Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:36

Volgens mij ben ik niet degene die met woorden als 'triest' begint te gooien Knipoog

Jury's maken wel degelijk fouten Ja
Het zijn namelijk ook gewoon mensen Knipoog
En perfect kan het nooit zijn aangezien het een 'mening'' blijft van 1 persoon, ieder heeft zijn voorkeur en de één let weer strenger op bepaalde punten dan een ander, daarom is het een jurysport Clown

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:39

Sammie schreef:
10 ik vind dat je wel héél erg in de verdediging schiet. Dat is helemaal niet nodig. sommige jury's kijken wel naar ras en afstamming. De meeste hopelijk niet.

Ik kijk daar ook vaak naar, ik zou ook niet weten waarom ik daar niet naar zou mogen kijken. Als ik een leuk paard zie dan vind ik het interessant om te weten wat de vader van het dier is. Als zo'n leuk dier vervolgens z'n proef verknalt heeft hij pech en lage punten.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:43

KarinvdM schreef:
Sammie schreef:
10 ik vind dat je wel héél erg in de verdediging schiet. Dat is helemaal niet nodig. sommige jury's kijken wel naar ras en afstamming. De meeste hopelijk niet.

Ik kijk daar ook vaak naar, ik zou ook niet weten waarom ik daar niet naar zou mogen kijken. Als ik een leuk paard zie dan vind ik het interessant om te weten wat de vader van het dier is. Als zo'n leuk dier vervolgens z'n proef verknalt heeft hij pech en lage punten.

Kijk, en dat doen sommige jury's niet. Lachen
En dat mag niet vind ik.

Tuurlijk, als ik een leuk paard zou zien in de ring.. zou ik ook kijken naar de vader, maar wel na de proef.. of gewoon eerlijke punten geven.. ongeacht vader.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:00

"Dit heeft niks met dressuur te maken"

Het ergste is nog dat meneer de jury groot gelijk had Knipoog het had helemaal niks met dressuur te maken.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:03

Een keer heb ik de aboluut idiote opmerking gekregen dat als ik pareltjes als oorbellen droeg, ik me ook maar zo'n ketting moest aanschaffen Slapen Sorry, ik wist niet dat het een modeshow was...

Bij mijn vriendin stond er eens op haar coupon dat ze eerst maar op dieet moest en dan terug komen proberen...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:19

Lest schreef:

Het ergste is nog dat meneer de jury groot gelijk had Knipoog het had helemaal niks met dressuur te maken.

Dat zag ik laatst ook op een coupon staan. reed je toevallig in Emmeloord?
Ik vond het wel een sneue opmerking, maar goed als het terrecht was is het niet zo erg Tong uitsteken

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:25

Nibbit schreef:
Lest schreef:

Het ergste is nog dat meneer de jury groot gelijk had ;) het had helemaal niks met dressuur te maken.

Dat zag ik laatst ook op een coupon staan. reed je toevallig in Emmeloord?
Ik vond het wel een sneue opmerking, maar goed als het terrecht was is het niet zo erg :P

Nee dat was ik niet, het was al een paar jaar geleden hier in L maar misschien was het dezelfde jury ;) . Ondanks dat de jury gelijk had is het toch wel k*t om te lezen.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:27

Ik had zondag een jury die op mijn protocol schreef:
Paard spoort niet.
Zet dan neer paard zet achterhand naar binnen of iets dergelijks.
Maar dit is wel een heel dubbelzinnige opmerking.

gr jessica

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:36

jepsica schreef:
Ik had zondag een jury die op mijn protocol schreef:
Paard spoort niet.
Zet dan neer paard zet achterhand naar binnen of iets dergelijks.
Maar dit is wel een heel dubbelzinnige opmerking.

gr jessica

dat is een hele normale opmerking Ja het paard spoort ook niet want hij volgt niet met zn achterbenen het spoor van de voorbenen

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:42

Ik vond hem heel dubbelzinnig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:43

op zich wel, maar in de dressuur is het toch echt wel een gangbare uitdrukking geworden.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:45

klinkt wel dubbelzinnig maar is inderdaad wel een gangbare uitdrukking volgens mij.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:46

M1: Teveel middendraf, Te hoog opgericht. Verward

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:48

Spoort niet is een hele normale uitdrukking.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:00

Scum schreef:
Spoort niet is een hele normale uitdrukking.

Het is ook een normale uitdrukking.
Maar ik vond het heel dubbelzinnig.

De mensen die mij protocol lazen lagen in een deuk door die opmerking.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:02

Dan hebben die waarschijnlijk nog niet veel of geen wedstrijdervaring. Voor een buitenstaander kan ik me voorstellen dat het een rare opmerking is, maar niet voor iemand die in de sport zit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:20

KarinvdM schreef:

Gaat erom dat het ras/afstamming vervolgens ook invloed heeft op de punten, leek mij trouwens ook wel duidelijk. Dus iemand die Jazzen haat geeft expres lagere punten aan een combinatie waar het paard Jazz als vader heeft. En een Fjord die kan geen dressuur dus die krijgt ook geen wp.
Overigs hoop ik dat je na afloop van de proef pas kijkt naar de afstamming, want onbewust neemt een jury (of een beoordeler) zijn voor- of afkeur toch mee bij de beoordeling. Dat is hetzelfde dat iemand voor dezelfde proef toch andere punten zou krijgen als hij eerste start of laatste start. (de laatste wordt vaak onbewust hoger gepunt en de eerste strenger omdat de jury nog niet weet wat er nog meer komt)
Is laatst een heel onderzoek over geweest dat in de Quest (?) stond.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:24

masja schreef:
M1: Teveel middendraf, Te hoog opgericht. Verward

Dan heb je hem waarschijnlijk over zijn tempo gejaagd en is hij met zijn neus teveel eruit gekomen!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:25

Sammie schreef:
Dat is hetzelfde dat iemand voor dezelfde proef toch andere punten zou krijgen als hij eerste start of laatste start. (de laatste wordt vaak onbewust hoger gepunt en de eerste strenger omdat de jury nog niet weet wat er nog meer komt)
Is laatst een heel onderzoek over geweest dat in de Quest (?) stond.

Ik vind dit echt onzin, als een oefening niet goed is is hij gewoon niet goed!!! Ongeacht was erna nog moet komen!
Ik punt wat ik zie op dát moment!!!

Wat je wel vaak ziet is dat paarden (meestal) de 2e proef lekkerder door het lijf lopen en daardoor de oefeningen vaak wat beter doen, logisch dat je dan beter zal scoren voor je 2e proef Knipoog

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:28

Negen van de tien jurys beginnen bij de eerste combinatie vaak echt wel wat voorzichtiger. Misschien ben jij net één van die tien die het niet doet (vandaar je naam waarschijnlijk Haha!)! Ik moet zeggen dat ik het zelf ook lastig vind om de eerste combinatie gelijk hoog te punten aangezien je nog geen idee hebt wat er volgen gaat.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:29

Wat je zegt, 't zal dan wel aan de naam liggen Nors opkijken Clown
Huilen van het lachen ROFL

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:46

Het gaat niet om het verschil in de eerste of 2de proef. Maar om de combinaties..

Maar je mag je ongeloof bij de onderzoekers neerleggen. Kan wel uitleggen wat zij er mee bedoelen. Als de eerste combi rijdt weet je nog niet welke combi's (dus wat zij gaan rijden komen) stel de eerste combi rijdt héél goed, dan nog wordt deze strenger gejureerd, want als de combi daarna komt die nog beter rijdt zou deze in theorie dus een hoger cijfer moeten krijgen dan de combi ervoor. Als dat al een 8 was, en mensen geven niet graag een 9 of een 10, zou dat dus niet kunnen. Bij de eerste combi zal de jury dus eerder een 7 geven dan die 8. Door dit effect krijgen combi's die aan het eind starten over het algemeen hogere punten voor hun proef dan dat ze als eerst waren gestart. Logischerwijs is dat andersom ook.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:48

Ik ben mij ook niet bewust dat ik de eerste combinatie voorzichtiger punt. Waarom zou ik, als er nog beter na komt dan krijgt die combinatie dus hoger. Heerlijk lijkt het me gelijkde eerste combinatie super punten te kunnen geven.
Goed is goed en slecht is slecht met alles wat daar tussen zit.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:09

Bij de jurycursussen waar ik ben geweest werd altijd ingepeperd: geef de eerste combinatie altijd het voordeel van de twijfel!
Als je twijfelt tussen een 6 en een 7, probeer dan eerder richting die 7 te denken.

Het is inderdaad ook wetenschappelijk bewezen dat bij jurysporten (niet alleen paardrijden) de eerste combinatie vaak wat kariger gepunt wordt.

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:14

hoi,

afgelopen weekend had we een protocol (L1) waar een aantal rare dingen opstonden. onder andere: neemt de bocht niet, hoe kom je dan van de korte op de lange zijde? een 5 voor de impuls, paard was super fris en voorwaarts. een 7 voor de middenstap overige staponderdelen een 6 en aan het einde de totale stap een 5. en zo kunnen we nog wel even doorgaan.