Ik moest maar naar huis gaan ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik moest maar naar huis gaan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:17

Cyruss_ schreef:
het is alleen dat ik erg vaak van ruiters hoor dat ze het zelf niet zo ok vonden gaan, maar mensen die aan het kijken waren het wel erg goed vonden. of hebben die er ineens geen oog meer voor

en met opzich wel goed, bedoel ik ontspannen door de ring lopen, das in een B proefje voldoende

Het probleem is natuurlijk dat de kijkers niet de jury zijn, ze ook niet de kwalificaties hebben die de jury heeft. En dat de kijkers mss niet hun eerlijke mening zeggen, omdat ze geen zin hebben in ruzie, of omdat... of omdat....
En de kijkers zijn ook vaak ouders of vriendinnen, die een veel te rooskleurige blik hebben over de prestaties van de ruiter. Mijn punt is dat de mening van de kijkers geen bal voorstelt, en als je eerlijk commentaar wilt, je protocol moet lezen.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:40

amen!:P

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:30

Farouche schreef:
Ik denk niet dat wij van achter onze laptop kunnen beoordelen of de jury het fout had of niet. Want wat jij goed vind, misschien ís dat niet zo goed. Dat kunnen wij niet weten, dus we kunnen met jou mee roepen dat de jury stom is, of zeggen dat jij fout zat, maar eigenlijk schiet niemand daar wat mee op.

Ik geloof ook niet dat er iemand is die dat doet. We proberen slechts uit te leggen dat alleen het feit dat de ruiter en/of het publiek vindt dat het goed gaat , absoluut nog niet betekent dat dit in alle gevallen ook zo is. Om dus een jury te verslijten voor kinderachtig als de punten tegenvallen is niet zo handig; je kunt dan beter eens kijken of je zelf niet wat te snel je eigen proef goed vindt.
Zelf heb ik vroeger ook heus wel eens gedacht dat het veeeel beter ging dan de jury klaarblijkelijk vond. Ondertussen ben ik tot de ontdekking gekomen dat de jury het toen meestal toch wel bij het rechte eind had. Tegenwoordig kan ik het veel beter beoordelen, en ben ik het (bijna Clown) altijd met de jury eens.