook concoursen?
Waarop ik zei: Ja bij de pony's, ik heb een e-pony
Waarop hij zei: een E-pony? Nou, dat is ook geen sport!!

Boos!

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:36

asjemenou schreef:
Derde fout is toch al uitsluiting?

Sorry, ik had erbij moeten zetten dat dit de regels zijn voor de FNRS. KNHS weet ik eerlijk gezegd niet.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:02

ik vind het inderdaat terecht dat je steeds -2 -4 en dan uitsluiting krijg....er lopen genoeg mensen rond die willen/kunnen voorlezen... ook is het altijd handig om je proef van buiten te kennen!! de voorlezer is een geheugen steun!!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:18

Ik had gisteren echt een lieve jury! Mijn paard was 's ochtends bij het wassen achterover geslagen ( ja, don't ask...) en had flinke schaafwonden op zijn achterbeen. Het was maar oppervlakkig en hij liep niet kreupel dus ik heb het ontsmet en wat wondgel aangedaan en toch meegenomen. Na de proef kwam de jury uit zijn auto om even te vragen naar de wonden en uit te leggen hoe ik het moest verzorgen 'want je moet het wel goed verzorgen hoor!'. Dat vond ik echt ZO ontzettend lief!

(wedstrijd trok verder op niks, want ik had ook nog eens de tijd verkeerd berekend, dus het was erop en de ring in. Not my lucky day dus!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:45

Wat sneu voor je paardje Urielle! Gelukkig dat ze inderdaad niet kreupelde, en dat je een jury trof die niet zoiets had van 'gewond paard = uitsluiting' want soms zijn ze gewoon bikkelhard daarin (af en toe terecht, af en toe minder terecht). Hoop dat ze gauw opknapt, en in het vervolg gewoon met alle hoeven op de grond blijft Knipoog

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:01

de jury kan je niet uitsluiten op verwondingen en kreupelheid, deze kan het constateren maar uitsluiting moet door een dierenarts bepaald worden.

wij hadden laats ook zoiets pony loopt niet helemaal in hetzelfde spoor en zet haar linkerachterbeen soms wat naar binnen,
jury stapt na 3 onderdelen uit de auto en zegt de pony is niet goed, voel je dat enz. riep constant ik zie een tactfout ik zie een tactfout
Dus moest ik allemaal voltes draven van haar en toen kwam de kringsecretaris wat is hier aan de hand? en toen werd ons dus verteld dat ik gewoon door moest rijden omdat alleen een dierenarts op grond van kreupelheid kan uitsluiten.

neemt niet weg dat als een paard echt niet goed is het de verantwoordelijkheid van de ruiter is om ermee te stoppen als je het paard wil behouden

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:06

Dat spreekt ook voor zich. In dit geval was zo net de huid eraf geschaafd zeg maar, meer stelde het niet voor. Maar omdat het door het wassen wat had gebloed en het meerdere plekken waren, zag het er heel spectaculair uit Clown Uitsluiting was in dit geval echt onterecht geweest, van een bijtwond oid hebben ze meer last Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:07

Dan kan een jury wel vera Knipoog
Alleen kan de ruiter (als hij dat wil) daarna naar een DA stappen om zijn gelijk te halen. Dat is de reden waarom het zelden gebeurt.
Maarja, als een jury voordat je de proef begint dat hij iets aan je paard ziet en dat je beter niet kunt starten maar als je het perse wil dat je het dan wel mag... wat doe je dan Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:10

vera_pino schreef:
de jury kan je niet uitsluiten op verwondingen en kreupelheid, deze kan het constateren maar uitsluiting moet door een dierenarts bepaald worden.

wij hadden laats ook zoiets pony loopt niet helemaal in hetzelfde spoor en zet haar linkerachterbeen soms wat naar binnen,
jury stapt na 3 onderdelen uit de auto en zegt de pony is niet goed, voel je dat enz. riep constant ik zie een tactfout ik zie een tactfout
Dus moest ik allemaal voltes draven van haar en toen kwam de kringsecretaris wat is hier aan de hand? en toen werd ons dus verteld dat ik gewoon door moest rijden omdat alleen een dierenarts op grond van kreupelheid kan uitsluiten.

neemt niet weg dat als een paard echt niet goed is het de verantwoordelijkheid van de ruiter is om ermee te stoppen als je het paard wil behouden

Dat is dus onzin!! Alleen een dierenarts mag vastzetten dat een paard kreupel is, máár de enige die kan/mag uitsluiten/diskwalificeren is een jury!!!

Alleen zal je een jury dus niet horen zeggen dat je paard kreupel is, wel kunnen/zullen ze je uitsluiten/diskwalificeren omdat je paard op dát moment niet zuiver is!

Knipoog

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:18

Inderdaad, jury mag op basis van verwondig en kreupelheid uitsluiten.

Tip, als je paard een verwondign heeft, meldt dit dan voor de proef en laat als er een dierenarts op het terrein is even naar kijken en verklaren dat er gewoon gestart kan worden.
Dit voorkomt dat je tijdens de proef door de jury op de verwondig aangesproken wordt en uit je concentratie bent.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:20

Eén jury heeft eens een hele proef naar de buik van mijn paard zitten staren omdat daar "iets" zat.....de schrijfster was er één van onze vereniging en ook die werd ingeschakeld om te kijken of mijn paard soms open lag.....nou was dat dus niet zo maar ik zou zelf iemand evn bij me geroepen hebben om goed te kijken in plaats van dat je dus de hele proef afgeleid bent! Had trouwens best goeie punten......

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:44

Ik had afgelopen zondag wedstrijd.

Bij volte E-B-E in galop had ik als commentaar ''Waarom??'' Vork

En voor de overgang draf-stap had ik als commentaar ''??''

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:50

Huh? en er was verder niets aparts gebeurd bij deze onderdelen? Clown

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:23

Fair schreef:
Ik had afgelopen zondag wedstrijd.

Bij volte E-B-E in galop had ik als commentaar ''Waarom??'' Vork

En voor de overgang draf-stap had ik als commentaar ''??''

Wat waren je cijfers dan bij deze punten?

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:48

Voor de volte had ik een 6, voor de overgang naar stap een 5.

De volte was gewoon goed, instructeur zei het ook, bij de overgang naar stap wist ik zelf dat ik te vroeg was, maar dan vind ik het vreemd dat een jury dan een vraagteken neerzet in plaats van ''te vroeg'' o.i.d.

Ik wilde de jury ook gewoon bedanken toen ik mijn protocol had gehad, en toen vond ze het vreemd dat ik haar kwam bedanken. (Ik had geen winstpunt, maar dan mag ik toch nog wel een jury bedanken?)

Vandaar dat ik maar geen uitleg ging vragen aangezien ze zo vreemd deed. Lachen

Het was overigens een FNRS proefje op de manege Knipoog

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:21

misschien kon de schrijfster het commentaar niet bijhouden Haha!

eerste keer met "waarom ... " kon ze al niet afmaken en omdat ze zat te denken wat ze ook al weer moest schrijven heeft ze dat andere commentaar helemaal niet meegekregen Haha!

dus dan maar vraagtekens Haha!

*vindt dit persoonlijk een hele mooie verklaring*

ROFL ROFL ROFL

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:36

De vraagtekens kunnen idd een teken zijn dat de schrijfster het niet bij kon houden. Wel slordig dat het later niet is aangevuld.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:18

carrylies schreef:
De vraagtekens kunnen idd een teken zijn dat de schrijfster het niet bij kon houden. Wel slordig dat het later niet is aangevuld.

Ja idd! dan vraag je dat toch even na aan de jury