Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:46

Iemand kreeg laatst in de B een 5 voor verzorging met een Fjord. Er stond bij; Staart niet gevlochten.

Zo kinderachtig.....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:52

kinderachtig, mischien maar geen rare uitspraak Haha!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:28

Ik zat ooit eens naast een jury die internationaal jureerd.. We moesten een M proef (in belgie-eventing) zitten en de uitspraken die hij allemaal deed over de ruiters Rolleyes Ok, hij zette ze niet op het protocol maar soms was het echt TE erg Tong uitsteken Naja ik had wel wat lol in de wagen, beter dan een hele voormiddag saai te zitten schrijven met een jury die niet veel zegt..
Komt er een jongen binnen met een wit paard, hij zat er nogal krom op... "Och sinterklaas is er ook, maar zn kapstok zit nog in zn jas" euh ok Rolleyes (wat antwoord je dan als bijzitter hé Haha! )
Of over iemand anders "die zou beter op de kermis rondjes rijden" euhh...
Toen was er ook een meisje die verkeerd reed en na de proef kwam ze discusieren dat je het eigenlijk anders kon verstaan dus de jury antw. Euh juffrouw... Waarom bent u dan de enige die het verkeerd rijd, ik heb de proef geschreven (woeps) ik weet hoe hij gereden moet worden... Juffrouw zei snel sorry en was weg Nagelbijten / Gniffelen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:18

Alane schreef:
kinderachtig, mischien maar geen rare uitspraak Haha!

das wel waar ja Clown

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:16

Een vriendin las op haar staatje:

Citaat:
Paard heeft gebrek aan innerlijke harmonie

Dat vond ik wel een leuke Tong uitsteken

Ik kreeg een keer:
Citaat:
Is deze pony gefokt door ...?

Ehm...ja, zoals de naam reeds deed vermoeden Verward

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:48

ik had vandaag een rare, "hoofd niet recht op romp''. jury was helaas na de prijsuitreiking al weg en kon dus niet vragen wat ze er mee bedoelde ( waarschijnlijk verkanteling)

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:32

Zullen we het eens omdraaien? Dan stel ik voor dat wij als juryleden ook onze leukste belevenissen vertellen.Klein voorbeeld, jaren geleden in een B proef. Paard moest bij B afwenden en bij E linkerhand. Paard gaat dus rechts, waarop ik de amazone toespreek dat ze toch echt de verkeerde kant opging. En wat voor een antwoord krijg ik ( die me vervolgens bijna van mijn stoel doet vallen van verbazing) "Ja, maar dat doettie niet"....

Voorbeeld twee: Amazone komt de ( binnen) ring binnen, gaat dus bij C (!) afwenden, en groet naar de A. Met de rug dus naar me toe. Toen ik vriendelijk vertelde dat ik toch echt aan de andere kant van de ring zat, kreeg ik heel boos te horen "dan zijn zeker de bordjes omgedraaid!"... Ja mevrouw, hebben we net speciaal voor u gedaan...... Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:42

hihi, thuis zelf bordjesgezet, en dan net andersom. had ik dus eens in een bak, bordje verkeerde volgorde en tegen d enromale richting in.
zitten wel leuke uitspraken tussen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:46

femiaans als er maar leuek uitspraken bij komen Haha!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:08

Erg leuk topic. Kan jullie helaas niet verblijden met meer van deze leuke opmerkingen. Maar als ze komen zal ik ze zeker plaatsen.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:22

femiaans schreef:
Zullen we het eens omdraaien? Dan stel ik voor dat wij als juryleden ook onze leukste belevenissen vertellen.Klein voorbeeld, jaren geleden in een B proef. Paard moest bij B afwenden en bij E linkerhand. Paard gaat dus rechts, waarop ik de amazone toespreek dat ze toch echt de verkeerde kant opging. En wat voor een antwoord krijg ik ( die me vervolgens bijna van mijn stoel doet vallen van verbazing) "Ja, maar dat doettie niet"....

Voorbeeld twee: Amazone komt de ( binnen) ring binnen, gaat dus bij C (!) afwenden, en groet naar de A. Met de rug dus naar me toe. Toen ik vriendelijk vertelde dat ik toch echt aan de andere kant van de ring zat, kreeg ik heel boos te horen "dan zijn zeker de bordjes omgedraaid!"... Ja mevrouw, hebben we net speciaal voor u gedaan...... Haha!

WAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA ga door, laat ons genieten Afgod

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:32

ik was een keer voor het eerst met mn jonge pony bij een buitenconcour, het regende steeds, flinke windstoten waardoor mn pony meer bokkesprongen maakte dan gewone passen/galopsprongen. Mijn zus naar de jury toe voor commentaar; Wat ik in godsnaam op zo'n jonge pony deed, en dat we zeer dringend hulp nodig hadden. Ik kon beter een ouder paard kopen..
ahum, mevrouw, wat denkt u zelf, een paard dat voor het eerst bij een vreemd concour komt in die weersomstandigheden, dat die netjes zn proefje loopt? naja, ik heb iig gelachen Tong uitsteken (het viel trouwens nog mee, had 158 punten, nieuwe proeven dan he Tong uitsteken )

niemand had trouwnes een winstpunt in haar rubriek, alle paarden waren druk door het weer...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:58

femiaans schreef:

Haha! Haha! Haha!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:37

Ooit eens gehoord.
Amazone reed proefje maar keek erg boos tijdens het rijden. Jury: 'Je moet wat blijer kijken'.
Zo gezegd zo gedaan. In andere proef kijkt amazone stralend rond. Commentaar: 'Amazone moet serieuzer gaan paardrijden'...Euhmmm...Verward

En een keer bij het schrijven. iemand wendt af bij A (binnenkomen). Jury: 'Jeetje, die komt ook als een slagschip binnen...niet opschrijven hoor! Zeg maar: mag meer lengtebuiging' Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:51

Volgens mijn startcoupon had ik afgelopen weekend verkeerde bovenbeenhulpen!!!!!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:53

asjemenou schreef:
Volgens mijn startcoupon had ik afgelopen weekend verkeerde bovenbeenhulpen!!!!!!

Tja dat kan toch. Zie niet wat daar zo raar aan is.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:55

Wat moet ik dan precies doen met mijn bovenbenen?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:01

asjemenou schreef:
Wat moet ik dan precies doen met mijn bovenbenen?

Met je bovenbenen kan je wel degelijk de schouder van het paard beinvloeden. Probeer thuis maar eens je bovenbeen te gebruiken in een wending. Je buitenbovenbeen in een wending of een keertwending. Door te klemmen met je bovenbenen kan je ook je paard belemmeren in de beweging.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:05

Op zich ben ik dat wel met je eens maar ik zelf heb toch de voorkeur om mijn bovenbenen gewoon netjes stil en ontspannen te houden.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:19

Ook leuk, reacties van mensen die niks van paarden begrijpen op commentaar op een coupon.
Zo hoorde ik eens iemand helemaal uit haar dak gaan omdat haar dochter op de coupon had staan: "paard spoort niet" Heb toen maar even uitgelegd dat het niet aan het karakter van het paard lag...

Of de moeder van een vriendinnetje, op de coupon stond:'"paard valt uit elkaar". Nou hij heeft al zijn onderdelen toch echt nog hoor, was haar reactie!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:28

haha geweldig!

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:29

ik heb welleens naast een jury gezeten, die al bepaalde of ze winst kregen als ze de ring binnen kwamen stappen.
oh; die mag geen winst krijgen.
hoeveel punten had die vorige? 2 te weinig? hoe heet ze? ja? geef die 2 punten er maar bij!

wát heeft zij winst? haal er maar een punt af.

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:30

[ we hebben uiteraard ook een klacht ingedient tegen die jury Haha! ]

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:19

Sjappie schreef:
En een keer bij het schrijven. iemand wendt af bij A (binnenkomen). Jury: 'Jeetje, die komt ook als een slagschip binnen...niet opschrijven hoor! Zeg maar: mag meer lengtebuiging' Lachen

Dat is nou een nette weergave van de harde werkelijkheid Vork

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:45

Als FNRS jury zie ik regelmatig ruitertjes die nog maar net op les zitten... Hier een meisje in de F1, duidelijk overzenuwachtig. Halthouden ging net aan met meterslange teugels (braaaave pony) en toen moest ze groeten. Groeten? Ze keek nog maar eens om naar de voorlezer. "Ja," zei die, " Daar zit de jury (wijzend naar mij) en die moet je groeten". Kind kijkt naar mij, nog eens naar de voorlezer, haalt haar schouders op, kijkt nog eens naar mij, denkt nog eens na... GROETEN!!!!! Hup, teugels op de hals en uitbundig met 2 handjes zwaaien Haha! En die pony braaf blijven staan. *grijns*