Zomertenue

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Re: Zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:15

Hartstikke goed gereden dus. Vreemd dat er geen toestemming dan zou zijn... Ik neem aan dat ook daar de temperatuur gisteren boven de 30 graden lag? Uiteindelijk is het een keuze van de ruiter om in zomertenue te starten. Ik zou het ook niet doen. Vind het gewoon niet mooi!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 12:59

In het reglement van de KNHS staat letterlijk dit:
Disciplinereglement Dressuur KNHS schreef:
Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen,dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of –dressuurblouse met korte of lange mouwen.

Ofwel Geje, dat mag je niet zelf beslissen als individuele ruiter, maar dat moet de vertegenwoordiger/afgevaardigde doen en de afgevaardigde vond het blijkbaar niet warm genoeg Clown

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:39

Fitzroy schreef:
Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen,dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of –dressuurblouse met korte of lange mouwen.

Ofwel Geje, dat mag je niet zelf beslissen als individuele ruiter, maar dat moet de vertegenwoordiger/afgevaardigde doen en de afgevaardigde vond het blijkbaar niet warm genoeg Clown

Ik heb het zelf niet nagevraagd dus ik heb geen idee of ze het niet warm genoeg vonden pff Stoom uit je oren nou ik vond van wel.. ps Fitzroy je met de groeten hebben van Dennis en Chris, ze waren voor het eerst en waarschijnlijk voor het laatst Hamer een paard aan het kijken in het mooie Friese land

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:11

Fitzroy schreef:

Uiteraard bedoel ik de keuze van de ruiter wanneer de afgevaardigde toestemming heeft gegeven. Haha.. nee, niet alles kun je helaas zelf beslissen Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:18

ik heb nog nooit in zomer tenue gelopen. maar ik zou het zoiezo wel doen als het mocht, alleen in de banen waar ik reed mocht het helaas niet.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:37

haan schreef:
@ CGJ12 :
De beste test is de praktijk-test ..........

Waar en wanneer heb je weer een wedstrijd? Ik wil de praktijktest wel een zien en dan ben jij proefpersoon Knipoog !
Trouwens als je met je merrie naar de CK gaat in Exloo lijkt zo'n rood vetertje misschien ook nog wel leuk onder je witte voorbreng pakje !! Vork

Ik heb # CGJ12#wel gezien maar hij had zijn spijkerbroek nog aan dus geen rood vetertje kunnen ontdekken ook niet over zijn schouders Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:13

heb gisterne nog een discussie gehad over zomertenue.
Het was hartstikke warm, dus ik kwam kapot van mijn paard af en merkte op "dat het geen slecht weer was voor zomertenue"
De vrouw bij wie ik vroeger paard heb gereden stond erbij en die was het daar niet mee eens, dat moesten ze afschaffen en er was nog geen weer geweest waarbij het nodig was. Al die verschillende kleuren en korte en lange mouwen door elkaar waren geen gezicht.
Dat je alleen een witte lange blouse aan mag met zomertenue was niet waar volgens haar, ik moest maar eens naar het springen kijken......

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:22

Bij het springen mag inderdaad meer, zolang de kraag en de manchetten maar wit zijn.
Maar met dressuur hoef je ook niet alleen wit aan, (licht0geel en beige mogen ook en korte mouwen zijn ook toegestaan, dat staat hierboven ook al vaker genoemd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:27

ja, misschien maak ik me niet helemaal duidelijk. Zij had het dus over blauwe en roze blousjes enzo. Met korte mouwen bedoel ik die kapmouwtjes of die hempjes vooral, kwist trouwens niet dat korte mouwen wel mochten.

astritosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:28

Hoi,
Ik start ook nooit in zomertenue. Losrijden zonder jasje kan wel vind ik, Maar die 5 minuten in de ring kan je best met een jasje aan rijden toch? Staat veel verzorgder.
Heb ook al een keer meegemaakt dat een jury iedereen met een jasje een punt meer gaf voor de verzorging dan degene in zomertenue. Mag niet maar het gebeurde toch.
Groetjes Astrid.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:35

Vind met jasje sowieso fijner, vind het een fijner idee.
En hte staat imo ook veel netter vind ik, voor die 5 minuutjes in de ring......

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:05

Voorlopig kan dat zomertenue in de kast blijven... er valt eerder te denken aan waterdichte rij-jasjes, witte overbroeken en laarzendrogers... Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:49

dat dacht ik ook toen ik vanochtend die reatie nog las....

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:57

@GeJe: Whahaha, dat zou best een goeie uitvinding zijn Clown

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:00

Romykiki schreef:
@GeJe: Whahaha, dat zou best een goeie uitvinding zijn Clown

Euh... al die artikelen bestaan echt hoor Knipoog

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:02

Echt? Nou die mag ik best wel ff gaan aanschaffen dan Clown

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:17

Ik geloof dat ik maar geen buitenwedstrijd meer inschrijf Nerd zelfs mijn bak heeft een natte plek Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:02

Soms zie ok mensen met een doorzichtige regenjas rijden, mag dat eigenlijk??
Ik ben in iedergeval blij dat mijn jasje zo in de wasmachine kan.
Kreeg een paar weken geleden zo'n tropische stortbui op mij hoofd, mijn cap fungeerde als een dakgootje die het water als een straaltje voor mijn neus liet lopen. Mijn laarzen waren volgelopen en uitdoen was dan ook vrijwel onmogelijk. Een soort capparapluutje lijkt me wel handig. Met een klemmetje op je cap, breed genoeg om droog te blijven, net zoiets als die zonne schermpjes voor op je hoofd, moet je alleen geen wind vangen....

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:32

De doorzichtige regenjasjes (van Kingsland) worden eigenlijk alleen maar gedragen tijdens het springen waar men (en dat mag ondertussen wel blijken) veel soepeler is dan met dressuur.

Toch even over de wasbare jasjes... Gaan die nu echt na iedere wedstrijd de machine in? Dat lijkt me namelijk best wel overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:36

Mijn jasje is officieel wasbaar, maar daar waag ik me toch echt niet aan die gaat mooi naar de stomerij zodra het niet toonbaar meer is.

ik heb overigens nog nooit in zomertenue gereden in de tijd dat ik bij de paarden start. Voor die paar minuten in de ring kun je best een jasje aantrekken, dat overleef je heus wel. Als het echt té warm is doe ik mijn paard het starten ook niet aan

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:06

schaammmmmm, Saskia haar vorige jasje hadden we gekocht toen ze 12 was.... verkocht toen ze 17 was...... vroeg de koopster: kan hij in de wasmaschine......

Uhhh, ja hoor(vast wel....)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:18

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:50

Dit topic staat nog steeds bovenaan! Haha!
Er zou nu eerder een topic moeten komen: Regentenue!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:38

GeJe schreef:
Toch even over de wasbare jasjes... Gaan die nu echt na iedere wedstrijd de machine in? Dat lijkt me namelijk best wel overdreven.

Neuj, 2x per jaar op zo, of als mijn paard me heeft ondergekwijld. Ik heb heb al sinds mijn 17e en hij gaat dus al 11 jaar in de was (hij kosste toen nog geen 100 gulden). Kreeg laatst zelfs nog een complimentje dat het zo'n netjes jasje is Bloos

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:53

hmm mijn laatste jasje is mssn 1 keer gewassen in 3 jaar ofzo maar was toch nie echt vies

ik rij nooit in zomertenue, kheb ook geen blouse Haha! k rij altijd meej t-shirt ofzo zie je toch nix van sinds paar keer (op oude ponyclub kreeg je blousen van club en op nieuwe plastrons en moet je blousen zelf aanschaffen) Nors opkijken