ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:05

Voor diegenen die nog examen moeten doen kan ik jullie aanraden het vast te leggen op video!! Ook als je zeker weet dat je gaat slagen.
Ik heb mijn protocollen binnen en het lijkt er wel op dat ze naar iemand anders hebben zitten kijken.
wat een tegenvaller!!!
Het komt er op neer dat ik echt helemaal niets kan.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:11

Hebben ze wel de goede naam bij de juiste persoon gehad dan?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:15

als je het leest vraag je je dat dus af maar aangezien er maar 4 geslaagt zijn kan het niet missen. Ze zijn gewoon niet wijs!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:18

wat voor opmerkingen staan er zoal bij dan?

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:36

oosterhoff schreef:
Voor diegenen die nog examen moeten doen kan ik jullie aanraden het vast te leggen op video!! Ook als je zeker weet dat je gaat slagen.
Ik heb mijn protocollen binnen en het lijkt er wel op dat ze naar iemand anders hebben zitten kijken.
wat een tegenvaller!!!
Het komt er op neer dat ik echt helemaal niets kan.

Wat kreeg je eigenlijk als reflectiegesprek mee dan aan het einde van het lesgeven als ik vragen mag?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:28

Jee oosterhoff :(:)
Wat gaven ze aan in het reflectieonderzoek?

Mij zeiden ze toen: "de volgende x dat je examen doet....dat betekent niet dat je gezakt of geslaagd bent, maar een volgende keer willen we graag zien dat je wat je in je reflectie interview zegt meer in de praktijk uit had moeten leggen." Ik dacht toen echt dat ik gezakt was, ondanks dat mijn gevoel zei dat het goed ging en aan de zijkant zeiden ook mensen dat ik een goede les had gegeven.
Uiteindelijk na een week kreeg ik de brief dat ik geslaagd was, maar ik heb wel een week in onzekerheid gezeten door wat die beste man zei. :oo

En je instructeur waarvan je de hele cursus les hebt gehad heeft je blijkbaar ook cijfers gegeven en die tellen ook mee, zowel voor het rijden, als voor het lesgeven, als voor je instelling en je gedrag de hele periode door. ;)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:46

Ja maar die cijfers..
Ik heb voor mijn lesgeven altijd 6e en 7e's gehad.
Voor het lesgeven had ik 7's en 8'e

Voor het lesgeven was ik volledig geslaagd niets op aan te merken.. maar het rijden ben ik finaal gezakt met een voldoende, matig, onvoldoende..

Dat is dan toch vreemd.. dat ik in mijn cursusperiode, nog nooit een onvoldoende heb gehad voor het rijden en dan op het examen dik zak?

En dan zei hij ook altijd nog: "de cijfers die je hier haalt voor het rijden/lesgeven, kan je ook op je examen verwachten"

en bedankt..

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:57

In de reflectie kwam eigenlijk alleen naar voren dat ik de eerste hindernis van de dubbel meer uit de korte zijde had moeten halen om hem passend te maken. deze stond op 16 a 17 meter uit de korte zijde. dat is ruim voldoende om de sprong passend te maken. in het boek staat minimaal 10!!!
Verder gaf hij aan dat ik bezig was geweest met het tempo en de wending en dat dat wel goed was. Nu staat op mijn protocol dat ik juist daar meer aan had moeten werken en meer aandacht aan had moeten besteden......
bij het onderdeel geven van training/lessen alles onvoldoende. Moest meer bezig zijn met rijtichniek. meer functionele informatie verschaffen en meer bezig zijn met nageeflijkheid/balans en zelfhouding. heb voorbeelden gegeven van hoe aky op een paard moet zitten. Ik zei zelfs een keer perongeluk dat een van de dames haar tieten naar voren moest doen. dat ze wat arogganter moesten zitten ed. Ik ben bezig geweest met tegen de hand aanrijden, dat vervolgens iemand dat niet zo snel oppakt is dan toch niet mijn schuld, je hebt maar 15 minuten. dan kan je dat nog 20 keer zeggen maar volgens mij werkt dat niet. Verder ben ik bezig geweest met overgangen en dat een paard op eigen benen moet lopen en niet aan de vookant zwaarder moet worden als je vooruit rijd ed (neem toch aan dat je dan bezig bent met de balans?!!)
De nacontrole was ook te sumier hoewel ik na de les nog doorgenomen heb met de dames wat ze zouden kunnen doen als ze zelf gingen rijden en waar ze aan konden werken en of ze nog vragen hadden....
Wat er staat is voor mij voolkomen onherkenbaar. het lijkt echt het protocol van een ander.

Mijn instructrise vond het ook heel raar en onterecht. Die heeft heel erg haar best gedaan om een aantal van ons te laten slagen. Denk dat ze niet meer met cijfers werken en dus ook niet middelen. Ze heeft aangegeven dat wat ze ook deed of zei het geen invloed meer had op de uitslag.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:52

Wij hebben nooit exacte cijfers gekregen? Nooit met cijfers gewerkt? Wel werd er in de laatste weken gemeld als er nog meer verbetering moest komen (maar dan moest je ook vaker lesgeven dan de rest eigenlijk)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:46

Nou bij ons werd er dus wel echt met cijfers gewerkt en werd er ook verteld dat als ze twijfelden over of je geslaagd was ja of nee dan werden de cijfers van de instructeur opengemaakt.

Bij niemand vergat hij cijfers op te schrijven.. bij mij 2 x!

Ben ook niet erg te spreken over mn instructeur, heb veel van hem geleerd maar hij heeft wel laten merken wie hij als het ware "meer" vond dan andere..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:50

Hier werd er ook niks gezegd over cijfers, het is dat ik het las hier in het topic, heb er daarna naar gevraagd en idd werd alles wel genoteerd hoe je was, ook inzet en omgang natuurlijk, omdat je toch een klein visitekaartje bent van de KNHS. ;)
Desalnietemin is het heel zuur dat je gezakt bent als je er zelf zeker van bent dat je geslaagd bent.
Het blijft hun woord tegen de jouwe. :(:)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:54

Tjonge jonge wat een gehannes om al die cijfers >;) . Het moet toch allemaal transparanter en duidelijker? Nou laat ze dan al die cijfers gewoon bekend maken zodat je zelf weet waar je aan toe bent. Simpel toch? :?

Ik ben net thuis van een ritje Volendam Voorthuizen en terug Volendam. Ik kan het nog bijna niet geloven :z maar ik heb hem echt :j :):) . Mijn ORUN instructeurs diploma fase 4.... -:) Morgen eens even een lijstje ervoor halen..... *\o/* +:)+ *\o/*

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:57

*\o/* *\o/* *\o/* Gefeliciteerd Margriet *\o/* *\o/* *\o/*

+:)+ +:)+ +:)+

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:07

MargrietJonk schreef:
Tjonge jonge wat een gehannes om al die cijfers >;) . Het moet toch allemaal transparanter en duidelijker? Nou laat ze dan al die cijfers gewoon bekend maken zodat je zelf weet waar je aan toe bent. Simpel toch? :?

Ik ben net thuis van een ritje Volendam Voorthuizen en terug Volendam. Ik kan het nog bijna niet geloven :z maar ik heb hem echt :j :):) . Mijn ORUN instructeurs diploma fase 4.... -:) Morgen eens even een lijstje ervoor halen..... *\o/* +:)+ *\o/*

Bedoel je de instructeurs of de examinatoren?

Gefeliciteerd ermee!!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 06:27

MargrietJonk schreef:

Jij zat voor ons.. Je had echt een onwijs leuk mobiele ring/smstoon :)

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:36

oosterhoff schreef:
In de reflectie kwam eigenlijk alleen naar voren dat ik de eerste hindernis van de dubbel meer uit de korte zijde had moeten halen om hem passend te maken. deze stond op 16 a 17 meter uit de korte zijde. dat is ruim voldoende om de sprong passend te maken. in het boek staat minimaal 10!!!
Verder gaf hij aan dat ik bezig was geweest met het tempo en de wending en dat dat wel goed was. Nu staat op mijn protocol dat ik juist daar meer aan had moeten werken en meer aandacht aan had moeten besteden......
bij het onderdeel geven van training/lessen alles onvoldoende. Moest meer bezig zijn met rijtichniek. meer functionele informatie verschaffen en meer bezig zijn met nageeflijkheid/balans en zelfhouding. heb voorbeelden gegeven van hoe aky op een paard moet zitten. Ik zei zelfs een keer perongeluk dat een van de dames haar tieten naar voren moest doen. dat ze wat arogganter moesten zitten ed. Ik ben bezig geweest met tegen de hand aanrijden, dat vervolgens iemand dat niet zo snel oppakt is dan toch niet mijn schuld, je hebt maar 15 minuten. dan kan je dat nog 20 keer zeggen maar volgens mij werkt dat niet. Verder ben ik bezig geweest met overgangen en dat een paard op eigen benen moet lopen en niet aan de vookant zwaarder moet worden als je vooruit rijd ed (neem toch aan dat je dan bezig bent met de balans?!!)
De nacontrole was ook te sumier hoewel ik na de les nog doorgenomen heb met de dames wat ze zouden kunnen doen als ze zelf gingen rijden en waar ze aan konden werken en of ze nog vragen hadden....
Wat er staat is voor mij voolkomen onherkenbaar. het lijkt echt het protocol van een ander.

Mijn instructrise vond het ook heel raar en onterecht. Die heeft heel erg haar best gedaan om een aantal van ons te laten slagen. Denk dat ze niet meer met cijfers werken en dus ook niet middelen. Ze heeft aangegeven dat wat ze ook deed of zei het geen invloed meer had op de uitslag.

Met nageeflijkheid wordt niet direct het tegen de hand aanrijden bedoeld he? Ik was er natuurlijk niet bij, maar mogelijk verstaat de jury een andere betekenis onder deze termen. En met zelfhouding bedoelen ze daarmee niet de gedragenheid en de balans van het paard (dus niet van de ruiter)? Maar goed nogmaals ik was er niet bij, maar het is natuurlijk wederom weer een jurysport en dat is helaas altijd interpreteren en accepteren ;(

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:44

Gister ook mijn diploma opgehaald in Voorthuizen! *\o/*

Heeft wel even geduurd voordat ik had gevonden waar ik moest zijn .. Maar ik heb mijn diploma :D

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:34

BuenaVista schreef:
MargrietJonk schreef:

Jij zat voor ons.. Je had echt een onwijs leuk mobiele ring/smstoon :)

Dat was ik ja.............. :o :D :o

Dat was mijn ringtone.....
Mijn sms tone heb je ook wel gehoord.

It's me MARIO.....

Lekker aso....
En normaal gesproken zet ik dat ding ALTIJD uit en wordt ik toch niet gebeld..... Zul je altijd zien :wow:
Laatst bijgewerkt door MargrietJonk op 08-05-09 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:36

Nimroy schreef:
MargrietJonk schreef:

Gefeliciteerd ermee!!

Zo iezo de instructeurs. Deze hebben ook een cijfer die wel degelijk mee telt voor je eindcijfer examen.

Bijvoorbeeld. Mijn cijfers rijden: opleiding 7 examen: 6
lesgeven: opleiding 6 1/2 examen: 8

OP mijn examen protocollen stond dat beschreven plus het commentaar dat ze hadden. Dan snap je ook hoe of wat.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:02

ben zo benieuwd na mijn uitslag...
wil het nu ook wel weten...
ben helemaal benieuwd na die cijfers die mijn cursusleidster dan heeft gegeven wist namelijkniet dat die dat moest doen...

helaas vond ik haar niet echt perfect ofzo..
ze had echt leivelingetjes er tussen zitten en jammer genoeg zat ik daar niet bij:S:S

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:07

Ik ben nu inmiddels ook wel heel erg benieuwd, had eigenlijk gedacht dat de uitslag vandaag wel binnen zou zijn. Examen is maandag 3 weken geleden. Laten we nog maar even proberen ons rustig te houden :+

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:18

MargrietJonk schreef:
Nimroy schreef:

Gefeliciteerd ermee!!

Zo iezo de instructeurs. Deze hebben ook een cijfer die wel degelijk mee telt voor je eindcijfer examen.

Bijvoorbeeld. Mijn cijfers rijden: opleiding 7 examen: 6
lesgeven: opleiding 6 1/2 examen: 8

OP mijn examen protocollen stond dat beschreven plus het commentaar dat ze hadden. Dan snap je ook hoe of wat.

Nouja idd.. Ik weet wel wat ik per keer behaalde voor cijfer, maar niet wat ik uiteindelijk voor mijn opleiding heb gekregen als eindcijfer *bij hem in zn envelop*
Ook op mijn protocol staat niet wat ik heb behaald voor cijfer, dus weet niet hoe ik het heb gedaan in vergelijking met mijn cijfers met de opleiding.. igg ben ik niet geslaagd (voor rijden) dus dat zegt wel genoeg..

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:04

Ik heb het ook gehaald! Mijn beide PVB's voldaan, een 9,8 voor de theorie en een voldaan voor het lesgeven. Ik snap alleen niet waarom er totaal geen uitleg bij zat, alles was enkel voldaan... Wat heb je daar aan, dan kun je toch ook niet zien wat je zwakke punten zijn?

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:01

nog gefeliciteerd voor de geslaagden :D

en oosterhof echt balen zeg!!!!!! :(:)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:49

Toch nog even een vraagje over het examen lesgeven:
Hebben jullie aan 1stuk door gepraat? Of vielen er ook stiltes tussendoor?Of pauzeerde je zelf even?
Wat zijn de belangrijke dingen wat je zeker moet zeggen tijdens je lesgeven(Ofwel waar men echt op let?)

Alvast bedankt!(Jullie hebben examens en uitslagen al achter de rug. Ik heb dinsdag mn examen. En ik ben niet zenuwachtig ofzo. Maar wel benieuwd naar hoe jullie hebben lesgegeven en wat jullie allemaal qua oefeningen hebben gebruikt en commentaar hebben gehanteerd).

Hoe heb je trouwens je 15min dressuur op gebouwd?