Zowel kennis als ik vielen even stil... Ik kon hooguit antwoorden dat ik alleen maar kwam jureren, dame sloeg rood uit en wij kregen buiten een lachstuip.
Dit voorval heeft overigens geen invloed gehad op de proef van mw.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Laatst bijgewerkt door ma_rie_tje op 0 min geleden, in het totaal 283 keer bewerkt
Mariska89 schreef:Erg vroeg...met het klaarmaken voor de wedstrijd moest ik 2 uur eerder op stal zijn dan dat ik nu met m'n bruine doet
Meetje22 schreef:Zou voor mij een reden zijn om je oog dicht te meppen.
Hoe haal je het in je hoofd?![]()
Besef je wel dat er mensen zijn die geen superduur sportpaard kunnen aanschaffen?
Of dat er mensen zijn die gewoon graag een haflinger nemen en tja dat het beestje niet 10 cm groter is,kan zij niks aan doen.
Nee bij mij zou je het slecht hebben
phaser schreef:Op protocol stond:
" Vandaag liep ze haar draf niet zo vlot "
Reactie van ruiter: " Heb je haar gisteren dan zien rijden? "
Jury was nieuw, had haar nog niet gejureerd...
_10_ schreef:@DendroFleur, ik vind je opmerking eigenlijk niet thuis horen in dit topic, want zo raar was het toch niet wat de jury zei?!
Ze heeft haar eerste zin wellicht iets 'bot' gezegd maar daarna kwam keurig de uitleg waar je het nog mee eens was ook.
Dus zo raar was het kendelijk niet.
DendroFleur schreef:Ik was zondag aardig tevreden met mijn proef in de L2. Alleen de linkergalop sprong hij verkeerd aan en ik reed te ver door (niet luisteren) bij het afgroeten. Omdat hij geen ijzers heeft en nog weinig balans in de galop, durf ik de middengalop op de volte niet goed te rijden. Eerder sprong hij dan over en bokte maar net een dag ervoor was hij gemasseerd en nu ging het dus goed.
Maar de jury haalde iedereen na de proef naar de auto. Verwachtte dus aardig commentaar. Het eerste wat ze zei: je moet niet zo vreselijk slordig rijden. Stond haar een beetje vaag aan te kijken want ik begreep het niet. Ik rijd mijn figuren meestal aardig netjes. Daarna kwam dan wel de uitleg, hij kantelde en spoorde niet. Oke, ik weet dat in de galop maar merkte niet dat hij het door de hele proef deed. Voor de tweede proef moest ik maar beter mijn best doen. Toen heb ik wel gezegt dat dit niet zomaar op te lossen is. Maar ik was aardig van de kook. Opeens wordt je hele rijden neergehaald. Net of je niets kan. Gelukkig wel nog een tweede proef kunnen rijden. De resultaten waren 160 en 186 pnt. Wel bij twee jury's. Ik weet dat een man na het commentaar gelijk gestopt is met dresuurrijden deze zomer en dus ook de tweede proef niet heeft gereden.
Ik ben altijd blij met commentaar, je kan van iedereen wat leren en ik ben zeker niet perfect. Maar als iemand je zo neer haalt dat ze gelijk stoppen of in mijn geval weer al het zelfvertrouwen verliezen, dan doe je als jury denk ik toch iets verkeerd. Eigenlijk zou ik wel eens bij haar willen gaan lessen, want ze heeft geen ongelijk. Hij wil wel eens kantelen en scheef gaan, was ook de reden om hem te laten behandelen. Maar nu lijkt het of je dat 1-2-3 oplost. Terwijl dat toch een kwestie van trainen is en een doel om naar toe te streven. Mijn paard wordt wel geroemd om zijn lenigheid en dat kan ook negatief werken. Maar als ik hem nu door stress met spanning recht ga houden en een stijf paard overhoud, dan ga het wel zijn doel voorbij.
Zo ik heb gespuit, zondag gaan we lekker weer starten. En gisteren ook geen bok in de galop dus ik denk dat de massage zeker zijn nut heeft gehad.