Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:46

jeetje als je al een tijdje niet meer op bokt hebt gezetten.. en dan hier weer komt??!! 11 pag!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:53

Otje_Elliot schreef:
Misser schreef:
'Mooi paard', onderaan een protocol met een verliespunt Verdrietig . Was vast lief bedoeld Haha! .

Paard was ervan overtuigd dat de hertjes langs de bak erop uit waren hem aan te vallen, dus die proef ging erg hard...

klinkt als Hazerswoude-dorp Tong uitsteken

Klopt Clown .

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:38

Paard spoort niet!!

Stond er op mijn protecol, moest ik wel even over nadenken Haha!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:11

Wij hebben ook eens een "vreemde" jury gehad. Is al jaaaaaaaren geleden hoor. Was een man van denk 70+ of zo. Voor het losrijden kwam hij op stal en maakte allerlei opmerkingen. Wat heb jij een mooie haren en wat staat die broek je goed. Dus wij hadden zoiets van Nors opkijken . Gingen we losrijden en hij ging in het juryhok kijken. Zegt er een meisje dat ze het warm had. Kwam die gelijk het hok uit om te zeggen dat ze haar jasje maar uit en haar bloesje open moest doen.Hahahahaha. Dit kon natuurlijk allemaal niet maar achteraf hebben we ons rot gelachen. Hij wilde zelfs een afspraakje maken met iemand Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:15

Ieh, engerd..

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:28

Ilja000 schreef:
Als FNRS jury zie ik regelmatig ruitertjes die nog maar net op les zitten... Hier een meisje in de F1, duidelijk overzenuwachtig. Halthouden ging net aan met meterslange teugels (braaaave pony) en toen moest ze groeten. Groeten? Ze keek nog maar eens om naar de voorlezer. "Ja," zei die, " Daar zit de jury (wijzend naar mij) en die moet je groeten". Kind kijkt naar mij, nog eens naar de voorlezer, haalt haar schouders op, kijkt nog eens naar mij, denkt nog eens na... GROETEN!!!!! Hup, teugels op de hals en uitbundig met 2 handjes zwaaien Haha! En die pony braaf blijven staan. *grijns*

haha Haha! Vork
Altijd leuk zulke orginele dingen....

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:55

olijf schreef:
Paard spoort niet!!

Dat liet mijn instructrice (zelf ook jury) ook wel op het protocol schrijven. Leuk dan die reactie van de betreffende ruiter: "Paard spoort niet? Huh, ze spoort zelf niet!" *LOL*

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:20

Ilja000 schreef:
Als FNRS jury zie ik regelmatig ruitertjes die nog maar net op les zitten... Hier een meisje in de F1, duidelijk overzenuwachtig. Halthouden ging net aan met meterslange teugels (braaaave pony) en toen moest ze groeten. Groeten? Ze keek nog maar eens om naar de voorlezer. "Ja," zei die, " Daar zit de jury (wijzend naar mij) en die moet je groeten". Kind kijkt naar mij, nog eens naar de voorlezer, haalt haar schouders op, kijkt nog eens naar mij, denkt nog eens na... GROETEN!!!!! Hup, teugels op de hals en uitbundig met 2 handjes zwaaien Haha! En die pony braaf blijven staan. *grijns*

Dat is echt te lief gewoon Lachen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:43

Wel lastig jureren, want op schattigheid scoort het een 10, maar op correctheid niet direct Lachen

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:47

Ja dat kan ik me voorstellen, ik zou niet weten wat ik daar mee aan zou moeten. Misschien gewoon een 7 met een commentaar er bij dat ze even aan de instructeur moet vragen: hoe correct te groeten. Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:48

ik heb n keer bij de uitreiking te horn gekregen dat ik zaag??:S ik helemaal uit mn slof paardje was heel gevoelig 1 ophouding en hij bewoog zelf heen en weer helaas.. kon er echt niet aan doen geprobeert uit te leggen..lukte niet ik nog bozer resultaat 3 wedstrijden geschorst nu praat ik wel over onderling en pakweg 10 jaar geleden .. maar ik vond t zo erg dat ze mij daarvan beschuldigde terwijl ik echt anti zaag ben (tenzij je paard op hol slaat)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:20

Onderlinge wedstrijd met Nanza. Ze hadden in de bak een stukje bij C afgezet met balkjes zodat daar de jurytafel + jury en schrijver konden staan. Helaas is Nanza doodsbenauwd voor balkjes. Zijn dus niet bepaald bij C in de buurt gekomen + dat het proefje een béétje hard ging. Stond er onderaan de protocol: leuke combinatie! Jammer dat we jullie niet van dichtbij hebben gezien.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:21

@flew das ook vaaaag

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:04

Flew schreef:
Onderlinge wedstrijd met Nanza. Ze hadden in de bak een stukje bij C afgezet met balkjes zodat daar de jurytafel + jury en schrijver konden staan. Helaas is Nanza doodsbenauwd voor balkjes. Zijn dus niet bepaald bij C in de buurt gekomen + dat het proefje een béétje hard ging. Stond er onderaan de protocol: leuke combinatie! Jammer dat we jullie niet van dichtbij hebben gezien.

Leuke opmerking Haha!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:26

Had een poosje terug op onderlinge als extra commentaar *wat een leuke, stoere pony!*
Werd er gewoon helemaal vrolijk van Lachen

Leo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:27

Jaren geleden ging ik starten met een Fries, die had bij het halthouden altijd de gewoonte om haar rechterachterbeen iets achter laten staan. De laatste week voor de wedstrijd goed op geoefend, met meer voorwaartse impuls halt laten houden en hup, ze zette keurig dat been erbij. In de proef, bij het groeten, stond ze ook keurig vierkant, vierkanter kon gewoon niet. Staat er op mijn protocol "staat met achterbenen gekruisd"..............
Ik was er helemaal stil van. Juist dát waar ik zo op had geoefend en wat ze zo keurig deed, daar kreeg ik zo'n idiote opmerking over. Ik had het zelfs op video. Het is denk ik 8 jaar geleden maar ik haal het nog regelmatig op, tot vermaak van mijn omgeving "ja hoor, daar komt ze weer", maar het was zóoo
onterecht. Dan krijg je echt het idee dat protocols per ongeluk verwisseld zijn of zo. Of de jury moest een brilletje.
En "achter gekruisd", dan sta je raar hoor.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:21

Puera schreef:
olijf schreef:
Paard spoort niet!!

Dat liet mijn instructrice (zelf ook jury) ook wel op het protocol schrijven. Leuk dan die reactie van de betreffende ruiter: "Paard spoort niet? Huh, ze spoort zelf niet!" *LOL*

Dat was t eerste wat ik ook dacht (blont). Maar achteraf begreep ik m!! Clown

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:12

avanti4ever schreef:
ik heb n keer bij de uitreiking te horn gekregen dat ik zaag??:S ik helemaal uit mn slof paardje was heel gevoelig 1 ophouding en hij bewoog zelf heen en weer helaas.. kon er echt niet aan doen geprobeert uit te leggen..lukte niet ik nog bozer resultaat 3 wedstrijden geschorst nu praat ik wel over onderling en pakweg 10 jaar geleden .. maar ik vond t zo erg dat ze mij daarvan beschuldigde terwijl ik echt anti zaag ben (tenzij je paard op hol slaat)

dit kreeg ik ooit van mijn clubinstructeur te horen. HEel erg frustrerend, want ik reed hem net en als ik stil ging staan duwde hij zijn hoofd omhoog. Dan bracht ik hem op correcte wijze naar beneden en dan probeerde hij eerst met hoofd naar links duwen er onderuit te komen, daarna het zelfde rechts, en dan kwam hij omlaag. Leek net alsof ik heel overdreven zaagde...

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:19

ik had een keertje een kragge proef.. (paard was alleen aan het crossen en moeilijk doen) er stond onder..

...pony met talent, gedult lost alles op!

haha dit vond ik echt een super lieve opmerking, 'k ben ook met een Haha! op m'n gezicht naar huis toe gegaan!!!

ik heb inderdaad ook wel eens wat rottige juryleden gehdad... eentje vroeg eens doodleuk wat ik eigenlijk op dat concours kwam doen?

ook heb ik eens een heel laag aantal punten gereden... stond er helemaal geen opmerkingen bij!!! ik weet niet eens of dat wel mag :S

groetjes

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:20

De jury zij een keer dat een paard van onze stal laps is... kan iemand mij vertellen wat dat is??

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:21

Bedoeld de jury niet laks... als in 'lui'? Anders zou ik het niet weten...

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:24

nee dat niet was in belgie miss betekent het daar wat anders? :s

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:31

Ik had een keer wedstrijd, in een hele grote bak, de volte bij A hadden ze afgesloten, omdat het anders we heel groot was.
Ik rij daar mijn proefje.
Springt mij haflinger in eens over de bordjes heen die achterste volte in.
Ik weer netjes terug gesprongen.

Later stond er op het papiertje dat ik +1 had voor de mooie sprongen Clown

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:50

Ik had bij mijn laatste (FNRS) wedstrijd een 7 voor de eerste galop (waarbij het paard telkens in draf viel, toen maar ging racen en hoofd in de lucht stak) en een 5 voor de 2e galop (zijn "makkelijke" hand, waarbij hij netjes doorgallopeerde)

Bij mijn eerste FNRS-proef had ik een heel verkeerd paard gekozen naar het bleek, hij ging alleen maar racen. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar we hebben alle oefeningen gedaan (al dan niet in de goede gang Knipoog ) Maarja, dat is wel een supersterk paard dat je niet zomaar even inhoudt...Ik probeerde voornamelijk gevaarlijke situaties te voorkomen (hij racete elke keer op de ballustrade af), satat er aan het einde van mn proef: hand ontspannen Clown Moest er wel om lachen, wilde het jurylid nog voorstellen om het zelf eventjes uit te proberen op hem Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:51

olijf schreef:
Paard spoort niet!!

Die heb ik ook ooit gehad *LOL*
En ik dacht nog met een grote grijns: 'DAT hebben ze snel door gehad!'
Maar ik begreep wel dat het ergens anders over ging (had toendertijd nog nooit van rechtrichten gehoord, laat staan dat ik er wat aan deed)