Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tottaly schreef:opzich kan ik er wel mee leven als ze me lagere punten geven omdat ik met een fries in de ring kom,
maar dan wil ik wel GOED en TERECHT commantaar,
anders vind ik het dus echt neeeeergens op slaan
moniquelucky schreef:Barcelano schreef:Verkeerd neergezet...
Naar het kunnen van het Ras....
Ik vind idd. dat een jurylid een beetje moet in kunnen zien wat het kunnen van een bepaald ras is of een paard met duidelijke gbreken.
O, sorry zal niet meer veel quoten
Rijan_ schreef:ik ken wel wat zury's
Starbreeze schreef:Oftewel waar zou de jury in jouw ogen dan rekening mee moeten houden?
Tyrza schreef:Als ik nu een tinker het maximale aan zijn kunnen zie uitstrekken. En ik geef hiervoor een 9 of 10. Wat moet ik dan een KWPN'er (die fysiek meer mogelijkheden heeft tot uitstrekken) geven, die ook het maximale aan zijn kunnen laat zien? Ook een 9 of 10??
Zo komen we allemaal wel in het Z. Maar of het correct is?
Zo dacht ik vroeger ook. Nu niet meer.
Anoeska schreef:Dan wil ik ook naar mijn kunnen gejureerd worden. Ik kan nou eenmaal niet goed een ronde volte rijden, dus als het een ei is wil ik ook een 8, want ik heb toch mijn best gedaan, en naar mijn kunnen gereden??
moniquelucky schreef:Anoeska schreef:Dan wil ik ook naar mijn kunnen gejureerd worden. Ik kan nou eenmaal niet goed een ronde volte rijden, dus als het een ei is wil ik ook een 8, want ik heb toch mijn best gedaan, en naar mijn kunnen gereden??
Dat is wat anders naar mijn mening maar zo hebben we allemaal onze mening, en gelukkig maar, zou zo saai zijn als iedereen hetzelfde denkt.
moniquelucky schreef:Daar ben ik het mee eens, een goed bewegend paard met goede ruiter verdient natuurlijk meer punten.
moniquelucky schreef:Maar Er zijn ook kwpn-ers die niet correct lopen in het Z (of de ruiter)
Charos schreef:naresha schreef:Hier zijn vast veel meningen over verdeeld, ik denk dat het heel leuk is voor B/L misschien M maar daarna zou je toch meer aan sportpaarden gaan denken, tuurlijk heb je uitschieters maar het moet wel sport blijven..
Ken je Fjord Taco? die loopt in het Z en doet het daar ook nog erg netjes.
moniquelucky schreef:maar als een goede ruiter toch veel uit een koudbloed kan halen is dat toch best knap,en natuurlijk is het ook knap als een warmbloed met mindere gangen ook goed gereden wordt,
moniquelucky schreef:dressuur is dressuur en dat is voor elk paard goed
moniquelucky schreef:Ik rijdt zelf niet om eerste te worden of in de prijzen te vallen
moniquelucky schreef:Starbreeze:
De meeste friezen hebben wat meer knieactie en sommige kunnen hierdoor minder strekken,