ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:45

Vind zoiets ook erg vreemd hoor... dit soort praktijken zijn echt alleen maar bedoeld om de catering te spekken! Het is juist service naar de ruiters toe om de punten zo snel mogelijk op de lijst te plaatsen. Wat wellicht een goed idee is: geef iedere deelnemer bij aanmelding én betaling een consumptiebon voor een koffie of thee. Doe je het prijzengeld gewoon met 50 cent omhoog. De meeste ruiters zijn toch met z'n 2-en... de tweede betaalt gewoon z'n koffie. Bonnetjes alleen in te leveren tussen zo-en-zo laat... (dus na de rubriek...)

mmaverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:03

Emeraldo schreef:
Ojah nu we het toch over prijsuitreikingen bij kring wedstrijden hebben...

Dat een printer of computer het af en toe niet doet kan gebeuren, maar als dit op elke kringwedstrijd gebeurd (zelfs als die is georganiseerd door een andere club, en dus andere computer en printer) is het niet meer grappig.

dit is uiteraard erg slordig. zulke dingen (een goed werkend secretariaat) moet je ook voorbereiden en simpel houden. het overkomt ons ook wel eens dat we een piek krijgen in de verwerking van de coupons in de computers. maar er zit dan altijd iemand bij die bijvoorbeeld snel met de hand de punten controleert en dan de roze coupons in de bakjes legt zodat iedereen toch direct z'n punten weet. de gele coupons worden dan gebruikt om alsnog de punten in de computer te verwerken. de uitslagen kun je dan ook ondertussen met pen op een papier bijschrijven.
Maar je moet dus altijd zorgen dat je op papier verder kunt gaan als je computer(s) crashen.

mmaverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:08

GeJe schreef:
Vind zoiets ook erg vreemd hoor... dit soort praktijken zijn echt alleen maar bedoeld om de catering te spekken! Het is juist service naar de ruiters toe om de punten zo snel mogelijk op de lijst te plaatsen. Wat wellicht een goed idee is: geef iedere deelnemer bij aanmelding én betaling een consumptiebon voor een koffie of thee. Doe je het prijzengeld gewoon met 50 cent omhoog. De meeste ruiters zijn toch met z'n 2-en... de tweede betaalt gewoon z'n koffie. Bonnetjes alleen in te leveren tussen zo-en-zo laat... (dus na de rubriek...)

het is eigenlijk heel simpel. als je zorgt dat je wedstrijden soepel verlopen met een vlotte uitslagverwerking en prijsuitreiking dan hou je de mensen happy. die mensen blijven meestal lekker na-zitten en blijven vrolijk. meestal wordt er dan alsnog wel het een en ander gegeten en gedronken.
Ik merk dat zowel op indoor als outdoor wedstrijden. Zolang de sfeer goed is dan blijven de mensen hangen.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:24

Nog zoiets:

Afgelopen zondag jureren..........
De catering geeft je een plastic zak met je lunch mee........ koffie/theekan naar keuze..........
Na een uur of twee jureren eindelijk even adempauze van 3 minuten om snel je koffie in te schenken en op te slurpen ..............
Kijk je in je lunchzakje, en zoek je de plastic kopjes..........
Die zijn er......... gelukkig...........

Vervolgens vraag je de schrijfster wat ze in de koffie wil.............
zegt ze........... "alles".

poedersuiker.

Ik zie daar in de diepte maar liefst 4 (VIER !) klontjes suiker voor de gehele dag voor 2 personen.
Stelletjes mutsen daaro!
Een beetje jury flikkert zeker 5 klontjes in één kop koffie.........
We hebben toch niet allemaal zo'n dikke cateringreet met bijbehorende balans-dag!

Zucht.
En dan vragen de deelnemers zich af waarom er na de pauze geen winstpunten meer gegegeven werden.............

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:51

Hehe... had al eerder begrepen dat de catering daar niet optimaal was. Als ik er nu was geweest, had je mijn suiker wel mogen hebben hoor... ik ben een jury zonder suiker.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:59

GeJe schreef:
Hehe... had al eerder begrepen dat de catering daar niet optimaal was. Als ik er nu was geweest, had je mijn suiker wel mogen hebben hoor... ik ben een jury zonder suiker.

Dus 1 met een dikke cateringreet?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:04

Nee, geen cateringreet en ook geen balansdag

cojo79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:09

Ik erger me ongelooflijk als een ouder uitgebreid staat te bellen.
(Al bij B om voor te lezen)
Terwijl ik al 5x heb gevraagd om te starten.

Wat moet jedaar nu mee?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:31

corina schreef:
Ik erger me ongelooflijk als een ouder uitgebreid staat te bellen.
(Al bij B om voor te lezen)
Terwijl ik al 5x heb gevraagd om te starten.

Wat moet jedaar nu mee?

Moet je even claxoneren, er is niets dat ons moeders wakkerder krijgt als een claxonerende jury, desnoods nog even roepen: over 10 seconden volgt diskwalificatie!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:29

amondi schreef:
............desnoods nog even roepen: over 10 seconden volgt diskwalificatie!

In jouw geval zou ik eerst maar even de reglementen erbij nemen..... 10 seconden...... diskwalificatie.......

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 06:11

Okeej hier nog een ergernis. Enige tijd geleden gevraagd door een wedstrijd secretariaat (hier van bokt) of ik wilde komen jureren (nav dit topic). Prima leuk!
Echter sindsdien niets meer van de beste bokker vernomen en de wedstrijd is morgen al.
Ga derhalve zelf maar contact met de betreffende manege opnemen. Ik vind dit echt niet netjes.

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:58

Of protocollen waar wél commentaar bij paar alle 5en staat, zelfs een paar 6en, maar de 3 en de 4en niet. Leuk, betekend dat dat die gewoon hopeloos zijn?
Terwijl bij de andere proef zelfs commentaar stond bij 7, hoe het nóg beter zou kunnen.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:14

Ik heb eigenlijk nooit wat te klagen over juryleden, maar zaterdag brak m'n klomp. 1e proef ging redelijk slordig, fout in de contra en de keertwendingen sloegen nergens op, toch nog 180 punten, als dat géén winst was geweest had het me niks verbaasd

2e proef ging stukken beter, ze liep er fijn aan, geen grove fouten (1 keertwending had wat beter doorgestapt gemogen), had ik 168 punten! 12 keer een 5 en verder alleen maar 6-en! Bar weinig nuttig commentaar. Ik heb áltijd (ja, écht!) 7-ens op de midden- uitgestrekte draf/stap, stap-galopovergangen, vaak ook op de middengalop, en de wat simpelere dingen (volte hier of daar), dus kon hier echt geen peil op trekken. Desbetreffende jurylid was nog een ring aan het jureren en had geen zin om te wachten om haar te spreken ...

Gelukkig hecht ik meer waarde aan mijn gevoel dan aan het totaal aantal punten, maar het is toch wel een domper als je een nette proef heb neergezet om dan met zo'n coupon naar huis te moeten! Maar volgende keer beter

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:26

ik vind het ook altijd jammer als er op mn protocol niet veel commentaar staat.
daar gaat het mij altijd om dat vind ik persoonlijk belangrijker dan de plaats.
maar dat komt bij mij gelukkig weinig voor

PintoNatal

Re: ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:25

sn0tjj schreef:
Ik erger me aan egoïstische mensen bij het inrijden! Grrr kan ik echt niet tegen, rij je net lekker een middendraf oid komt er iemand vlakvoor je neus. Of mensen die aan het uitstappen zijn en dan gewoon overal gaan stappen waar ze willen en als je dan zelf druk aan het inrijden bent en even voor die persoon die aan het uitstappen is langs wilt krijg je een grote bek!!!

zo mn ergenis komt er lekker uit nu

Ik rijd de mensen tegenwoordig ook van hun sokken af hoor.
Ikben aan het middendraf doen, boenk iemand voor mn neus, ja sorry maar ik rijd gewoon door meoten ze maar voor zich kijken

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:21

Jammer genoeg kan ik dat niet doen. Max raakt helemaal in de stress daarvan, omdat hij bij ons een paar keer flink getrapt is in de les. Dus hij gaat zelf op de handrem en wordt heelmaal zenuwachtig..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:25

Daarbij zegt het spreekwoord: als u niet dat het u geschiedt, doe dat dan ook een ander niet.

Of te wel, dom zinloos geweld ten opzichte van een onschuldige 3e

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:33

PintoNatal schreef:

Ikben aan het middendraf doen, boenk iemand voor mn neus, ja sorry maar ik rijd gewoon door meoten ze maar voor zich kijken

Lekker ASO
Niet iedereen is het zelfde. Het kan altijd gebeuren dat er iemand voor je voeten rijdt, maar verbeter de wereld, begin bij jezelf!
Van dit gedrag worden alleen maar de paarden de dupe en vooral jonge paarden.
Jij moet ook opletten waar je rijdt!
Ik vind dit gewoon slecht, sorry

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:44

mistral schreef:
PintoNatal schreef:

Lekker ASO
Niet iedereen is het zelfde. Het kan altijd gebeuren dat er iemand voor je voeten rijdt, maar verbeter de wereld, begin bij jezelf!
Van dit gedrag worden alleen maar de paarden de dupe en vooral jonge paarden.
Jij moet ook opletten waar je rijdt!
Ik vind dit gewoon slecht, sorry

Dat soort meisjes zie je zoveel: rijden ze een aantal keer prijs in de B of het L1 en denken ze gelijk de koningin te zijn, eeuwig zonde....

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 06:49

Dat vind ik geen gedrag hoor, een ander doet t dus ik ook.....dat zou een lekkere bende worden!!! Maar jammer genoeg zie je het wel steeds vaker gebeuren ja. Mooi voorbeeld van hoe het ook anders kan afgelopen weekend, te kleine buitenbak om voor 5 ringen in los te rijden....paard springt opzij en is met geen mogelijkheid nog normaal te sturen, ramt bijna andere amazone waarop amazone 1 zich doodschaamt en later even sorry komt zeggen. Geramde amazone zegt doodleuk: Nou ik kon echt wel zien dat je hier niets aan kon doen hoor, het blijven paarden!

Zo kan het dus ook en dat verbetert de sfeer aanzienlijk! NIet zo'n reactie als van PintoNatal en ik hoop ook echt dat je mij nooit tegenkomt met zo'n actie.......

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:31

Amen Daffodil

Ik heb ook een paard dat soms een keer onverwacht kan reageren, maar als je jouw paard er dan middenin parkeert weet je tenminste zeker dat ie van pure ellende bovenop je springt (en dat ik maanden weer niet weg kan omdat hij zo bang is geworden)

Maar ik zie het ook steeds vaker gebeuren, en niet eens omdat je in de weg rijdt, maar omdat mensen gewoon denken dat losrijden bovenop een ander moet gebeuren.

En als je het in een 20x40 baan, waar je met zn 3en rijdt, werkelijkwaar 3 keer presteert om je paard bovenop de mijne te sturen (want goh, wat leuk, hij kan er niet zo best tegen) moet je de 4e keer echt niet verwachten dat ik mn best ga doen hem niet bovenop die van diegene te laten springen.
En vervolgens kon ik de grote bek krijgen, want ik lette niet op en ik had mn paard niet onder controle...

Of rechtsom voorang nemen door gewoon over de hoefslag door te beuken en dan kwaad kijken als ik keurig volgens de voorrangsregels "HOEFSLAG!!" claim...

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:57

Ben het helemaal met Noukie eens. Als ik ook maar 2 keer voor mijn sokken gereden word, kan ik geen lekkere proefjes meer rijden omdat hij helemaal in de stress schiet. Nou ben ik wel blij dat hij niet trapt op wedstrijd. Maar op eigen terrein schopt hij dus wel en zelfs de mensen die het weten rijden dan nog boven op je. En wel kwaad worden als hij dan uithaalt. Terwijl ik het altijd duidelijk zeg als ze te dicht bij komen.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:01

MyWishMax schreef:
Ben het helemaal met Noukie eens. Als ik ook maar 2 keer voor mijn sokken gereden word, kan ik geen lekkere proefjes meer rijden omdat hij helemaal in de stress schiet. Nou ben ik wel blij dat hij niet trapt op wedstrijd. Maar op eigen terrein schopt hij dus wel en zelfs de mensen die het weten rijden dan nog boven op je. En wel kwaad worden als hij dan uithaalt. Terwijl ik het altijd duidelijk zeg als ze te dicht bij komen.

Ik zou ook zeer kwaad worden wanneer jouw paard uit zou halen naar de mijne ongeacht de situatie!

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:05

Als je weet dat een paard trapt dan ga je er toch niet dicht achterop rijden? Of zie ik dat nou verkeerd

Als ik weet dat een paard kan trappen blijf ik daar uit de buurt.

talented schreef:
MyWishMax schreef:

Ik zou ook zeer kwaad worden wanneer jouw paard uit zou halen naar de mijne ongeacht de situatie!

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:09

Ook als ik ej van te voren gewaarschuwd heb dat hij uit kan halen als je te dicht op me rijdt? Sorry amar dan kan ik er niks meer aan doen. Het blijft een beest en het kan 10 keer goed gaan en de 11e keer niet. Wel let ik altijd erg op als en paarden in de buurt komen en houd ik zijn aandacht bij mij, maar dat wil niet altijd lukken

Dus als ik je al verteld heb dat hij uit kan halen om alleen maar te zorgen dat hij jou niet trapt, vind ik niet dat je eht recht heb boos op mij te worden.