Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tizzy1

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:39

talented schreef:
Negen van de tien jurys beginnen bij de eerste combinatie vaak echt wel wat voorzichtiger. Misschien ben jij net één van die tien die het niet doet (vandaar je naam waarschijnlijk Haha!)! Ik moet zeggen dat ik het zelf ook lastig vind om de eerste combinatie gelijk hoog te punten aangezien je nog geen idee hebt wat er volgen gaat.

Toevallig had ik het hier met mn schrijfster over afgelopen zondag. Bij mij kan rustig de eerste combi 1 worden, je weet inderdaad niet wat je kunt verwachten daarna, maar als de eerste combi goed loopt waarom zou je diegene dan benadelen omdat je zgn niet weet wat er nog komt? 9 van de 10 keer is het wel echt terecht geweest uiteindelijk en zou het knullig zijn geweest als je alleen nog maar slechte combi's zou krijgen daarna en daardoor NOG lager zou moeten hebben punten dan normaal. Vind het echt slecht als juryleden op die manier jureren!
Ik moest laatst als nr 3 starten met mn jonkie, degene die als 1e moest starten werd 1e (202 pnt) en ik 2e (200 pnt), dat soort juryleden mag ik graag zien!

Nog zoiets: als op een gegeven moment een punt in de proef heel slecht gaat daarna (na dat punt) die combi op 5-en en 6-en blijven beoordelen omdat er toch al iets mis ging. Weet dat er bij ons in de regio een aantal juryleden zijn die zo jureren. Er zijn genoeg combi's die rustig iets fout mogen doen in de proef en dit daarna rustig weer op kunnen halen met goede onderdelen en daarvoor hun slechte punt weer ruimschoots compenseren. Ik zie ook vaak combi's de ring uitkomen die denken dat hun proef verknald was en niet wp waardig was omdat er 1 klein ding mis ging. Maar ook met foutjes in de proef kun je wp'en halen!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:53

talented schreef:
Negen van de tien jurys beginnen bij de eerste combinatie vaak echt wel wat voorzichtiger. Misschien ben jij net één van die tien die het niet doet (vandaar je naam waarschijnlijk Haha!)! Ik moet zeggen dat ik het zelf ook lastig vind om de eerste combinatie gelijk hoog te punten aangezien je nog geen idee hebt wat er volgen gaat.

iedere proef beoordeel je per gereden oefening, ongeacht of dit de eerste of laatste combinatie is. Je weet als jury hoe een oefening beoordeeld moet worden. In je achterhoofd de gedachte hebben "ik weet niet wat er nog komen gaat" vind ik persoonlijk niet kunnen...als er betere komen hebben die vanzelfsprekend hogere punten en omgekeerd ook. Knipoog Dus gewoon punten wat je ziet!

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:05

Precies Judithh, dat is ook precies wat ik bedoel Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:31

Judith: mooie instelling alleen is dit iets wat je onbewust doet, het zit er gewoon ingebakken. Slechts een goed geoefende jury die ook op de hoogte is van dit soort perceptiefout kan het omzeilen maar het blijft een gevaar bij beoordelen (jammer trouwens dat dit stukje theorie van de menselijke perceptie niet standaard meegegeven wordt aan jury's to be!).

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:49

poes schreef:
Judith: mooie instelling alleen is dit iets wat je onbewust doet, het zit er gewoon ingebakken. Slechts een goed geoefende jury die ook op de hoogte is van dit soort perceptiefout kan het omzeilen maar het blijft een gevaar bij beoordelen (jammer trouwens dat dit stukje theorie van de menselijke perceptie niet standaard meegegeven wordt aan jury's to be!).

hier ben ik het absoluut niet mee eens. Jureren is jureren en een ieder gelijk behandelen, kun je dat niet, dan is het jureren niet voor diegene weggelegd. Je kweekt een hoop ongenoegen bij ruiters als je niet iedereen op één lijn beoordeeld. En ja ik ben een goed geoefende jury, maar toen ik dat nog niet was heb ik hier ook nooit last van gehad. beoordelen wat je ziet en niet gaan twijfelen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:32

Inderdaad Judith, je beoordeelt wat je ziet, of het nu de eerste of de laatste is.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:50

Ik reed ook een keer in Norg, toen waren er korfballers naast mijn ring aan het spelen. Ik moest aangalopperen, en net toen bliezen ze op de fluit. Mijn pony werd helemaal gek, en bokken enzo, en ik viel er af. Ik er snel weer op, maar had officieel niet doorgemogen. De jury vond het niet erg, hij gaf -2 en jureerde vervolgens gewoon door. Ik had een winstpunt, omdat de pony daarna de spanning kwijt was en heerlijk liep!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:06

mistid schreef:
Ik reed ook een keer in Norg, toen waren er korfballers naast mijn ring aan het spelen. Ik moest aangalopperen, en net toen bliezen ze op de fluit. Mijn pony werd helemaal gek, en bokken enzo, en ik viel er af. Ik er snel weer op, maar had officieel niet doorgemogen. De jury vond het niet erg, hij gaf -2 en jureerde vervolgens gewoon door. Ik had een winstpunt, omdat de pony daarna de spanning kwijt was en heerlijk liep!

Hoezo dan niet?? Verward
Je mag je proef gewoon vervolgen hoor, ookal ben je eraf gevallen Knipoog

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:09

Als je met je voeten de grond hebt geraakt word je toch, inderdaad, gediskwalificeerd? Verward

Mijn toenmalige pony is (op een, achteraf gebleken, gladde manegebodem) een keer uit een hoek gevallen en dat was vlak voordat die regel van kracht werd. Bij het springen geldt het sowieso, volgens mij bij de dressuur ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:11

Uums schreef:
Als je met je voeten de grond hebt geraakt word je toch, inderdaad, gediskwalificeerd? Verward

Mijn toenmalige pony is (op een, achteraf gebleken, gladde manegebodem) een keer uit een hoek gevallen en dat was vlak voordat die regel van kracht werd. Bij het springen geldt het sowieso, volgens mij bij de dressuur ook.

nee je moet binnen 60 sec je proef herstarten anders ben je gediskwalificeerd

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:13

O, is dat de voorwaarde? Pling Klinkt plausibel.

*Visualiseert sarcastische jury die stellig op z`n horloge blikt terwijl ruitertje angstvallig op onwillige pony tracht te klauteren*
Laatst bijgewerkt door Uums op 02-05-08 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:13

ja Ja

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:20

Uums schreef:
O, is dat de voorwaarde? Pling Klinkt plausibel.

*Visualiseert sarcastische jury die stellig op z`n horloge blikt terwijl ruitertje angstvallig op onwillige pony tracht te klauteren*

ROFL Dat heb ik eens mogen aanschouwen, bij een wedstrijdje stoelendans. Pony vond het na drie keer níet leuk meer Huilen van het lachen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:50

Yvank_ schreef:
Uums schreef:

nee je moet binnen 60 sec je proef herstarten anders ben je gediskwalificeerd

Nee, dan wordt je uitgesloten, niet gediskwalificeerd.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 23:25

Ik sprong er toen wel zo snel mogelijk weer op, en de jury kwam er toen half stikkend van de lach aan, ik ken al die regels ook nit uit mijn hoofd, maar had het jaar ervoor iemand gezien en die bleef eerst liggen en toen paard vangen. Die mocht niet verder

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 00:54

god.. en de ruiter maar keihard achter het paard aanrennen om er weer binnen 60 seconden op te komen Clown

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 08:37

Je mag er wel weer op klimmen, maar niemand mag je helpen, dat is 'hulp van derden', dan wordt je ook uitgesloten.
Haha ik heb mijn ouders ook al eens ingepeperd: als ik er nou af val en het lijkt er enigszins op dat ik er zelf weer op kan klimmen, vang mijn paard dan niet!!!!!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:47

haha ja Nagelbijten / Gniffelen
ik heb het 1 keer met een F proefje gehad, ik had het paard nog vast, dus ik er weer op en verder gereden, had toen ook nog een Promotiepunt ook Nagelbijten / Gniffelen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:48

Dat is niet echt officeel Knipoog.
Daarnaast met F proefjes zijn de jury's meestal wel wat gemakkelijker. Lachen (Niet alle hoor. Knipoog )
Bij ons zijn er ook wel eens een aantal beloond met een PP, terwijl het niet verdiend was. Bloos

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:59

ja dat weet ik Knipoog
bij een normale B proef van de KNHS had ik denk geen winst gereden Tong uitsteken

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:15

dus als je er binnen 60 sec weer op zit mag je er zo vaak afvallen als je wil??? Tong uitsteken (dus dan kan ik ook starten Clown )

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:18

Nee dus, je mag er maar twee keer afvallen.
Eerste keer is -2, tweede keer -4, daarna wordt je uitgesloten.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:47

asjemenou schreef:
Nee dus, je mag er maar twee keer afvallen.
Eerste keer is -2, tweede keer -4, daarna wordt je uitgesloten.

Nee hoor de strafpunten kloppen niet.
art 137 sub 11c
indien er sprake is van een val van het paard en/of van de deelnemer volgt er geen uitsluting maar zal de invloed van de val in het cijfer voor de betreffende beweging/oefening en in hde algemene cijvers aan het einde van de proef tot uitdrukking worden gebracht.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:48

judithh schreef:
poes schreef:

hier ben ik het absoluut niet mee eens. Jureren is jureren en een ieder gelijk behandelen, kun je dat niet, dan is het jureren niet voor diegene weggelegd. Je kweekt een hoop ongenoegen bij ruiters als je niet iedereen op één lijn beoordeeld. En ja ik ben een goed geoefende jury, maar toen ik dat nog niet was heb ik hier ook nooit last van gehad. beoordelen wat je ziet en niet gaan twijfelen.

Fijn dat jij de menselijke natuur al van nature niet meegekregen hebt dan Knipoog Nee geintje hoor, perceptiefouten zijn menselijk, je wordt ermee geboren, het is gewoon zo.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:56

jesvoltige schreef:
dus als je er binnen 60 sec weer op zit mag je er zo vaak afvallen als je wil??? Tong uitsteken (dus dan kan ik ook starten Clown )

Je mag alleen met de dressuur vallen, bij het springen ben je bij de eerste keer gediscualificeerd. In de cross mag je trouwens wel 1 keer vallen, de tweede keer ben je uitgesloten