de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:49

mijn arabier is na de galop best druk. ik had haar teruggenomen uit de galop(bij c) en moest een volte rijden en vlak daarna weer aanspringen. paard was helemaal hyper(niet ontspannen en liep als een sneltrein) en ik had voor die volte een 7 met het commentaar "iets te snel"! ik kon wel lachen, want mn paard ging echt veel te snel, zat half in draf en half in galop, kreeg daarna voor t aanspringen ook nog een 8!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:51

_Pien_ schreef:
Nou, jeetje wat een verhalen lees ik hier!! :wow: :(
dit is toch schandalig als je als jury lid hier tussen zou staan, geen enkele vereniging/ ruiter zou je nog serieus nemen...toch?

Tja, iedereen maakt fouten, juryleden vormen daarop geen uitzondering hoor. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:56

Relaxed schreef:
jury schreef:
dat mag je ook geen aftrek voor krijgen.
na het groeten is de proef gewoon klaar en al ga je in de handstand de ring uit, ook daar kun je geen extra punten voor krijgen.

Nu wel idd, maar bij de oude proeven niet :n Ik heb ook wel eens een onvoldoende gekregen omdat mijn paard stil ging staan om aan zijn been te jeuken..

Nou ik heb een keer een 4 voor het halthouden groeten gehad omdat ik er presies in het midden Tussen A en de M bijvoorbeeld de baan verliet.

Ik reed mooi naar de jury voor commentaar (van geen kwaad bewust)

Zegt die jury heeeel boos dat ik er bij C de baan moet verlaten en niet 2 meter naast de C!!!

Ik was eigenlijk te geschokt om er een reactie op te geven.
Vond het muggenzifterij.

Dit was met de nieuwe proeven in de L1.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:16

dat was dan een jury die in de oude reglementen was blijven hangen.
Heb ik zelf ook wel eens hehad in het M. Je kon niet om de ring heen dus dan mag je gewoon de ring inrijden om deze te verkennen. Daar was mevrouw de jury het niet helemaal mee eens. Vroeger mocht dat ook niet maar ja nu wel en dus had ze geen recht van spreken. Ik heb haar fijntjes op de reglementen gewezen en maar werd bijna alsnog de ring uitgestuurd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:20

jury schreef:
Ik heb haar fijntjes op de reglementen gewezen en maar werd bijna alsnog de ring uitgestuurd.

Ik ga niet meer tegen zulke juryleden in, kort voor mijn proef, daar worden ze alleen maar pissig van en dat is niet bepaald bevorderlijk voor je punten.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:21

mariskalove schreef:
mijn arabier is na de galop best druk. ik had haar teruggenomen uit de galop(bij c) en moest een volte rijden en vlak daarna weer aanspringen. paard was helemaal hyper(niet ontspannen en liep als een sneltrein) en ik had voor die volte een 7 met het commentaar "iets te snel"! ik kon wel lachen, want mn paard ging echt veel te snel, zat half in draf en half in galop, kreeg daarna voor t aanspringen ook nog een 8!

'iets' te snel. :')

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:23

Dat was het ook zeker niet, maar had jong paard en vind het gewoon belangrijk zo ontspannen mogelijk ad proef te kunnen beginnen. Ik heb me ook voorgenomen me nooit meer de ring uit te laten sturen voor zo iets onreglementairs zonder bezwaar aan te tekenen.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:49

KarinvdM schreef:
_Pien_ schreef:
Nou, jeetje wat een verhalen lees ik hier!! :wow: :(
dit is toch schandalig als je als jury lid hier tussen zou staan, geen enkele vereniging/ ruiter zou je nog serieus nemen...toch?

Tja, iedereen maakt fouten, juryleden vormen daarop geen uitzondering hoor. :)

Ja, dat snap ik ook wel en ben het ook met je eens dat ook juryleden mensen zijn. Zit zelf vaak te schrijven bij jury leden van alle niveau's, van B t/m zware tour, en ja, ook daar verspreken ze zich wel eens.

Mijn opmerking was ook meer bedoeld voor de juryleden die echt 4 of meer onderdelen missen en hier ook nog gewoon punten op geven alsof het wel gereden is, koffie/eten aannemen tijdens de proef (doe dat dan even als de proef klaar is of voordat die start). vind ik persoonlijk een beetje jammer omdat je als ruiter verwacht dat er iemand in het hokje zit die jou ook serieus neemt.

Dit is niet om iemand aan te vallen maar gewoon mijn mening van wat ik verwacht van de jury die tegenover mij zit als ik mijn proef rijd, hun verwachten van jou ook dat je tijdens je proef, netje gekleed bent, je paard goed voor elkaar hebt en je traint hard voor die stomme 6 minuten.

Het is natuurlijk voor de gene waarbij het in je voordeel werkt wel super natuurlijk!!
En erg DOM van de jury!
maarja, als het niet zo goed uitpakt kan het nogal zuur overkomen, en heb je weer kans op dat gezeur over die stomme jury.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:57

En daarom worden er ook geen namen genoemd, om te voorkomen dat het te persoonlijk wordt...!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:03

is alleen maar goed voor iedereen, zal nu ophouden met mijn serieuze gezeur :o en mij alleen maar vermaken met de leuke vehalen/ ervaringen die voorbijkomen, :D :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:44

Mar77 schreef:
Heb vroeger ooit eens een wedstrijd voor een vriendin gereden.
allebei blond, haar in een netje en gaan! heeft nog een winstpunt opgeleverd ook.....

Onderling of officieel? Hoe dan ook, ik vind dit niet kunnen. Dan is je vriendin oneerlijk aan die winstpunt gekomen. Persoonlijk zou ik daar niet mee kunnen leven. Ik ben meer van het eerlijk mijn winstpunten verkrijgen. Wel oerstom van die jury dat die niks doorhad. :+ Blijkbaar wordt daar niet genoeg aandacht aan besteed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:48

friendly schreef:
Mar77 schreef:
Heb vroeger ooit eens een wedstrijd voor een vriendin gereden.
allebei blond, haar in een netje en gaan! heeft nog een winstpunt opgeleverd ook.....

Onderling of officieel? Hoe dan ook, ik vind dit niet kunnen. Dan is je vriendin oneerlijk aan die winstpunt gekomen. Persoonlijk zou ik daar niet mee kunnen leven. Ik ben meer van het eerlijk mijn winstpunten verkrijgen. Wel oerstom van die jury dat die niks doorhad. :+ Blijkbaar wordt daar niet genoeg aandacht aan besteed...

Hoe moet een jury dat door hebben dan ? Op je startcoupon staat alleen je naam en geboortedatum. Is toch niemand die weet of ik wel op mijn pony zit.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:49

Voglens mij mag een jury om id vragen, als hij of zij twijfels heeft over de juiste persoon!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:49

tja, als de jury je niet kent, hoe moet hij dan in hemels naam weten wie hij op dat paard moet verwachten? :+ Belangrijke informatie staat wel op startkaart, maar geen foto of uitgebreide beschrijving.

Vraag me trouwens wel af of zoiets vaker voorkomt :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:50

En al kan de jury het niet zelf ontdekken, zou jij je er prettig bij voelen dan?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:51

Sommige mensen kan dat niet schelen, of willen de ander alleen maar behulpzaam zijn. Ik zou het niet willen hoor, is gewoon oneerlijk!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:51

kleinvosje schreef:
Voglens mij mag een jury om id vragen, als hij of zij twijfels heeft over de juiste persoon!

Zoek die maar eens op in de reglementen dan.
Heb jij je paspoort bij je als je op concours bent en de ring in gaat? Ik niet! :+
Ik vind het ook een sterk verhaal, dat kan je alleen doen op een plek waar je normaal nooit start en waar niemand je kent.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:55

Ik weet van 2 nichtjes dat zij dat ook hebben gedaan. Oudere nicht is voor jongere gestart om te proberen een winstpunt te krijgen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:56

Leken die een beetje op elkaar?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:57

ik had dit weekend een wedstrijd en ik moet op de volte aanspringen in galop en mij paard geeft een flinke bok. en ik vlieg er een end af ben meteen opgestapt en alsnog aangesprongen en had gewoon een 6 op mijn volte.. en aangaloperen

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:59

KarinvdM schreef:
kleinvosje schreef:

Heb jij je paspoort bij je als je op concours bent en de ring in gaat? Ik niet! :+
Ik vind het ook een sterk verhaal, dat kan je alleen doen op een plek waar je normaal nooit start en waar niemand je kent.

niemand behalve een politie agent of iemand die er voor is aangesteld legitimatie te vragen kan je verplichten om hem te tonen.. en jury kan het dus niet verplichten... wel vragen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:00

Jeetje, dat dat soort dingen gebeuren. Ik ben geloof ik echt te naief in dat opzicht :D
Ik zou het ook niet doorhebben. Voor mij ziet iedereen er hetzelfde uit met een cap op en apepakkie aan. Ik herken ze al niet meer in de kantine.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:02

KarinvdM schreef:
kleinvosje schreef:

Nee, niet als ik de ring in ga, maar je hoort wel legitimatie bij je te hebben...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:04

Beauty_J schreef:
ik had dit weekend een wedstrijd en ik moet op de volte aanspringen in galop en mij paard geeft een flinke bok. en ik vlieg er een end af ben meteen opgestapt en alsnog aangesprongen en had gewoon een 6 op mijn volte.. en aangaloperen

Dat is niet zo raar hoor, je hebt het figuur wel goed gereden, bent waarschijnlijk zonder hulp binnen 1 minuut weer op je paard gaan zitten en mag je proef dan gewoon afmaken!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 19:05

kleinvosje schreef:
Nee, niet als ik de ring in ga, maar je hoort wel legitimatie bij je te hebben...

Ja, hehe, maar die zit niet in de zak van m'n rijjas of in m'n rijbroek.