Klein Vosje en Laura gefeliciteerd. Geniet er maar mooi van.
Vanavond met een vriendin geoefend met springen. Ik ben uit mijn lijntje wat ik wil bouwen en hoe we het verder willen doen. Het laatste moeten we nog oefenen.
Ik heb dit in gedachten op de ac lijn drafbalk, kruisje op 3 mtr nog een kruisje en dan op 6 meter een oxer. Aan de linkerkant van het tweede kruisje nog een staander waar een galop sprong van gemaakt kan worden. Aan de recherkant van het lijntje de galop balken op 19 meter. Ze kunnen dan na het lijntje doorgalopperen en dan over de balken en dan naar de losse sprong door galopperen. Hoop dat het wat is. Het galop gedeelte moeten we nog uitproberen.
Wat vind ik het springen nog moeilijk om naar alles te gelijk te kijken. Om op de ruiter en het paard te letten, dat lukt nog niet goed. OH wat is het toch moeilijk.
De galopbalken hoef je niet per se te doen hoor, heeft bij ons ook niemand gedaan. Maak het niet te ingewikkeld, daar heb je toch geen tijd voor... Je moet voor jezelf gewoon een paar standaard dingen in je hoofd hebben die je elke keer opnoemt, ritme, recht aanrijden, meezitten. Dan hoef je alleen maar op het paard te letten!
craanen
Geplaatst: 23-04-11 16:20
Als je examen doet zonder rijden moet je dan ook pvb doen?
MaxMindy
Geplaatst: 23-04-11 16:26
Ja zeker pvb geld voor iedereen
allemaal die geslaagd zijn Van Harte Gefeliciteerd
Gr. Liset
wicked
Geplaatst: 24-04-11 00:49
Pfff alle stress eraf! Geslaagd! Ik zat in de groep bij kleinvosje en laura. Ik heb allround gehaald! Moet zeggen dat er een pittig parcours stond, had verwacht dat het iets lager zou zijn. Enorm blij en opgelucht dat alles achter de rug is. Nu nog afwachten wat voor cijfers we hebben, ik heb heel goed commentaar gehad, dus erg benieuwd naar het cijfer, ma!r diploma is in de pocket!
Verder iedereen die nog moet , heel veel succes en geniet van de dag. Ontspan en doe je ding!
JPS
Geplaatst: 24-04-11 00:58
Gefeliciteerd aan alle geslaagden en veel succes voor iedereen die nog examen gaat doen!
Itrichta
Geplaatst: 24-04-11 08:41
Wicked ook gefeliciteerd.
Hier nog wat vraagjes voor het springen. Hoe hoog begonnen jullie met de eerste sprong. Bouw je eerst je lijntje uit en ga je dan omhoog of ga je eerst al wat omhoog.
Ik ha mijn eerste lijntje als drafbalken liggen, twee keer erover. Daarna achterste omhoog, 2 keer erover, toen de voorste een kruisje, twee keer. Paarden zijn er dan helemaal klaar voor, en heb toen alles een rondje laag aan laten rijden, dus 5 sprongen. 1 keer opgehoogd en nog een keer erover, toen ik daarna nog een keer wilde ophogen, mocht ik al stoppen en vonden ze het goed. Nu was het ook wel ontzettend heel erg warm in de binnenbak, en een aantal paarden waren in no time zeiknat van het zweet. Denk dat ze daar ook wel een beetje rekening mee hebben gehouden!
En Wicked, ik wist het van jou wel hoor, dat het goed was...!
wicked
Geplaatst: 24-04-11 11:05
@kleinvosje Haha ja ach je begint toch aan jezelf te twijfelen hoor op zulke dagen. Ik wel althans. Maar ik heb jou helemaal niet les zien geven, dat vind ik wel jammer......
Volgens mij was jij aan het rijden buiten, toen ik moest lesgeven. Ik vond het ook jammer, want ik had je wel willen zien springen...Maar ik snap je helemaal hoor, ik twijfelde ook heel erg aan mezelf. Gelukkig had ik 1 combi met een waardeloze stap, die ik dmv mijn aanwijzingen een beetje de goede richting uit kreeg!
wicked
Geplaatst: 24-04-11 17:17
Ja dat is dan wel fijn he! Ik had ok fijne combinaties. Hoeveel hebben er nou eigenlijk helemaal alles gehaald? X
Qua lesgeven 9 van de 12, qua eigen rijden volgens mij 5 van de 6 dressuurafdeling en 2 van de 3 volledig allround. Theorie weet ik eigenlijk niet of ze die naar een voldoende opgehaald heeft, en de pvb heeft ze ook niet gehaald...
Dat weet ik dus niet. Daarom schreef ik net dat ik niet weet of ze em naar een voldoende opgetrokken heeft om toch de praktijk nog een keer over te doen. Zij zal het binnenkort wel te weten komen als de uitslag op papier binnenkomt, maar of ze het dan zal vertellen...?
Ik heb mijn praktijkexamen pas over 4 weken. Dat duurt echt nog zoooo lang!..
Joscaa
Geplaatst: 24-04-11 22:27
LiVetime schreef:
Ik heb mijn praktijkexamen pas over 4 weken. Dat duurt echt nog zoooo lang!..
Inderdaad!
Ik heb hem volgende week dinsdag, 3 mei.
kleinvosje
Geplaatst: 24-04-11 22:28
Ja, dat is zeker nog een end weg. Onze cursusleider wilde het examen zo snel mogelijk a de laatste les, dan zit je er nog een beetje in. Zat nu 1,5 week tussen, en heeft nog een extra avondje geregeld voor diegenen die dat wilden...
Wij hebben pas over 3 weken weer de laatste les en week erop t examen. Komende 2 weken hebben we geen les. Vind ik wel fijn. Even soort van vakantie, alles even laten bezinken, zelf nog even werken aan mijn minpuntjes en dan gaaaaaaan met die banaan en hopen dat k t ga halen.
Itrichta
Geplaatst: 25-04-11 09:01
Wij hebben pas 17 mei examen. Onze eerste keus datum kon niet. Wij hebben de afgelopen 3 weken geen cursus gehad. We hebben toen met een aantal bij een van de cursus geoefend. We hebben nu nog 2 keer, waar ik jammer genoeg de laatste keer niet kan. Probeer nu als ik ga rijden de map mee te nemen en de beengebreken te oefenen en het extrieur en de botjes enzo.
MJR84
Geplaatst: 25-04-11 11:02
Ik heb morgen al examen. Ik zit op het moment mn hoofd te breken over de springles. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik het aan ga pakken. Breek op dit moment mn hoofd over de lijntjes die ik neer ga zetten... Iemand tips ?
mjr : niet te gek doen, en niet neerzetten wat je zelf niet goed kent. Maak het jezelf niet te moeilijk! Lekker je ding doen! Lijntje neerzetten en een keer een sprong zodat ze van hand kunnen veranderen. En verder zorgen dat de afstanden goed zijn! Heel belangrijk, en aanpassen indien nodig.