Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Meetje22 schreef:Ik kan een jury met humor juist wel waarderen.
Ht is allemaal al serieus genoeg.
En geen winstpunt halen is opzich al jammer,nou laat mij dan na afloop tenminst nog om mn protocol lachen.
Scum schreef:Dan hebben die waarschijnlijk nog niet veel of geen wedstrijdervaring. Voor een buitenstaander kan ik me voorstellen dat het een rare opmerking is, maar niet voor iemand die in de sport zit.
Scum schreef:Dan hebben die waarschijnlijk nog niet veel of geen wedstrijdervaring. Voor een buitenstaander kan ik me voorstellen dat het een rare opmerking is, maar niet voor iemand die in de sport zit.
Ilja000 schreef:Scum schreef:Dan hebben die waarschijnlijk nog niet veel of geen wedstrijdervaring. Voor een buitenstaander kan ik me voorstellen dat het een rare opmerking is, maar niet voor iemand die in de sport zit.
Nee, de mensen om Jepsica heen vonden het gewoon lollig omdat wij met zijn alleen van mening zijn dat het paard normaal is, maar Jepsica niet spoort. En we begrijpen met zijn allen ook heel goed dat het een gangbare opmerking is wanneer het dressuur betreft. Maar voor wie Jepsica kent is het een dubbelzinnige opmerking die meer op haar slaat
Sammie schreef:KarinvdM schreef:Ik kijk daar ook vaak naar, ik zou ook niet weten waarom ik daar niet naar zou mogen kijken. Als ik een leuk paard zie dan vind ik het interessant om te weten wat de vader van het dier is. Als zo'n leuk dier vervolgens z'n proef verknalt heeft hij pech en lage punten.
Gaat erom dat het ras/afstamming vervolgens ook invloed heeft op de punten, leek mij trouwens ook wel duidelijk. Dus iemand die Jazzen haat geeft expres lagere punten aan een combinatie waar het paard Jazz als vader heeft. En een Fjord die kan geen dressuur dus die krijgt ook geen wp.
Overigs hoop ik dat je na afloop van de proef pas kijkt naar de afstamming, want onbewust neemt een jury (of een beoordeler) zijn voor- of afkeur toch mee bij de beoordeling. Dat is hetzelfde dat iemand voor dezelfde proef toch andere punten zou krijgen als hij eerste start of laatste start. (de laatste wordt vaak onbewust hoger gepunt en de eerste strenger omdat de jury nog niet weet wat er nog meer komt)
Is laatst een heel onderzoek over geweest dat in de Quest (?) stond.
vera_pino schreef:Laatst had ik ook weer wedstrijd in het M1 met mijn haf ik kwam kaarsrecht binnen en stond keurig vierkant de jury zal wel gedacht hebben hm..haflinger ik kreeg een 4.
Meetje22 schreef:Ik kan een jury met humor juist wel waarderen.
Ht is allemaal al serieus genoeg.
En geen winstpunt halen is opzich al jammer,nou laat mij dan na afloop tenminst nog om mn protocol lachen.