Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 14:00

jury schreef:
asjemenou schreef:
Nee dus, je mag er maar twee keer afvallen.
Eerste keer is -2, tweede keer -4, daarna wordt je uitgesloten.

Nee hoor de strafpunten kloppen niet.
art 137 sub 11c
indien er sprake is van een val van het paard en/of van de deelnemer volgt er geen uitsluting maar zal de invloed van de val in het cijfer voor de betreffende beweging/oefening en in hde algemene cijvers aan het einde van de proef tot uitdrukking worden gebracht.

Sorry, wist ik niet.
Weer wat geleerd!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:33

jury schreef:
asjemenou schreef:
Nee dus, je mag er maar twee keer afvallen.
Eerste keer is -2, tweede keer -4, daarna wordt je uitgesloten.

art 137 sub 11c
indien er sprake is van een val van het paard en/of van de deelnemer volgt er geen uitsluting maar zal de invloed van de val in het cijfer voor de betreffende beweging/oefening en in hde algemene cijvers aan het einde van de proef tot uitdrukking worden gebracht.

Ook dat klopt niet. In artikel 137.11e van het dressuurreglement staat: De tweede val en/of van het paard tijdens dezelfde proef leidt tot uitsluiting van de combinatie.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:52

Anoeska27 schreef:
jury schreef:
art 137 sub 11c

Ook dat klopt niet. In artikel 137.11e van het dressuurreglement staat: De tweede val en/of van het paard tijdens dezelfde proef leidt tot uitsluiting van de combinatie.

Juist ja maar dat was eerder al geschreven door Alsjemenou en wordt niet door mij tegengesproken.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 23:49

Melanieetjuh schreef:
Dat is niet echt officeel Knipoog.
Daarnaast met F proefjes zijn de jury's meestal wel wat gemakkelijker. Lachen (Niet alle hoor. Knipoog )
Bij ons zijn er ook wel eens een aantal beloond met een PP, terwijl het niet verdiend was. Bloos

Aparte opmerking. FNRS juryleden werken met andere aandachtspunten dan KNHS juryleden. Dat maakt het niet minder officieel of makkelijker. Wel anders. Promotiepunten/winstpunten al dan niet verdiend heeft niets te maken met KNHS of FNRS. Wel met het feit dat je met jurysport te maken hebt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:22

Mooie opmerking van een jury dit weekend: ik moest mijn paard meer vertrouwen....
dus ik vragen: wat bedoelt u daar precies mee?
Nou dat ik niet moest denken dat ze opeens weg zou springen ofzo.....

Nou echt waar, de hele proef heb ik met been moeten rijden omdat madame anders liever in stap de proef wou afmaken...
daarnaast spring en cross ik met haar, dus bang ben ik zeker niet voor haar, integendeel.

En ik moest ook maar zonder zadel gaan rijden, nou nee dank je, ik wil later ook nog kinderen kunnen baren Haha!
(paard heeft een erg hoge schoft)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:18

Citaat:
Ik had zondag een jury die op mijn protocol schreef:
Paard spoort niet.
Zet dan neer paard zet achterhand naar binnen of iets dergelijks.
Maar dit is wel een heel dubbelzinnige opmerking.

IK heb die opmerking ook gehad maar ik heb er smakelijk om gelachen omdat mn paard
zich ook echt vreselijk had gedragen. Bokken, piepen, brommen hahaha Haha!

Ik werd ook een keer voordat ik begon bij de jury Haha! geroepen. Van : Dit is een springpaard he, blalala..
Heb nog nooit zo laag gescoord Vork terwijl we toch niet zo belabberd hadden gereden. Beetje flauw vind
ik dat dan, maar goed niks aan te doen

Ook heb ik een keer 2 proeven ergens gestart, de ene proef had ik een dik winstpunt de andere was maar liefst 20!! punten lager, terwijl hij voor mijn gevoel buiten juist beter liep...Beetje extreem

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:36

Had een keer fel gele sporenbandjes met reflectie streepjes er op (zaten er aan vanwege vele buitenrijden) aan mijn sporen zitten en daarmee gestart op wedstrijd helemaal vergeten te verwisselen voor zwarte stond onderaan mijn coupon opvallende spoorriempjes, kon ik wel om lachen
Ook een keer op wedstrijd met andere pony voor het eerst weer op wedstrijd nadat ze een veulen had gehad, mevrouw wilde alleen maar hard hard hard, dus ipv de ongeveer 6 minuten die de proef moest duren duurde die ong. 2 en een halve minuut ofzo stond er bij tempo iets aan de hoge kant Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:40

Mn paard sprong een keer bijna op de juryauto, staat er heel droog 'storing bij C ' Haha!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:57

Haha!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:49

haha nou die heb ik vandaag gekregen: raarste uitspraak ooit Tong uitsteken

Pony spoort regelmatig niet *LOL*

eehhh... wat bedoelt ze daar meee ? Tong uitsteken

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:59

dat hij/zij niet in het spoor loopt... Knipoog
is overgerens hier al meer vermeld Knipoog

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:04

misschien had de jury gewoon zijn dag niet en kwam het daardoor. Me zus en ik hebben het nog nooit gehad, terwijl me zus al m2. Tuurlijk hebben we wel is opmerkingen gehad maar niet zulke!!:p

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:36

Zit met trouwens iets af te vragen... ik heb een pony met cornage niveau II-III dus in de galop is het alsof ik Parijs Dakar met hem heb gereden op dat moment... ben je nou verplicht om dit te melden voor je je proef rij.
(anders lijkt het alsof ik mijn pony buiten adem rij voor/tijdens de proef.)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:11

Je bent dit niet verplicht, maar ik zou het wel even melden onder het mom dat de jury zich dan geen zorgen hoeft te maken.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:12

Hoorde gisteren nog een aparte. Norse oudere man zegt tegen jongen van 10 als commentaar: "die pony kan veel meer dan jij"

Later blijkt uit de coupon dan hij per onderdeel een punt minder heeft dan normaal gemiddeld. Lekker motiverend....
Nogal wiedes dat die pony meer kent; die is een keer zo oud als ruitertje en kent letterlijk de klappen van de zweep wel. Daarvoor is ie ook aangeschaft; een fijne betrouwbare leerpony.

Overigens reed ie gisteren weer zijn normale punten; 207 in de proef waarbij hij wel de rijjas onder zijn bodyprotector weg mocht laten en 189 in de proef met rijjas. Arm kind, hij was helemaal naar van de warmte na zijn tweede proef.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:30

jury schreef:
Je bent dit niet verplicht, maar ik zou het wel even melden onder het mom dat de jury zich dan geen zorgen hoeft te maken.

Okay dank je wel... zat er ook wel aan te denken hoor als ik ging starten.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:34

natje93 schreef:
dat hij/zij niet in het spoor loopt... Knipoog
is overgerens hier al meer vermeld Knipoog

dat is anders dan de opmerking die ik kreeg, er staat toch echt letterlijk pony spoort regelmatig niet, ipv. pony loopt regelmatig niet in het spoort.
deze opmerking klopt dan ook niet, want voor zover ik en anderen hebben gezien liep die keurig in het spoor, en was hij mooi recht gericht
dus vandaar... je kan het dus ook anders opvatten Clown

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:11

Anne_GTI schreef:
Hoorde gisteren nog een aparte. Norse oudere man zegt tegen jongen van 10 als commentaar: "die pony kan veel meer dan jij"

die is echt heel gemeen zeg!!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:27

Ik had 2 minpunten omdat ik iets verkeerd verstond. Ik verstond nl E-B-E grote volte, maar het was B-E-B grote volte. Had dus een extra rondje gereden. Had overigens wel 211 punten!(F-proefjes)

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:38

Dat is heel normaal hoor, -2 voor een programma fout.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:55

Rowna schreef:
Dat is heel normaal hoor, -2 voor een programma fout.

Weet ik Tong uitsteken maar ik baalde er wel flink van Vork

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:57

En dan zet je het in een topic neer over raarste jury uitspraken omdat...?

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:04

Ik moest op X wegdraven, maar zat bij C ongeveer in draf, staat er heel droog: iets sneller aandraven Haha!

Ohja, ook een keer op een manegepaard: Ben je bang voor het paard? Uhm... niet dat ik weet? Oh, want je bent zo voorzichtig.
En dat zij ze dus nadat ik dwars door die bak had gerend, omdat madam liever hard wou Vork Ik denk dat ze wou dat ik harder ging trekken ofzo Extreme duivel

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:07

Ik was nog erg jong (denk 9 ofzo) en had een B-pony (mijn eerste eigen pony). Een echte leerpony dus van 21jaar. Ga ik na de proef naar de jury toe, zegt ze: 'volgens mij is je pony wel aan het eind van zn latijn'.
Eerst wist ik natuurlijk niet wat het betekende, maar na uitleg van mn moeder moest ik wel een paar traantjes wegpinken Knipoog Het was gewoon een oude pony die nog plezier had aan rijden etc Tong uitsteken

Mijn moeder is ook zelf jury. Bij een ponyconcours kwam de moeder van de ruiter voor de proef naar mn moeder toe en zei: 'Wil je er rekening mee houden dat de pony niet in de rechtergalop wil'
Juist, ik ga van tevoren ook even naar de jury: wil je er rekening mee houden dat hij niet zo goed wil wijken, dat hij af en toe achter de loodlijn kruipt etc Clown

Bij ons eigen concours kregen we een klacht van iemand. Een slank (dus niet mager Tong uitsteken ) meisje had haar proef gereden en gaat naar de jury. Pakt de jury zijn portemonnee en zegt: 'hier heb je een euro, ga maar een broodje hamburger kopen want jij bent echt veel te dun'.
Je moet het lef maar hebben Tong uitsteken

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:22

lang geleden, toen reed ik mijn eerste wedstrijd op een manege pony. Moest ik groeten, ja wist ik veel hoe het moest dus ik zwaaide maar Clown krijg je erbij dat je moet leren groeten.. ja was mn eerste allereerste wedstrijd en dan zetten die mensen mij nog als allereerste van iedereen ook. Huilen van het lachen