En dat door de examinator die meerdere cursisten tot tranen bracht en liet zakken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) MaxMindy schreef:Vandaag ook examen gehad met eigen rijden
dat eigen rijden heb ik wel gehaald de pvb ook maar ben gezakt voor het lesgeven.
En dan op mijn spring gedeelte, dressuur ging super goed dat hadden de examinatoren zelfs aan de cursusleidster doorgegeven
Dus baal nu effe is morgen wel weer over haha
Maar wat ik nu zo gek vind is dat de herexamens in september zijn en de inschrijving voor niveau 3 al in augustus sluit dus als ik de her haal moet ik wel een jaar wachten tot ik door kan beetje raar
Of heb ik dat niet goed mischien iemand die het weet??????????
Gr Liset
Joscaa schreef:Moet ik nu helemaal naar Ermelo om mijn lesgeven te doen? Wow.![]()
En dan ben ik niet eens gezakt.
Dan zou je ook eventueel eerder dan september examen mogen doen.
haha MaxMindy schreef:_tarja_
Had een drafbalk dan kruisje en dan oxer
dus netjes 2.20 dan kruisje en op 9 mtr de oxer.
Mijn eerste combi reed hem keurig netjes 2x
en mijn 2e combi die erg hoog in de springsport rijd bleef hem op 3 galop sprongen rijden
toen had ik eerder moeten anticiperen en ze laten stappen en voor die 2e combi het op 8 meter moeten zetten in plaats van 9 meter
i.p.v. dat ik hem vertelde dat hij meer door moest rijden tempo wat hoger .
paarden waren even groot zo'n 168 a 169 zelfs een D pony kan dat in 2 galop sprongen
Hij hield het paard ook al erg in tijdens balkjes lopen.
Maar ja ben dus daarop gezakt en zal het nog wel een keer over doen en dan hopen dat ik een ruiter krijg die wel een beetje meewerkt.
Groetjes
MaxMindy schreef:Nee heb ik niet terug gezet,
ben met hem bezig gegaan dat zijn tempo hoger moest.
En toen moest ik al stoppen denk dat mijn 1e combi 3x het lijntje in totaal heeft gesprongen en door combi 2 3x en toen moest ik al stoppen
Ik ben helemaal niet aan mijn lijn in galop toegekomen doordat combi 2 het al in draf niet voor elkaar kreeg.
Groetjes
ARhythmical schreef:Let op dat wanneer je een afstand vanuit de galop doet , ik lees 17 meter over 4 galopsprongen, dat dit in de praktijk niet klopt!!!! Het is namelijk geen parcours, waarbij de combinatie netjes in ritme is, maar een lijntje waarop alleen een stukje gegalloppeerd wordt... dus 17 meter is te groot!
Mijn afstand ( en ik ben zonder commentaar geslaagd) was 16 meter ipv 17/17,5 meter voor 4 gallopsprongen , ik vroeg een besturingsoefening, de examinator vroeg mij naar de afstand en ik kreeg compliment voor het inzicht.
Daarna of ik nog liever iets anders of beters had willen doen ( mijn antwoord was, dat je in een kwartierhelaas niet alles kunt verbeteren, dat de ponycombinatie wat meer tijd nodig had gehad dan het paard, maar dat je automatisch de mindere extra aan het werk zet om het verschil zo klein mogelijk te krijgen.
MaxMindy schreef:Ja daar ben ik nu ook wel achter![]()
goed kijken en anticiperen.
Maar ben denk ik een beetje van mijn stuk gebracht omdat bijde paarden even groot waren,
en combi nr 1 er mooi over heen ging en nr 2 elke keer 3 galop sprongen maakte ging ik verder met tempo rijden.
Ik had er op in moeten spelen ondanks dat beide paarden even groot waren om bij combi nr 2 de afstand te verkleinen.
Maar ja het is gebeurt ik ben erop gezakt en hoop ik de volgende keer wel te slagen dit zal mij niet nog eens gebeuren.
Gewoon doorgaan is mijn motto![]()
Groetjes
Joscaa schreef:Bij mij vroegen ze : "Waar is de rug? " *wijst rug aan* "En wat zit daar achter?" "Lendenen *aanwijzen*" "En wat zit daar dan weer achter?" "Kruis *aanwijzen*" "Oke, en dan nog als laatste, waar zit de nek?"
En dat was het.
Alhoewel ik het skelet ook redelijk ken