Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:41

ja het is een verhaal appart om zulke kinderen te kunnen lesgeven,,het blijft bij basis, en goed duidelijk en consequent zijn,, (maar dat komt mij goed uit, want meer dan basis kan ik eigenlijk ook niet zo goed lesgeven Clown )

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:00

[quote="Nimmy"

Krijg wel elke keer het verzoek om spelletjes... dus als jullie wat leuks weten...
[/quote]

Ik heb verder niet het topic gelezen, maar ik weet er nog eentje:
Annemaria Koekoek.

Jij gaat bij A staan de ruiters op de lijn bij b en e
jij draait je om en zegt Annemaria Koekoek,
dan moeten hun in stap/draf wat ze maar willen naar jou toe rijden,
draai jij je weer om moeten ze terug enzo...
De eerste die bij je is heeft gewonnen Haha!

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:11

ik gavanaf zaterdag 2 kinderen met ADHD en PDDNOS les geven. ik moet net doen als of ik dom ben en niet weet hoe ik moet poetsen zegmaar , maar als ze het verkeerd doen dan moet ik wel zeggen hoe het moet,,, het zijn 2 meisjes van 10 en 12 jaar... xx

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:10

fjordlover93 schreef:
ik gavanaf zaterdag 2 kinderen met ADHD en PDDNOS les geven. ik moet net doen als of ik dom ben en niet weet hoe ik moet poetsen zegmaar , maar als ze het verkeerd doen dan moet ik wel zeggen hoe het moet,,, het zijn 2 meisjes van 10 en 12 jaar... xx

waarom dat dan Lachen ? welke filosofie zit daarachter??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:17

Veel leuke tips gezien, hier.
Veel dingen waar ik nog niet aan gedacht had.

Altijd handig voor ons dochtertje, straks!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:52

fjordlover93 schreef:

1 adhder en 1 pddnosser? of hebben ze allebei die combinatie??

heb je ervaring met dit soort kinderen?

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:30

ja , mijn zus heeft het ook, dus ik ben het gewent... het is heel leuk en het is vooral mooi om te zien hoe ze er steeds beter in worden. je ziet dan dat het kind groeit en zo.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:41

ladypaard schreef:
fjordlover93 schreef:

waarom dat dan Lachen ? welke filosofie zit daarachter??

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:50

@ Fjordlover: De manier die jij beschrijft (dom en onervaren overkomen) is zeker geen goede manier. Zowiezo raad ik je aan om professionele hulp in te roepen. Kinderen met deze vormen van minder validiteit vereisen een speciale aanpak (structuur, helderheid, één-op-één communicatie en een rustige omgeving waar vooral geen fouten worden gemaakt door de 'ervaren' persoon). De ervaren persoon dient juist ervaren te zijn om naar de kinderen rust in te bouwen. Zeer brave paarden, het juiste harnachement en deskundigheid zijn een prima. Tevens zijn rust en regelmaat de sleutelwoorden.

Mocht je vragen hebben/ tips nodig hebben, pb gerust Knipoog

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:33

ja helemaal mee eens, jij bent hun voorbeeld en zei moeten jou vertrouwen, dat kan alleen als jij verstand van zake doet!!

(heb zeer veel ervaring met adhd)

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:43

9ik heb er behoorlijk veel ervaring mee! ik heb het wel vaker gedaan en ik zou zeggen datik ervaren geneg ben hoor!! ik rij nu m2 en ik g a meer dan 7 jaar met paarden om, ik krijg prive les, groeps les en springles. maar als ik niet doe alsof ik ''dom'' ben dan denkenze ooh laat haar het maar doen, ze weet het wel en dat doen we zelf mooi niets!! dusdaarom doe ik dat!!!!!!!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:46

wel spannend hoor een meisje van 12, dies pas 2 jaar jonger dan dat jij bent!

Igorr_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:48

Niet officieel, ik heb wel kinderen begeleid zeg maar die benieuwd waren hoe het was om te pony rijden.
Heb ze wat basis dingen geleerd op het shetje van mn zusje.
Ach, dat is heel wat anders dan officieel lesgeven, maar vond het wel leuk om te doen.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:58

*

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:25

Je eigen ervaring met rijden doet er niet veel toe als het om kinderen gaat. Zeker niet als je met ze gaat poetsen etc. Dan staat veiligheid met stip op 1. Het 'niet' weten klinkt mij ook wat te simpel en niet als de juiste aanpak. Wel duidelijk leiding geven, structuur bieden, werkvolgorde aanbieden... Werkt in ieder geval wel met alle 'bijzondere' kinderen waar ik mee werk.Natuurlijk stel ik vragen, laat ik ze meedenken, maar niet eentje die ook maar twijfelt of ik het weet en niet eentje die het in zijn hoofd haalt dat ik iets zal doen. Daar ben ik tenslotte de juf voor :p

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:04

fjordlover93 schreef:
9ik heb er behoorlijk veel ervaring mee! ik heb het wel vaker gedaan en ik zou zeggen datik ervaren geneg ben hoor!! ik rij nu m2 en ik g a meer dan 7 jaar met paarden om, ik krijg prive les, groeps les en springles. maar als ik niet doe alsof ik ''dom'' ben dan denkenze ooh laat haar het maar doen, ze weet het wel en dat doen we zelf mooi niets!! dusdaarom doe ik dat!!!!!!!

Fjordlover93: De manier die jij beschrijft is zeker niet de juiste manier. Dat je zelf M2 rijdt, geeft iets aan over je eigen rijniveau, maar niet over het niveau van lesgeven aan deze speciale kinderen. Om ongelukken te voorkomen zou ik in jou geval geen les meer geven, maar dit overlaten aan 'professionals' Als je oud genoeg bent kun je via de ORUN (validen) en FPG (minder validen) cursussen volgen om les te mogen geven. Dat lijkt mij een betere oplossing, en daar leer je (bij de FPG), dat structuur, consequent zijn en overal oren en ogen hebben echt noodzakelijk is.

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:19

damn... het lijkt net ( omdat ik best jongben) niet les zou kunnen geven!!! ik heb dat vaker gedaan!!!
ik ben consecuent, zorg voor een goede veiligheid, en er zijn zowiezo ouders van die kinderen bij.
het is net alsof ik niks kan ofzo!!!!!!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:23

Mijn neefje wil heel graag beginnen met springen (al sinds de pony voor hem er is).... zou ik al met een balkje stappen en draven kunnen beginnen? (eerst aan de hand, dan longe) hij kan al los draven, sturen, zit rechtop en behoorlijk in evenwicht en aan de longe galoperen. ook kan ie gekke bokken/sprongen uitzitten...

@fordlover93, eigen niveau zegt idd niks over lesgeefniveau, werk met structuur, stel vragen maar laat wel merken dat jij er verstand van hebt en voorkom fouten... verder kan ik vanaf de pc niet beoordelen of je t kan of niet... (er zijn zat mensen die super kunnen rijden, maar t niet overbrengen... zeg niet dat je t niet kan, maar neem soms ook dingen aan van meer ervaren personen
de pony is mak met balkjes lopen enzo, zou dit al kunnen met een kind van 6 (eerste keren aan de hand, dan longe), hij kan overigens al los draven en galoperen aan de longe en zit ook bokken en gekke sprongen van de pony uit..

@

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:16

Fjordlover, het komt niet doo je leeftijd,maar wel door de manier waarop jij je aanpak presenteert. Die klopt niet.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 09:08

@Nimmy. natuurlijk kun je balkjes gaan lopen met hem, zelf zou ik pas gaan springen met hem als hij correct los kan galoperen en de verlichte zit een beetje onder de knie heeft

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:03

tuurlijk kan hij over balkjes lopen, in draf doe ik altijd maar 1 balkje zodat ze eer soort parcours moeten lopen,
bij ons doen ze dan ook al mee aan springwedstrijden Clown nou ja ze worden meer meegesleurd en het enige wat ze moeten doen is blijven zitten Lachen als je een brave pony hebt kan dat best.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:54

Wat wij op ponykamp doen met kinderen die er eigenlijk nog niet aan toe zijn of niet goed durven: over de hoefslag (dus van muur richting ac lijn) 2 balken tegen elkaar aan leggen en dan 1 balkje er op. Dat voelt dan bijna als springen, maar is een grote drafpas, of zelfs grote galoppas. Beetje meewerkende pony maakt er minisprongetje van dat prima uit te zitten is.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:42

Daar ga ik t nog niet op wagen, zodra t een sprongetje onder t zadel wordt is de pony nog wat... dwars.. vrijspringen doet ie wel, maar onder t zadel kost t m nogal wat moeite (logisch heeft ie nog maar een paar keer gedaan, hij is nog jong)...

als t weer t morgen toestaat en de bodem droog is ga ik t s proberen... denk dat ie t heel leuk gaat vinden

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:00

Nu snap ik je niet meer... Waar ga je het niet op wagen en wat ga je nou proberen?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:03

balkjes ga ik proberen, sprongetje nog niet.. is idd een beetje onduidelijk (balkjes doet ie braaf, zodra t meer is dan een balkje nog niet)