talented schreef:Negen van de tien jurys beginnen bij de eerste combinatie vaak echt wel wat voorzichtiger. Misschien ben jij net één van die tien die het niet doet (vandaar je naam waarschijnlijk)! Ik moet zeggen dat ik het zelf ook lastig vind om de eerste combinatie gelijk hoog te punten aangezien je nog geen idee hebt wat er volgen gaat.
Toevallig had ik het hier met mn schrijfster over afgelopen zondag. Bij mij kan rustig de eerste combi 1 worden, je weet inderdaad niet wat je kunt verwachten daarna, maar als de eerste combi goed loopt waarom zou je diegene dan benadelen omdat je zgn niet weet wat er nog komt? 9 van de 10 keer is het wel echt terecht geweest uiteindelijk en zou het knullig zijn geweest als je alleen nog maar slechte combi's zou krijgen daarna en daardoor NOG lager zou moeten hebben punten dan normaal. Vind het echt slecht als juryleden op die manier jureren!
Ik moest laatst als nr 3 starten met mn jonkie, degene die als 1e moest starten werd 1e (202 pnt) en ik 2e (200 pnt), dat soort juryleden mag ik graag zien!
Nog zoiets: als op een gegeven moment een punt in de proef heel slecht gaat daarna (na dat punt) die combi op 5-en en 6-en blijven beoordelen omdat er toch al iets mis ging. Weet dat er bij ons in de regio een aantal juryleden zijn die zo jureren. Er zijn genoeg combi's die rustig iets fout mogen doen in de proef en dit daarna rustig weer op kunnen halen met goede onderdelen en daarvoor hun slechte punt weer ruimschoots compenseren. Ik zie ook vaak combi's de ring uitkomen die denken dat hun proef verknald was en niet wp waardig was omdat er 1 klein ding mis ging. Maar ook met foutjes in de proef kun je wp'en halen!