Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re: Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:12

Carpoolen is dan idd een goeie optie!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:16

Ik heb het inschrijfformulier voor de IL cursus vorige week op de bus gedaan. Zuid-Holland wordt mijn regio.

Weet iemand waarop men gekwalificeert wordt?

Of is het natte vingerwerk?!?!

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:59

Suelza schreef:
Weet iemand waarop gekwalificeerd wordt?

Heb je een lange witte baard en een schimmel? Haha! Haha! Haha!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:33

Haha! Haha!

ik heb nu al te horen gekregen dat als ik word ingeloot en als ik de cursus haal, ik bij 1 vereniging alvast NIET welkom ben omdat ik niet aardig zou zijn voor de combinaties... Haha!
ik ben best aardig vind ik zelf Knipoog

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:37

ach ja dat blijf je houden he mensen onder elkaar!!!!!!!!!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:58

Noukie schreef:
Haha! Haha!

ik heb nu al te horen gekregen dat als ik word ingeloot en als ik de cursus haal, ik bij 1 vereniging alvast NIET welkom ben omdat ik niet aardig zou zijn voor de combinaties... Haha!
ik ben best aardig vind ik zelf Knipoog

Er was bij mij op stal een meisje die ik op een andere vereniging in de ring zou krijgen. Toen ze hoorde dat ze mij als jury kreeg, ging ze er meteen bij voorbaat al vanuit dat ze nooit een winstpunt zou kunnen rijden bij mij, want ik was toch zo streng!
Ze reed netjes en verdiende daarvoor in elke proef een winstpunt. Zij waren eerder terug op stal dan ik (moest meerdere rubrieken jureren en zij zat in de eerste rubriek) en toen ik daar aankwam kreeg ik de horen dat ik volgens dat meisje toch zo'n toffe jury was! Ik kon niks verkeerd meer doen!

Totdat ze nog een keer bij me rijdt en het dan niet goed gaat, dan zal ik wel weer @#$%^-jury zijn

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:06

waarvoor die kleine lettertjes?durf te zeggen wat je vind! Haha!

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:07

vindt ,sorry!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:09

ach, vast vriendjespolitiek dat je die stalgenoot winst gaf Knipoog

zo reed ik eens bij een ex-stalgenoot in de ring... en toen ik binnenreed zwaaide ze, dus ik lachte even naar dr... grootste fout ever natuurlijk, want ik had als enige die proef winst. Lijkt me duidelijk, dat was alleen maar omdat ik die jury kende (en ik maar denken dat ik gewoon redelijk netjes gereden had Ach gut)

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:11

haha ja niet meer zwaaien he!!!!!!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:11

zal t noooooit meer doen Haha!

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:12

Haha! Haha! Haha! Haha!

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:13

altijd lastig he een jurysport!!!!!!!:)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:19

weet je wat ik nog het lastigst vind?
dan heb je gereden, zit je gezellig te praten met wat mensen terwijl je op de prijsuitreiking wacht enzo. En altijd, altijd komt dat moment dat er toch nog iemand het nodig vindt te gaan klagen over punten... ofwel die van vorige week, ofwel na de prijsuitreiking over de punten van die dag...
kunnen mensen nou niet 1x gewoon even slikken en pas in de auto naar huis gaan zeuren??

wacht maar, als ik straks in die auto zit...... Haha! ik heb dr nu al zin in Knipoog nee, zonder gekheid, ik hoop toch echt positief bij te kunnen dragen aan de sport als jury zijnde en zal echt geen foutenkijker zijn of mensen bewust naar beneden halen.
maar ach, eerst maar eens toegelaten worden, dan nog eens zien te halen.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:26

Ze kunnen beter over je l*llen als van je eten...

Hoe je het went of keert als jury doe je het niet snel goed, maar ja das dan jammer toch lijkt het me heel leuk om te doen.
Maar indd eerst maar zien dat we ingeloot worden Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:27

Nee, aan vriendjespolitiek doe ik echt niet. Overigens staat dit meisje wel bij mij op stal, maar ik zie haar eigenlijk nooit rijden, omdat ze altijd op andere tijden komt dan ik. En dus was het voor mij hetzelfde als wanneer een willekeurig ander iemand de bak in was gedraafd. Overigens heb ik aan niemand daar laten weten dat ik haar kende en hebben zij ook niet laten weten dat ik haar kende. En ze was geen eerste, er werd nog veel beter gereden.

En pas had ik een bekende in de ring, die ik overigens wél gedag heb gezegd. En zij heeft geen winstpunt gereden, omdat ze gewoon een baggerproef reed.
Als ik een combinatie ken, dan schakel ik dat altijd uit, ik zit daar blanko en jureer wat ik zie, niet wat ik hoop te zien, of wat ik gisteren gezien heb...

Klagen over punten mag trouwens best, heb alleen graag dat ze daarmee naar mij toe komen. Dan kan ik proberen nog iets toe te lichten. Zit er bij kleinde wedstrijden eigenlijk altijd nog tot na de (laatste) prijsuitreiking van mijn rubriek(en) en het gebeurt maar zo zelden dat er iemand naar je toekomt voor uitleg.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:35

dat is zo jammer he.. wel klagen, niet uitleg vragen.
terwijl ik inderdaad zo'n "beruchte" jury ken die graag (en goed vaak) uitleg geeft over wat er anders/beter kan/moet. Iedereen gaat dan kwaad weg met lage punten, terwijl ze ook gewoon daar heel veel van zouden kunnen leren..
ik heb helaas wel vaak dat ik mn punten heb en de jury dan of al weg is, of juist nog een dikke rubriek zit te jureren. En als ik thuis nog 2 ofzo moet rijden, ga ik dan toch maar weg. Als ik echt met een vraag zou zitten zou dat misschien anders zijn hoor.
Had laatst mn jury wel graag even willen spreken. Ik had 2 onderdelen echt flink verknalt en ook terecht 2en, maar aan de andere kant ook een aantal 8en. Had graag die mevrouw willen bedanken dat ze zo ontzettend onderdeel na onderdeel had zitten jureren Lachen

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:52

Tja waarom willen we toch eigenlijk jury zijn????? Clown

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:09

Om een hele ochtend voor God te mogen spelen aldus CGJ.

Volgens mij selecteren ze op: klasse die je zelf rijdt. ORUN diploma's en hoe vaak je beschikbaar bent. En vriendjes in het Regiobestuur is volgens mij altijd handig. Knipoog

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:53

ik ben wel vaak beschikbaar, geen orun diploma en M2...
hmm... had ik nu toch maar Orun gedaan dan Knipoog (alleen had ik steeds geen paard, en ach, ben pas 22, tijd zat nog Knipoog)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:56

Ach, ik had opgeschreven ongeveer 12x per jaar (=1x per maand), was M1 + 4 ik toen ik inschreef en had ook geen ORUN en ik ben ook ingeschreven (weliswaar een cursus later, die niet in P&S heeft gestaan, maar op uitnodiging, omdat ze een extra cursus gingen plannen).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:58

Ik wou net zeggen, Marije. Bij jou ging het niet helemaal volgens de normale gang van zaken Knipoog
Er werd toen een extra cursus ingelast.
Maar als ik zie hoeveel mensen er nu uit ZH inschrijven (alleen al uit dit topic) denk ik dat de selectie daar wel wat strenger zal zijn.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:00

dat is het nadeel van t drukbevolkte randstad Knipoog altijd meer mensen die iets willen Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:06

Er zaten overigens in mijn cursus ook mensen met instructeursdiploma's en ZZ-L startgerechtigd en mensen met jarenlange FNRS-jurylid ervaring etc. Die waren de eerste keer dus ook buiten de boot gevallen, ben ik wel benieuwd naar wat er dan in de eerdere cursus heeft gezeten?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:29

Volgens mij was jij in het jaar dat ze op volgorde van binnenkomst deden Knipoog
Dat hebben ze ook een jaar gedaan.