Waar een jury zich aan ergert

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:49

ik had ook altijd een hekel aan 6-jes jury's :D
tot ik mijn huidige paard ben gaan uitbrengen.

ik haal nu 3en en 9ens.
bijna nooit meer een 6-jes proef.
een heel enkele keer ja als hij wat lauw is.

Fitzroy

Re: Waar een jury zich aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:53

Dus toch dat andere paard gekocht, moonprayer :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:03

Soms zijn de ruiters ook 6-jes-ruiters hoor. Die rijden dan slordig en rommelig of paard loopt net niet gesloten genoeg.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:11

het schrijven bij de jury is altijd ook erg leuk vind ik, je leert veel en dan zie je pas echt hoe brak en onvoorelkaar er gereden word ;) maarja dan komt het nichtje van de jury de ring in die even brak rijd en dan zijn het ineens wel 8te, kortom springen is het eerlijkst!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:04

Fitzroy schreef:
Dus toch dat andere paard gekocht, moonprayer :P

komt het eigenlijk wel op neer.
maar met de vorige, waar ik dus wel 6-jes proeven mee reed, heb ik wel eens een 9 gehaald op AX binnenkomen verzamelde galop. x halthouden en groeten. Dus het kón wel hoor. ik reed toen in de proeven nooit haha.
inrijden heel fanatiek en goed bezig, proef inrijden, uuhm, maat ik maar niets meer doen 8-)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:42

Suzanne F. schreef:
Soms zijn de ruiters ook 6-jes-ruiters hoor. Die rijden dan slordig en rommelig of paard loopt net niet gesloten genoeg.

Inderdaad. Over het algemeen ligt het toch bij paard en ruiter.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:52

Relaxed schreef:
Of dat er iemand die bij de combinatie hoort vlak naast je auto gaat staan tijdens de proef, zodat ze lekker mee kunnen luisteren wat je zegt.. Afgelopen zaterdag had ik dat ook, dan gaat het raampje dus mooi ff dicht :+

In april waren wij op een concour waar een jurylid juist uitnodigde om mee te luisteren en zo meer uitleg te geven. Er waren ook mensen die 'hun'ruiter kwamen filmen. Die mochten naast zijn raampje staan en dan sprak hij hardop het commentaar in.Zodat ruiter de film met of zonder instructie thuis terug konden zien en op die manier weer iets hadden om mee verder te kunnen.
het kost je geen extra tijd en is voor diverse ruiters heel erg leerzaam.

Hier in de regio wordt er veel een algemene regel opgeschreven en dat waardeer ik persoonlijk wel enorm.
Veel tijd kost het niet (anders zouden deze juryleden er nu ook geen tijd voor hebben)en de klagende 6jes ruiters zullen er ook iets aan hebben (of ze hebben echt een blok voor hun hoofd)
Vorige week nog stond er bij mijzelf gehele proef iets te voorzichtig gereden, iets brutaler voor 8-en en 9-ens.
leuk toch?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:53

Nimber; dat is idd erg leerzaam! Maar denk niet dat veel juryleden dat zullen doen :n

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:20

Wat vinden jullie van deze dan: Vanmorgen had ik concours. Ik startte Z2 en voor mij was een Z1 combinatie. Ze kon er al in maar wou graag op haar eigen tijd starten, dus ik moest ook nog even wachten. (moest een paard snel daarna rijden, dus had wel ietsje haast :-) Nou prima, dat mag. De ringmeester zij keurig tegen haar dat ze nog precies 3 minuten had, daarna moest ze er echt in. Na 3 minuten zij de ringmeester haar weer dat ze nu echt de ring in moest. Toen moest haar jasje nog aan, bandages af en uitgebreid worden ingespoten tegen de vliegen. Ze ging naar de ring, en ging eerst nog een paar minuten naast de ring rijden, voordat ze zich meldde bij de jury. Bleek dus dat de jury haar coupon niet had (foutje van secretariaat). Dus de persoon die bij haar was, snel naar de auto om een reservecoupon op te halen. (kon ze zelf niks aan doen). Uiteindelijk kreeg ze een startteken van de jury, moest ze eerst nog een voorlezer gaan regelen!!!!!!!!!!! Toen ze eindelijk iemand had gevonden kon ze eindelijk beginnen. Heb je dus 3 combinaties in de ring gehad en je loopt ruim een kwartier uit!!!!!!! Toen mijn moeder mijn coupon ophaalde had ze wel -6 ervoor. En terecht!!!!!!!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 00:14

poeh wat een geteut haha.
overkomt je gelukkig niet iedere keer

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 06:13

flower1983 schreef:
Wat vinden jullie van deze dan: Vanmorgen had ik concours. Ik startte Z2 en voor mij was een Z1 combinatie. Ze kon er al in maar wou graag op haar eigen tijd starten, dus ik moest ook nog even wachten. (moest een paard snel daarna rijden, dus had wel ietsje haast :-) Nou prima, dat mag. De ringmeester zij keurig tegen haar dat ze nog precies 3 minuten had, daarna moest ze er echt in. Na 3 minuten zij de ringmeester haar weer dat ze nu echt de ring in moest. Toen moest haar jasje nog aan, bandages af en uitgebreid worden ingespoten tegen de vliegen. Ze ging naar de ring, en ging eerst nog een paar minuten naast de ring rijden, voordat ze zich meldde bij de jury. Bleek dus dat de jury haar coupon niet had (foutje van secretariaat). Dus de persoon die bij haar was, snel naar de auto om een reservecoupon op te halen. (kon ze zelf niks aan doen). Uiteindelijk kreeg ze een startteken van de jury, moest ze eerst nog een voorlezer gaan regelen!!!!!!!!!!! Toen ze eindelijk iemand had gevonden kon ze eindelijk beginnen. Heb je dus 3 combinaties in de ring gehad en je loopt ruim een kwartier uit!!!!!!! Toen mijn moeder mijn coupon ophaalde had ze wel -6 ervoor. En terecht!!!!!!!

-6 voor wat? en waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:24

Ja kan me ook niet voorstellen dat ze voor dat getreuzel -6 heeft gekregen.. :n

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:33

Dat kan helemaal niet......

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:45

Misschien wegens te laat starten na het startteken van de jury?
Of jury had er inmiddels ook schoon genoeg van... ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:46

Dan wordt je uitgesloten maar geen min 6 dat kan nooit, want bij min 6 (derde fout) is het einde oefening!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:48

min 6 is toch 2e fout?
1e fout = min2
2e fout = min 4
samen = min 6

Wel vaag die min 6, sluit haar dan uit ofzo :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:55

daffodil schreef:
Dan wordt je uitgesloten maar geen min 6 dat kan nooit, want bij min 6 (derde fout) is het einde oefening!

Nee hoor, 1e fout is -2, 2e fout is -4, dat maakt samen -6 ;) Volgende fout is idd uitsluiting.. :j

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:08

Oh op die manier, ik dacht zeg maar bij één onderdeel min 6, ach t is nog vroeg. Je hebt gelijk, met -2 en -4 kom je uiteraard ook op -6.

Maar dan nog steeds is dat niet van toepassing op iemand die gruwelijk de tijd neemt om te beginnen. Overigens had die persoon mij dus echt stierend uit de auto gekregen hoor.....ik vind zaniken om drie minuten eigen tijd te belachelijk voor woorden, als je paard dan niet voor elkaar is, is ie dat drie minuten later ook niet!

Vorige week in Hilvarenbeek ook zo iemand, zit dus net op haar paard, blijkt te moeten starten, zegt ze tegen mij ja ik hoef eigenlijk pas vijf minuten later dus ik wil graag op mijn eigen tijd.....waarop ik dus zeg je zit veel te laat op je paard en die vijf minuten maakt niet uit, kom maar gewoon de ring in, rij een rondje of twee en dan gaan we beginnen. Puur om dit soort toestanden te voorkomen zoals hierboven omschreven te voorkomen, die trekken er gerust nog een kwartier bij zo!!!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:12

Ik kan altijd goed omgaan met tegenvallers
Ik ben de eerste 5 minuten heel teleurgesteld en dan denk ik ha volgende keer krijg ik hele goede punten en jullie niet :+
Ook heb ik wel gevoel voor humor
De allereerste wedstrijd die ik reed was met een haffie Marcello
Hij ging in de 2e proef eten, ik ging keihard lachen en de jury moest ook lachen heb hem met moeite omhoog gekregen (alleen gerda (instructrice) vond het niet zo geslaagd) heb volgens mij een 6 gekregen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:12

Nee ik geloof ook niet dat die -6 daarvoor is geweest, ze zal vast wel 2 x verkeerd zijn gereden.. Dan had ze of uit moeten sluiten of het tegen de amazone moeten zeggen..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:15

Zullen we weer terug gaan naar het onderwerp: "Waar een jury zich aan ergert". ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:18

Niet echt een ergernis maar wel erg vervelend. Zaterdag jureren, begon om 15 uur. Was netjes een half uur van te voren aanwezig en om 14.55 had ik nog geen mapje met coupons, net als mijn 5 collega juryleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:38

Anoeska schreef:
Zullen we weer terug gaan naar het onderwerp: "Waar een jury zich aan ergert". ;)

Nou das toch best een ergernis, dat je de ring een tijd leeg hebt en uiteindelijk komt er is iemand ver na dr starttijd en dat ze dan ook nog eens tig keer rond de ring moet.. Voorlezer of wie dan ook met papieren is nog nergens te bekennen vaak.. En maar lekker alvast rondrijden :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:39

TeeGee schreef:
Niet echt een ergernis maar wel erg vervelend. Zaterdag jureren, begon om 15 uur. Was netjes een half uur van te voren aanwezig en om 14.55 had ik nog geen mapje met coupons, net als mijn 5 collega juryleden.

O ja, heb ik ook wel is gehad.. Voordat je dan eens bij de ring bent is het 10 minuten later :j

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:50

Het is één van mijn grootste ergernissen hoor, die mensen die echt zelf denken te bepalen hoe laat ze kunnen gaan starten en hoeveel rondjes ze mogen rijden. Voorlezer niet aanwezig of stug de andere kant op kijken.

Ook vorige week in Hilvarenbeek, ik riep nog vrolijk: Je rijdt je proef uit je hoofd??? Nee dus....voorlezer moest nog komen!