Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:02

Gekke jury-uitspraken. Mag ik wel een gekke uitspraak over een jury plaatsen? Een tijdje geleden ging ik ergens jureren en een kennis van me ging mee om te schrijven. Toevallig was dat op de manege waar zij vroeger reed, dus ging ze een stel van haar oude favoriete paarden bekijken. Ik loop rustig met haar mee, op zaterdagavond na een hele dag les gegeven te hebben, in mijn knappe kleren. Kennis duikt een box in en vliegt paard om de hals en ik kijk toe. Zegt een mevrouw: "U heeft zeker niet zoveel met paarden?"
Zowel kennis als ik vielen even stil... Ik kon hooguit antwoorden dat ik alleen maar kwam jureren, dame sloeg rood uit en wij kregen buiten een lachstuip.
Dit voorval heeft overigens geen invloed gehad op de proef van mw. Lachen Ik herken mensen nl. niet met een cap op Knipoog))))

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 01:54

Wij hebben ook wel eens een onvoldoende voor verzorging gehad hoor. Hadden toen een schimmeltje. Mooi netjes gewassen en gevlochten. Helemaal wit. Hadden in het kader van koniginnedag bij een onderlinge leuke oranje strikjes in de manen gedaan. kon de jury niet waarderen. Stond op het protocol dat het niet is toegestaan. Verdrietig Stond zo leuk Clown klein wit A-ponietje met oranje strikjes. nou zijn onze clubjasjes ook nog oranje, dus waren geheel in stijl Clown

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:29

Ik geef nooit een onvoldoende voor verzorging.
Heb weleens een 6 gegeven toen ik vond dat er erg weinig aan gedaan was. Vuile staart, losse knotjes, amazone haar in staart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:34

Citaat:
Laatst bijgewerkt door ma_rie_tje op 0 min geleden, in het totaal 283 keer bewerkt

Ok, dit is humor. Cool! Haha!

Mariska89 schreef:
Erg vroeg...met het klaarmaken voor de wedstrijd moest ik 2 uur eerder op stal zijn dan dat ik nu met m'n bruine doet Haha!

Wat moet jij blij zijn dat je nu eindelijk kunt uitslapen Haha!

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:05

Op protocol stond:
" Vandaag liep ze haar draf niet zo vlot "

Reactie van ruiter: " Heb je haar gisteren dan zien rijden? " Nagelbijten / Gniffelen

Jury was nieuw, had haar nog niet gejureerd...

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:31

Ik kwam laatst bokkend en stuiterend de proef binnen (AX binnenkomen verzamelde gallop, ahum) omdat mijn paard zich rot schrok.... stond er op de coupon "kleine storing" Nagelbijten / Gniffelen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:41

Laatst heb ik wel, met betrekking tot vallende ruiter en vieze broek Clown aan de jury gemeld dat ik eraf was gedonderd op het losrijterrein. Oké ik moest eigenlijk ook even asken of ik later mocht starten Clown maar ik had gewoon 7ens voor de verzorging, was het geen 8...

En dan ben ik bijna 20, dus geen klein blaag met een a-pony. Vind het vooral voor die kinderen sneu, ze had het bijvoorbeeld ook even kunnen vragen toch Nagelbijten / Gniffelen Tenminste dat zou ik doen. Nagelbijten / Gniffelen

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:11

Zo had ik laatst een onderlinge proef met m'n jonge paard,als oefening voor hem.
Hij was onder de indruk en was niet erg voorwaarts voor mijn been en dus niet super nageeflijk,maar gelukkig ook geen sterrenkijker :d
En de galop niet getoond.
Resultaat 152-2 punten,en eronder stond: Is verlies normaal gesproken!

Oh,kan dat ook in de B? Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:16

In België bij sommige verenigingen wel! Dan moet je de punten inhalen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:16

In Nl niet.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:23

Ik was een keer aan het schrijven bij een onderlinge wedstrijd van de manege.
Deden ook allemaal hele lieve kindjes mee.
En 1 meisje met heel veel lef wilde op 1 van de moeilijkste pony's, omdat dat haar lieveling was.
Deze word bijna nooit gekozen, omdat ie vaak vervelend is met wedstrijdjes.
Maar het meisje wilde het heel graag, en moet zeggen dat ze het erg netjes deed!
Alleen bij de galop ging ie er dus vandoor en sprong over de hekjes heen, en weer terug!
Meisje bleef netjes zitten en reed gewoon verder...

Moest ik op het protocol schrijven: "Je bent er nog niet aan toe om wedstrijden te rijden..." Clown
Ze reed overigens de F5...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:30

Laatst was ik klaar met mijn proef, en ging ik nog ff commentaar halen bij de jury. Ik zelf was niet heel erg tevreden, maar goed. Ik kom dus bij de jury zegt ze: Je hebt éen probleem. Ik dacht ok :S zegt ze ja nou het is jammer dat je je benen niet kan laten inkorten/amputeren want je hebt een leuke pony, maar nogal lange benen. Ik vond dit van haar zo netjes gezegd, en ook best wel een leuke opmerking, want het is ook echt zo. Echt ik vond dat een superuitspraak. Ook werd er een keer bij een wedstrijd gezegd tegen een ander meisje: Je pony mag geen sterren kijken. Ik vind dit wel een leuke opmerking voor de B.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:00

@nikita.. ik vind dat het bij jullie errug netjes gezegd wordt Haha! ik wil ook wel zo een jury

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:38

Meetje22 schreef:
Zou voor mij een reden zijn om je oog dicht te meppen.
Hoe haal je het in je hoofd? Misselijk
Besef je wel dat er mensen zijn die geen superduur sportpaard kunnen aanschaffen?
Of dat er mensen zijn die gewoon graag een haflinger nemen en tja dat het beestje niet 10 cm groter is,kan zij niks aan doen.
Nee bij mij zou je het slecht hebben Boos!

Mijn ***** wat een reactie Ach gut
Ik ben het met je eens maar dit is best wel een beetje te.
Ik schreef bij wedstrijden toen ik een jaar of 15 was en geloof mij dan loop je echt niet zomaar weg. Nu flink wat jaartjes later zou ik eerder er wat van zeggen maar toen echt niet. Is dus ook NIET mijn uitspraak. Daar waar het topic over vreemdste jury uitspraken gaat en in mijn zin staat dat ik met SCHRIJVEN dit heb opgeschreven is jou reactie wat ik als een persoonlijke belediging en aanval opvat echt buiten de perken! Eerst lezen en dan dit soort dingen evt per PB sturen maar zeker niet zo.
We zijn hier om dingen te delen met elkaar en niet elkaar de grond in te trappen!!!

Edit: misverstandje is per PB opgelost Knipoog

ShannaSaido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:12

Wow is dat 2e verhaal echt gebeurd! echt belagelijk. je mag toch best een zwarte string aan doen als die lekker zit? vind echt raar

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:31

phaser schreef:
Op protocol stond:
" Vandaag liep ze haar draf niet zo vlot "

Reactie van ruiter: " Heb je haar gisteren dan zien rijden? " Nagelbijten / Gniffelen

Jury was nieuw, had haar nog niet gejureerd...

Jammer dat de ruiter geen gevoel heeft voor eufemisme... Zoiets wordt gezegd om de ruiter niet te ontmoedigen; de boodschap lijkt me duidelijk Knipoog

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:16

A-X Binnen komen in verzamelde galop. Een 6 Commentaar: Rechtrichten + Buigen Gestoord

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:29

Misschien ging je scheef over de A-C lijn en moest je paard meer afbuigen in de hals?
Ik verzin ook maar wat Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:38

Ik was zondag aardig tevreden met mijn proef in de L2. Alleen de linkergalop sprong hij verkeerd aan en ik reed te ver door (niet luisteren) bij het afgroeten. Omdat hij geen ijzers heeft en nog weinig balans in de galop, durf ik de middengalop op de volte niet goed te rijden. Eerder sprong hij dan over en bokte maar net een dag ervoor was hij gemasseerd en nu ging het dus goed.
Maar de jury haalde iedereen na de proef naar de auto. Verwachtte dus aardig commentaar. Het eerste wat ze zei: je moet niet zo vreselijk slordig rijden. Stond haar een beetje vaag aan te kijken want ik begreep het niet. Ik rijd mijn figuren meestal aardig netjes. Daarna kwam dan wel de uitleg, hij kantelde en spoorde niet. Oke, ik weet dat in de galop maar merkte niet dat hij het door de hele proef deed. Voor de tweede proef moest ik maar beter mijn best doen. Toen heb ik wel gezegt dat dit niet zomaar op te lossen is. Maar ik was aardig van de kook. Opeens wordt je hele rijden neergehaald. Net of je niets kan. Gelukkig wel nog een tweede proef kunnen rijden. De resultaten waren 160 en 186 pnt. Wel bij twee jury's. Ik weet dat een man na het commentaar gelijk gestopt is met dresuurrijden deze zomer en dus ook de tweede proef niet heeft gereden.

Ik ben altijd blij met commentaar, je kan van iedereen wat leren en ik ben zeker niet perfect. Maar als iemand je zo neer haalt dat ze gelijk stoppen of in mijn geval weer al het zelfvertrouwen verliezen, dan doe je als jury denk ik toch iets verkeerd. Eigenlijk zou ik wel eens bij haar willen gaan lessen, want ze heeft geen ongelijk. Hij wil wel eens kantelen en scheef gaan, was ook de reden om hem te laten behandelen. Maar nu lijkt het of je dat 1-2-3 oplost. Terwijl dat toch een kwestie van trainen is en een doel om naar toe te streven. Mijn paard wordt wel geroemd om zijn lenigheid en dat kan ook negatief werken. Maar als ik hem nu door stress met spanning recht ga houden en een stijf paard overhoud, dan ga het wel zijn doel voorbij.

Zo ik heb gespuit, zondag gaan we lekker weer starten. En gisteren ook geen bok in de galop dus ik denk dat de massage zeker zijn nut heeft gehad.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:00

@DendroFleur, ik vind je opmerking eigenlijk niet thuis horen in dit topic, want zo raar was het toch niet wat de jury zei?!
Ze heeft haar eerste zin wellicht iets 'bot' gezegd maar daarna kwam keurig de uitleg waar je het nog mee eens was ook.
Dus zo raar was het kendelijk niet.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:09

_10_ schreef:
@DendroFleur, ik vind je opmerking eigenlijk niet thuis horen in dit topic, want zo raar was het toch niet wat de jury zei?!
Ze heeft haar eerste zin wellicht iets 'bot' gezegd maar daarna kwam keurig de uitleg waar je het nog mee eens was ook.
Dus zo raar was het kendelijk niet.

ik ben het met je eens,, ik vind alleen wel dat het af en toe iets aardiger geformuleerd mag worden. maar hoe wil je anders leren ?? het komt nu hard aan maar zonder commentaar wordt leren een stuk lastiger

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:27

Ik vind het eigenlijk nogal vriendelijk dat de jury de tijd en energie neemt om aan de combinatie die hij/zij te beoordelen krijgt, persoonlijk een aantal tips voor in de training mee te geven. Dat dat dan misschien niet zo super gecommuniceerd is (of dat zo is, kan ik niet beoordelen), doet daaraan niet af.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:54

Dat vind ik zelf ook. Alleen dan niet op zo'n afkrakende manier. Gelukkig vandaag weer les gehad en het vertrouwen is weer wat opgeveizeld. Want zo verschrikkelijk scheef loopt hij helemaal niet. Bij het hand veranderen net voor de bocht wat met zijn achterhand naar binnen omdat ik mijn been er dan te weinig bij houd. Dat is waarschijnlijk ook wat zij bedoelde met slordig rijden. Het zal wel een stokpaardje geweest zijn. Maar als er iets gezegt wordt in de trant van: let daar en daar op, komt dan heel anders over dan dat je vreselijk slordig rijdt en ze niet eens alle commentaar op papier kon krijgen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:00

Afgelopen weekend stond er op mijn coupon:
"glijd een pas weg"
Vond het wel maf, kon op de video niks ontdekken na deze wel 3 keer te hebben bekeken. Bloos

Hij gleed wel uit voordat ik met de proef begon, maar dit was al onderdeel nr 7. Nagelbijten / Gniffelen

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:50

DendroFleur schreef:
Ik was zondag aardig tevreden met mijn proef in de L2. Alleen de linkergalop sprong hij verkeerd aan en ik reed te ver door (niet luisteren) bij het afgroeten. Omdat hij geen ijzers heeft en nog weinig balans in de galop, durf ik de middengalop op de volte niet goed te rijden. Eerder sprong hij dan over en bokte maar net een dag ervoor was hij gemasseerd en nu ging het dus goed.
Maar de jury haalde iedereen na de proef naar de auto. Verwachtte dus aardig commentaar. Het eerste wat ze zei: je moet niet zo vreselijk slordig rijden. Stond haar een beetje vaag aan te kijken want ik begreep het niet. Ik rijd mijn figuren meestal aardig netjes. Daarna kwam dan wel de uitleg, hij kantelde en spoorde niet. Oke, ik weet dat in de galop maar merkte niet dat hij het door de hele proef deed. Voor de tweede proef moest ik maar beter mijn best doen. Toen heb ik wel gezegt dat dit niet zomaar op te lossen is. Maar ik was aardig van de kook. Opeens wordt je hele rijden neergehaald. Net of je niets kan. Gelukkig wel nog een tweede proef kunnen rijden. De resultaten waren 160 en 186 pnt. Wel bij twee jury's. Ik weet dat een man na het commentaar gelijk gestopt is met dresuurrijden deze zomer en dus ook de tweede proef niet heeft gereden.

Ik ben altijd blij met commentaar, je kan van iedereen wat leren en ik ben zeker niet perfect. Maar als iemand je zo neer haalt dat ze gelijk stoppen of in mijn geval weer al het zelfvertrouwen verliezen, dan doe je als jury denk ik toch iets verkeerd. Eigenlijk zou ik wel eens bij haar willen gaan lessen, want ze heeft geen ongelijk. Hij wil wel eens kantelen en scheef gaan, was ook de reden om hem te laten behandelen. Maar nu lijkt het of je dat 1-2-3 oplost. Terwijl dat toch een kwestie van trainen is en een doel om naar toe te streven. Mijn paard wordt wel geroemd om zijn lenigheid en dat kan ook negatief werken. Maar als ik hem nu door stress met spanning recht ga houden en een stijf paard overhoud, dan ga het wel zijn doel voorbij.

Zo ik heb gespuit, zondag gaan we lekker weer starten. En gisteren ook geen bok in de galop dus ik denk dat de massage zeker zijn nut heeft gehad.

een jury kijkt niet of je paard wel of geen ijzers heeft en of jij 'weet' dat je paard weinig balans heeft in de galop heeft, of je paard nu wel of niet verkeerd aanspringt in de verkeerde galop met een 'reden' of het kantelen een dagelijks probleem is of af en toe of dat hij/zij alleen op wedstrijd ontspoord

JIJ denkt dat je paard L2 waardig is .... dus presenteer je jouw paard in een L2 proef, als het niet helemaal gaat zoals je in de training gewend bent.. of zoals de jury dit graag zou willen zien, maar deze jury geeft geen 'raar' commentaar waarvoor dit topic bedoeld is ... tja ...en je eindigd je verhaal ook nog eens met "zo ik heb gespuit ... "

wil ik even zeggen, dat je nogal offtopic gaat ... Bloos

het gaat hier om rare, leuke, vreemde opmerkingen .... en een jury moet in 6 minuten je proefje beoordelen, kent noch jou noch je paardje en/of zijn verleden , maar jij presenteert het paardje in de L2 ... dus we willen geen "gespui" we willen een rare, leuke of vreemde opmerkingen van de jury Knipoog