prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:17

Tja, dan waren we allemaal zo Anky natuurlijk Haha! Helaas moet je er gewoon heel hard voor werken ( voor mijn centjes ook trouwens Bloos ).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:21

Ik wil Anky helemaal niet zijn, hoor. Is niet mijn voorbeeld. Knipoog
(voor zover ik die al heb Clown ).

En ik vind dat harde werken juist zo leuk aan paardrijden. Eerlijk gezegd.....
Dat je nooit uitgeleerd bent, is toch fantastisch? Anders zou het maar een saaie boel zijn. Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:46

Citaat:
En niet om het een of ander...

De gemiddelde autorijles kost ook 60 euro per uur hoor Knipoog Trek daar 20 euro voor het gebruik van de auto af en voila... je zit aan de kosten van de gemiddelde priveles per uur...

Bij ons is de meest voorkomende prijs voor een autorijles rond 40 euro per uur. En dan rijdt je dus een uur rond in een auto...

Ik vind het wel een verschil of je voor die 40 euro een instructrice met minder ervaring aan huis hebt, of iemand die thuis een mooie accomodatie heeft staan om in te lessen. D.w.z. een buitenbak met goede bodem en een binnenbak zodat je ook met slecht weer fijn door kunt lessen.
Heb echt geen zin om in de winter in weer en wind en slechte bodem buiten te moeten lessen... Die leeftijd heb ik gehad. En heb er dus echt wel iets voor over om fijn te kunnen rijden tijdens mijn les.

Als je kijkt naar het uurtarief van de gewone vakmensen, die zelfstandig werken, dan zit dat uurtarief (installateurs, bouwvakkers, elektriciens etc. ook meestal rond de 40 euro per uur. Mensen die het zwart doen, die kun je ook krijgen voor zo'n 20 tot 30 euro per uur, met uitzonderingen die goedkoper zijn.

Als je kijkt naar het uurtarief van consultants dia via bedrijven verhuurd worden, dan liggen die prijzen tussen de 50 en 100 euro per uur. Met alleen de top in functies die daar bovenuit komen. En dan moet vaak een bedrijf er ook nog op verdienen en de kosten eruit halen, dus wat die consultant schoon in het handje krijgt is veel minder. Dat is ook 1 van de redenen dat mijn vriend voor zichzelf is begonnen. Buiten bemiddelingskosten om (vaak een % van het uurloon, of een bepaald aantal euro's) is de rest van het uurloon ook echt voor jezelf en daar gaat dan nog de belasting, evt. BTW, verzekeringen en andere kosten vanaf.
Modaal netto uurloon van iemand in loondienst ligt echt niet rond de 40 euro per uur...

Vind het dus wel een verschil of iemand zwart werkt, of het netjes opgeeft omdat het hun werk is (en dan een paar uurtjes sjoemelen, ok'e, zal vast gebeuren Knipoog)
Laatst bijgewerkt door joyce B op 29-07-08 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:47

D'r worden echt belachelijke opmerkingen gemaakt over dat een paard niet mooier gaat lopen van een dure rijbroek of mooie set. Denken jullie nou echt dat mensen die spullen kopen omdat ze denken dat hun paarden er beter van gaan lopen of dat het rijden er beter uit ziet. Je koopt die spullen omdat je ze mooi vind. En ik snap het nut niet van geld uitgeven aan dure kleding, sieraden of uitgaan, maar daar loop ik toch ook niet over te zeuren?!?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:48

mijn peerd toont een heel stuk sjieker in een mooi setje Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:57

Marijkjuh schreef:
D'r worden echt belachelijke opmerkingen gemaakt over dat een paard niet mooier gaat lopen van een dure rijbroek of mooie set. Denken jullie nou echt dat mensen die spullen kopen omdat ze denken dat hun paarden er beter van gaan lopen of dat het rijden er beter uit ziet. Je koopt die spullen omdat je ze mooi vind. En ik snap het nut niet van geld uitgeven aan dure kleding, sieraden of uitgaan, maar daar loop ik toch ook niet over te zeuren?!?

Marijkjuh, het is helemaal geen belachelijke opmerking. Paarden gaan nou eenmaal niet beter lopen van een dure rijbroek of set. Dat is een feit, hoor. Knipoog
Voel je toch niet zo aangevallen meteen. Clown
Dat jij ze koopt omdat je dat mooi vindt, prima. Een ander geeft zijn geld uit aan andere zaken (ik heb persoonlijk bijvoorbeeld helemaal niets aan een set, ik kan alleen pads kopen waar dubbele inlages in kunnen voor onder mijn boomloze zadel. Die zijn ook vrij prijzig trouwens). Daarbij vind ik mijn paard zo naturel mogelijk het mooist. Haha!
Waarbij ik wil zeggen dat ik daar ook geld aan uitgeef, want goede spullen zijn een vereiste. Knipoog

Ikzelf draag graag mooie (niet per se hele dure) kleding in het dagelijks leven en dat gun ik mijn dochter ook (maar ook bij haar ben ik praktisch, want ze speelt ook heel erg veel buiten). Clown
Heb jij kinderen te onderhouden? Ben jij rijk? Ikke niet, hoor. We hebben het goed voor elkaar, maar als je ziet wat er maandelijks alleen al uit gaat aan vaste lasten, dan word je je wel bewuster van je uitgaven.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:01

Ik krijg les van iemand die haar drie haar orun heeft en rijd zelf ZZ licht.
en betaal 25 euro voor een uur!

ooh ja en mijn lessen hebben niks te maken met mijn 70 dekjes Knipoog

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:02

KiWiKo schreef:
mijn peerd toont een heel stuk sjieker in een mooi setje Lachen

ROFL

De mijne hebben wel meer swung met de juiste Nike Air Max aan Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:05

Velen op bokt zullen mijn paard vast ook een stuk sjieker vinden met allerlei setjes, maar wat kan MIJ nou schelen wat zij vinden? Haha!

IK vind mijn oerpaardje van zichzelf al een schoonheid, van binnen en van buiten, daar kan geen opsmuk tegenop. Zelfs niet al mijn touwhaltertjes in tig kleurtjes. Knipoog

(En wat een ander doet, moet 'ie zelf weten).

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:08

Ik vind dekjes en setjes gewoon leuk!
Maar wat heeft dat met lessen, zadels en zo te maken?
snap het niet echt...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:11

Ik vind het hier een beetje ver gaan hoor, waarom moet iets duur zijn voordat het goed is?
Waarom is het voor sommige niet te begrijpen dat er mensen zijn die 17,50 voor een uur vragen aan huis komen en tevens een super goeie achtergrond hebben (diploma's, werkervaring bij goeie stallen ect) en dus wel super goeie lessen geven.
Ik heb verschillende mensen laten komen en de duurste voor 35 euro p. uur was tevens de slechtste..

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:14

Privé les tarieven zijn inderdaad best aan de hoge kant, maar wat ik hier niet terug hoor is dat een instructeur/instructrice rekening moet houden met afdracht belasting, maar zeker ook de kosten meeneemt voor een goede aansprakelijkheidsverzekering. Vooral als deze instructeurs zelfstandige zijn en niet in dienst bij een manege of hippisch bedrijf.

Je wilt niet weten wat dat kost! En ja, als instructeur/instructrice ben je aansprakelijk, zelfs als jij als lesklant je eigen paard berijdt! Da's nou eenmaal de wet. Clown
En volg je lessen bij een instructeur op zijn/of haar thuislocatie dan kan het zijn dat ook gebruik van bak en materialen worden doorberekend. En geheel onredelijk is dat niet, net zoals het doorberekenen van benzine kosten als ze wel naar je toekomen. Neem maar eens een kijkje aan de pomp, je schrikt je rot.

Tja, het hebben, houden, rijden en trainen van een (eigen) paard is geen goedkope aangelegenheid. Petje af voor hen die toch voor die investering kiezen inclusief dure lessen.
Misschien kunnen bepaalde instructeurs iets goedkoper zijn doordat je bijvoorbeeld 2 combinaties in 1 les samenvoegt. Soms biedt dat voordelen.

En als zalf op de wond Knipoog
Kijk maar eens naar een beetje abonnement sportschool, lidmaatschap van willekeurig welke vereniging voor beoefening andere hobbies, het wordt steeds duurder Huilen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:15

Hoeft ook gelukkig helemaal niets met elkaar te maken te hebben, hoor, patjelisa. Knipoog

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:18

AaronYve schreef:
Ik vind het hier een beetje ver gaan hoor, waarom moet iets duur zijn voordat het goed is?
Waarom is het voor sommige niet te begrijpen dat er mensen zijn die 17,50 voor een uur vragen aan huis komen en tevens een super goeie achtergrond hebben (diploma's, werkervaring bij goeie stallen ect) en dus wel super goeie lessen geven.
Ik heb verschillende mensen laten komen en de duurste voor 35 euro p. uur was tevens de slechtste..

Er wordt niet gezegd dat het per se niet goed is als het niet duur is, maar dat het voor het bedrag dat jij noemt gewoon niet uit kan en dus hobbywerk is.

Wil je een instructeur met opleiding, een goede verzekering, etc. etc. dan kom je al snel aan een veel hoger bedrag. Simpelweg omdat het anders niet uit kan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:20

Nee is geen hobby is haar werk, ze heeft haar eigen paarden verkocht om haar werk als instructrice te kunne uitvoeren.
En omdat je zegt hobby, voor jou moet het duur zijn anders kan het niet?
En dat bedoel ik dus.. zucht..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:22

Nadya schreef:
Hoeft ook gelukkig helemaal niets met elkaar te maken te hebben, hoor, patjelisa. Knipoog

Maar sommige mensen combineren het wel met elkaar.
dat mensen zich meer bezig houden met setjes als met goede les, goed zadel of wat dan ook..

Als je zelf gewoon wat meer geld heb voor je paardjes waarom niet..

En daarbij zorgen wij eerst dat voor alle drie de hoefsmid, dierenarts, passend zadel, les enz enz goed is voordat ik aan dekjes denk.

En dat ik er 70 heb heeft heel ergens anders mee te maken.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:28

AaronYve schreef:
Nee is geen hobby is haar werk, ze heeft haar eigen paarden verkocht om haar werk als instructrice te kunne uitvoeren.

Ik ben wel erg benieuwd naar haar boekhouding en naar wat zij een acceptabel inkomen vind dan...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:30

Dat zal je toch aan haar moeten vragen, ze is wel getrouwd en haar man heeft een eigen zaak, maar ze doet het echt als haar werk. Ze is ook de hele dag les aan het geven.
Als je met 2e bent (doet ze dus ook) is het 25 euro : 2
is voor ons 12,50 maar voor haar dus 25 euro.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:31

Ik betaalden eerst 17.50 voor een halfuurtje nu ben ik bij iemand anders privé gaan lessen en nu betaal ik 14.00 euro voor een halfuur. Dus dat scheelt wel flink Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:32

patjelisa schreef:
Nadya schreef:

Maar sommige mensen combineren het wel met elkaar.
dat mensen zich meer bezig houden met setjes als met goede les, goed zadel of wat dan ook..

Als je zelf gewoon wat meer geld heb voor je paardjes waarom niet..

En daarbij zorgen wij eerst dat voor alle drie de hoefsmid, dierenarts, passend zadel, les enz enz goed is voordat ik aan dekjes denk.

Ik heb ook genoeg geld voor mijn paard's verzorging, hoor, ook al koop ik geen setjes (behalve de touwhalsters e.d. dan Clown ). Hij loopt er prima bij, krijgt alle zorg die nodig is, alles wordt prima bijgehouden en gecheckt. Laat ook rustig een holistisch DA komen om hem eens door te lichten e.d.

Ik kan best wat setjes kopen (als ik zou willen, maar kan ze niet gebruiken bij mijn boomloze zadel Knipoog ), no problem, maar ik geef mijn overige geld liever uit aan mijn kind, mijzelf, onze andere huisdieren, mijn huis, mijn vrienden en vele andere zaken......
Mijn paard interesseert het niet of hij in het roze (alsjeblieft Rolleyes !!!) rond loopt of niet. Mij wel, want die kleur ga ik hem echt niet aandoen.... ROFL Knipoog Haha!

Sim0ne

AaronYve schreef:

Omdat ze door het lage inkomen dat zij vraagt haar paarden niet meer kan betalen, of omdat zij zoveel moet werken om aan voldoende inkomen te komen dat zij geen tijd meer heeft voor haar paarden? Allebei de redenen geven volgens mij aan dat ze eigenlijk te weinig geld vraagt...

Himyar

Ik krijg nu ook priveles van iemand die 35 Euro voor een uur rekent. Ik les dan gewoon om de week om de kosten een beetje in de hand te houden. Je krijgt dan de volle aandacht voor een heel uur, dat is het me echt wel waard. En deze persoon weet veel, voor die kennis heb ik echt wel wat geld over.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:33

Omdat ze zich wil inzetten voor de klanten en dus geen tijd heeft voor de paarden, dat is de reden.
En wat is daar mis mee, dachten meer mensen maar zo Knipoog

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:34

patjelisa schreef:

(Ben heel stiekem wel benieuwd...)

maar zo'n instructeur moet ook haar opleiding/ervaring ergens vandaan halen en dat kost voor hem/haar ook weer geld. En vooral veel tijd. En daar wil jij gebruik van maken en dan kun je natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten! Als dat wel kan is het mooi meegenomen natuurlijk.

Ik heb les gehad voor 50 euro per uur en de laatste kostte 30 euro. Gezien de ervaring en achtergrond van de dames kon ik daar best inkomen. Het is ook maar net wat je onder "goed les" verstaat. Ik kom toch altijd uit bij mensen die wat meer kosten en of ze nou meer kosten omdat ze zo goed zijn of dat ze zo goed zijn omdat ze zoveel kosten Haha! dat maakt me dan net niks uit! Een ander is misschien met minder tevreden en vind haar instructie geweldig op haar niveau.

Ik kan een basisruiter ook een eindje op weg helpen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt 30 euro te vragen, daar heb ik de ervaring en de kennis helemaal niet voor. Maar stel dat ik wel echt heel goed zou zijn, zelf bij Anky of weet ik wie zou lessen voor veel geld, ja, dan zou ik er zelf ook niet voor 15 euro gaan staan hoor! En de meeste professionele instructeurs moeten toch heel wat meer erbij rekenen dan alleen maar reiskosten en een uurtje tijd.

En zoals genoemd werd, laat eens een timmerman komen of een schilder. Ik doe ook kwaliteitssysteemcertificeringen bij een paar kleine bedrijfjes, dan kost ik 50 euro per uur en dan ben ik nog (erg) goedkoop in vergelijking met professionele bedrijven! Maar daar gaat dan wel zowat de helft van naar de belasting idd.

En verder is het een kwestie van vraag en aanbod.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:36

AaronYve schreef:
Omdat ze zich wil inzetten voor de klanten en dus geen tijd heeft voor de paarden, dat is de reden.
En wat is daar mis mee, dachten meer mensen maar zo Knipoog

Als je je geld niet hoeft te verdienen om van te leven dan kun je het idd prima zo doen. Iemand die daadwerkelijk moet leven van zijn inkomsten is een dief van zijn eigen portemonnee als hij werkt voor een hongerloontje.