randie schreef:Citaat:Mag ik dan vragen hoe lang ze ongeveer zijn. Volgens mij kan ik namelijk zelfs met mijn kwpn knotjespaard een hengstenvlecht maken
Nee dat is niet waar, wil je echt een goede strakken hengstevlecht maken heb je toch minimaal 2 handbreedte nodig. Ik las hier iemand die het niet voorelkaar kreeg. Dan moet je meer op de "knollen"manier vlechten zodat hij bijna bovenop de manenkam ligt.
*tip* als je erop zit kun je daarmee goed oefenen. Die manen van jou paard zouden toch echt makkelijk gevlochten moeten kunnen worden in een hengstevlecht. Wat je ook nog extra kan doen is haarspray in zn manen. Doe ik ook altijd met vlechten;)
edit: onterecht vind ik het inderdaad ook dat mensen waaraan je kan zien die er veel aan gedaan hebben een 7 hebben. Terwijl een combinatie waar weinig aan gedaan is dat ook heeft.
Ik doe er altijd veel aan omdat ik goed voor de dag wil komen, maar als ik dat zo lees is dat verspilde moeite.
- beentjes wassen
- vlechten met naald en draad
- beentjes scheren
- laarzen zadel hoofdstel poetsen
- staart wassen uitpluizen.
Wanneer ik dit niet doe heb ik zeeen van tijd over en blijkbaar ook een 7
ik ben diegen waar t niet bij wil lukken. Ik heb inderdaad een keer een fries gezien die boven op de manekam was gevlochten dat is inderdaad erg mooi. Het "probleem"bij mijn paard is dat aan de schoft kant de manen dunner zijn en iets korter dan vooraan bij zijn hoofd terwijl je juist aan die knat voor t mooie wat meer lengte moet hebben. Ik gat nog een keer proberen om boven op de manen te gaan vlechten. En in t ergste geval moeten ze los blijven. Vind ik minder mooi, vind mooie knotjes toch nog altijd het mmoiste maar bij mijn paardje vind ik lang bang toch t mooiste staan. In t ergste geval dan maar een puntje minder bij verzorging omdat hij zijn manen los draagt.