prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:38

*zucht* daar gaan we weer altijd maar weer dat gezeur van wel dure dekjes kopen maar niet....

Zo heeft ieder zijn of haar hobby's. De 1 verzuipt het in de kroeg en rijd met simpele hoofdstellen, simpele dekjes maar dat ziet men niet want dat vindt je terug in de wc. Een ander koopt daar iets blijvends voor in de vorm van een dekje, een hoofdstel noem maar op. Het is weer een vergelijking van lik me vestje

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:42

ik vind het wel een goede vergelijking. sommigen vinden lessen te duur / goed rijden dus te duur maar er mooi bijlopen hebben ze alles voor over.dat klopt toch niet? het een kan niet zonder het ander

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:43

Je hebt les en les.

Ik ga no way 20 euro voor een uur les betalen bij iemand die zelf M oid rijd en verder niks aan diploma's of bepaalde dingen heeft.

Maar daar integen vind ik 20 euro voor een uur les bij een gediplomeerde instructie die al haar hele leven met paarden werkt, zoveel verschillende individuen geholpen heeft weinig hoor.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:43

MISTRAL94 schreef:
*zucht* daar gaan we weer altijd maar weer dat gezeur van wel dure dekjes kopen maar niet....

Zo heeft ieder zijn of haar hobby's. De 1 verzuipt het in de kroeg en rijd met simpele hoofdstellen, simpele dekjes maar dat ziet men niet want dat vindt je terug in de wc. Een ander koopt daar iets blijvends voor in de vorm van een dekje, een hoofdstel noem maar op. Het is weer een vergelijking van lik me vestje

Ik betaal 21.50 voor een half uur les, en mijn paard loopt met dekjes van 53.95 Haha!
Weetje, alles wat geld kost is 'duur', maar ja ik geef graag grof geld uit aan iets waar ik wat aan heb, onder andere goed les Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:44

suuzepuus schreef:
ik vind het wel een goede vergelijking. sommigen vinden lessen te duur / goed rijden dus te duur maar er mooi bijlopen hebben ze alles voor over.dat klopt toch niet? het een kan niet zonder het ander

We scheren voor het gemak ook niet iedereen over 1 kam Vork

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:51

suuzepuus schreef:

Dan heb je het over een beperkt budget.
Als je iets doet, moet je dat goed doen. Heb je een beperkt budget, dan maak je de keuze: wil ik een mooie uitrusting? Wil ik véél spullen? Wil ik zelf dure rijkleding? Wil ik gewone lessen? Wil ik les van een zeer bekwaam persoon?
Maar als je het geld hebt voor alles, waarom niet?
Je moet toch niet zomaar er vanuit gaan (alweer de zoveelste discussie op bokt) dat mensen met een mooie uitrusting nooit les nemen Scheve mond

Ik zelf betaal voor een uur priveles 40 euro. Ja dat is duur, maar als je wat wil bijleren, zijn er weinig andere opties.
Paardrijden is nu eenmaal een dure sport, omdat je elke maand opnieuw de stalling hebt, hoefsmid, veearts, tuig dat stukgaat, enz.
Als je dat er niet voor over hebt, dan ga je in het bos hobbelen of ga je fietsen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:52

MISTRAL94 schreef:
suuzepuus schreef:

We scheren voor het gemak ook niet iedereen over 1 kam Vork

En dat deed ik ook niet Haha!
maar kom het de laatste tijd (zeer zeker nu de setje's zo in zijn) veel meer tegen.
Diegene die allebei doen,die houden gewoon de economie draaiende! Haha! ideaal.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 00:21

EN DAAR GAAN WE WEER Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 00:29

Ik vind de vergelijking helemaal niet zo gek. Geld kun je maar één keer uitgeven. Dus ook wat les betreft gaat het om keuzes maken - wat vind je belangrijker.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 00:30

Toch wel grappig dat mijn pony én mooie spullen heeft en dat ik 3 keer in de week les, wat volgens sommige hier eigenlijk niet mogelijk is Clown Overigens gaat al mijn geld naar mijn pony's toe, maar mijn ouders betalen wel de lessen (1 keer priveles, 2 clublessen)
Degene van wie ik priveles krijg vraagt niet zoveel per half uur (ik vind haar lessen veel meer geld waard, maar oke) en mijn pony en ik zijn echt met sprongen vooruit gegaan de afgelopen 2 jaar dat ik les van haar krijg. Van niet eens wetende wat stelling en nageefelijkheid is naar ondertussen L2 startgerechtigd. Zij geeft echt super lessen tegen een normaal tarief, dus het bestaat wel Vork

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 00:35

Als je geld voor les én mooie spullen kunt missen, dan is daar niets mis mee. Lachen

Als je budget zo ver reikt dat je keuzes moet maken, dan is het aan jou: wat vind je belangrijker. Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 00:42

Je mag toch hopen dat er geen mensen op de wereld rondlopen die is een leuk setje kopen en dan maar een keer niet kunnen lessen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 00:44

Bij mij staat helaas nog steeds geen geldboompje in de tuin. Maar gelukkig doe ik niet aan setjes. Knipoog

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 00:48

Bij mij ook niet hoor Nagelbijten / Gniffelen Ach gut Ik heb nog het geluk van ouders die lessen betalen en paarden die aan huis staan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:52

Karin schreef:
Ik vind de vergelijking helemaal niet zo gek. Geld kun je maar één keer uitgeven. Dus ook wat les betreft gaat het om keuzes maken - wat vind je belangrijker.

Nou de vergelijking slaat werkelijk nergens op en dat is aan alle anti setjes topic op bokt te zien wat de achterliggende reden is. Men heeft nog steeds een bord voor zijn kop met als mensen met setjes rijden of andere dure spulletjes kopen dan zijn ze niet goed voor hun dier en de hele bla bla eromheen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:57

Nogmaals:

Karin schreef:
Als je geld voor les én mooie spullen kunt missen, dan is daar niets mis mee. Lachen

Als je budget zo ver reikt dat je keuzes moet maken, dan is het aan jou: wat vind je belangrijker. Lachen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:00

MISTRAL94 schreef:
Karin schreef:

Nou de vergelijking slaat werkelijk nergens op en dat is aan alle anti setjes topic op bokt te zien wat de achterliggende reden is. Men heeft nog steeds een bord voor zijn kop met als mensen met setjes rijden of andere dure spulletjes kopen dan zijn ze niet goed voor hun dier en de hele bla bla eromheen

Als je nou eens goed leest wat ze bedoelen, wellicht begrijp je het dan...

Zoals meerdere hier hebben gezegd, is het helemaal niet zo'n vreemde vergelijking... Ook ik investeer liever in een goede instructeur, dan in een mooi shabrakje. Er wordt hier niet gesproken over mensen die 1 of 2 mooie setjes hebben. nee, sommigen hebben er wel 5, 6 of meer... Shabrak, met bijpassende bandages of peesbeschermers, liefst nog een bijpassende broek, met shirt en longsleeve voor de koudere dagen...

Als je ziet wat een geld dit kost... En je paard gaat er niet beter van lopen, die ontspant zijn rug nog steeds niet, pakt nog steeds het bit vast of galoppeert linksom nog steeds slecht. Maar dat los je dan op met een goedkope instructeur, omdat je anders geen geld meer hebt voor mooie spulletjes... Want uiteindelijk vragen instructeurs belachelijk veel geld. Die moeten het maar doen met 15 euro per uur, waarmee zij hun brandstof, auto en rijkleding moeten bekostigen...

Vooralsnog is een mooie shabrak vaak duurder als 1 rijles... Terwijl het beiden, als het goed is, een blijvend resultaat geeft.

En niet om het een of ander...

De gemiddelde autorijles kost ook 60 euro per uur hoor Knipoog Trek daar 20 euro voor het gebruik van de auto af en voila... je zit aan de kosten van de gemiddelde priveles per uur...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:03

Dat zal allemaal best maar mensen gebruiken altijd de vergelijking dat mensen die dure spullen kopen niets over hebben voor hun paard, de dierenarts nooit laten komen niet willen investeren in goed les enz

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:04

Het leven is minder zwart/wit dan dat jij het hier schetst, Mistral.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:06

Dat ben ik ook zeker van mening maar je hoeft alleen maar de antisetjestopics te bekijken en dan zie je hoe zwart wit mensen hier denken Vork

lizzb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:40

dat is echt te duur,
ik betaal 10 euro voor een half uurtje prive les.
maar ze moet dan zelf naar de stal toe komen, dus geen benzinekosten voor ons.
ze wil namelijk altijd 20 euro hebben voor een heel uur, dus als je met zn 4en in de les zit,
moet je 5 euro betalen voor een heel uur.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:46

lizzb schreef:
dat is echt te duur,
ik betaal 10 euro voor een half uurtje prive les.
maar ze moet dan zelf naar de stal toe komen, dus geen benzinekosten voor ons.
ze wil namelijk altijd 20 euro hebben voor een heel uur, dus als je met zn 4en in de les zit,
moet je 5 euro betalen voor een heel uur.

Voor dit bedrag weet je dat je dan les krijgt van iemand die tot de middelmoot instructeurs hoort.
Dat hoeft niet slecht te zijn hoor, net zoals een duurdere les geen kwaliteit garandeert.
Moet je voorstellen dat je voor 10 euro nog naar de stal toe moet reizen, benzine moet betalen en les moet geven. Dan moet er bijna geld bij en doe je dus puur hobbymatig.

Wel weet ik dat een bovengemiddeld instructeur het niet doet voor dit bedrag.

Ik betaal dan liever wat meer en dan bijvoorbeeld 2x zoveel leren dan ben ik onder de streep toch nog goedkoper uit.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:58

Tja, ik ken ook mensen met dure setjes en met dure les. Ik ken mensen met dure setjes, dure rijkleding zonder les. Tja, ieder zijn keuze, zijn geld, vaak ook het geld van papa en mama. Knipoog

Ikzelf rij boomloos, dus heb meer aan een echt goede pad onder mijn zadel dan aan tig setjes. En mijn les is niet goedkoop. Ik heb ook een gezin te onderhouden, een eigen huis te betalen, dus ik koop niet de duurste rijkleding voor bij de paarden. Ik word er altijd vooral heel smerig, dus vind dat ook niet zo belangrijk. Ik ben daar liever gewoon praktisch. Bovendien vind ik rijbroeken vreselijk zitten, dus ik heb daar wat anders voor verzonnen. Clown

Verder zie ik er prima uit, hoor (mijn paard ook trouwens, haha). Haha!
Ik geef mijn geld gewoon liever uit aan mijn dagelijkse kleding voor thuis en uitjes. Ben dol op kleding, hoor. Vooral als ik schoon, fris en opgemaakt ben Haha! . Maar bij de paarden (in elk geval waar mijn paard staat!!) boeit het werkelijk niemand hoe ik er uit zie. Bloos Haha!
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 29-07-08 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:59

een paard gaat ook niks beter lopen van een dure rijbroek of set Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:00

Nee, want als dat zo was, dan zou ik misschien wel een rijbroek en/of set erbij kopen, hahahaa.....
Dat zou makkelijk zijn, zeg!! Haha!