Lusitana schreef:Alane schreef:Ik vind Jasmijn niet persoonlijk en/of agressief worden...
Waarom denken draverrijders dat er vooroordelen bestaan bij de juryleden, en waar zouden die vooroordelen dan op gebasseerd zijn?
Ik kan nl geen reden bedenken waarom een jurylid willens en wetens een draver/tinker whatever drukken met de punten terwijl ze net zo goed presteren als de warmbloeden, waar schijnbaar diezelfde draverruiters tegen op kijken....
Waar staat dat mensen met dravers denken dat er vooroordelen zijn? Ik zie hier alleen een vraag OF er vooroordelen zijn en mensen die met dravers starten en hier posten hebben zich naar mijn weten vooral positief geuit over ervaringen juries.
Je hebt waarschijnlijk gelijk dat Jasmijn minder persoonlijk is dan het voelde, maar hele alineas vetdrukken komt wel over als schreeuwen.
Capslock aan dat is schreeuwen... vetdrukken is accentueren/nadruk leggen op... is mi een aanzienlijk verschil...
En op bokt wordt het schrijven in hoofdletters gezien als schreeuwen...
En vwb het benadrukken, 1 woord of woorddeel kan juist het verschil maken in wat bedoelt wordt door iemand...
Lusitana schreef:Ik weet nu wel dat ze van mening verschilt. Een heleboel mensen zullen van mening verschillen, daarom is het een discussie. Maar als je harder schreeuwt heb je niet per definitie gelijk.
Ze schreeuwt ook niet, ze benadrukt enkel woorden die jij schijnbaar over het hoofd ziet en juist belangrijk zijn in het geen Jasmijn bedoelt...
Lusitana schreef:Het gaat ook niet zo om een gelijk halen of bewijzen. Ik denk dat TS zelf een mening moet vormen uit de meningen en ervaringen die hier gegeven worden.
Apart genoeg zijn de ervaringen van mensen die met dravers starten, nogal anders dan de meningen van mensen die geen dravers hebben
versus mensen die jurylid zijn...
Lusitana schreef:Voor de goede orde, ik heb geen draver. Voeger wel een getrained. Leuk detail: we moesten hem trainen in en sterk verzamelde draf. Hij mocht alleen op de baan voluit of soms met de eigenaar een stukje. Dit paard heeft tot de uiterst toegestane leeftijd gekoerst, daarna kortebaan draverijen gedaan en is daarna ingereden en heeft heel leuk dressuur gelopen. Ben hem uit het oog verloren, dus ik weet weet hoe hoog hij gekomen is. Hij had geen problemen met de galop (of stap) en is minstens 24 jaar oud geworden (daarna niet meer gezien). Het was een "Frans-Amerikaan" nogal fors, mooie schuine schouder, normale rug, kruis, hals, hoofd, zou niet opvallen tussen andere paarden.
jou ervaring met 1 draver, staat niet gelijk aan het zijn van een expert... en dan krijg je weer het regletje: over de uitzondering en de regel, blabla
Lusitana schreef: Zijn naam was H.Bond en hij koerste in de jaren 60-70 (tegen Henry Buitenzorg en Quick Silver S, voor die er in thuis zijn). Ik ging vaak mee en de eigenaar wilde ook graag dat ik pikeur werd. Maar ik had andere ambities.
Dit doet verder niet zoveel ter zake, maar ik heb dus wel dravers van dichtbij meegemaakt. En ik zie geen reden waarom ze geen zijgangen, sterke verzameling, wissels en weet ik het wat zouden kunnen beheersen.
het grote probleem is dat ieder thuis denkt Anky te zijn, en in de ring op z'n snufferd gaan om dan de jury de schuld te geven...
Lusitana schreef:Ik vind het apart dat er van te voren gedacht wordt dat het niet kan op grond van eh, ja waarvan? Van het feit dat un draf op snelheid ontwikkeld is? Dat hun de bouw van sommige dravers niet "ideaal" is? Er lopen, als gezegd, heel wat toppaarden rond met een niet zo´n ideale bouw.
En een snelle draf is niet automatisch een prut stap en galop.
Je leest echt selectief.... en trekt conclussies...
Lusitana schreef:De draver is een warmbloed, in sommige gevallen een Volbloed, en kan dus gewoon als rijpaard dienen en is (dus) geschikt om dressuursport mee te beoefenen.
Zo zie ik het al of niet geschikt zijn.
jij haalt dressuurrijden en dressuursport door elkaar... en een enkele uitzondering...
Het lijkt me stug dat er niet meer draverruiters meelezen, maar het hoogst behaalde is toch M2..
Er is ook een topic op bokt over de M en de overgang naar de Z... en hoe moeilijk...
vwb de vooroordelen.... dat zijn toch draveruiters die dat in dit topic hebben gezegd, sommigen (kan ook 1 bokker zijn) zeggen het zelfs letterlijk van de jury hebben gehoord.
De draverruiter in de M, schreef ook dat ze gestopt was mede om de vooroordelen van de jury...