Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:32

_10_ schreef:
panache schreef:
me stiefvader kwam me coupon brengen, het eerste wat de jury zei :'ooh kasanova springbloed' Scheve mond
ik kwam bij de jury en het eerste wat mij gevraagd werd was :'ga je nog springen' ??
ik vond het een beetje apart want ik kwam puur voor de dressuur en waarom zou springbloed niet kunnen dressuren??
toen vertelde ik dat ik niet sprong met hem, en toen kwam de vraag waarom niet?!
Huilen van het lachen
uiteindelijk kreeg ik dan m'n commentaar op me proef, we zijn wel 5e geworden met 189 (welverdiend al zeg ik het zelf) .. Lachen

ik dacht dat ik afgerekend zou worden op het 'springbloed'...

De jury zei toch helemaal niet dat een springpaard niet kan dressuren Verward
Wellicht zag de jury juist veel potentie in je paard als springpaard Knipoog

nee t ging om de toon hoe het gezegd werd, op een hele kattige toon toen ik aankwam..
heel snauwerig Knipoog
verder heb ik het als een compliment opgevat.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:38

phaser schreef:
Er was een proef bezig.

Jury zit aan tafel, ruiter is met paard bezig aan de proef.
Opeens gaat de poort open en er staat een man die kijkt naar de jury.
De jury doet teken dat de man binnen mag komen. De man is een kennis van de jury en wandelt de piste binnen. Hij heeft geen paard ofzo. Hij wandelt doodleuk tot aan de jury en ondertussen verschiet het paard van de man die tijdens die proef de ring binnengaat.
Paard was in draf en verschiet en gaat naar galop.

Nadien zijn er punten afgetrokken omdat deze overgang niet mocht.

vaag verhaal, hij had toch even kunnen wachten tot na het afgroeten Sigaar

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:53

Jep...

Maar die man wachtte dus niet en hij liep gewoon de hele ring door richting jury. Daar ging hij tijdens de proef een praatje slaan...

Vond dit echt ongehoord... vooral dat er dan nog punten aftrek zijn gegeven..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:01

digo schreef:
_10_ schreef:
@Kaatje77, ik vind dat de jury je terecht heeft gestarft hoor!
Je mag gewoon niet praten tijdens je proef, ook niet in de B, gelden gewoon dezelfde regels als voor ieder ander.
(alleen die -1 klopt niet Verward wel aftrek in je cijfers onder het mom van stemhulp)

En daarbij hoor je gewoon zelf je proeven te kennen. Je mag idd niet -1 geeft maar gewoon een punt aftrekken/

Tja, voordat ik ziek werd konden mijn hersens ook wel een proefje leren, helaas gaat dat niet meer Verdrietig

Dus ik ben helaas afhankelijk van derden. Bloos

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:50

@Kaatje77, dat geeft helemaal niet, maar ga dan niet lopen roepen dat het zo raar is van de jury, leg gewoon de 'schuld' bij jezelf neer Knipoog

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:56

Niet erg raar, maar hier viel me wel even de mond van open.
3 maanden geleden, toen had ik mijn nieuwe paard voor het eerst mee. Meteen een druk terrein, witte hekken en noem maar op. Jong paard, dus ze was behoorlijk aan het kijken. Ik heb even gevraagd of ik een extra ronde mocht, zodat ik wat ontspannender de proef in kon gaan. Dit was allemaal geen probleem, dus ik reed nog een ronde.
Mijn paard gooide zijn achterhand wat naar binnen, en ik deed alle moeite om dit op te lossen. Hoor ik ineens 'Zet de zweep er dan eens op, lopen zal hij!'
Nu ben ik iemand die daar totaal niet tegen kan, dus ik heb flink herrie lopen schoppen met die jury. Bloos Achteraf gezien niet heel verstandig, maar ik had het op dat moment even niet meer. Ik kan er absoluut niet tegen als iemand zoiets zegt.

Gevolg was 147 punten. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig de andere proef wel fijn gereden, en 190 punten, dus dat maakte een hoop goed.

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:30

mijn jury zat laatst gewoon te kletsen met een buitenstaander naast de auto, kinderen er omheen te springen en ze zat regelmatig gewoon achterom te kijken.. NOU ....dat zie ik duss he..dan rij ik al helemaal niet meer fijn..

krijg ik een coupon met alleen maar 6 jes.. en geen commenteaar.. 181 pnt..

daar kan ik dus echt niet tegen..

ben nog naar die mevrouw(niet de jury) gelopen om te vragen of niet zag dat ik reed.. nou zegt ze .. het was ontzettend belangrijk hoor.. (ze moest iets over haar lesklantje zeggen) JAH DAAAAAAAAAAG......ik betaal geen geld om een winstpunt te rijden.. ikwil weten wat ik beter kan doen en hoe het ECHT GING..

ik vind het belachelijk...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:32

Snap alleen niet waarom wél je naar die mevrouw bent gelopen en níet naar de jury Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:32

daarover zou ik dus iets gaan zeggen bij het secretariaat ipv hier te klagen Pling
en idd de jury en niet die mevrouw erop aanspreken

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:57

ik klaag niet..(iedereen mag hier toch iets opmerkelijks neerzetten) vind het gewoon jammer.........
dat je niet naar jury gaat is omdat je die vaker tegen komt.. en ben niet boos op die mevrouw geweest ik heb haar er gewoon op geattandeerd.(ze bleek zelf in het secretariaat te zitten)..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:02

phietje schreef:
ik klaag niet..(iedereen mag hier toch iets opmerkelijks neerzetten) vind het gewoon jammer.........
dat je niet naar jury gaat is omdat je die vaker tegen komt.. en ben niet boos op die mevrouw geweest ik heb haar er gewoon op geattandeerd.(ze bleek zelf in het secretariaat te zitten)..

De jury blijft verantwoordelijk dat er geen mensen zijn die een storende factuur voor de in de proef rijdende combinatie zijn.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand net naast de ring haar bandaging liet afdoen en dat terwijl er voldoende ruimte elders was. Dan zeg je er ook iets van.
Of opdringerige fotograven die precies langs de rand lopen of staan. Daar heb je toch een zoom lens voor.

Je moet het wel heel bont maken in je commentaar wil ik dat nog weten als je een volgende keer tegenkom.
Voor je punten zou dit dus helemaal niet uitmaken.
Zou je me voor de proef uitschelden dan zou ik nog wel in een opgefokte bui de proef wat negatiever kunnen zien (heb dit nog niet meegemaakt maar ik zou me wat bij kunnen voorstellen). Dit komt weken of maanden later echt niet weer boven borrelen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:48

daNiielle_ schreef:
Niet erg raar, maar hier viel me wel even de mond van open.
3 maanden geleden, toen had ik mijn nieuwe paard voor het eerst mee. Meteen een druk terrein, witte hekken en noem maar op. Jong paard, dus ze was behoorlijk aan het kijken. Ik heb even gevraagd of ik een extra ronde mocht, zodat ik wat ontspannender de proef in kon gaan. Dit was allemaal geen probleem, dus ik reed nog een ronde.
Mijn paard gooide zijn achterhand wat naar binnen, en ik deed alle moeite om dit op te lossen. Hoor ik ineens 'Zet de zweep er dan eens op, lopen zal hij!'
Nu ben ik iemand die daar totaal niet tegen kan, dus ik heb flink herrie lopen schoppen met die jury. Bloos Achteraf gezien niet heel verstandig, maar ik had het op dat moment even niet meer. Ik kan er absoluut niet tegen als iemand zoiets zegt.

Gevolg was 147 punten. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig de andere proef wel fijn gereden, en 190 punten, dus dat maakte een hoop goed.

Jury gaf je net mss goede hulp: sommige paarden hebben geen nood aan eens flink de zweep maar gewoon een ruiter die eindelijk eens laat zien dat het menens is... sommige ruiters kunnen dat zo, anderen moeten even een tikje geven Clown

Mss was je proef ook echt niet lekker dan?

Kaatje77: kun je niet thuis even met je vriend de proeven oefenen zodat hij goed weet waar de letters zijn en waar hij moet voorlezen?

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:42

Ik moest een keer schrijven bij een jury,
die kon gewoon niet ophouden met lachen over een combinatie,
en met jureren zei ze steeds: op welke oefening zitten we? UITGESTREKTE DRAF? een 2!
en dat de hele tijd, tussendoor weer heel vaak lachen enzo.

Opzich best gemeen

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:50

Ik had pas geleden op mijn coupon 2 4en omdat ik op de grote volte de hoeken moest doorrijden?.
Er stond dus : grote volte en daarachter : hoeken doorrijden Verward
We kwamen er thuis pas achter anders was ik het gaan vragen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:15

misschien dat hij bedoelde dat je na je grote volte je hoek in moest rijden?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:28

Ik ben jury, heb iets stoms gezegd ( beetje flauw, niet gemeen) en lees met angst en beven mee of het hier geplaatst wordt......

Bij dezen beloof ik mensen met stress niet meer te plagen met flauwe opmerkingen. Bloos Bloos Haha! Bloos Bloos

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:31

nou post het is hier Nagelbijten / Gniffelen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:46

Nou Raket, dan moe tje het hier posten ook Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:49

Nu ben ik benieuwd raket! Tong uitsteken

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:52

Eentje van vandaag: tweede proef in de B en paard heeft flink lopen schuimen op het bit. Jury: 6 voor de verzorging. Commentaar: Bit is niet schoon!!! (ook echt met uitroeptekens).

Tsja, hoe wil jij je bit schoon houden als je paard er lekker op loopt te schuimen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:54

@ tamtam: je spoelt toch elke keer na het rijden je bit af Knipoog
Even aftuigen, paard opnieuw poetsen ect ect ect Knipoog
Dat is toch heel logisch

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:54

Komop Raket Tong uitsteken dat wil ik wel eens wetne.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:37

Marietje, ik denk dat Tamtam bedoelt dat het bit voor het losrijden uiteraard schoon was, maar dat het paard tijdens het losrijden al zo fijn liep te schuimen dat het bij aanvang van de proef niet meer schoon oogde Knipoog

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:43

denk ook dat het zo is gegaan met dat bit ... 1 minuut van te voren nog snel het bit gaan schoonmaken ?? ook niet alles,, vind dat de jury daar rekening mee kan houden Knipoog

@raket nu worden we nieuwschierig ook Knipoog laat eens weten, kunnen wij zeggen hoe erg het is Tong uitsteken

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:56

vionnesem schreef:
Ik had pas geleden op mijn coupon 2 4en omdat ik op de grote volte de hoeken moest doorrijden?.
Er stond dus : grote volte en daarachter : hoeken doorrijden Verward
We kwamen er thuis pas achter anders was ik het gaan vragen.

Ik hoop dat de schrijver het verkeerd had opgeschreven en dat de jury vond dat je teveel de hoek in reed bij je volte? En anders, handig zo'n jury die vindt dat een volte vierkant hoort te zijn....Knipoog