Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

talented

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:16

Pipo schreef:
talented schreef:
[

Waarom niet? Mag een jury geen mening hebben? Je mag het als jury niet opnemen in je beoordeling, maar je mag toch wel jouw persoonlijke smaak uitspreken?

Een goed paard is een goed paard. Zeuren over kleuren van paarden snap ik echt niet.

En een paard wat niet mooi bevonden wordt kan toch nog wel goed worden bevonden?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:22

talented schreef:
Pipo schreef:
Joh het was een grapje hoor. Niet zo serieus op ingaan.

Een jury die loopt te roepen dat ie een kleur niet mooi vind neem ik sowieso niet serieus.

Waarom niet? Mag een jury geen mening hebben? Je mag het als jury niet opnemen in je beoordeling, maar je mag toch wel jouw persoonlijke smaak uitspreken?

Het kan inderdaad best dat je iets wel of niet mooi vindt aan een paard in de ring, smaken en voorkeuren verschillen nu eenmaal. Desalniettemin (geweldig woord!) beoordeelt een goede jury de prestatie van de combinatie en laat persoonlijke smaak/voorkeur niet meetellen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 07:32

Daarom vertel ik het ook in het topic met de raarste jury uitspraken!
BTW dit was Z2 pony's en de pony zelf was niks mis mee.

Stond ook echt niet op de coupon en idd het was zeker niet de bedoeling dat ik het zou horen!
Kon er eigenlijk alleen maar om lachen, maar ik ben ook wel benieuwd wat hij met bleu horse matinee had gedaan.....

W.s. op het protocol gezet dat de "pony" met zijn staart zwiept en geen winst gegeven.......

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:36

amondi schreef:
Sta braaf bij een open raam van een juryauto, kind rijdt rondjes om de baan heen....
Hoor ik de jury opeens tegen zijn schrijver zeggen:" hé gedver, een schimmel.... ik hou niet van schimmels"....

Bloos Dat zou een uitspraak van mij geweest kunnen zijn Bloos Nagelbijten / Gniffelen
Ik zeg dat dus ook altijd als ik een schimmel in de baan heb Ja en zeker als het een mooie schimmel is!

Even voor de duidelijkheid, ik zeg het dus altijd alsof ik er echt níets aan vind, (inclusief nare ondertoon) Bloos maar in weze ben ik juist een schimmel fan Bloos Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:36

_10_ schreef:
Bloos Dat zou een uitspraak van mij geweest kunnen zijn Bloos Nagelbijten / Gniffelen
Ik zeg dat dus ook altijd als ik een schimmel in de baan heb Ja en zeker als het een mooie schimmel is!

Even voor de duidelijkheid, ik zeg het dus altijd alsof ik er echt níets aan vind, (inclusief nare ondertoon) Bloos maar in weze ben ik juist een schimmel fan Bloos Clown

Zeer begrijpelijk Clown

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:44

Kom eigenlijk omdat ik weleens een schimmel hele lage punten had gegeven en toen werd er geroepen dat ik een schimmel-hater zou zijn. Nors opkijken
(je weet hoe dat kan gaan, als je lage punten hebt zal het vast komen door de kleur van je paard, heus niet omdat je zo slecht hebt gereden) Rolleyes
Dus sindsdien zeg ik standaard (spottend) tegen mijn schrijfster: hé gedver, een schimmel.... ik hou niet van schimmels".... want als ze dan lage punten krijgen kunnen ze het tenminste 'verklaren' ROFL

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:45

10 ROFL Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:46

hahaha briljant ROFL

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:49

dan kun je beter gewoon zeggen "he gatver, een paard. Ik houd helemaal niet van paarden" Haha! Dan heeft iedereen tenminste zijn excuus Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:50

Da's waar Tong uitsteken

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:41

Ik sta bekend als "friezenhater", 10 weet daar alles van Haha! en inderdaad ik roep dat ook nog wel eens....maar je zult het bij mij echt never nooit niet in de punten terugzien hoor, ik ben het namelijk ook niet, ook geen fan maar goed dat ben ik van schimmels ook niet Haha!

Ik lever graag commentaar als ik zit te jureren en daarom heb ik ook altijd héél graag eigen schrijvers....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:55

amondi schreef:
ik heb er nog een....

Sta braaf bij een open raam van een juryauto, kind rijdt rondjes om de baan heen....
Hoor ik de jury opeens tegen zijn schrijver zeggen:" hé gedver, een schimmel.... ik hou niet van schimmels"....

Punten vielen( zacht gezegd) een ietsje tegen :+

het lijkt me heel sterk dat dat met de kleur van de pony te maken had...

Joliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:43

Nu we het toch over schimmels hebben hihi Haha! .
Mijn raarste jury uitspraak was toch wel dat zonde was van het groenige schuim bij haar mond, ook zat het op haar benen. Had een 5 voor de verzorging, rest van de punten waren ook niet super, maar proef ook niet. Beetje jammer vond ik dat, met een bruin paard had ze het niet gezien. Voor de rest stond ze gewoon net in de knotten gewassen en geen vieze gele pisvlek te zien maargoedd. Dat is toch alweer verleden tijd Vork

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:59

Heb 6 jaar lang een spierwitte uitgebracht,maar dan ook echt spierwit en heb 4x bij verschillende jury's een 9 voor verzorging gekregen Haha!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:03

Mariska89 schreef:
Heb 6 jaar lang een spierwitte uitgebracht,maar dan ook echt spierwit en heb 4x bij verschillende jury's een 9 voor verzorging gekregen Haha!

en hoe vroeg moet je daar dan je bed voor uit als je sochtends moet starten??

Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:08

Had net mn tante aan de telefoon.
Mn nichtje (meisje is 9 jaar) had zondag haar eerste officiele B wedstrijd.
Eerste proef ging bagger, is er af gevallen (helaas net in de bagger) maar er zelf weer meteen opgestapt en doorgereden
Proef was redelijk goed beoordeeld, stond positief commentaar op en feedback waar ze wat aan heeft.
Ookal ging er heel wat mis (er af vallen, bokkende pony, een keer verkeerd gereden, pony die weg schoot ect) toch was de jury vrij positief, wat mn tante niet verwacht had over deze proef.

2e proef was een ander verhaal. Die ging een stuk beter. Pony ging er niet vandoor, heetf niet gebokt en liep vrij goed.
Was trouwens ook een andere jury, er stond heel groot onder (met marker aangestreept) dat ze wel een schone rijbroek aan had mogen trekken. Dat een rijbroek met vlekken geen gezicht was. Proef was over het algemeen slecht beoordeeld (eigenlijk alleen maar 5-en en hier en daar een 6je en een 3 voor verzorging).

Kinderen moet je stimuleren om te blijven rijden, en zorgen dat wedstrijden leuk blijven...
Zo is er niks leuks meer aan voor een kind
Bij kleine kinderen mag het wat mij betreft vaak wat subtieler.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:10

Otje schreef:
Mariska89 schreef:

en hoe vroeg moet je daar dan je bed voor uit als je sochtends moet starten??

Knipoog

Erg vroeg...met het klaarmaken voor de wedstrijd moest ik 2 uur eerder op stal zijn dan dat ik nu met m'n bruine doet Haha!

Winner staat gewoon lekker buiten en rolt iedere dag door het gras en de rotzooi *LOL*
En het was 2 a 3x per week staart en benen wassen en het lijf met een vochtige doek doen Bloos

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:11

Laatst bijgewerkt door ma_rie_tje op 0 min geleden, in het totaal 283 keer bewerkt

Jeetje!!
Had je zoveel spelfouten? Haha!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:11

Ahhhhhh .... een 3 voor verzorging

tja het vak als modder-eter Knipoog wordt erg onderschat

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:16

asjemenou schreef:
Laatst bijgewerkt door ma_rie_tje op 0 min geleden, in het totaal 283 keer bewerkt

Jeetje!!

wow ja Nagelbijten / Gniffelen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:18

tessii1991 schreef:
asjemenou schreef:

Jeetje!!

wow ja Nagelbijten / Gniffelen

Goed kijken... dat is haar onderschrift Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:19

ma_rie_tje schreef:
2e proef was een ander verhaal. Die ging een stuk beter. Pony ging er niet vandoor, heetf niet gebokt en liep vrij goed.
Was trouwens ook een andere jury, er stond heel groot onder (met marker aangestreept) dat ze wel een schone rijbroek aan had mogen trekken. Dat een rijbroek met vlekken geen gezicht was. Proef was over het algemeen slecht beoordeeld (eigenlijk alleen maar 5-en en hier en daar een 6je en een 3 voor verzorging).

Kinderen moet je stimuleren om te blijven rijden, en zorgen dat wedstrijden leuk blijven...
Zo is er niks leuks meer aan voor een kind
Bij kleine kinderen mag het wat mij betreft vaak wat subtieler.

Toch kan je dit de 2e jury niet kwalijk nemen, die weet niet dat ze eraf gevallen is!
Die 3 voor de verzorging is dan een beetje jammer, maar kan de opmerking opzich wel begrijpen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:23

misschien voortaan melden dat ze eraf is gevallen de proef ervoor?
of kan/mag dit niet?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:26

Dat lijkt mij een prima oplossing, dan snapt de jury ook dat je er niets aan kan doen.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:53

_10_ schreef:
Dat lijkt mij een prima oplossing, dan snapt de jury ook dat je er niets aan kan doen.

ja, het kindje of de moeder/lezer, moet toch ook de combinatie aanmelden bij de jurywagen ... maar wat ik dan niet helemaal begrijpt is dat de jury dan niet meteen zegt, "tjieeeeeeeeeee wat zie jij eruit? "

(dat is in het geval kind/moeder/lezer het zou vergeten te zeggen he Knipoog )

nu snap ik ook wel dat het niet de taak van de jury is, maar ja, het zijn en blijven kinderen, ik bedoel .... ergens snapt toch ook elk mens wel dat je met zo'n vuile vieze modder broek niet van huis gekomen bent?

Ik vind (heel persoonlijk) dit voorval wel discutabel