Revanches schreef:Toch nog even een vraagje over het examen lesgeven:
Hebben jullie aan 1stuk door gepraat? Of vielen er ook stiltes tussendoor?Of pauzeerde je zelf even?
Wat zijn de belangrijke dingen wat je zeker moet zeggen tijdens je lesgeven(Ofwel waar men echt op let?)
Alvast bedankt!(Jullie hebben examens en uitslagen al achter de rug. Ik heb dinsdag mn examen. En ik ben niet zenuwachtig ofzo. Maar wel benieuwd naar hoe jullie hebben lesgegeven en wat jullie allemaal qua oefeningen hebben gebruikt en commentaar hebben gehanteerd).
Hoe heb je trouwens je 15min dressuur op gebouwd?
Je praat eigenlijk wel gewoon aan één stuk door. Je hebt immers maar 15 min, dus ik zou ze lekker aan het werk zetten. Als je het bij de een niet meer weet pak je gewoon even de ander. Of je gaat positieve dingen noemen etc.
Je moet er echt opletten dat je de combinaties individueel begeleidt. Dus individueel naar een overgang begeleiden etc. En ook niet zomaar het hele rideltje opnoemen hoe ze aan moeten springen om maar dingen te kunnen zeggen. Bij ons werd in het reflectiegesprek dan ook nagevraagd waarom je dat allemaal zegt enz. Je kan beter echt met rijtechnische dingen als rechtgerichtheid bezig zijn. Laat ze in een volte voor je langs lopen of recht naar je toe en kijk of ze recht zijn etc.
Met springen moet je goed opletten dat je snel doorbouwt. Dat was een probleem bij de meeste van ons en daar kregen ze ook commentaar op. Gewoon allebei de combinatie 1 ofzo van beide kanten balkjes laten draven en als dat goed gaat gelijk doorbouwen. Wanneer het bij de een niet goed gaat, kan je voor die ook apart wat balkjes klaarleggen en dan ga je met de ander al wel springen. Lekker tempo erin en goed op de afstanden letten natuurlijk.
Aan het einde even vragen hoe ze het hebben ervaren etc etc.
Kortom gewoon lekker gaan met die banaan!
Ik ben echt bang voor de uitslag, als ik jullie zo hoor vrees ik voor een her.
wat een leuk moederdagkadootje !!!!
via de MBO opleiding in leeuwarden! ben zo blij, mensen adviseerden mij (leraren) om niet door te gaan. Nou ik heb hem wel!

ik heb van mezelf een soort wiskey stem