Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cids

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:17

deze is ook wel leuk. De jury geeft als compliment dat de pony een krachtige hals heeft en zegt erby dat hij zeker lang hengst is gebleven. Het is toch echt een merrie.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:34

Tja ik reed een aantal weken geleden, krijg ik bij een van de eerste onderdelen 'meer voorwaarts' tot een keer of 4 toe, en dan ineens 'paard loopt weg' ja ehm wat wil je nou??
Paard was geen steek veranderd trouwens, liep hele proef gewoon netjes, beheerst maar was absoluut wel aan het been. Helaas heeft hij een beetje een korte draf en een zeer evenwichtige galop (is ook geen jong paard dus beter in balans) wat blijkbaar in de B wordt opgevat als niet voorwaarts....zucht

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:04

Ezter schreef:
Tja ik reed een aantal weken geleden, krijg ik bij een van de eerste onderdelen 'meer voorwaarts' tot een keer of 4 toe, en dan ineens 'paard loopt weg' ja ehm wat wil je nou??
Paard was geen steek veranderd trouwens, liep hele proef gewoon netjes, beheerst maar was absoluut wel aan het been. Helaas heeft hij een beetje een korte draf en een zeer evenwichtige galop (is ook geen jong paard dus beter in balans) wat blijkbaar in de B wordt opgevat als niet voorwaarts....zucht

Ik heb je proef niet gezien dus kan niet beoordelen of de jury het bij het rechte eind had, maar ik zie zelf regelmatig als ik moet jureren dat paarden met een hele makkelijke galoppade in de B-L1 al teveel naar verzameling gereden worden, terwijl er echt een arbeidsgalop gevraagd wordt. Mischien dat wat jij evenwichtig noemt, die jury ook als teveel verzameld ziet.

Verder komt het best vaak voor dat paarden in sommige onderdelen te weinig impuls hebben en in een ander onderdeel zelf het (te hoge) tempo bepalen. Ik zie regelmatig paarden in de lagere klasses die in draf te weinig voorwaarts zijn en juist de galoponderdelen in nog net geen rengalop uitvoeren.
Ik vind dit niet zo'n gekke opmerkingen. Of het terecht was is een ander verhaal. Knipoog

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:31

De leukste opmerking die ik heb gekregen is van een jurylid die zei dat ik een schande voor de dressuursport ben. Toch wel knap om dat te durven zeggen tegen mij (13jaar) en de eerste ruiter is nederland die met een tinkermerrie in de Z start.hihi

Sharianne

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:34

schande voor de dressuursport Bloos! lekker aardig!

offtopic: volgens mij heb ik jou zien rijden bij paard & passie! kan dat kloppen? witte tinkers en de naam gryffindor komen me heel bekend voor Tong uitsteken

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:36

xSiep schreef:
schande voor de dressuursport Bloos! lekker aardig!

offtopic: volgens mij heb ik jou zien rijden bij paard & passie! kan dat kloppen? witte tinkers en de naam gryffindor komen me heel bekend voor Tong uitsteken

Inderdaad, dat was ik Knipoog

doeigeenbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:37

Naja wat een rare reactie's van die Jury!!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:39

@ shar_ianne >hihi dan heb ik je laatst zien rijden in Oostwold (alweer een tijdje geleden hoor) Knipoog zag er best netjes uit hoor Knipoog

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:41

Jeanneee_ schreef:
@ shar_ianne >hihi dan heb ik je laatst zien rijden in Oostwold (alweer een tijdje geleden hoor) Knipoog zag er best netjes uit hoor Knipoog

Dat zou wel kunnen. Grappig zo opeens al die reacties Haha!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:44

Otje schreef:
Ja die Henst "Onbekend" is zeker beroemd ... ik zie hem althans vaak op de startlijsten staan *LOL*

ROFL die staat ook op mijn coupons ja Huilen van het lachen

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:48

Op mn laatste protecol stond wel een leuke reactie waar ik het zeker mee eens ben. Bloos
Algemene indruk: Zeer leuke pony!! Haha!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:55

nou die hengst Onbekend is wel erg goed moet ik zeggen (H) want mijn paardje is ook van hem haha Knipoog

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:23

Mijn beide merries zijn ook van hem! Het is een zeer populaire dekhengst Nagelbijten / Gniffelen

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:57

is alweer een tijdje geleden,maar ik heb een meisje van 13 3 maanden op mijn paard laten starten,om weer een beetje zelfvertrouwen te krijgen want met haar pony ging het even niet zo best.
stond er een keer op d'r protocol:
paard gaat te verzameld,is te opgericht,toont teveel verruiming...

kortom,een z2 paard was te goed voor het L1:S ze had wel een winstpuntje,maar paarden die geen verruimingen lieten zien en op de voorhand rondcrosste,verkeerd aangalopeerde kregen meer punten.was wel een beetje jammer maar ja,het is en blijft een jurysport.

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:09

Careano schreef:
Hmm, ik vind dit nog wel meevallen heb wel veel ergere dingen gehoord bij wedstrijden bij ons..

Meisje moest maar stoppen met dressuur rijden want ze had totaal geen gevoel voor haar paard. Terwijl dat meisje echt altijd supergoed en heel eerlijk rijdt.. Meisje had toen ook 125 punten en ging verhaal halen bij de jury, dat kreeg ze te horen.. Ze zat scheef, d'r pony was scheef en ze kon maar beter helemaal stoppen met rijden.

Ohja, en onze pony liep als een hert Nagelbijten / Gniffelen

Het paard van iemand uit de club liep als een drommedaris Ach gut
dan toch liever een hert ( dat is nog schattig Clown )

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:10

Lynnlovesyou schreef:
Careano schreef:
Hmm, ik vind dit nog wel meevallen heb wel veel ergere dingen gehoord bij wedstrijden bij ons..

Meisje moest maar stoppen met dressuur rijden want ze had totaal geen gevoel voor haar paard. Terwijl dat meisje echt altijd supergoed en heel eerlijk rijdt.. Meisje had toen ook 125 punten en ging verhaal halen bij de jury, dat kreeg ze te horen.. Ze zat scheef, d'r pony was scheef en ze kon maar beter helemaal stoppen met rijden.

Ohja, en onze pony liep als een hert Nagelbijten / Gniffelen

Een van mijn pony's liep als een rat Nagelbijten / Gniffelen

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:27

mijn pony is een keer voor gezllige babbelbox uitgemaakt door de jury, omdat ze zo aan het hinneken Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:34

Ik weet niet of ik deze alk mee heb gedeeld:
Was een aantal jaar geleden en toen met het afgroeten stak mijn paard haar hoofd in de lucht en hinnikte naar de jury.

Stond er op de coupon: Paard groet ook. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb echt dubbel gelegen om deze notitie. ROFL

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:28

haha Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:32

Ezter schreef:

'voorwaarts' en 'te hoog tempo' hebben niks met elkaar te maken

Marije25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:24

Ik als klein pony meisje op driftig heethoofd pony. In de proef in de volte zo plots omhoog dat ik zo achter m'n zadeltje glij, pony weer naar beneden, ik weer in't zadel en gewoon doorgereden: na de proef: een 0 op de volte maar 'n compliment voor de circuskunsten! Is me altijd bij gebleven...hij kwam er speciaal de auto voor uit. Als we de circuskunsten achterwege zouden laten kwam het zeker goed in de toekomst (idd Z geworden uiteindelijk). We hebben er nog altijd lol om.
Heb trouwens nooit meer een nul gehad...(dit is inmiddels zo'n 10 jaar geleden hoor)

Mijn vader heeft een harde stem en had de wind in de rug, kwam een jurylid vragen of ik soms doof was omdat de ruiters in haar ring met mijn proefje meereden...die arme paps met alle goede bedoelingen. (zei trouwens heel gevat dat het altijd handig is je proef goed te kennen en de stem van je voorlezer ook).

Leuk om andere uitspraken te lezen, wat hebben we toch een mooie sport Haha!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:40

Ik heb me echt bescheurd om vele uitspraken Haha!

Vroegaaaaah Haha!
op de manege bij een onderlinge wedstrijd heb ik eens het commentaar gehad dat mijn gebroken lijn maar 1 hoek had en dat moesten er 2 zijn... ik moest dus vanaf de hoefslag tot voor x rijden dan rechtuit over x en dan weer terug naar de hoefslag. Toen ik opmerkte dat dat dan een dubbelgebroken lijn moest heten... werd er eens achter een oor gekrabt.
Volgens mij was ze zelf een beetje in de war Bloos

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:00

shar_ianne schreef:
De leukste opmerking die ik heb gekregen is van een jurylid die zei dat ik een schande voor de dressuursport ben. Toch wel knap om dat te durven zeggen tegen mij (13jaar) en de eerste ruiter is nederland die met een tinkermerrie in de Z start.hihi

Sharianne

Pardon?
Ik ben zeer benieuwd welk jurylid dit heeft geschreven.
(Mag uiteraard per pb).

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:13

shar_ianne schreef:
Lynnlovesyou schreef:

Een van mijn pony's liep als een rat Nagelbijten / Gniffelen

De mijne als een eend Nagelbijten / Gniffelen

Niet echt een rare uitspraak, meer een jury die er niet helemaal bij was:
Tijdens het halthouden - groeten trok m'n pony vrolijk de teugels uit m'n handen en ging uitgebreid haar neus krabben. Commentaar: "mooi vierkant" en ik kreeg er een zeven voor. Verward

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:16

Ik heb me rot zitten lachen om al deze uitspraken... geweldig.