Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:37

Precies Nouks, ik vind die reactie ook echt walgelijk. Totaal geen respect Laat staan goed lezen....
Dan moet je echt even goed bij jezelf nagaan met je 'voor mij een reden om je oog dicht te meppen' kom op eh dat zeg je toch niet?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:41

Heb al getemd en heb redelijk de neiging mezelf een ban aan te smeren nu (door iets te doen wat ik niet zou moeten doen) dus ik houd me hier verder ff stil Nagelbijten / Gniffelen

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:53

Jeetje.. Wat een loze opmerking van de jury!
Als je dat op je coupon ziet wordt je toch ook niet vrolijk!
Ik zou in iedergeval naar de jury gaan en verhaal halen ..

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 01:14

Wij kregen afgelopen weekend ook fijn commentaar van de jury. Hadden in vergelijking met de rest van de ruiters vrij lage punten gekregen. Dus na afloop bij jury nagevraagd hoe dat kwam. Hadden zelf het idee dat het wel lekker liep. Zei de jury: Ik vond het een slecht combinatie, ruiter kan niet rijden en de pony vind ik niks!!! Boos! Het gaat hier wel om A/B klasse. De ruiter zat volgens alleen maar te plukken en te zagen Verward Sorry hoor, maar dat doed ze echt niet. Heb een grote hekel aan ruwe handen.

Oo Dromen k een goede bij dezelfde jury: ik had geen middengalop gezien Verward Nou ik ook niet, zit nl niet in de proef.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:29

cids schreef:
Hadden zelf het idee dat het wel lekker liep. Zei de jury: Ik vond het een slecht combinatie, ruiter kan niet rijden en de pony vind ik niks!!! Boos! Het gaat hier wel om A/B klasse. De ruiter zat volgens alleen maar te plukken en te zagen Verward Sorry hoor, maar dat doed ze echt niet. Heb een grote hekel aan ruwe handen.

Heb jullie proeven niet gezien, maar helaas zie je heel veel ruiters in de A/B klasse héél erg plukken en zagen Scheve mond

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:38

Nouks schreef:
Curly zegt toch dat ze het op heeft geschreven met SCHRIJVEN?! Ze kan moeilijk tegen de jury zeggen "bekijk het maar, dat schrijf ik niet op". Als schrijfster heb je gewoon op te schrijven wat je geciteerd wordt, niet meer en niet minder. Punt uit. Dan hoef je Curly niet te verwijten dat ze niet beseft dat er mensen zijn die het niet kunnen betalen en je hoeft haar al HELEMAAL niet te vertellen dat je haar een oog dicht wil meppen. Jezus, wat respectloos dit. Ik ga hier ook echt even op TEMmen want jouw reactie vind ik NERGENS op slaan.

Overigens lijkt het me bovendien dat Curly niet voor niets het in dit topic zet. "Raarste jury-uitspraken" wekt voor mij al de indruk dat Curly het zelf dus ook NIET eens was met de opmerking die ze er van die jury bij moest zetten. Als ze dat zelf ook zou vinden (Haflingers geen echte paarden) had ze het echt niet hier neer gezet.

Fijn persoon ben jij zeg, even een oog van iemand dicht willen meppen. Misselijk

Niks mee te maken of je dat van een jury moet opschrijven.
Als je een beetje respect hebt voor de mensen in de ring,schrijf je zoiets gewoonweg niet op.
Ik weet niet hoe hoog jullie tegen een jury opkijken maar ik in dit geval dus totaal niet.
Als ze wil dat ik dit opschrijf dan bekijkt ze het maar en zoekt ze maar een ander om te schrijven.
Ik zit daar namelijk ook vrijwillig en voor mn lol.
En als ik mn lol moet halen uit mensen beledigen dan pas ik.
Zou mooi zijn dat als een jury zegt: zet maar neer dat die knol te lelijk is voor woorden en het meisje eerst moet leren rijden,jij het opschrijft.
Een jurysport bestaat ook uit wederzijds begrip en respect en niet om iemand volledig af te kraken.
En een ban? wahahaa laat me niet lachen joh Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:05

Jij hebt DUIDELIJK nog nooit geschreven. Dat flik je gewoon niet, iets niet opschrijven. Dat kun je gewoon niet maken. JIJ bent als je schrijft niet de jury, jij hebt geen enkele reden tot oordelen over de combinatie, daar is de jury voor.

Wat betreft die ban: ik had bijna iets tegen je gezegd waar ik op z'n minst één OW voor had ontvangen waarschijnlijk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:07

Moderatoropmerking:
Kunnen we het nu weer gezellig houden? Er mag best over dit punt gediscussieerd worden, maar elkaar beledigen is niet nodig en ook nog eens in strijd met de boktregels. Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:09

Zegt Simmie met een Haha!
ROFL Knipoog

Zo nu weer gezellig doen hier *LOL*

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:10

Ja 10, ik geef vast het goede/gezellige voorbeeld... Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:25

Ik vind dat je als jury gewoon sommige opmerkingen niet kan maken. Je bent een official en de opmerkingen die je onderaan het protocol neerzet/laat zetten moeten gewoon correct zijn.

Ik vind het ook goed dat de juryopleidingen veranderd worden, ze krijgen dan ook mediatraining en communicatietraining en een stage-periode.
Dan leren ze de juiste termen in de juiste context te gebruiken en correct commentaar te geven en toe te lichten.

Mensen beledigen hoort daar absoluut niet bij, ieder rijd voor zn lol en doet mee voor zn lol. Ieder heeft recht op respect. Ook al hangt er een verliespunt aan, dan nog schrijf ik geen beledigende dingen maar correct onderbouwd commentaar.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:56

Suzanne F. schreef:
Ik vind dat je als jury gewoon sommige opmerkingen niet kan maken. Je bent een official en de opmerkingen die je onderaan het protocol neerzet/laat zetten moeten gewoon correct zijn.

Ik vind het ook goed dat de juryopleidingen veranderd worden, ze krijgen dan ook mediatraining en communicatietraining en een stage-periode.
Dan leren ze de juiste termen in de juiste context te gebruiken en correct commentaar te geven en toe te lichten.

Mensen beledigen hoort daar absoluut niet bij, ieder rijd voor zn lol en doet mee voor zn lol. Ieder heeft recht op respect. Ook al hangt er een verliespunt aan, dan nog schrijf ik geen beledigende dingen maar correct onderbouwd commentaar.

Juist inderdaad dit bedoel ik dus.
Wat heeft het nou voor nut om iemand te beledigen?
Als iemand al slecht rijd weet ie dat zelf ook wel en anders ziet ie dat wel aan de punten maar daar is een naschop geven echt niet bij nodig.
En ook iemand met een te kleine haflinger kijkt weleens in de spiegel en weet dat de combinatie niet echt kloppend is.
En daar zal ie misschien in zn punten al op worden afgestrafd,daar is een opmerking als koop een echt paard niet bij nodig.

Daarnaast heb ik vele malen geschreven Nouks en ik heb gelukkig nog nooit zoiets hoeven opschrijven.
Had het trouwens ook niet gedaan,is gewoon tegen mijn principes in.
Zal mooi worden dat iemand mij dwingd om zulke dingen op een protocol te zetten.
Willen ze dat wel doen dan mag dat maar wel met een andere schrijfster ernaast.
Heb weleens een combinatie in de bak gehad die ikzelf erg mooi vond passen,rijprestaties waren niet denderend.
Toen ik zei dat het wel een mooi plaatje was als team zei de jury dat ik dat onderop mocht zetten.
Zo hadden ze naast slechte punten toch ook iets positiefs staan.
En dat is wat een jury goed maakt.
Eerlijk punten verdelen hoe laag die ook zijn,maar iemand wel met een goed gevoel naar huis laten gaan.
Een punt geven waaraan ze kunnen werken zodat ze de volgende keer beter voorbereid de bak in komen of aan tekortkomingen hebben kunnen werken.
Een goede jury stuurt niet opzettelijk iemand beledigd en verdrietig naar huis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:27

Meetje22 schreef:
Een goede jury stuurt niet opzettelijk iemand beledigd en verdrietig naar huis.

Nee maar elk normaal nadenkend mens niet.
Anders wordt het een soort Idols ofzo. Haha!

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:52

Daarbij vind ik ook dat een jury meer moet kijken naar het rijtechnisch gedeelte, dan dat de jury lage punten gaat geven omdat die bijvoorbeeld een haflinger niet leuk vind.

Maar ach, het blijft een jurysport he Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:01

ik heb er nog een....

Sta braaf bij een open raam van een juryauto, kind rijdt rondjes om de baan heen....
Hoor ik de jury opeens tegen zijn schrijver zeggen:" hé gedver, een schimmel.... ik hou niet van schimmels"....

Punten vielen( zacht gezegd) een ietsje tegen Clown

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:19

amondi schreef:
ik heb er nog een....

Sta braaf bij een open raam van een juryauto, kind rijdt rondjes om de baan heen....
Hoor ik de jury opeens tegen zijn schrijver zeggen:" hé gedver, een schimmel.... ik hou niet van schimmels"....

Bloos! dat was vast niet voor jouw oren bestemd Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:18

amondi schreef:
ik heb er nog een....

Eehm ja maar dat kan uiteraard. Jury's mogen net als ieder ander mens een smaak hebben. Het is alleen niet de bedoeling dat anderen dit horen en je mag het nooit op het protocol laten schrijven.

Ik heb ook weleens paarden in de ring waarvan ik tegen mn schrijfster zeg dat ie een lelijke harses heeft of dat het er niet uit ziet... Maar dat zal je me NOOIT tegen de betreffende persoon horen zeggen. Uiteraard wel uitkijken dat de schrijfster geen bekende is van de ruiter of de eigenaar van het paard... Haha!
En dan nog kan je je uitspraken nuanceren he? Zo'n type paard heeft niet mijn persoonlijke voorkeur ofzo... Clown Of beter nog.... alle niet relevante commentaren weglaten en je beperken tot hetgeen wel van belang is. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:32

amondi schreef:
ik heb er nog een....

Ben benieuwd wat die jury had gedaan als Blue Hors Matine de baan in was gekomen Clown

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:55

Pipo schreef:
Ben benieuwd wat die jury had gedaan als Blue Hors Matine de baan in was gekomen Clown

Een jury op dat nivo laat zich niet uit over zn voorkeuren wat kleur betreft. Haha!

En in het onwaarschijnlijke geval dat zoiets in de basis binnen komt;
Dan moet de betreffende jury een nieuw protocol pakken en een doosje tissues omdat hij alles ondergekwijld heeft. Haha!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:02

Denk dat dat wel iets meevalt.
Volgens mij, als je Matine bij een gemiddelde basisruiter onder het zadel brengt, is (lijkt) het dan maar een heel gewoon dier....

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:03

Idd, maar dat is met alle toppers.
Of een heel gewoon paard blijkt toch wel goed te kunnen lopen als er een keer een echt goede ruiter op gaat zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:11

Joh het was een grapje hoor. Niet zo serieus op ingaan.

Een jury die loopt te roepen dat ie een kleur niet mooi vind neem ik sowieso niet serieus.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:12

Ik sluit me helemaal aan bij wat Suzanne opmerkt over het behoud van respect.

Zojuist stond ik even bij een voetbalwedstrijd te supporten en het is schrikbarend hoe weinig zelfbeheersing sommige mensen hebben. Laat jury`s in onze ruitersport in ieder geval het goede voorbeeld geven door zich weloverwogen te uiten Lachen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:13

Pipo schreef:
Joh het was een grapje hoor. Niet zo serieus op ingaan.

Een jury die loopt te roepen dat ie een kleur niet mooi vind neem ik sowieso niet serieus.

Waarom niet? Mag een jury geen mening hebben? Je mag het als jury niet opnemen in je beoordeling, maar je mag toch wel jouw persoonlijke smaak uitspreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:14

talented schreef:
[

Waarom niet? Mag een jury geen mening hebben? Je mag het als jury niet opnemen in je beoordeling, maar je mag toch wel jouw persoonlijke smaak uitspreken?

Een goed paard is een goed paard. Zeuren over kleuren van paarden snap ik echt niet.