Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:07

Ik d8 ook al,
ik ben meestal zo geconcentreerd dat ik en geen tijd heb om te kijken en niet echt gezellig kijk omdat ik zo bezig ben Knipoog
Af en toe doe ik dan zo een noodgedwongen lachje Nagelbijten / Gniffelen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:12

Ik heb onder mijn proef altijd tijd om naar de jury te kijken!
Niet heel de tijd, maar als ik bv op de AC lijn moet zijn, dan zie ik toch heel duidelijk wat de jury doet. Kan moeilijk de andere kant op kijken Clown

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:32

haha ja dan wel, maar bij de B rijdt je maar 1 keer op de AC lijn.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:34

asjemenou schreef:
Niet heel de tijd, maar als ik bv op de AC lijn moet zijn, dan zie ik toch heel duidelijk wat de jury doet. Kan moeilijk de andere kant op kijken Clown

Nou sorry hoor, maar als ik een proef rij let ik liever op m'n paard en mezelf dan op wat de jury doet!
Tuurlijk zie je het weleens, vooral na een oefening in de loze ruimte's maar minimaal 70% van een proef ben ik aan het rijden en met de proef/ het paard/ mezelf en de oefening bezig!

Ben het met jureren ook nog niet tegen gekomen dat iemand constant naar mij (de jury) kijkt... is gewoon onmogelijk tenzij je achtertevoren gaat zitten Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:18

_10_ schreef:
asjemenou schreef:

Nou sorry hoor, maar als ik een proef rij let ik liever op m'n paard en mezelf dan op wat de jury doet!
Tuurlijk zie je het weleens, vooral na een oefening in de loze ruimte's maar minimaal 70% van een proef ben ik aan het rijden en met de proef/ het paard/ mezelf en de oefening bezig!

Maar al kijk je tijdens een proef maar 3 keer naar de jury, als de jury dan alle drie de keren de andere kant op zit te kijken, dan is dat heel ergerlijk, en dan vraag je je toch echt af waarom je je proefje nog aan het rijden bent.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:23

asjemenou schreef:
Maar al kijk je tijdens een proef maar 3 keer naar de jury, als de jury dan alle drie de keren de andere kant op zit te kijken, dan is dat heel ergerlijk, en dan vraag je je toch echt af waarom je je proefje nog aan het rijden bent.

Onzin! Ik kijk met jureren heel vaak even naar het boekje of naar de coupon van de schrijfster om te kijken of het goed gaat!!!!
Daarbij zie ik ook weleens iets 'mis' gaan in de ring naast me of bij het losrijden en dan kijk ik ook een paar seconde daarheen, maar dat wil toch niet zeggen dat ik niet zie wat er met de ruiter in mijn ring gebeurt!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:35

Ik kijk dus echt nOOIT naar de jury he, ja alleen bij het afgroeten dan kun je niet anders. De rest van de proef ben ik gewoon supergeconcentreerd met de proef bezig. Ik weet later ook nooit meer welke jury's ik had. Dan zegt mijn moeder: oh kijk die jury heb je eerder gehad. Oh???

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:36

asjemenou schreef:
_10_ schreef:

Ja maar dit is best makkelijk te verklaren Knipoog
Jij rijd een onderdeel,na het tonen kijkt de jury naar je protocol of om de schrijfster te vertellen wat zij moet opschrijven.
Dat doet zij op het rustmoment ( moment dat tussen de de onderdelen komt,waarop jij naar je volgende onderdeel rijd).
Dat wil zeggen dat jij even een paar seconde rust hebt en zij dus ook,maar zij gebruikt het voor wat ik hierboven heb beschreven.
Vandaar dat jij misschien telkens naar een jury zat te kijken,die in jouw ogen niet zat op te letten Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:43

_10_ schreef:
asjemenou schreef:

Onzin! Ik kijk met jureren heel vaak even naar het boekje of naar de coupon van de schrijfster om te kijken of het goed gaat!!!!
Daarbij zie ik ook weleens iets 'mis' gaan in de ring naast me of bij het losrijden en dan kijk ik ook een paar seconde daarheen, maar dat wil toch niet zeggen dat ik niet zie wat er met de ruiter in mijn ring gebeurt!

Inderdaad, dit lijkt me het meest logische!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:05

ik heb vorige week bij de Z geschreven. Erg leuk en leerzaam!
Er was een meisje dat lekker gedurfd reed, niet dat angstige. Bij de uitgestrekte galop verruimde het paard flink maar gaf wel eerst een vrolijke bok.
Ik moest een 7 noteren met als opmerking: Goede sprong en een smiley erachter.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:13

Vorige week had ik wedstrijd, is allemaal prima verlopen met een promotiepunt erbij. Alleen een meisje van stal had wel een heel vreemde opmerking op haar protocol staan. Het was iets van, bij B in arbeidsstap, en als opmerking stond: op het verkeerde been? Dus ik wil vragen aan de juryleden hier wat daarmee wordt bedoeld, want daar ben ik toch wel nieuwsgierig naar. Kan natuurlijk ook een vergissing zijn van (één van) beide kanten, ik heb het proefje niet gezien, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Het meisje is naderhand niet naar de jury gegaan, wat eigenlijk wel stom was, maar ja. Nou loopt ze de hele tijd te klagen over het slechte commentaar..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:45

zal wel bij vekeerde onderdeel opgeschreven zijn

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:34

Misschien zat ze voor de overgang op0 het verkeerde been en dat ze dat bij die overgang rekenden?

karlynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:51

Van die string kan ik nog begrijpen!
ik bedoel het ziet er toch niet uit ik hou er ALTIJD rekening mee.

wel banketstaaf als je zo iets op je papiertje krijgt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:03

_10_ schreef:
asjemenou schreef:

Mag jij even vertellen waar ik heb gezegt dat jij niet oplet Knipoog
Ik heb het over sommige jury`s, ik scheer echt niet iedereen over 1 kam.

In een M1 proef moet je in galop F-X-G wenden en dan voor C in draf, en aangezien de jury dan recht achter de C zit kijk ik vanaf F strak naar het jury hokje, daar moet ik immers heen. Als je dan al in draf bij de C bent, en de jury kijkt nog steeds naar beneden, dan krijg ik toch echt neigingen om stil te gaan staan en te wachten tot ze weer kijken.
Natuurlijk kijk je af en toe naar beneden, of naar de buurring, of het losrijterrein, maar als je 2 complete onderdelen mist, dan vind ik dat gewoon ergelijk.
En natuurlijk zijn jury`s vrijwilligers, en ik ben heel blij dat ze er zijn en hun vrije zondag voor ons op willen opofferen. Maar doe dan iig net alsof je oplet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:05

Je bedoelt een L2 proef ?

Het is natuurlijk wel zo dat op het moment dat je een oefening doet dat er op dat moment wel gekeken moet worden. Dus A aandraven dan moet de jury kijken. Als je op dat moment bij de buren zit te gluren, heb je dat hele moment van aandraven dus gemist. Clown

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:06

Voel me ook niet persoonlijk aangesproken hoor, maar neem het even voor 'ons' juryleden op Clown Knipoog

Dat onderdeel wat je bedoeld zit in L2 proeven... als de jury tijdens dat onderdeel niet kijkt gaat er inderdaad iets niet goed en kan me voorstellen dat je het dan even wat minder geslaagd vind.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:07

_10_ schreef:
lauraenabe schreef:
niet echt een rare uitspraak maar meer iets wat er niet hoort te staan... Ik had een jury die mij volgens mij niet helemaal mocht, en die keek dus ook echt de hele proef niet (en het begin ging echt super goed) en toen ston er op mijn protocol: 'Pony niet omtrekken bij de A'..... Hoe weet zij wat ik deed als ze niet eens kijkt ze zat op dat moment de andere kant op te kijken en allerlij van dat soort dingen had ik zaterdag

Heb jij een automaatje onder je??? Dat je de tijd hebt om de gehele proef naar de jury te kijken Verward
Je bent in elk geval lekker geconcentreerd met je proef bezig

absoluut geen automaatje!!!!! maar als je afwend bij de A dan zie je de jury toch zitten en als ze weg kijkt en iedere keer als je richting C rijd kun je de jury toch ook zien of niet soms?
En als je soms denkt dat ik niet gecontentreed bezig ben dan heb je het heel erg mis... Ik consentreer me beter dan enig andere ruiter/amazon (en zeker van mijn leeftijs) en dan heb ik ook nog familie langs de bak die het ook zien Dus.........

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:09

Lauraenabe, ik geef alleen aan dat je ONMOGELIJK de gehele proef de tijd hebt naar de jury te kijken!
En die loze stukjes vlakbij de C zal de jury gebruiken om even in het boekje te kijken of bij de schrijver of het allemaal goed gaat Knipoog

m.a.w. Ik denk dat het wel mee zal vallen met hoevaak de jury dingen niet ziet Clown

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:17

_10_ schreef:
Lauraenabe, ik geef alleen aan dat je ONMOGELIJK de gehele proef de tijd hebt naar de jury te kijken!
En die loze stukjes vlakbij de C zal de jury gebruiken om even in het boekje te kijken of bij de schrijver of het allemaal goed gaat Knipoog

m.a.w. Ik denk dat het wel mee zal vallen met hoevaak de jury dingen niet ziet Clown

maar als ik zie dat ze niet kijkt terwijl ik mijn wending maak en dan laat ze opschrijven dat ik mijn pony omtrek..... (wat ik niet eens deed) en nog meer van die dingen klopt er iets niet en iemand die ook geen goede proef reed (iig niet veel beter dan mij) en die krijgt zoveel punten meer dan klopt er ook niets van...
En ik was niet de enige die hier last van had op die wedstrijd in de B waren er ook met dat probleem

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:19

lauraenabe schreef:
_10_ schreef:

maar als ik zie dat ze niet kijkt terwijl ik mijn wending maak en dan laat ze opschrijven dat ik mijn pony omtrek..... (wat ik niet eens deed) en nog meer van die dingen klopt er iets niet en iemand die ook geen goede proef reed (iig niet veel beter dan mij) en die krijgt zoveel punten meer dan klopt er ook niets van...
En ik was niet de enige die hier last van had op die wedstrijd in de B waren er ook met dat probleem

Bij sommige jury's telt de afstamming, ras etc ook mee.. Erg triest.. dus misschien daardoor..

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:20

lauraenabe schreef:

Tja erg vervelend, dan zal die jury die dag wel helemaal geen zin hebben gehad om te jureren en gedwongen zijn daar met tegenzin te gaan zitten No Cheer
Moet haast wel Ja
Stoute jury!!!!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:22

Melanieetjuh schreef:
Bij sommige jury's telt de afstamming, ras etc ook mee.. Erg triest.. dus misschien daardoor..

Dit is ook al een eeuwen oude discussie *zucht*

Ik vind zulke opmerkingen nou triest Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:32

10 ik vind dat je wel héél erg in de verdediging schiet. Dat is helemaal niet nodig. sommige jury's kijken wel naar ras en afstamming. De meeste hopelijk niet. De een meut over iets pietluttigs, de ander is in het algemeen te streng. Dan hebben we nog sinterklaasjury's, zwartkijkers en noem het maar op. De meeste proberen echter zo integer mogelijk te werk gaan.

Als we dan in woorden van triest gaan spreken: ik vind het triest dat jij denkt dat alle jury's perfect jureren en altijd eerlijk zijn en nooit fouten maken. Dát is een utopie.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:36

Sammie, je haalt de woorden uit mn mond.

Het is nou eenmaal een feit. Sommige jury's doen het namelijk wel..