Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lilian__

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:01

Kan je een klacht indienen bij de KNHS als een jury vreselijke opmerkingen tegen je hebt gemaakt?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:03

lisa_vitrus schreef:
lang geleden, toen reed ik mijn eerste wedstrijd op een manege pony. Moest ik groeten, ja wist ik veel hoe het moest dus ik zwaaide maar Clown krijg je erbij dat je moet leren groeten.. ja was mn eerste allereerste wedstrijd en dan zetten die mensen mij nog als allereerste van iedereen ook. Huilen van het lachen

Lekker dan, dat je instructrice je dat niet even heeft geleerd.

Lilian_, hoe maak je een Bokker nieuwsgierig? Knipoog Van zeer ongepaste opmerkingen kun je uiteraard altijd melding maken, het is vervolgens aan de KNHS wat daarmee gedaan wordt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:21

Lilian__ schreef:
Kan je een klacht indienen bij de KNHS als een jury vreselijke opmerkingen tegen je hebt gemaakt?

Dat kun je wel doen, maar de KNHS doet er toch niks mee (ik spreek uit ervaring).

tolik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:13

Ik heb ooit een keer gehad, paard loopt teveel op de achterhand .. hihi

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:19

jori_X schreef:
Ik was nog erg jong (denk 9 ofzo) en had een B-pony (mijn eerste eigen pony). Een echte leerpony dus van 21jaar. Ga ik na de proef naar de jury toe, zegt ze: 'volgens mij is je pony wel aan het eind van zn latijn'.
Eerst wist ik natuurlijk niet wat het betekende, maar na uitleg van mn moeder moest ik wel een paar traantjes wegpinken Knipoog Het was gewoon een oude pony die nog plezier had aan rijden etc Tong uitsteken

Mijn moeder is ook zelf jury. Bij een ponyconcours kwam de moeder van de ruiter voor de proef naar mn moeder toe en zei: 'Wil je er rekening mee houden dat de pony niet in de rechtergalop wil'
Juist, ik ga van tevoren ook even naar de jury: wil je er rekening mee houden dat hij niet zo goed wil wijken, dat hij af en toe achter de loodlijn kruipt etc Clown

Bij ons eigen concours kregen we een klacht van iemand. Een slank (dus niet mager Tong uitsteken ) meisje had haar proef gereden en gaat naar de jury. Pakt de jury zijn portemonnee en zegt: [i]'hier heb je een euro, ga maar een broodje hamburger kopen want jij bent echt veel te dun'.
Je moet het lef maar hebben [/i]:P

Huilen van het lachen Heeeeel banketstaaf maar stiekem toch ook wel grappig Bloos

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:22

Ik weet menog goed te herinnener... ik was een jaar of 11 en ik reed mee op een demonstratiebixiewedstrijd op het federatiecentrum in Ermelo. Het was mijn 3e wedstrijd ofzo en ik had mijn haflinger gewassen, gevlochten en zelfs zijn staart ingevlochten waar ik supertrots op was...

Aan het eind van de proef werd ik door een boze jury geroepen met de vraag wie in hemelsnaam de pony zijn staart ingevlochten had want het zag er niet uit en ze liep nog verder te zeuren over vanalles en nog wat... Tegen een meisje van 11!!!!! Op een bixiewedstrijd!

Dus toen kwam mijn moeder eraanlopen want ja.. ik in tranen natuurlijk want ik wist niet wat ik fout gedaan had... dus die heeft toen met de jury gepraat en toen draaide ze wel een beetje bij..

Daarnaast ook nog op mijn 2e B wedstrijd met mijn E-pony... werd ik bij de jury geroepen: Wat ik in hemelsnaam in de B deed en dan ook nog bij de pony's (ik was 13 jaar)

Wat een heerlijk topic dit! kan er echt om lachen! Haha!

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:24

bij ons op de vereniging was een wat steviger meisje met een fjord, deze reed bij de paarden. had de jury gezegd van dit is toch geen kijk, nou jah één voordeel jou 'pony'heeft met jou er geen proppen nodig.. want hij zakt zowat wel 10 cm extra de grond in.!!

nou dit vind ik dus ECHT niet kunnen..........

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:30

Ik vind inderdaat sommige opmerkingen wel erg ver gaan!!

Ik zat 2e pinksterdag bij een jury die steeds naar de afstamming keek... en volgens mij gaf ze steeds paarden moet een goede afstamming meer punten dan zonder of slechte afstamming...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:40

Sommige opmerkingen gaan mij ook te ver.

Tjongejonge, we zijn toch allemaal mensen met eenzelfde doel voor ogen: plezier in het rijden. Vork

Zo werd mijn wedstrijd laatst behoorlijk verpest.
Ik had geen voorlezer, dus manlief wou me wel voorlezen, mits ik bij elk onderdeel "ja" riep, zodat hij het volgende voor kon lezen.
Mijn paard was tijdens de proef wat schrikachtig, maar elke keer als hij wou ontploffen, hem gewoon teugels gegeven en gerust gesteld en daarna weer de teugels opgepakt en verder gereden.
Er zaten ook wel fijne stukken bij, maar zeer zeker geen wp waard.

Ik na de proef naar de jury: "Mooi paard en spanning goed opgelost, maar ik heb je op elk onderdeel een minpunt gegeven door stemhulp" Ik was kompleet overdondert.
Zij vond dat ik maar iemand moest vinden die me wel voorlas en mocht niet praten tijdens de proef, want dat leidde immers tot een minpunt.
Ze had voor de eerste 5 onderdelen telkens -1 neergezet en na onderdeel 5 heeft ze voor elk onderdeel gewoon een punt lager gegeven dan het waard was. Verward
Iedereen vond het enorm kinderachtig, tja, het zal wel zo zijn denk ik dan.
Ik weet dat je niets mag zeggen, maar elke leek kon zien en horen dat ik mijn vriend erop attendeerde om het volgende onderdeel voor te lezen.
En dat in de klasse B. Clown

Maar goed.
we hebben het zo wel vaker gedaan en nooit of te nimmer ben ik daarop aangesproken..

Als de minpunten er niet vanaf waren hadden we nog 183 pnt en een 2e plaats, en dat was het echt niet waard geweest.

Maar goed snel vergeten. *LOL*

En ik moest laast een prijs ophalen en ik kom daaraan lopen met mijn nieuwe laarzen die enorm kraakten, zegt de jury: ze zijn toch wel betaald he?
Whahahahaha, ik lach krom van het lachen. Haha!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:40

me stiefvader kwam me coupon brengen, het eerste wat de jury zei :'ooh kasanova springbloed' Scheve mond
ik kwam bij de jury en het eerste wat mij gevraagd werd was :'ga je nog springen' ??
ik vond het een beetje apart want ik kwam puur voor de dressuur en waarom zou springbloed niet kunnen dressuren??
toen vertelde ik dat ik niet sprong met hem, en toen kwam de vraag waarom niet?!
Huilen van het lachen
uiteindelijk kreeg ik dan m'n commentaar op me proef, we zijn wel 5e geworden met 189 (welverdiend al zeg ik het zelf) .. Lachen

ik dacht dat ik afgerekend zou worden op het 'springbloed'...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:41

Kaatje77, de jury heeft formeel gelijk, zo zijn de regels.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:43

@Kaatje77, ik vind dat de jury je terecht heeft gestarft hoor!
Je mag gewoon niet praten tijdens je proef, ook niet in de B, gelden gewoon dezelfde regels als voor ieder ander.
(alleen die -1 klopt niet Verward wel aftrek in je cijfers onder het mom van stemhulp)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:44

Klopt wat de jury gedaan heeft is correct, anders had je groen moeten starten, dan had het miss nog wel gemogen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:47

panache schreef:
me stiefvader kwam me coupon brengen, het eerste wat de jury zei :'ooh kasanova springbloed' Scheve mond
ik kwam bij de jury en het eerste wat mij gevraagd werd was :'ga je nog springen' ??
ik vond het een beetje apart want ik kwam puur voor de dressuur en waarom zou springbloed niet kunnen dressuren??
toen vertelde ik dat ik niet sprong met hem, en toen kwam de vraag waarom niet?!
Huilen van het lachen
uiteindelijk kreeg ik dan m'n commentaar op me proef, we zijn wel 5e geworden met 189 (welverdiend al zeg ik het zelf) .. Lachen

ik dacht dat ik afgerekend zou worden op het 'springbloed'...

De jury zei toch helemaal niet dat een springpaard niet kan dressuren Verward
Wellicht zag de jury juist veel potentie in je paard als springpaard Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:48

Ik zie er ook niks verkeerds in wat de jury zei. Ik kan het juist enorm waarderen als iemand buiten springen ook nog dressuur doet (of andersom).

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:51

Was vergeten mijn PEESBESCHERMERS af te doen. Had een wat oudere jury

Stond er onder mijn coupon; volgende keer de BESCHERMPEZEN af doen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:56

blacklight schreef:
Was vergeten mijn PEESBESCHERMERS af te doen. Had een wat oudere jury

Stond er onder mijn coupon; volgende keer de BESCHERMPEZEN af doen

Nagelbijten / Gniffelen

Dat is wel een coole uitspraak!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:00

.
Laatst bijgewerkt door Latruda op 15-05-08 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:02

Latruda schreef:
Lang lang geleden toen ik nog westrijden reed kreeg ik van de Jury grote complimenten over hoe ik mijn tuiger aan het lopen had Haha!
dan groeit je trots toch wel even. Haha!

En dat vond je raar Verward
(dit is namelijk een topic voor rare uitspraken!) Clown

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:05

De jury laat TIJDENS een proef iemand die niets met de proef te maken had, binnenkomen in de piste.
Deze man kende iemand van de jury en mocht ongestoord de piste betreden.
Het paard verschiet van de man en de jury geeft minpunten omdat deze verschoot en heel even aansprong in galop terwijl hij aan het draven was...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:09

_10_ schreef:
Latruda schreef:
Lang lang geleden toen ik nog westrijden reed kreeg ik van de Jury grote complimenten over hoe ik mijn tuiger aan het lopen had Haha!
dan groeit je trots toch wel even. Haha!

En dat vond je raar Verward
(dit is namelijk een topic voor rare uitspraken!) Clown

Haha! lijkt me idd een leukste uitspraak Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:10

phaser schreef:
De jury laat TIJDENS een proef iemand die niets met de proef te maken had, binnenkomen in de piste.
Het paard verschiet van de man en de jury geeft minpunten omdat deze verschoot en heel even aansprong in galop terwijl hij aan het draven was...

??

met zn 2en in 1 ring??

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:16

Splinter schreef:
phaser schreef:

??

met zn 2en in 1 ring??

Ik snap dit verhaal ook niet helemaal.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:20

_10_ schreef:
@Kaatje77, ik vind dat de jury je terecht heeft gestarft hoor!
Je mag gewoon niet praten tijdens je proef, ook niet in de B, gelden gewoon dezelfde regels als voor ieder ander.
(alleen die -1 klopt niet Verward wel aftrek in je cijfers onder het mom van stemhulp)

En daarbij hoor je gewoon zelf je proeven te kennen. Je mag idd niet -1 geeft maar gewoon een punt aftrekken/

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:22

Er was een proef bezig.

Jury zit aan tafel, ruiter is met paard bezig aan de proef.
Opeens gaat de poort open en er staat een man die kijkt naar de jury.
De jury doet teken dat de man binnen mag komen. De man is een kennis van de jury en wandelt de piste binnen. Hij heeft geen paard ofzo. Hij wandelt doodleuk tot aan de jury en ondertussen verschiet het paard van de man die tijdens die proef de ring binnengaat.
Paard was in draf en verschiet en gaat naar galop.

Nadien zijn er punten afgetrokken omdat deze overgang niet mocht.